Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Trochę stali, kabelków, gumek ... i motocykl gotowy

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Postprzez pablo.trampek » 31.12.2017, 23:24

Do zimnego


Ja narazie w trampku nic nie będę robił ale mam plany. Wiem na 100% ze chcę zarobić modyfikację boano. Tylko jeszcze nie wiem w którym. Czy w tym co mam czy kupić uszkodzonego. Tego co mam to mi troszkę szkoda bo właściwie to nowy motocykl z 1999r. Kupiłem go od Niemca i był pierwszym właścicielem. Hehe pytałem go nawet czy on go pod kołdrą trzymał?. 50K ma najechane. Wiem że na następny rok czyli 2019 wymienię tylny amor, chciałbym zeby był z regulacją wstępnego drgania
pablo.trampek
naciągacz linek
naciągacz linek
 
Posty: 72
Rejestracja: 23.12.2017, 18:06
Mój motocykl: XL600V

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Postprzez grad74 » 05.05.2019, 10:21

Teraz to ja robię "odkop" na co najmniej srebrną łopatę. Muszę się pochwalić że dołączyłem do grona posiadaczy TA z zawieszeniem AT i faktycznie różnica w prowadzeniu i hamowaniu powala. 3 lata zawias leżał na półce w garażu, a tu 3 dni roboty i tadammm. Także Zimny wszystko co napisałeś o prowadzeniu potwierdzam i nie ma sensu niczego dodawać.
https://photos.app.goo.gl/VPMQQgUQ773kA5R27
Amen
Ostatnio edytowany przez grad74 05.05.2019, 11:43, edytowano w sumie 2 razy
Był; Honda TransalpPD10-99r, Są nadal: Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
 
Posty: 2647
Obrazki: 2
Rejestracja: 23.06.2012, 08:09
Miejscowość: Wrocław
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Postprzez Solidworks » 05.05.2019, 11:31

grad74 napisał(a):Teraz to ja robię "odkop" na co najmniej srebrną łopatę. Muszę się pochwalić że dołączyłem do grona posiadaczy TA z zawieszeniem AT i faktycznie różnica w prowadzeniu i hamowaniu powala. 3 lata zawias leżał na półce w garażu, a tu 3 dni roboty i tadammm. Także Zimny wszystko co napisałeś o prowadzeniu potwierdzam i nie ma sensu niczego dodawać.
https://photos.app.goo.gl/Vm9a2TjmAWBZqkQp8/Amen.

Link nie działa. :egh:
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
 
Posty: 765
Rejestracja: 04.02.2014, 00:09
Miejscowość: Trzebnica
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Postprzez ural2 » 05.05.2019, 12:29

grad74 napisał(a):Teraz to ja robię "odkop" na co najmniej srebrną łopatę. Muszę się pochwalić że dołączyłem do grona posiadaczy TA z zawieszeniem AT i faktycznie różnica w prowadzeniu i hamowaniu powala. 3 lata zawias leżał na półce w garażu, a tu 3 dni roboty i tadammm. Także Zimny wszystko co napisałeś o prowadzeniu potwierdzam i nie ma sensu niczego dodawać.
https://photos.app.goo.gl/VPMQQgUQ773kA5R27
Amen


Albo mi się wydaje albo tył jest niski?
Z czego dałeś kiwaczke, trampek czy afra 04,07???
Był "Król"- teraz jest "Królowa"
Awatar użytkownika
ural2
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
 
Posty: 474
Rejestracja: 16.06.2010, 22:32
Miejscowość: Dubiecko
Mój motocykl: XL600V

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Postprzez zimny » 05.05.2019, 20:45

Gratulacje Gradzie, ale właśnie coś nisko siedzi? Jaka kiwaczka, jaki amor? Kiwaczka nie może być z trampka...
Trampkarz emeryt... V-Strom 1000 K4.
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
 
Posty: 3196
Obrazki: 13
Rejestracja: 28.08.2010, 09:30
Miejscowość: Garwolin
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Postprzez grad74 » 05.05.2019, 21:25

Wszystko jest z RD07. A że nisko? Chyba tylko pozory bo na bocznej stoi. U mnie też na centralce tylne koło nie odrywa się od ziemi , a przy sprążynie na 3/4 też nie dotykam całymi stopami ziemi :) Kurna czemu ja tak zwlekałem z tą przebudową? :niewiem:
Był; Honda TransalpPD10-99r, Są nadal: Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
 
Posty: 2647
Obrazki: 2
Rejestracja: 23.06.2012, 08:09
Miejscowość: Wrocław
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Postprzez Piter!!! » 30.06.2019, 20:44

I ja wstawiłem wahacz, kiwaczkę, jarzmo, ośkę, napinacze, itp z RD03. Prawa tulejka koła pasuje, lewa musi mieć 17mm. (Trampek 94r). Na razie sam tył, za chwilę przód. Jest mega różnica, nie spodziewałem się, aż takiej różnicy, jest mega stabilnie. To chyba najlepszy mod do tego moto.
Jeden minus, jak dla mnie, na trampkowym amorze jest twardo (mimo rozkręconej na maxa sprężynie na amorze). Zostawialiście tak, czy robiliście jakieś zmiany? Myślałem, żeby wstawić sprężynę od rd03, niby jest bardziej miękka, no ale afra waży przecież ze 30kg więcej :omg:
Awatar użytkownika
Piter!!!
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
 
Posty: 248
Rejestracja: 24.10.2015, 17:38
Miejscowość: Bydgoszcz
Mój motocykl: XL600V

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Postprzez grad74 » 01.07.2019, 09:25

Jest twardziej, ale precyzyjniej. Nic nie rób , przyzwyczaisz się. Za to z plecaczkiem moto tak nie siada. A różnica jest kolosalna.
Był; Honda TransalpPD10-99r, Są nadal: Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
 
Posty: 2647
Obrazki: 2
Rejestracja: 23.06.2012, 08:09
Miejscowość: Wrocław
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Postprzez Piter!!! » 10.07.2019, 21:38

Z zawieszeniem RD03
Image
Awatar użytkownika
Piter!!!
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
 
Posty: 248
Rejestracja: 24.10.2015, 17:38
Miejscowość: Bydgoszcz
Mój motocykl: XL600V

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Postprzez zimny » 31.07.2019, 10:51

Brawo Piter, nie dość że Trampek jak nowy to widać że części zawieszenia masz bardzo zadbane. Piękna robota :thumbsup:

Fajnie że komuś chce się jeszcze dłubać w tych starociach :smile:
Trampkarz emeryt... V-Strom 1000 K4.
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
 
Posty: 3196
Obrazki: 13
Rejestracja: 28.08.2010, 09:30
Miejscowość: Garwolin
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Postprzez tomekc » 09.08.2019, 20:58

grad74 napisał(a):Wszystko jest z RD07. A że nisko? Chyba tylko pozory bo na bocznej stoi. U mnie też na centralce tylne koło nie odrywa się od ziemi , a przy sprążynie na 3/4 też nie dotykam całymi stopami ziemi :) Kurna czemu ja tak zwlekałem z tą przebudową? :niewiem:


Czyli wahacz, kiwaczka +link, jarzmo i tylny zacisk calosc z rd07 tez podchodza z takim samym poziomem komplikacji przerobek (niewielki)?
Awatar użytkownika
tomekc
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
 
Posty: 99
Rejestracja: 22.03.2011, 21:36
Mój motocykl: XL600V

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Postprzez grad74 » 15.08.2019, 02:18

tomekc napisał(a):
grad74 napisał(a):Wszystko jest z RD07. A że nisko? Chyba tylko pozory bo na bocznej stoi. U mnie też na centralce tylne koło nie odrywa się od ziemi , a przy sprążynie na 3/4 też nie dotykam całymi stopami ziemi :) Kurna czemu ja tak zwlekałem z tą przebudową? :niewiem:


Czyli wahacz, kiwaczka +link, jarzmo i tylny zacisk calosc z rd07 tez podchodza z takim samym poziomem komplikacji przerobek (niewielki)?

Nie do konca. kłopot w tym jakie masz jarzmo i pod jaką tylną tarczę. Ja miałem jarzmo zRD07 pod tarczę 256 mm a w RD o4 jest 240 mm. i te tercze różną się wymiarem osadzenia na piaście. Jak chcesz zachować tylną ori tarczę z TA (240mm) to musisz szukać jarzma od RD04. Ja chciałem większą na tył do jarzma od Rd07 (256mm). Ale że takiej nie ma to zakupiłem tylną tarczę od Hondy VFR800 , zaspawałem TIGiem oryginalne otwory pod śruby, nawierciłem nowe - są przesunięte na zewnątrz o około 8 mm i roztoczyłem środek tarczy o około 5-6 mm (już nie pamiętam) tak aby pasował na obwód piasty z TA. potem już wszystko poszło Plug and play. Za to zyskałem lepszy hamulec na tył i śmiesznie tanią tarczę. Wiem że niektórzy puryści mągą być tym spawaniem i toczeniem tarczy przerażeni, ale to jest jakby nie patrzeć tylko żelastwo! To się tnie, gnie , spawa, toczy i szlifuje :lol: A potem to wszystko - chce czy nie, MUSI dzialać :thumbsup:
Był; Honda TransalpPD10-99r, Są nadal: Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
 
Posty: 2647
Obrazki: 2
Rejestracja: 23.06.2012, 08:09
Miejscowość: Wrocław
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Postprzez ajzol » 15.08.2019, 12:57

Przy pozostawieniu seryjnej tylnej tarczy to raczej jarzmo z rd03. Ja mam z czwórki i klocek nie łapie całej tarczy.
Awatar użytkownika
ajzol
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
 
Posty: 99
Rejestracja: 07.08.2017, 18:47
Miejscowość: Środa Wlkp.
Mój motocykl: XL600V

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Postprzez zimny » 15.08.2019, 22:46

Potwierdzam, jak tarcza i zacisk z trampka ma zostać to tylko i wyłącznie jarzmo z rd03. Jak masz jarzmo i zacisk z rd04 to o ile pamoetam pasuje to trampkowej tarczy ale tylko jako komplet.

Generalnie największe wyzwanie to zdobycie jarzma z trójki...
Trampkarz emeryt... V-Strom 1000 K4.
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
 
Posty: 3196
Obrazki: 13
Rejestracja: 28.08.2010, 09:30
Miejscowość: Garwolin
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Postprzez ajzol » 16.08.2019, 10:34

Potwierdzam :grin:
Awatar użytkownika
ajzol
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
 
Posty: 99
Rejestracja: 07.08.2017, 18:47
Miejscowość: Środa Wlkp.
Mój motocykl: XL600V

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Postprzez ural2 » 17.08.2019, 00:44

Potwierdzam. Przerabiałem temat.
Był "Król"- teraz jest "Królowa"
Awatar użytkownika
ural2
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
 
Posty: 474
Rejestracja: 16.06.2010, 22:32
Miejscowość: Dubiecko
Mój motocykl: XL600V

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Postprzez grad74 » 18.08.2019, 11:31

ajzol napisał(a):Przy pozostawieniu seryjnej tylnej tarczy to raczej jarzmo z rd03. Ja mam z czwórki i klocek nie łapie całej tarczy.

Tak oczywiście chodziło mi o jarzmo z RD03. Się zakrecilem, przepraszam. Nie wiem co mi z tą 4ką naszło. Ale... powiem jako ciekawostke że po minimalnej przeróbce jarzma od TA (trzeba minimalnie podszlifowac szlifierka kątową cienką tarczą elementy mocowań wchodzących a wahacz od Afry dosłownie po pół mm) jarzmo Trampkowe wejdzie na Afrykański. I mamy problem rozwiązany.
Był; Honda TransalpPD10-99r, Są nadal: Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
 
Posty: 2647
Obrazki: 2
Rejestracja: 23.06.2012, 08:09
Miejscowość: Wrocław
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Postprzez tomekc » 01.10.2019, 22:07

grad74 napisał(a):
ajzol napisał(a):Przy pozostawieniu seryjnej tylnej tarczy to raczej jarzmo z rd03. Ja mam z czwórki i klocek nie łapie całej tarczy.

Tak oczywiście chodziło mi o jarzmo z RD03. Się zakrecilem, przepraszam. Nie wiem co mi z tą 4ką naszło. Ale... powiem jako ciekawostke że po minimalnej przeróbce jarzma od TA (trzeba minimalnie podszlifowac szlifierka kątową cienką tarczą elementy mocowań wchodzących a wahacz od Afry dosłownie po pół mm) jarzmo Trampkowe wejdzie na Afrykański. I mamy problem rozwiązany.


Czysto technicznie zapytam, zrobiels tak u siebie, informacja 100% potwierdzona? Jesli tak to bede tez TA jarzmo "customizowal" do wahacza AT :thumbsup:
Awatar użytkownika
tomekc
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
 
Posty: 99
Rejestracja: 22.03.2011, 21:36
Mój motocykl: XL600V

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Postprzez grad74 » 02.10.2019, 19:05

tomekc napisał(a):
grad74 napisał(a):
ajzol napisał(a):Przy pozostawieniu seryjnej tylnej tarczy to raczej jarzmo z rd03. Ja mam z czwórki i klocek nie łapie całej tarczy.

Tak oczywiście chodziło mi o jarzmo z RD03. Się zakrecilem, przepraszam. Nie wiem co mi z tą 4ką naszło. Ale... powiem jako ciekawostke że po minimalnej przeróbce jarzma od TA (trzeba minimalnie podszlifowac szlifierka kątową cienką tarczą elementy mocowań wchodzących a wahacz od Afry dosłownie po pół mm) jarzmo Trampkowe wejdzie na Afrykański. I mamy problem rozwiązany.


Czysto technicznie zapytam, zrobiels tak u siebie, informacja 100% potwierdzona? Jesli tak to bede tez TA jarzmo "customizowal" do wahacza AT :thumbsup:


Nie, u mnie tak nie zrobiłem. Nie musiałem bo miałem jarzmo AT. Ale miałem sporo czasu na poprzymierzanie jarzma TA do mocowań na wahacz z AT. Jak masz oba te elementy przymierzy sobie a sam zobaczysz że to proste. Gdybym nie miał jarzma tak bym zrobił. Dodatkowo jarzmo z zaciski em się nie obróci, bo trzyma je jeszcze mocowanie "środkowe" na wahaczu.
Był; Honda TransalpPD10-99r, Są nadal: Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
 
Posty: 2647
Obrazki: 2
Rejestracja: 23.06.2012, 08:09
Miejscowość: Wrocław
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin

Postprzez ural2 » 02.11.2019, 17:50

Mój kolega przerabiał jarzmo z trampka do wahacza z afryki. Wiem ,że coś spawał ale wyszło bardzo fajnie. Jeździ, Ukrainę przeżyło więc dobrze zrobione.
Jak by ktoś potrzebował to m fotkę jak wygląda na Moto.
Był "Król"- teraz jest "Królowa"
Awatar użytkownika
ural2
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
 
Posty: 474
Rejestracja: 16.06.2010, 22:32
Miejscowość: Dubiecko
Mój motocykl: XL600V

Poprzednia

Wróć do Zrób to sam



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości