Nie będę się wypowiadał w kwestii trwałości mechanicznej, ale co do widoczności to racja. Ostatnio jak jechaliśmy na III FEst Breslau to miałem okazję jechac za Bartkiem i Cebulą (miała kierunki właśnie w LEDach) i mam porównanie. Bartek miał normalne i widoczne kiedrunki a CEbuli ledy ( z całym szacunkiem dla Ciebie Basia ) były dużo mniej wyraźne zwłaszcza w słoneczku. Także coś w tym jest co napisał Falco.falco pisze:Póki nie jest za późno, wywal to gówno i załóż coś normalnego. Kumpel dał się namówić innemu i "wyposażył" swoją 650 w małe chińskie niby kierunki, efekt był taki, że... stracił prądy, bo ten szajs zrobił zwarcie w elektryce. Pomijam już to, że są kompletnie niewidoczne a plastik tak delikatny, że łamał się pod palcami.Qter pisze:Zmieniłem tylne kierunki w TA650 na małe chińskie badziewia...
Pomoc w ogarnięciu "prądów"
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2704
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- KLOSZ
- miejski lanser
- Posty: 340
- Rejestracja: 09.10.2012, 14:04
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa -> Łódź
- Kontakt:
Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"
Qter -> PW
Generalnie: tania chinszczyzna jest be
Generalnie: tania chinszczyzna jest be
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
- radzik
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 428
- Rejestracja: 06.06.2012, 10:51
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Wrocław, DW
Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"
Qter- weź po prostu blaszki od darkojaka i przełóż fabryczne kierunki do tyłu tak żeby nie przeszkadzały... Bo te 4W to jakaś masakra, nie wierzę, żeby to było widoczne...
- KLOSZ
- miejski lanser
- Posty: 340
- Rejestracja: 09.10.2012, 14:04
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa -> Łódź
- Kontakt:
Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"
Wlasnie... blaszka... u mnie wygieta i zamocowana pod sruby mocujace plyte pod centralke. Ocynkowana w galwanizerni i dziala bez zarzutut. Do tego ori kierunki sa wyzej i bardziej z tylu - lepiej widoczne dla slepot jadacych za mną
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
- KLOSZ
- miejski lanser
- Posty: 340
- Rejestracja: 09.10.2012, 14:04
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa -> Łódź
- Kontakt:
Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"
Ale, ale... nie chcialbym robic w tym watku kolejnego dzialu "elektryka", wiec jesli ktos ma jakis klopot, to zapraszam do pisania na PW lub mailem
Pozostale zagadnienia niezmiennie poruszajcie i omawiajcie w dziale elektryka pliz
Oczywiscie laurki i referencje w niniejszym watku sa mile widziane - dla potomnych
Dorzuce jeszcze do swojej "oferty" pomocy taka okresowa czynnosc jak przeglad instalacji elektrycznej w motocyklu obejmujacy gruntowna kontrole ukladu ladowania, polaczen, kostek itp. itd.
Jak wiadomo, sa dwie szkoly: falenicka i otwocka Jedna mowi, ze nie ruszac dopoki dziala, druga mowi, ze raz na rok nalezaloby sprawdzic stan instalacji, zeby uniknac nalgych padow reglerwo czy alternatorow wynikajacych z naglego przypalenia, stopienia czy zasniedzenia kostek na przyklad... z tego powodu dorzucam rowniez taki rodzaj czynnosci do watku
Obszar terytorialny, w ktorym KLOSZ sie porusza to Łódź + Stolica
Pozostale zagadnienia niezmiennie poruszajcie i omawiajcie w dziale elektryka pliz
Oczywiscie laurki i referencje w niniejszym watku sa mile widziane - dla potomnych
Dorzuce jeszcze do swojej "oferty" pomocy taka okresowa czynnosc jak przeglad instalacji elektrycznej w motocyklu obejmujacy gruntowna kontrole ukladu ladowania, polaczen, kostek itp. itd.
Jak wiadomo, sa dwie szkoly: falenicka i otwocka Jedna mowi, ze nie ruszac dopoki dziala, druga mowi, ze raz na rok nalezaloby sprawdzic stan instalacji, zeby uniknac nalgych padow reglerwo czy alternatorow wynikajacych z naglego przypalenia, stopienia czy zasniedzenia kostek na przyklad... z tego powodu dorzucam rowniez taki rodzaj czynnosci do watku
Obszar terytorialny, w ktorym KLOSZ sie porusza to Łódź + Stolica
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
- ant6
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 849
- Rejestracja: 17.03.2013, 20:10
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"
Chciałbym koledze znowu wystawić LAURKĘ . Znowu Klosz pomógł - tym razem w ogarnięciu podłączenia olejarki własnej roboty.
THANK YOU MASTER
THANK YOU MASTER
If nobody hates you, you're doing something wrong
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2704
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"
Się przyłączam do Akta, bo z pomocy Klosza w założeniu olejarki tez będę korzystał, także dzięki wielkie
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- dawidr
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 200
- Rejestracja: 03.10.2012, 22:02
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"
Wielkie dzięki za profesjonalną poradę. Tylko cenić takich ludzi, którzy swoją wiedzą chcą się dzielić z innymi.
KLOSZ -
KLOSZ -
„Świat to księga, kto nie podróżuje czyta tylko jedną jej stronę”
NO 8330
NO 8330
Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"
I ode mnie płynie też rzeka podziękowań!
Dostałem rozrysowany przez KLOSZa schemat pod moje własne potrzeby. Wszystkie porady w punkt. Wszystkie wątpliwości wyjaśnione zrozumiale. Mój Trampek teraz jest konkretnie zelektryfikowany
Wielkie dzięki, KLOSZu! Taki współforumowicz to skarb.
Dostałem rozrysowany przez KLOSZa schemat pod moje własne potrzeby. Wszystkie porady w punkt. Wszystkie wątpliwości wyjaśnione zrozumiale. Mój Trampek teraz jest konkretnie zelektryfikowany
Wielkie dzięki, KLOSZu! Taki współforumowicz to skarb.
Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"
Sobota, 14.III - dzięki współpracy z Konradem, a w zasadzie dzięki Jego pracy ( ja bylem asystentem od oświetlenia ) mój motocykl pozyskał wiele nowych gadżetów lub wyprowadzenia na owe gadżety . za cierpliwość, poświęcony czas i fachowe wykonanie połączeń.Myślę, że nastąpi kiedyś ciąg dalszy
- Qter
- swobodny rider
- Posty: 3396
- Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Reguły
- Kontakt:
Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"
Czołem,
Mam następujące pytanie o podłączenie olejarki i halogenów. Wiadomo, prąd do nich będzie po przekaźniku ale:
- czy na każdy halogen dawać osobny bezpiecznik czy np. 1 na oba (będą takie same)
- układ olejarki oparty o gotowiec AVT 1459 C - całość zabezpieczona 1 bezpiecznikiem
i teraz tam w układzie jest przekaźnik, poprzez który puszczam +12 na elektrozawór i czy tam dawać kolejny bezpiecznik i czy tak można rozgałęzić zasilanie układu...
ma to sens?
PZDR
Qter
Mam następujące pytanie o podłączenie olejarki i halogenów. Wiadomo, prąd do nich będzie po przekaźniku ale:
- czy na każdy halogen dawać osobny bezpiecznik czy np. 1 na oba (będą takie same)
- układ olejarki oparty o gotowiec AVT 1459 C - całość zabezpieczona 1 bezpiecznikiem
i teraz tam w układzie jest przekaźnik, poprzez który puszczam +12 na elektrozawór i czy tam dawać kolejny bezpiecznik i czy tak można rozgałęzić zasilanie układu...
ma to sens?
PZDR
Qter
Geniusz tkwi w prostocie...
we don't cry very hard
we don't cry very hard
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"
Ja bym dał bezpiecznik na każdej gałęzi, dla każdego odbiornika.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
- Biedron
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 815
- Rejestracja: 20.05.2010, 11:56
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"
Z tym, że halogeny (2 szt.) to jeden odbiornik.nadol pisze:Ja bym dał bezpiecznik na każdej gałęzi, dla każdego odbiornika.
Biedron
- KLOSZ
- miejski lanser
- Posty: 340
- Rejestracja: 09.10.2012, 14:04
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa -> Łódź
- Kontakt:
Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"
Czesc Qter i pozostali uczestnicy tego radosnego wątku
W kwestii bezpiecznikow, to jak to zwykle w zyciu bywa, są dwie szkoły - Falenicka i Otwocka
1 - dajesz jeden obowiazkowy bezpiecznik tuz przy akumulatorze i ten bezpiecznik chroni Ci calosc "dodatkowej" instalacji - rozwiazanie prostsze i dobre, lecz nie pozbawione wad, ale jak sam zauważyłeś "Geniusz tkwi w prostocie" .
2 - dajesz obowiazkowy bezpiecznik przy samym akumulatorze (bo ten zawsze musi tam byc, zeby chronic tor pradowy przechodzacy na przyklad pod zbiornikiem do przodu motka), po czym dalej w instalacji dokladasz jeszcze bezpieczniki na zasilaniu poszczegolnych odbiornikow. Tu nie przesadzalbym z dawaniem bezpiecznika na kazdy halogen osobno - nie ma co az tak robic scen, ale mozna sie pokusic o osobny bezpiecznik na halogeny i osobny na olejarke.
Takie rozwiazanie w przypadku zwarcia w ktorejs czesci instalacji nie daje Ci i tak pełnej pewnosci selektywnego zadzialania bezpiecznika, bo jak Ci sie solidnie zrobi zwarcie do masy w halogenie, to moze Ci wystrzelic albo ten "glowny" bezpiecznik, albo ten zainstalowany w linii zasilajacej halogeny. Tu sytuacje mogloby ratowac zastosowanie jako glownego (tego przy akumulatorze) bezpiecznika zwlocznego, ale... to nie prom kosmiczny, wiec zastanawialbym sie czy to ma sens.
Generalnie przy takiej choince bezpiecznikowej proponowalbym dac jako glowny bezpiecznik powiedzmy 15A, na olejarke 2A i na halogeny 10A (zakladam, że masz zwykle halogeny 2 x 55W). Ewentualnie mozna tez zrobic 25A, 5A i 15A. Da to pewną selektywność przetężeniową, ale nie zwarciową. Umozliwia to tez zastosowanie cienszych przewodow tam gdzie nie ma potrzeby by byly grube (na przyklad do zasilania sterownika olejarki, ktory pewnie za duzo pradu nie ciagnie).
W kwestii przekaźników:
skoro głowny prąd masz wlaczany przez przekaznik, ktory dziala po wlaczeniu stacyjki czy swiatel, to jeszcze przydaloby sie miec drugi przekaznik, ktory bedzie wlaczal prad na halogeny i sterowany bedzie wlacznikiem tychże. Halogeny potrafią pociagnac z 9-10A i wlaczanie bezposrednio takiego pradu spowoduje po jakims czasie upalanie stykow wlacznika, brak kontaktu, grzanie wlacznika i takie tam atrakcje, wiec... albo naprawde solidny wlacznik do tych halogenow, albo dodatkowy przekaznik, ktory bedzie wlaczal tor pradowy zasilajacy halogeny.
Tu masz taki obrazek, ktory kiedys popelnilem, moze cos Ci rozjasni? Narysowane jest rozwiazanie z jednym bezpiecznikiem i osobnym przekaznikiem wlaczajacym halogeny. Sterowanie zasilania wszystkich odbiornikow jest w tym przypadku wziete ze swiatla pozycyjnego. Uwazam, ze to lepsze rozwiazanie niz sterowanie "po stacyjce", bo daje mozliwosc pracy dajmy na to silnika w garazu przy wylaczonej olejarce (dopoki nie wlaczysz swiatel, to olejarka pozostaje wylaczona i nie kapie Ci bez sensu na podloge w garage ). U Ciebie zamiast GM i GZ bedzie olejarka, no chyba, ze sobie tam jeszcze bedziesz chcial gniazdeczko i grzanetki podłączyć
To tyle na szybko w temacie. Jesli masz jeszcze jakies pytania to pisz na PW.
W kwestii bezpiecznikow, to jak to zwykle w zyciu bywa, są dwie szkoły - Falenicka i Otwocka
1 - dajesz jeden obowiazkowy bezpiecznik tuz przy akumulatorze i ten bezpiecznik chroni Ci calosc "dodatkowej" instalacji - rozwiazanie prostsze i dobre, lecz nie pozbawione wad, ale jak sam zauważyłeś "Geniusz tkwi w prostocie" .
2 - dajesz obowiazkowy bezpiecznik przy samym akumulatorze (bo ten zawsze musi tam byc, zeby chronic tor pradowy przechodzacy na przyklad pod zbiornikiem do przodu motka), po czym dalej w instalacji dokladasz jeszcze bezpieczniki na zasilaniu poszczegolnych odbiornikow. Tu nie przesadzalbym z dawaniem bezpiecznika na kazdy halogen osobno - nie ma co az tak robic scen, ale mozna sie pokusic o osobny bezpiecznik na halogeny i osobny na olejarke.
Takie rozwiazanie w przypadku zwarcia w ktorejs czesci instalacji nie daje Ci i tak pełnej pewnosci selektywnego zadzialania bezpiecznika, bo jak Ci sie solidnie zrobi zwarcie do masy w halogenie, to moze Ci wystrzelic albo ten "glowny" bezpiecznik, albo ten zainstalowany w linii zasilajacej halogeny. Tu sytuacje mogloby ratowac zastosowanie jako glownego (tego przy akumulatorze) bezpiecznika zwlocznego, ale... to nie prom kosmiczny, wiec zastanawialbym sie czy to ma sens.
Generalnie przy takiej choince bezpiecznikowej proponowalbym dac jako glowny bezpiecznik powiedzmy 15A, na olejarke 2A i na halogeny 10A (zakladam, że masz zwykle halogeny 2 x 55W). Ewentualnie mozna tez zrobic 25A, 5A i 15A. Da to pewną selektywność przetężeniową, ale nie zwarciową. Umozliwia to tez zastosowanie cienszych przewodow tam gdzie nie ma potrzeby by byly grube (na przyklad do zasilania sterownika olejarki, ktory pewnie za duzo pradu nie ciagnie).
W kwestii przekaźników:
skoro głowny prąd masz wlaczany przez przekaznik, ktory dziala po wlaczeniu stacyjki czy swiatel, to jeszcze przydaloby sie miec drugi przekaznik, ktory bedzie wlaczal prad na halogeny i sterowany bedzie wlacznikiem tychże. Halogeny potrafią pociagnac z 9-10A i wlaczanie bezposrednio takiego pradu spowoduje po jakims czasie upalanie stykow wlacznika, brak kontaktu, grzanie wlacznika i takie tam atrakcje, wiec... albo naprawde solidny wlacznik do tych halogenow, albo dodatkowy przekaznik, ktory bedzie wlaczal tor pradowy zasilajacy halogeny.
Tu masz taki obrazek, ktory kiedys popelnilem, moze cos Ci rozjasni? Narysowane jest rozwiazanie z jednym bezpiecznikiem i osobnym przekaznikiem wlaczajacym halogeny. Sterowanie zasilania wszystkich odbiornikow jest w tym przypadku wziete ze swiatla pozycyjnego. Uwazam, ze to lepsze rozwiazanie niz sterowanie "po stacyjce", bo daje mozliwosc pracy dajmy na to silnika w garazu przy wylaczonej olejarce (dopoki nie wlaczysz swiatel, to olejarka pozostaje wylaczona i nie kapie Ci bez sensu na podloge w garage ). U Ciebie zamiast GM i GZ bedzie olejarka, no chyba, ze sobie tam jeszcze bedziesz chcial gniazdeczko i grzanetki podłączyć
To tyle na szybko w temacie. Jesli masz jeszcze jakies pytania to pisz na PW.
Ostatnio zmieniony 30.03.2015, 09:00 przez KLOSZ, łącznie zmieniany 1 raz.
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
- Qter
- swobodny rider
- Posty: 3396
- Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Reguły
- Kontakt:
Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"
Dzięki!
To mi rozjaśniło co i jak połączyć żeby działało zgodnie ze "SZtuką" przez duże SZ.
PZDR
Qter
To mi rozjaśniło co i jak połączyć żeby działało zgodnie ze "SZtuką" przez duże SZ.
PZDR
Qter
Geniusz tkwi w prostocie...
we don't cry very hard
we don't cry very hard
- Sharik
- wiejski tuningowiec
- Posty: 103
- Rejestracja: 10.07.2014, 01:47
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"
Dzięki Kloszu za pomoc - za pierwszym i drugim razem
Po tym jak obadałeś Jagodę i zrobiłeś swoje elektryczno-magiczne fiku-miku - czujemy się znacznie lepiej!
Raz jeszcze dzięki!
Po tym jak obadałeś Jagodę i zrobiłeś swoje elektryczno-magiczne fiku-miku - czujemy się znacznie lepiej!
Raz jeszcze dzięki!
TA 600 > R1100GS > DR650SE > XR650R
- KLOSZ
- miejski lanser
- Posty: 340
- Rejestracja: 09.10.2012, 14:04
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa -> Łódź
- Kontakt:
Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"
A podziękowac za dobre słowo
Podrzuce tu jako ciekawostke jakie to cuda ludzie potrafia zmotac w motocyklach. Ostatnio prostowalem pewna instalacje w Hondzie Varadero 1000. Ktos zmotał tak cudownie, że aż trudno uwierzyć. Diody były zrobione z pudełku po Vicolu z dwóch diod THT, główna wiązka była ucięta i pomotana na konektorkach. Zresztą sami zobaczcie jaka ładna plątanina:
Podrzuce tu jako ciekawostke jakie to cuda ludzie potrafia zmotac w motocyklach. Ostatnio prostowalem pewna instalacje w Hondzie Varadero 1000. Ktos zmotał tak cudownie, że aż trudno uwierzyć. Diody były zrobione z pudełku po Vicolu z dwóch diod THT, główna wiązka była ucięta i pomotana na konektorkach. Zresztą sami zobaczcie jaka ładna plątanina:
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
- Kristobal
- przycierający rafki
- Posty: 1181
- Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: WKZ/WR
- Kontakt:
Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"
Instalacja 6V... Swiateł brak. Co teraz? (Elektrownia 64W, na oryginalne światła przeznaczone 35+3W.)
1. Zmiana statora na 12V z innego motka - pasuje. Ale jak wpłynie to na resztę?
2. Przetwornica? Jaka? http://botland.com.pl/przetwornice-impu ... v-14a.html
3. W układzie mam regulator napięcia w manualu opisany jako opcjonalny do żarów 12V. Co z nim?
str 225 https://drive.google.com/open?id=0B3RIq ... S04eU5lbHc
1. Zmiana statora na 12V z innego motka - pasuje. Ale jak wpłynie to na resztę?
2. Przetwornica? Jaka? http://botland.com.pl/przetwornice-impu ... v-14a.html
3. W układzie mam regulator napięcia w manualu opisany jako opcjonalny do żarów 12V. Co z nim?
str 225 https://drive.google.com/open?id=0B3RIq ... S04eU5lbHc
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
- KLOSZ
- miejski lanser
- Posty: 340
- Rejestracja: 09.10.2012, 14:04
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa -> Łódź
- Kontakt:
Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"
Czołem!
To co mi tak na szybko do glowy przychodzi:
Wariant 1 - może nie wpłynąc dobrze na zdrowie modułu CDI, który jest przystosowany do innego napięcia zasilania, z obecnej cewki.
Wariant 2 - przetwornica być może byłaby jakimś wyjściem, ale z pewnością nie ta z linku, bo ma tylko 1,4A na wyjściu - zdecydowanie za mało jak na żarówki 12voltowe. Poza tym trzebaby bylo sprawdzic jak taka przetworniczka sie zachowa przy podlaczeniu do dosc figlarnego napiecia, ktore wychodzi z alternatora.
Wariant 3 - podejrzewam, że jest to jakaś "oryginalna" wariacja na temat wariantu 2 - czyli jest pewnie jakaś przetwornica, która robi 12V do obwodu oświetlenia. Wygląda na to, że samo uzwojenie statora jest przygotowane na lekki wzrost obciążenia.
Ale skoro nie masz obecnie zasilania swiatel, wnioskuje z tego, ze i tak masz upalone uzwojenie oswietlenia w statorze, wiec moze najprosciej byloby przewinac czesc, albo caly ten twoj stator i zostawic swiatla jak fabryka wymyslila? Ew. pokombinowac z przetwornicami albo tą oryginalną przystawką? Ale to i tak wymaga sprawnego uzwojenia generujacego zasilanie do swiatel.
To co mi tak na szybko do glowy przychodzi:
Wariant 1 - może nie wpłynąc dobrze na zdrowie modułu CDI, który jest przystosowany do innego napięcia zasilania, z obecnej cewki.
Wariant 2 - przetwornica być może byłaby jakimś wyjściem, ale z pewnością nie ta z linku, bo ma tylko 1,4A na wyjściu - zdecydowanie za mało jak na żarówki 12voltowe. Poza tym trzebaby bylo sprawdzic jak taka przetworniczka sie zachowa przy podlaczeniu do dosc figlarnego napiecia, ktore wychodzi z alternatora.
Wariant 3 - podejrzewam, że jest to jakaś "oryginalna" wariacja na temat wariantu 2 - czyli jest pewnie jakaś przetwornica, która robi 12V do obwodu oświetlenia. Wygląda na to, że samo uzwojenie statora jest przygotowane na lekki wzrost obciążenia.
Ale skoro nie masz obecnie zasilania swiatel, wnioskuje z tego, ze i tak masz upalone uzwojenie oswietlenia w statorze, wiec moze najprosciej byloby przewinac czesc, albo caly ten twoj stator i zostawic swiatla jak fabryka wymyslila? Ew. pokombinowac z przetwornicami albo tą oryginalną przystawką? Ale to i tak wymaga sprawnego uzwojenia generujacego zasilanie do swiatel.
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
- Kristobal
- przycierający rafki
- Posty: 1181
- Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: WKZ/WR
- Kontakt:
Re: Pomoc w ogarnięciu "prądów"
Dzięki. Świateł nie mam fizycznie a nie ze popsute. Sprawdzę na tygodniu działanie altka. Reszta działa. CDI nie da się sprawdzić miernikiem. Stator ma dwa uzwojenia. Jedno zasila CDI a drugie resztę czyli dwie żarówki wpięte na stałe. Było zmieniane coś bo przełącznik kierunków jest i ta kostka z radiatorem z wyglądu regulator napięcia. Sprawdź schemat 18y dział str 225. Wynika ze z nim można wstawić 12v bulby.ale czy ledy ?
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość