Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia

Trochę stali, kabelków, gumek ... i motocykl gotowy
Awatar użytkownika
szparag
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia

Post autor: szparag »

Tak się złożyło, że właśnie zostaliśmy przedstawicielem RaceTech. w tym tygodniu będziemy montować pierwszy zestaw emulatorów ( podobna rzecz do opisywanej powyżej ). Zrobimy filmik z pracy zawieszenia przed i po, podzielimy się nim na forum, zobaczycie różnice.
Awatar użytkownika
Suhy
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 68
Rejestracja: 28.03.2012, 09:12
Mój motocykl: XL650V

Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia

Post autor: Suhy »

Zluzowałeś śruny z górnej półki?
Awatar użytkownika
Suhy
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 68
Rejestracja: 28.03.2012, 09:12
Mój motocykl: XL650V

Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia

Post autor: Suhy »

spaw pisze:Czym odkręcić te cholerne korki lag?
Do tego się odnosiłem :smile:
Awatar użytkownika
spaw
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 321
Rejestracja: 10.09.2013, 22:24
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Tychy

Re: Odp: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia

Post autor: spaw »

Fuck! Nie zrobiłem tego... Ale że mnie gamoń... :D
"When you're traveling, you are what you are right there and then.
People don't have your past to hold against you.
No yesterdays on the road"
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia

Post autor: Nadol »

Szparagu, kalkulowałeś już koszt takiego zestawu dla klienta końcowego?
Ostatnio zmieniony 28.05.2014, 13:34 przez Nadol, łącznie zmieniany 1 raz.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2910
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Odp: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia

Post autor: zimny »

spaw pisze:Fuck! Nie zrobiłem tego... Ale że mnie gamoń... :D
Kto pyta nie błądzi :grin:
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
Dłubacz
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 08.11.2009, 18:33
Mój motocykl: XL600V
Kontakt:

Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia

Post autor: Dłubacz »

szparag pisze:Tak się złożyło, że właśnie zostaliśmy przedstawicielem RaceTech. w tym tygodniu będziemy montować pierwszy zestaw emulatorów ( podobna rzecz do opisywanej powyżej ). Zrobimy filmik z pracy zawieszenia przed i po, podzielimy się nim na forum, zobaczycie różnice.
Czekając na filmy polecam następującą lekturę :smile:.
adamsluk
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 159
Rejestracja: 22.09.2011, 20:57
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: P-ń / M-cz

Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia

Post autor: adamsluk »

Jakieś podsumowanie? Jakie wnioski? Nie bardzo wiem jak interpretować załączoną dokumentacje :ysz:
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2910
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia

Post autor: zimny »

Ja mam pytanko. W Dłubaczowej instrukcji napisane jest:

"w każdej ladze zostawiamy oryginalną sprężynę i podkładkę"

U mnie sprężyna jest :smile: ale podkładki nie ma. No i pytanie - jak to u was jest? Jest taka podkładka? Bo kupiłem po jednej sprężynie i miseczce i zastanawiam się czy można ją dać bez tej podkładki... Uznałem że jedna sprężyna mi wystarczy bo tylko trochę chcę zawiechę utwardzić a poza tym mam korki z wentylami i to wykorzystam jako dodatkową regulację.

Długo byłem sceptyczny do takich sprężyn zaworowych - ale co mam do stracenia? Jakby kosztem 30zł przestał nurkować przy hamowaniu to ma to sens :smile: Już samo podpompowanie lag daje dobre efekty - sądzę że z tymi sprężynkami powinno być jeszcze lepiej.

Będę wdzięczny za podpowiedzi

Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
KJU
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 454
Rejestracja: 10.04.2013, 09:51
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Słojczany

Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia

Post autor: KJU »

zimny pisze:Ja mam pytanko. W Dłubaczowej instrukcji napisane jest:
"w każdej ladze zostawiamy oryginalną sprężynę i podkładkę"
wg mnie Dłubaczowi chodziło o podkładki które są w korkach aluminiowych, dlatego, aby nie było punktowych nacisków na korki, które są wykonane ze stosunkowo miękkiego amelinium, jak ich nie ma, to źle, trzeba kupić albo dotoczyć/wytłoczyć. U mnie była podkładka.
Jak źle myślę, to poprawcie mnie.
Pozdrawiam
Ps. pewnie dlatego całe korki chciałeś kupić.
życie jest jak pudełko czekoladek - nigdy nie wiadomo co się trafi

http://zamiedzaidalej.blogspot.com/
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2910
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia

Post autor: zimny »

Ja chyba tam właśnie żadnych podkładek nie miałem :omg: Chodzi o te między sprężyną a korkiem. Teraz będzie tam miseczka. Czy zatem jak włożę na oryginalną sprężynę tą zaworową bez przedzielenia ich podkładką to będzie OK?

EDIT - masakra jakaś. Po jednej sprężynie za cholerę nie idzie włożyć, nawet we dwóch. Pięknie naruszyłem gwint w jednym korku ale na szczęście normalnie daje sie wkręcać. Wkręcić udało mi się tylko z miseczką i podkładką (czyli jakieś 7-8mm zwiększenia napięcia). Nie mam pojęcia jak wy to upychacie - może mam jakieś inne sprężyny ale ja się tego nie podejmuję bo zniszcze korki. Ile opiłków z gwintu już wpadło do lagi to nie wiem ale napewno trochę :sad: Trudno - może nic się nie stanie. Założyłem z podkładką i miseczką i jakoś zakręciłem (może mam jakieś progresywne sprężyny? nie wiem...). Podpompowałem 4-5 razy na lagę pompką rowerową i wszystko zdecydowanie się usztywniło. Właśnie - nie tyle podwyższyło a usztywniło i o do mi mniej więcej chodziło. Ciekawe co na to uszczelniacze ale to wyjdzie z czasem :omg:

Pozdrawiam
zimny

ps. szacun dla wszystkich co upychają te sprężyny, ja nie umiem bez niszczenia korka. O dwóch sprężynach na lagę to nawet nie chcę myśleć.
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
sawmen
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 202
Rejestracja: 10.11.2013, 10:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Rzepin

Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia

Post autor: sawmen »

Powiem Ci ze ja też tez nie miałem zadnych podkładek nad spreżyną. miałem spreżyne progresywna, nie miałem tej tulejki co autor tematu, dałem sprezyne i miseczke, wkładaliśmy na wyciagnietych lagach z motoru, we dwoje, jeden trzymał lage nogami i ciagnął do góry za goleń (bo w srodku jeszcze masz ta małą sprezyne na samym dole i ona sie wtey sciska) a ja od góry wkrecałem korek, pierwsza poszła miodzio, w drugiej dopiero za 3 czy 4 razem ale sie udało, przód mniej nurkuje, w sumie nie znacznie, ale jak stoi na bocznej kosie to jakby przód wyżej jest. Pozdro i następnym powodzenia życze :)
ni mototsikla ni devochki bez pol litra ne razberesh :)
Awatar użytkownika
KJU
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 454
Rejestracja: 10.04.2013, 09:51
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Słojczany

Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia

Post autor: KJU »

Zimny,
do montażu sprężynek 2 szt. najlepiej zdemontować lagi, jedna osoba (najlepiej facet) dociska korek ze sprężynami kluczem nasadowym z przetyczką, a druga osoba (może być kobieta/żona) kręci rurą, wiem wymaga to rozbierania całego przodu, ale można to zrobić przy okazji wymiany główki ramy, lub wymianie oleju w lagach.
Ps. spokojnie dasz radę z żoną to zrobić, mnie się udało.
życie jest jak pudełko czekoladek - nigdy nie wiadomo co się trafi

http://zamiedzaidalej.blogspot.com/
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2910
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia

Post autor: zimny »

U mnie same podkładki i miseczki trochę zwiększyły napięcie wstępne. Do tego po kilka "pompnięć" z pompki rowerowej na lagę i zupełnie inaczej to chodzi na asfalcie. W terenie niestety dość sztywno i tłumienie takie sobie - ale coś za coś.

Sprzężynek nie zamierzam tam pakować...

Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
niunio
Czytacz
Czytacz
Posty: 4
Rejestracja: 16.01.2017, 14:29
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia

Post autor: niunio »

A można zapytać mniej więcej jaką długość mają te sprężyny zaworowe, bo mi się wydaje że ok. 5cm ale nie wiem czy dobrze widzę?
Awatar użytkownika
wilq.bb
Kontroler
Kontroler
Posty: 2674
Rejestracja: 27.08.2012, 08:41
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia

Post autor: wilq.bb »

niunio pisze:A można zapytać mniej więcej jaką długość mają te sprężyny zaworowe, bo mi się wydaje że ok. 5cm ale nie wiem czy dobrze widzę?
Niuniuś co za różnica czy 45 czy 57mm ?? Chłopie masz podane jak na tacy z jakiego silnika są (żaden kosmiczny, tylko nasza andoria), znajdź sobie manula do nie niego i przeczytaj, albo idź sklepu i pomierz....
A odpowiem Ci jeszcze inaczej - odpowiednią do trampka :tongue:
ps. Wypada na dzień dobry się przywitać w właściwym miejscu :lanie:
"Logowanie się na forum jest jak wchodzenie do knajpy za rogiem - zawsze te same mordy przy barze, barman rzuci drwiną a kiblu trochę śmierdzi... Jednak się przychodzi." by Matjas
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Awatar użytkownika
Adam_M
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 790
Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła

Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia

Post autor: Adam_M »

Wilqu jak zwykle bezbłędnie :grin:

Tapnięte z Huawei P7
XJ600N 94'->TA600V 96'
niunio
Czytacz
Czytacz
Posty: 4
Rejestracja: 16.01.2017, 14:29
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia

Post autor: niunio »

Tak wiem zawracam gitare takimi błachostkami, ale rozchodzi się o to że to ma być biga 800 a tam jest nieco inny setup
Awatar użytkownika
wilq.bb
Kontroler
Kontroler
Posty: 2674
Rejestracja: 27.08.2012, 08:41
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia

Post autor: wilq.bb »

niunio pisze:Tak wiem zawracam gitare takimi błachostkami, ale rozchodzi się o to że to ma być biga 800 a tam jest nieco inny setup
Żeby zakończyć ten OT:
Przeczytaj pierwszy post ze zrozumiem, pomyśl odpal google, sprawdź gdzie montowali te silniki, potem zadaj pytanie o wielkość tych sprężyn w powiązaniu z samochodem. Jeśli dalej nie będziesz znał rozmiaru to lepiej nie ruszaj tego zawiasu bo z big'a wyjdzie bigos :tongue:

ps. Znależienie tych danych, których szukasz zajęło mi max minutę - więc to nie zawracanie gitary, a lenistwo w najczystszej postaci :thumbsdown:

EOT
"Logowanie się na forum jest jak wchodzenie do knajpy za rogiem - zawsze te same mordy przy barze, barman rzuci drwiną a kiblu trochę śmierdzi... Jednak się przychodzi." by Matjas
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
niunio
Czytacz
Czytacz
Posty: 4
Rejestracja: 16.01.2017, 14:29
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Podwyższenie i utwardzenie przedniego zawieszenia

Post autor: niunio »

mam już ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 2 gości