Pomoc w ogarnięciu "prądów"

Awatar użytkownika
KLOSZ
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 340
Rejestracja: 09.10.2012, 14:04
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa -> Łódź
Kontakt:

Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"

Post autor: KLOSZ »

Hmmm, jezeli ten "regulator", ktory daje 12V na swiatla jest de facto przetwornica z wyjsciem 12V, to powinno to zadzialac, jezeli natomiast napiecie szaleje w zaleznosci od obrotow, a rola regulatora jest tylko obciecie go powyzej 12V, to moze byc problem. Na poczateh wzialbym miernik i poobserwowal co tak naprawde sie dzieje z napieciem w obwodzie swiatel przy pracujacym silniku i zaleznie od obrotow.
A tak z ciekawosci, to czy uzwojenie statora ma osobne cewki do swiatel, czy tez ma odczep zrobiony gdzies w trakcie uzwojenia glownego na zasilanie swiatel?

Czyli rozumiem, ze chcialbys zamiast zarowki12V55W wrzucic ledy?
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"

Post autor: Kristobal »

Chce żarówki lub ledy. Regulator nie wiem jak działa bo jest wpięty równolegle. Przetwornica ma wejście i wyjście czyli szereg. Cewkom się tak nie przyjrzałem. Wynika ze schematu. Wsadzę wał w kartery założę magneto i sprawdzę co się dzieje. Póki co nima co gdybać. .
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Awatar użytkownika
KLOSZ
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 340
Rejestracja: 09.10.2012, 14:04
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa -> Łódź
Kontakt:

Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"

Post autor: KLOSZ »

No, ze schematu wyglada jakby byly osobne cewki do zasilania swiatel. Chcoiaz czasami rysunek sobie, a praktyka sobie, dlatego z ciekawosci zapytalem, ale to nie jest bardzo istotne w rozpatrywanym przypadku. Kluczowym wydaje sie byc pomiar tego co sie dzieje z napieciem przy pracujacym silniku, bo skoro piszesz, ze masz tam ten regulator, to moze i masz 12V? Jesli po uruchomieniu i na wolnych obrotach bedziesz mial tam jakies napiecie zblizajace sie do 12, to ledy pojda.
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"

Post autor: Kristobal »

Muszą być oddzielne uzwojenia funkcyjnie wydedukowałem, bo gdyby się wstrząsnęła żarówka to się by mogło coś spalić od strzału mocy i motor by zdechł w polu. Fizycznie raczej są też oddzielnie w cewkach, ale głowy nie dam bo w głowie było lepsze pół wina jak oglądałem. :grin:
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Awatar użytkownika
KLOSZ
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 340
Rejestracja: 09.10.2012, 14:04
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa -> Łódź
Kontakt:

Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"

Post autor: KLOSZ »

Roznie to bywa, bo na ten przyklad w CRFce 450 jest odczep na uzwojeniu glownym, ale to nie istotne. Czasem jest osobne uzwojenie do swiatel, czasem jest odczep - u Ciebie pewnikiem (sadzac z rysunku) bedzie osobna 1-2 cewki do swiatel. Pozostaje pytanie co idzie w instalacje, i czy to cos z radiatorem co zauwazyles to rzeczywiscie regulator, ktory daje 12V na swiatla, bo jesli tak, to podpinalbym leda i powinno hulać :)
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"

Post autor: Kristobal »

To ta szuja pod ramą z dwoma kablami https://drive.google.com/file/d/0B3RIqV ... sp=sharing
i ta https://drive.google.com/file/d/0B3RIqV ... sp=sharing pojadę na wieś to obaczę co to razem knuje.
Co śmieszne, stojan daje tylko dwa kable.
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Awatar użytkownika
KLOSZ
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 340
Rejestracja: 09.10.2012, 14:04
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa -> Łódź
Kontakt:

Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"

Post autor: KLOSZ »

To sie akurat zgadza, bo oba uzwojenia sa jednostronnie umasione, wiec masz wyprowadzone tylko po jednym koncu z kazdego uzwojenia.
A ten pipsztyk pod ramą to rzeczywiscie moze byc to. O ile mnie stare oczy nie myla, to dochodza do niego dwa przewody i nawet ich kolor zgadza sie z tymi ze schematu (zielony i bialo-zolty), wiec.... poczekalbym az zlozysz puzzle, zmierzyl co tam w tej instalacji slychac po odpaleniu machiny i prawdopodobnie bedziesz mogl sobie te troopasowe ledy zapiac :)
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"

Post autor: Kristobal »

To ty jesteś tym sekretnym toopasowym szpecem od kabli? :smile: No więc był dziś test. Wbiłem łożysko, wał kartery magneto do kupy, zapiąłem impulsator z krzywką i włożyłem w ramę. Kabel masowy do kartera przykręciłem i sprawdziłem oporomierzem czy kontakci. No i jestem :wacko:

1. Impulsator - daje tylko 0,2V ! :ysz: Myślałem że wadliwy ale mam też XL :grin: sprawny bankowo i rozebrany więc podpiąłem z niego i to samo max ,0.2V.

2. Stator daje faktycznie rozbiegane prądki od ok 10V do 30V, zależy jak szybko kręcić a na jednym łożysku za korbowód to nie za szybko. Ale tyle jeden kabel daje, drugi daje z masą 1,2V -mniej więcej stałe. Dedukuję że to do zasilania CDI. Tylko że koszulki kabli wskazują dokładnie na odwrót... są niebieska i czarna. Przyjąłem że pomyłka.
Podłączyłem żarówę 35W i nic, jeno ciężej kręcić było. Plus do żarówy łapałem na odsłoniętym kablu przed wtyczką do obwodu, czyli chyba ominąłem regulator napięcia, czy nie, skoro on równolegle wpięty? Malusia z czujnika długopisowego się świeciła dobrze, 4W 12V ledwo ledwo. Myślałem że wadliwe zwoje, ale założyłem stator XL i to samo. Czyli za małe obroty by rozjaśniało 35W. Stator XL ma 5 kabli, zmierzyłem czarno-czerwony czyli do CDI i miał też rozbiegane 12-27V, tylko czemu nie 1,2V ? Inny kabel żółty bodaj miał właśnie te 1,2. :wacko:

3. Cewka - sprawna bankowo bo oporomierz wykazał prawidłowość wg badania w instrukcji a badanie praktyczne baterią od latarki 6V przez szybkie włącz/wyłącz zaindukowało iskrę na świecy czyli świeca, kabel, fajka działają.

4. CDI. Najgorsze że nie daje poznać że działa. Nie ma iskry. :swieczki: Miernikiem nie da rady go sprawdzić. Podłączyłbym od XLki moduł ale ma inną wtykę, nie chciało mi się kabli wyciągać z niej. Voltomierz między masą a wejściem cewki nic nie pokazał w trakcie wajhowania, czyli brak sygnału. Zamiana kabli statora czyli podanie kilkunastu V na CDI nic nie pokazało.
Czyli skoro oba statory podobnie dają napięcie znaczy można je używać zamiennie choć jeden z instalacji 6V drugi 12V ?? Pytam bo można dokupić z XR600 za jakie 200zł, ma większą moc i 12V.

Konkluzja na dziś: odstawiam w kąt XR i biorę się za sprawdzoną XL. Jak złożę i odpalę to pomierzę volty przy kopaniu i pracy. Da mi to jakiś wgląd, a potem XR w obroty czyli na jesieni chyba. :sad:
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Awatar użytkownika
KLOSZ
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 340
Rejestracja: 09.10.2012, 14:04
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa -> Łódź
Kontakt:

Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"

Post autor: KLOSZ »

Zeby nie ciagnac tu tematu, poszla wiadomosc na PW :)
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.
Awatar użytkownika
KLOSZ
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 340
Rejestracja: 09.10.2012, 14:04
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa -> Łódź
Kontakt:

Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"

Post autor: KLOSZ »

Parę osob mnie atakowało jakis czas temu w roznych elektro-sprawach, ale niestety nie mialem czasu, bo musialem sie pozrastać po złamaniu.
Poniwaz juz stanalem na wlasnych nogach i wrocilem do codziennosci, to tu tez melduje, ze juz jestem on-line gdyby ktoś czegos potrzebował ;)
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.
harins
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 259
Rejestracja: 25.11.2014, 21:29
Mój motocykl: XL650V

Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"

Post autor: harins »

Ja Cię nie atakowałem, ale jakbyś przypadkiem był w Warszawie..... :smile:
Awatar użytkownika
KLOSZ
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 340
Rejestracja: 09.10.2012, 14:04
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa -> Łódź
Kontakt:

Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"

Post autor: KLOSZ »

Polecialo na PW :)
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość