MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Trochę stali, kabelków, gumek ... i motocykl gotowy

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Postprzez pałeł » 03.12.2012, 22:02

ja poszyłem w inna stronę zmieniłem kiere na fatbara :)
i założyłem osłone alu z rd03 mocno zmodyfikowana
i teraz uwaga wyrzuciłem gmole
motocykl po położeniu na czym kolwiek opiera osłona i kierownica więcej cudów nie trzeba :) ale tu już każdy myśli inaczej :D)
gsm 512 242 193 najłatwiej jest zadzwonić
facebook prywatny
mój fejs firmowy
czołowki i latarki
Awatar użytkownika
pałeł
pałujący w lesie
pałujący w lesie
 
Posty: 1499
Rejestracja: 21.06.2008, 21:04
Miejscowość: racibórz
Mój motocykl: XL650V

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Postprzez ostry » 03.12.2012, 22:24

Wszystko zależy gdzie, jak i po jakim podłożu najczęściej latamy.
Ja też miałem osłonę alu od rd 03 ale Ty pałeł akurat latasz na motogodziny i na krótkich odcinkach i ze wścieklokami więc Twoja opinia raczej odosobniona będzie. Większość z nas używa Trampków w innych proporcjach i nie tak ekstremalnie.
W gmolach do 700-tki będzie trochę inaczej to rozwiązane. Lepiej chroniony dół , zobaczymy czy kosztem góry, czy możliwości mocowania bagaży, czy może uda się ponownie wykreować jakiś kompromis pomiędzy wyglądem a skutecznym działaniem. Bo nie w planach mam robić klatki bezpieczeństwa, motocykl musi jeszcze wyglądać.
Każdą opinię staram się zawsze brać pod uwagę.
RD 01, RD 04 , PD 06, PD 10, RD 10, RD 13 ...
Awatar użytkownika
ostry
oktany w żyłach
oktany w żyłach
 
Posty: 4230
Obrazki: 47
Rejestracja: 12.06.2008, 20:52
Miejscowość: Kraśnik
Mój motocykl: XL600V

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Postprzez andy237 » 04.12.2012, 16:47

KLOSZ napisał(a):
krzysimirn napisał(a):..... Swoją drogą ..... leży u mnie jeszcze płyta pod silnik alu od AFRY i zastanawiam się czy warto ją teraz zakładać- inna sprawa czy się da ;-)


Mam ten sam problem/pomysl.Daj znac czy i jak sie to uda :)

Możesz zakładać, się da :grin:

Image
Image
Image
A tutaj model 650

Image
Image
Awatar użytkownika
andy237
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
 
Posty: 1115
Obrazki: 0
Rejestracja: 17.06.2010, 10:20
Miejscowość: Prawie Warszawa :)
Mój motocykl: XL600V

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Postprzez Siwy Koń » 08.02.2013, 22:58

andy237 napisał(a):
KLOSZ napisał(a):
krzysimirn napisał(a):..... Swoją drogą ..... leży u mnie jeszcze płyta pod silnik alu od AFRY i zastanawiam się czy warto ją teraz zakładać- inna sprawa czy się da ;-)


Mam ten sam problem/pomysl.Daj znac czy i jak sie to uda :)

Możesz zakładać, się da :grin:

Image
Image
Image
A tutaj model 650

Image
Image

Fajne fotki, przedstawiające wzorowe TA do jazdy po szutrach polskich. Ponieważ Dandy poleca gmole Ostrego zdecydowałem się na jego rozwiązanie. Ale mam pytanie pytanie: czy mocowanie do ramy przeżyło grawiejkę?
Siwy Koń
Czytacz
Czytacz
 
Posty: 6
Obrazki: 0
Rejestracja: 05.02.2013, 15:54
Miejscowość: Podkowa Leśna
Mój motocykl: XL650V

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Postprzez Siwy Koń » 09.03.2017, 22:27

Odpowiedź na Moje pytanie napiszę na podstawie Swojego doświadczenia po kilku latach jazdy RUS, UA, KZ, KIZ, BY.
Tak, gmole wytrzymały "szlif" po grawiejce. :)
Siwy Koń
Czytacz
Czytacz
 
Posty: 6
Obrazki: 0
Rejestracja: 05.02.2013, 15:54
Miejscowość: Podkowa Leśna
Mój motocykl: XL650V

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Postprzez Bino » 03.10.2018, 09:48

No i ja zacząłem kombinować Givi plus Ostry :grin: . Muszę jeszcze rozkminić dół. Chodzi o to żeby było to demontowalne. Owiewki można bez większego problemu zdemontować bez ściągania gmoli. Fotki jak będą się prezentować na gotowo będą później. Duży serwis przedemną jeszcze. A czasu jak na lekarstwo niestety.

https://www.fotosik.pl/zdjecie/3f02df442b45a669
https://www.fotosik.pl/zdjecie/22be91c75775af6d
https://www.fotosik.pl/zdjecie/8cf9c626d56e8a67
Awatar użytkownika
Bino
romeciarz
romeciarz
 
Posty: 25
Rejestracja: 19.07.2009, 19:06
Miejscowość: GS, GSL, GKA..
Mój motocykl: XL650V

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Postprzez ural2 » 04.10.2018, 11:23

Był "Król"- teraz jest "Królowa"
Awatar użytkownika
ural2
miejski lanser
miejski lanser
 
Posty: 407
Rejestracja: 16.06.2010, 20:32
Miejscowość: Dubiecko
Mój motocykl: XL600V

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Postprzez old1977 » 04.10.2018, 18:12

ural2 napisał(a):A to moja kombinacja gmoli.

https://images90.fotosik.pl/42/0b7b3631c93972e8.jpg

wydaje mi się że nie do końca spełni to swoje zadanie,bo przy szlifie lewy górny róg może uszkodzić plastiki i pałąk lewy jest na wysokości pokrywy zaworów a tam tylko dwie liche szpileczki.
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r.
Awatar użytkownika
old1977
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
 
Posty: 235
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Postprzez ural2 » 05.10.2018, 08:27

Jest szansa, że tak może się stać. Nie bardzo mam pomysł gdzie to mocowanie przyczepić tak żeby nie kolidowało z nogami. Idzie zima coś będę dumał. Podpowiedzi mile widziane:)
Był "Król"- teraz jest "Królowa"
Awatar użytkownika
ural2
miejski lanser
miejski lanser
 
Posty: 407
Rejestracja: 16.06.2010, 20:32
Miejscowość: Dubiecko
Mój motocykl: XL600V

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Postprzez ostry » 05.10.2018, 09:50

ural2 napisał(a):A to moja kombinacja gmoli.

https://images90.fotosik.pl/42/0b7b3631c93972e8.jpg


Co prawda te gmole nie ode mnie :wink: ale z tego co pamiętam to ural2 miałeś kiedyś w 650-tce te z tytułu tego tematu.
Natomiast co do tych które zrobiłeś do swojej 600-tki ( swoją drogą fajnej i jeszcze wahacz od AT trzeba by wsadzić ) , to aż tak wysokie gmole nie są potrzebne w tym modelu. Zastosowałeś zdaje się ramki od stelaży tylnych. O ile punkty mocowań są jak najbardziej ok, to jednak wysokość gmoli tworzy dużą dźwignię. Na Twoim miejscu zrobiłbym niżej a szerzej . Z nogami nie będzie nic kolidować. Też mam tak zrobione tylne mocowanie do ramy. To bardzo dobre i niekolidujące z nogami rozwiązanie. Gmole w mojej wydumce z 600-tki przeszły mocne testy włącznie z dużym uderzeniem i ślizgiem po asfalcie. Jest kilka elementów które trzeba spełnić aby gmole zdały egzamin będąc jednocześnie ergonomiczne i bezpieczne dla kierującego. Jednak podstawa to punkty mocowań do ramy. Tutaj jest ok. Choć nie wiem czy robiłeś to "na sztywno" z przodu, czy jest tam coś co pochłania energię przy uderzeniu.
RD 01, RD 04 , PD 06, PD 10, RD 10, RD 13 ...
Awatar użytkownika
ostry
oktany w żyłach
oktany w żyłach
 
Posty: 4230
Obrazki: 47
Rejestracja: 12.06.2008, 20:52
Miejscowość: Kraśnik
Mój motocykl: XL600V

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Postprzez Wojtec » 05.10.2018, 13:47

Ostry, nie mógłbyś wymyślić jakiś dodatkowo montowanych cud uchwytów do tylnich stelaży, żeby pasażer miał czego się trzymać łapkami w czasie jazdy?
Jeśli nie do stelaży , to może jakieś same -niezależne.
Mam nadzieję, że wiadomo o co mi chodzi.
Awatar użytkownika
Wojtec
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
 
Posty: 229
Rejestracja: 13.08.2012, 08:34
Mój motocykl: XL650V

Re: MODYFIKACJA GMOLI OSTREGO

Postprzez ostry » 06.10.2018, 14:20

Wiadomo, wiadomo. Co prawda jeżdżę solo ale faktycznie w starszych pd 06 brakuje tych uchwytów, choćby do przestawiania motocykla z miejsca na miejsce. Również tego potrzebuję ale przypominam sobie o tym właśnie tylko w tych szczególnych momentach :lol: . Da się zrobić :thumbsup: .
RD 01, RD 04 , PD 06, PD 10, RD 10, RD 13 ...
Awatar użytkownika
ostry
oktany w żyłach
oktany w żyłach
 
Posty: 4230
Obrazki: 47
Rejestracja: 12.06.2008, 20:52
Miejscowość: Kraśnik
Mój motocykl: XL600V

Poprzednia

Wróć do Zrób to sam



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości