Xl600 v 95r. Powyżej 3 tys przerywa, szarpie brak mocy Pomoc

Motocykl nie pracuje prawidłowo i nie masz zielonego pojęcia, jaki układ może być niesprawny? Napisz tutaj. ( po zdiagnozowaniu usterki temat zostanie bądź usunięty, bądź przeniesiony do właściwego działu).
Sebix
romeciarz
romeciarz
Posty: 28
Rejestracja: 14.03.2016, 02:00
Mój motocykl: XL600V

Xl600 v 95r. Powyżej 3 tys przerywa, szarpie brak mocy Pomoc

Post autor: Sebix »

Witam koledzy
Od miesiąca jestem smutnym posiadaczem nie sprawnego transalpa.
Odpala bardzo dobrze, pracuje normalnie lecz po przekroczeniu 3 tys obrotów strzela dławi się i szarpie zaczyna dymić jak by nie dopalał paliwa, nie da się nim wogole jechać jedynie dobrze jedzie przy ruszaniu a później nie kreci więcej niż 3 tys szarpie i strzela.
Pierwsza myśl gaźniki, oddałem je do profesjonalnego czyszczenia w wanience ultradźwiękowej, wymieniłem świece kupiłem sprawny kranik w którym działa podciśnienie bo w moim ktoś przerobił na grawitacyjny i odłączałem naprzemiennie moduły zamieniałem miejscami sprawdzałem osobno lecz bez zmian (chciałem pożyczyć od kogoś moduły ale nikogo nie znalazłem) nie mam już więcej pomysłów. Koledzy pomocy, jest tak piękna pogoda
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Xl600 v 95r. Powyżej 3 tys przerywa, szarpie brak mocy P

Post autor: Nadol »

Czy podczas czyszczenia gaźników były sprawdzane membrany?
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Sebix
romeciarz
romeciarz
Posty: 28
Rejestracja: 14.03.2016, 02:00
Mój motocykl: XL600V

Re: Xl600 v 95r. Powyżej 3 tys przerywa, szarpie brak mocy P

Post autor: Sebix »

Niby całe
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5534
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: Xl600 v 95r. Powyżej 3 tys przerywa, szarpie brak mocy P

Post autor: wojtekk »

To sprawdź :)

I zobacz kolor świecy. Może dostaje lewe powietrze.
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
Sebix
romeciarz
romeciarz
Posty: 28
Rejestracja: 14.03.2016, 02:00
Mój motocykl: XL600V

Re: Xl600 v 95r. Powyżej 3 tys przerywa, szarpie brak mocy P

Post autor: Sebix »

Air box był uszczelniany bo miał lekkie pęknięcia

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Sebix
romeciarz
romeciarz
Posty: 28
Rejestracja: 14.03.2016, 02:00
Mój motocykl: XL600V

Re: Xl600 v 95r. Powyżej 3 tys przerywa, szarpie brak mocy P

Post autor: Sebix »

A świece były czarne z nagarem

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Xl600 v 95r. Powyżej 3 tys przerywa, szarpie brak mocy P

Post autor: Nadol »

Przychodzi mi jeszcze do głowy uszkodzony przewód podciśnienia do kranika.
Miałem tak kiedyś, był zagięty przy króćcu i w tym miejscu się przetarł, na pierwszy rzut oka nie było tego widać.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Sebix
romeciarz
romeciarz
Posty: 28
Rejestracja: 14.03.2016, 02:00
Mój motocykl: XL600V

Re: Xl600 v 95r. Powyżej 3 tys przerywa, szarpie brak mocy P

Post autor: Sebix »

Kranik jak i przewód podciśnienia jest nowy, tak jak pisałem miałem zaślepione podciśnienie i kranik przerobiony na grawitacyjny. Zostało to przywrócone do stanu oryginalnego

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Sebix
romeciarz
romeciarz
Posty: 28
Rejestracja: 14.03.2016, 02:00
Mój motocykl: XL600V

Re: Xl600 v 95r. Powyżej 3 tys przerywa, szarpie brak mocy P

Post autor: Sebix »

Czy ktoś z Kuj-Pom ma możliwość użyczyć dwa moduły do testów ?
Może tu siedzi diabeł
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2514
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Xl600 v 95r. Powyżej 3 tys przerywa, szarpie brak mocy P

Post autor: Artek »

Sebix pisze:Czy ktoś z Kuj-Pom ma możliwość użyczyć dwa moduły do testów ?
Może tu siedzi diabeł
Raczej Ty daj swoje komuś do sprawdzenia.
Dominator.
Sebix
romeciarz
romeciarz
Posty: 28
Rejestracja: 14.03.2016, 02:00
Mój motocykl: XL600V

Re: Xl600 v 95r. Powyżej 3 tys przerywa, szarpie brak mocy P

Post autor: Sebix »

Tak sobie teraz przypominam że problem nie pojawił się od razu. Najpierw podczas jazdy przerywał przy około 3 tys jak by zgasł i po chwili szedł dalej, następnego dnia podczas jazdy stracił moc i już nie przekroczył 3 tys. Strzela i dymi na czarno aż cały kierunek jest od sadzy

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Sebix
romeciarz
romeciarz
Posty: 28
Rejestracja: 14.03.2016, 02:00
Mój motocykl: XL600V

Re: Xl600 v 95r. Powyżej 3 tys przerywa, szarpie brak mocy P

Post autor: Sebix »

Artek pisze:
Sebix pisze:Czy ktoś z Kuj-Pom ma możliwość użyczyć dwa moduły do testów ?
Może tu siedzi diabeł
Raczej Ty daj swoje komuś do sprawdzenia.
Albo i tak

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Janek-2004
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 248
Rejestracja: 01.04.2018, 15:34
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Dębowiec

Re: Xl600 v 95r. Powyżej 3 tys przerywa, szarpie brak mocy P

Post autor: Janek-2004 »

Sebix pisze:Tak sobie teraz przypominam że problem nie pojawił się od razu. Najpierw podczas jazdy przerywał przy około 3 tys jak by zgasł i po chwili szedł dalej, następnego dnia podczas jazdy stracił moc i już nie przekroczył 3 tys. Strzela i dymi na czarno aż cały kierunek jest od sadzy

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Ja miałem b. podobne objawy jak odebrałem trampka 650 po sporym przeglądzie. U mnie ta granica początkowo to była w okolicy 4 - 4,5 k rpm. Potem nawet już nawet do tego nie chciał się dokręcić. Prozaiczna przyczyna - zapchana jakimś glutem rurka odpowietrzająca.
Sebix
romeciarz
romeciarz
Posty: 28
Rejestracja: 14.03.2016, 02:00
Mój motocykl: XL600V

Re: Xl600 v 95r. Powyżej 3 tys przerywa, szarpie brak mocy P

Post autor: Sebix »

Chodzi ci o odpowietrzenie baku ?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Janek-2004
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 248
Rejestracja: 01.04.2018, 15:34
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Dębowiec

Re: Xl600 v 95r. Powyżej 3 tys przerywa, szarpie brak mocy P

Post autor: Janek-2004 »

Sebix pisze:Chodzi ci o odpowietrzenie baku ?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Tak
Sebix
romeciarz
romeciarz
Posty: 28
Rejestracja: 14.03.2016, 02:00
Mój motocykl: XL600V

Re: Xl600 v 95r. Powyżej 3 tys przerywa, szarpie brak mocy P

Post autor: Sebix »

Dziś sprawdziliśmy zawory
Ustawione książkowo.
Ale czy w pd06 z 95 r jest odpowietrznik baku? Nie jest on czasem w korku lub w kraniku ? Nie znalazłem nigdzie wyjścia odpowietrzenia.
Z resztą i tak sprawdziłem go na odkręconym korku i bez zmian...

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
magneto
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 837
Rejestracja: 28.07.2013, 21:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Xl600 v 95r. Powyżej 3 tys przerywa, szarpie brak mocy P

Post autor: magneto »

Sebix pisze:(...) Ale czy w pd06 z 95 r jest odpowietrznik baku? Nie jest on czasem w korku (...)
Z tego co wiem, to właśnie jest (w TA600) w korku. Poza tym, objawy (kopcenie, czarne świece) raczej nie wpisują się w skutki braku dostatecznej ilości paliwa, co by występowało przy zatkanym odpowietrzaniu zbiornika.
Co do membran - do poprawnej ich pracy potrzeba też drożnego połączenia z "atmosferą" - takie dwa wężyki zakończone "filterkami". Może ktoś wężyki źle poskładał lub coś się zatkało ? - sprawdź z instrukcją.
Co do zaworów - sprawdzałeś tylko luzy, czy ustawienie wałków (fazy rozrządu) ? Teoretycznie mogłyby się cuda dziać, gdyby przeskoczyło o ząbek, czy już łańcuszki mooocno wyciągnięte.
Jeśli na wolnych obrotach (na prawie zimnym i całkiem ciepłym silniku ) jest OK, to raczej nie problem z zasilaniem paliwem (odpowietrznik, kranik, zaworki iglicowe itp.).
Na wszelki wypadek posprawdzaj złączki elektryczne od silnika, modułów.
I jeszcze - może głupi - pomysł, odłącz całkowicie !!! regulator napięcia i spróbuj bez niego. Teoretycznie, jak padł to może zaniżać napięcie poniżej tego potrzebnego do prawidłowej pracy zapłonu... takie gdybanie...
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME !
Sebix
romeciarz
romeciarz
Posty: 28
Rejestracja: 14.03.2016, 02:00
Mój motocykl: XL600V

Re: Xl600 v 95r. Powyżej 3 tys przerywa, szarpie brak mocy P

Post autor: Sebix »

Regulator sprawdzony jest ok
Wtyczki i masy poczysciłem jak narazie to pozostaje tylko dać komuś moduły do sprawdzenia

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Piter!!!
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 364
Rejestracja: 24.10.2015, 16:38
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Xl600 v 95r. Powyżej 3 tys przerywa, szarpie brak mocy P

Post autor: Piter!!! »

Zadzwoń do mnie, numer masz na pw. Możemy moduły włożyć do mojego.
Awatar użytkownika
Piter!!!
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 364
Rejestracja: 24.10.2015, 16:38
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Xl600 v 95r. Powyżej 3 tys przerywa, szarpie brak mocy P

Post autor: Piter!!! »

Ja w swoim właśnie zroniłem moduły
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość