Strona 2 z 3

Re: Trampek xl650v 2003 bierze olej

: 23.08.2017, 12:45
autor: capri
Chodziło mi oczywiście o branie litra na 1kkm :)

A jak mocno mój dymi powyżej 6000 obrotów zamierzam sprawdzić...

Re: Trampek xl650v 2003 bierze olej

: 23.08.2017, 13:24
autor: wojtekk
capri pisze:Chodziło mi oczywiście o branie litra na 1kkm :)
To nie jest normalne
capri pisze:
A jak mocno mój dymi powyżej 6000 obrotów zamierzam sprawdzić...
NIe wiem, jak to się ma do uwagi, że może brać olej i nie dymić? Ale... EOT dla mnie. Zupełnie nie mam potrzeby przekonać kogokolwiek ani usłyszeć, że ze mną ktoś się zgadza :thumbsup:

Re: Trampek xl650v 2003 bierze olej

: 23.08.2017, 13:26
autor: meny72
wojtekk pisze:Wyżej przeczytałem , że jeden bierze tyle a inny tyle. Bez komentarza , że gdy dużo bierze to nie ok może rodzić wrażenie , że to właśnie ok.

Inaczej mówiąc. Piec do przejrzenia .

A jezeli pytasz o puszczanie dymka. To ja tak mówię , że nie musi puszczać aby brać.
Czy masz na myśli mój komentarz??? Jest gdzieś napisane że gdy chla olej to jest to okej? Pisałem że silniki spalinowe biorą zawsze olej ale nie wiadrami, kolega pisał że zdrowy silnik nie bierze w ogóle oleju mój bierze 0,3l na 10 000km. więc piec do kapitalki tak? :niewiem:

Re: Trampek xl650v 2003 bierze olej

: 23.08.2017, 13:53
autor: capri
Odnoszę wrażenie, że wszyscy wiedzą o co chodzi, więc luzujmy ;)

Jak już wspomniał Wojtekk, temat został wyczerpany, EOT :ok:

Re: Trampek xl650v 2003 bierze olej

: 24.08.2017, 00:29
autor: mirekm71
Moj do 100tkm nie bral wogole, teraz nagle zaczal. Generalnie olej ubywa mi wtedy kiedy w jakims blocie czy piachu poloze moto. Ostatnio lezal kilka razy moze stad ubytek ale jest to od max do polowy stanu na 10tkm. Byly tez autostrady wloskie w wysokich temp z predkoscia 140-150km/h. Jednak wczesniej moglem jezdzic caly czas 150 i oleju nie ubylo. Oczywiscie mi to lata bo raz, ze bierze 0,5l na 10000 km a dwa mam drugi silnik w piwnicy :whip:

Re: Trampek xl650v 2003 bierze olej

: 28.08.2017, 11:50
autor: everlast
Ok, dziękuje za wszystkie komentarze (w temacie i nie) :) Tak czy inaczej silnik będę diagnozował ale po sezonie, teraz nie planuję wycieczek tylko kręcenie się po mieście więc będę stan oleju kontrolował i ewentualnie dolewał.
W planie mam rozebranie i wymianę uszczelniaczy i pierścieni lub zakup pieca ale z tym łatwo nie jest.

P.S. nadal dziwnym dla mnie pozostaje fakt, że nie dymi :) bo przy takiej ilości dla mnie powinien dymić dużo bardziej i objętościowo i zapachowo :D

Re: Trampek xl650v 2003 bierze olej

: 28.08.2017, 11:54
autor: capri
No ja swojego sprawdziłem zgodnie z obietnicą i faktycznie powyżej 5000 obr/min dymi. Dziwne bo dym nie jest czarny i jakiś bardzo intensywny, ale trzeba przyznać że pojawia się sino-niebieska chmura. Sam muszę sprawdzić kompresję, bo może to jednak nie pierścionki...

Re: Trampek xl650v 2003 bierze olej

: 28.08.2017, 15:33
autor: everlast
Panowie, to jeszcze jedno pytanie, czy moglibyście podrzucić namiar na jakiś dobry warsztat w Wawie? Może jest ktoś kto ogarnia TA godny polecenia? Sorry za pytanie ale nie udało mi się znaleźc przy pomocy wyszukiwarki.

Re: Trampek xl650v 2003 bierze olej

: 28.08.2017, 16:00
autor: wojtekk
capri pisze:No ja swojego sprawdziłem zgodnie z obietnicą i faktycznie powyżej 5000 obr/min dymi. Dziwne bo dym nie jest czarny i jakiś bardzo intensywny, ale trzeba przyznać że pojawia się sino-niebieska chmura. Sam muszę sprawdzić kompresję, bo może to jednak nie pierścionki...
Gdyby czarny to raczej paliwo/gaźniki (zalewa). Siwo? Bardziej olej (spala).
everlast pisze:Panowie, to jeszcze jedno pytanie, czy moglibyście podrzucić namiar na jakiś dobry warsztat w Wawie? Może jest ktoś kto ogarnia TA godny polecenia? Sorry za pytanie ale nie udało mi się znaleźc przy pomocy wyszukiwarki.

Ja robię motocykl u Browara z tego forum. Motodoktor czy doktormoto. Piastów. Ożarowska. Bardzo chłopaków polecam. Ceny konkurencyjne a robota solidna. Robiłem u nich sporo ostatnio więc poważniejsze tematy spokojnie ogarniają.

Re: Trampek xl650v 2003 bierze olej

: 28.08.2017, 16:07
autor: everlast
Dziękuję. Na pewno skorzystam.

Re: Trampek xl650v 2003 bierze olej

: 28.08.2017, 16:48
autor: capri
Czyli olej nie znika, tylko się wypala. Zmierzę komprechę i pewnie pierścionki będą do wymiany z czym się liczyłem już rok temu. Góra silnika będzie robiona w grudniu lub styczniu. Jak już rozwlekamy ten temat, to gdzie graty kupujesz Qter? Bo ja do tej pory kupowałem gdzie popadło od allegrowych rozbieraczy, przez larssona po Hondę Polska, ale przy górze silnika warto byłoby wszystko kupić w jednym przyzwoitym miejscu.

Re: Trampek xl650v 2003 bierze olej

: 13.03.2018, 09:06
autor: everlast
Cześć,

Powoli sezon się zbliża więc postanowiłem się podzielić co zrobiłem w swoim Trampku aby rozwiązać problemy opisywane na początku (popijanie dużych ilości oleju). Więc tak, po wyjęciu pieca i sprawdzeniu okazało się, że trochę że serducho jest już trochę zmęczone i trzeba przy nim popracować :sad: , więc do zmiany poszły (uszczelniacze zaworów ssących i wydechowych), pierścienie, uszczelki pod głowice i cylindry, trochę to uderzyło w kieszeń bo uparłem się na części Hondy :egh: . Same zawory na szczęście wyglądały ok :ok: , więc tego nie ruszałem. Przy okazji zrobiłem też sprzęgło, mam nadzieję, że po tym zabiegu moto będzie służyło przynajmniej kolejny 70k km :) :thanks:
Teraz czekam na święta aby wmontować serducho z powrotem w ramę, zmienić oponę, regulacje, synchronizacje i mam nadzieję rozpocząć sezon bez problemów jakie były w poprzednim :) :ok: :zabawa:

Re: Trampek xl650v 2003 bierze olej

: 13.03.2018, 11:29
autor: tomekpe
everlast pisze:Cześć,

Powoli sezon się zbliża więc postanowiłem się podzielić co zrobiłem w swoim Trampku aby rozwiązać problemy opisywane na początku (popijanie dużych ilości oleju). Więc tak, po wyjęciu pieca i sprawdzeniu okazało się, że trochę że serducho jest już trochę zmęczone i trzeba przy nim popracować :sad: , więc do zmiany poszły (uszczelniacze zaworów ssących i wydechowych), pierścienie, uszczelki pod głowice i cylindry, trochę to uderzyło w kieszeń bo uparłem się na części Hondy :egh: . Same zawory na szczęście wyglądały ok :ok: , więc tego nie ruszałem. Przy okazji zrobiłem też sprzęgło, mam nadzieję, że po tym zabiegu moto będzie służyło przynajmniej kolejny 70k km :) :thanks:
Teraz czekam na święta aby wmontować serducho z powrotem w ramę, zmienić oponę, regulacje, synchronizacje i mam nadzieję rozpocząć sezon bez problemów jakie były w poprzednim :) :ok: :zabawa:
Obstawiam zatem, że przed 70 była jeszcze jedynka z przodu - te 70 tysięcy to mało, aby tak zauważalnie zużyć serce Trampka. Tak czy inaczej - dobrze, że zrobione, napisz po dotarciu jak sprawa wygląda i jeśli możesz, to zarys kosztów. Temat remontu silnik pojawia się czasami na forum, ale znacznie częściej w sprawie 600tki. To będzie ciekawe zobaczyć, jak to wygląda w 650tce.

Re: Trampek xl650v 2003 bierze olej

: 13.03.2018, 14:34
autor: old1977
everlast pisze:Cześć,

Powoli sezon się zbliża więc postanowiłem się podzielić co zrobiłem w swoim Trampku aby rozwiązać problemy opisywane na początku (popijanie dużych ilości oleju). Więc tak, po wyjęciu pieca i sprawdzeniu okazało się, że trochę że serducho jest już trochę zmęczone i trzeba przy nim popracować :sad: , więc do zmiany poszły (uszczelniacze zaworów ssących i wydechowych), pierścienie, uszczelki pod głowice i cylindry, trochę to uderzyło w kieszeń bo uparłem się na części Hondy :egh: . Same zawory na szczęście wyglądały ok :ok: , więc tego nie ruszałem. Przy okazji zrobiłem też sprzęgło, mam nadzieję, że po tym zabiegu moto będzie służyło przynajmniej kolejny 70k km :) :thanks:
Teraz czekam na święta aby wmontować serducho z powrotem w ramę, zmienić oponę, regulacje, synchronizacje i mam nadzieję rozpocząć sezon bez problemów jakie były w poprzednim :) :ok: :zabawa:
kibicuje ci,choć generalnie uważam że wymiana samych pierścionków i uszczelniaczy bez sprawdzenia stanu cylindrów i tłoków może na nie wiele się zdać,prowadząc warsztat miałem kilka przypadków kiedy rzeczywiście spalanie oleju spadło po takim zabiegu ale z reguły na długo nie pomagało,zaznaczam że nie muszę mieć racji,moto używane w ruchu miejskim zawsze spali więcej oliwy niż eksploatowany w średnich zakresach w miarę stałymi obrotami.Czekam z niecierpliwością na efekty i trzymam kciuki.

Re: Trampek xl650v 2003 bierze olej

: 13.03.2018, 14:59
autor: capri
A to jeszcze ja wtrącę dwa pytania.

1. ile kosztowały Cię pierścionki i uszczelki cylindrów oraz głowic w Hondzie?
2. Zmierzyłem w swoim PD06 kompresję i było 8,5/9,5 po ustawieniu zaworów podskoczyło na obu cylindrach do 9,3/10,2. Myślicie że jeszcze pochodzi?

Re: Trampek xl650v 2003 bierze olej

: 13.03.2018, 21:25
autor: krzysiek_honda
Moja 650 tka na trasie Wołomin -Konstanta -Wołomin (3200km) spaliła ok 300 ml oleju więc jest chyba norma. Ma najechane 61tys km .

Re: Trampek xl650v 2003 bierze olej

: 14.03.2018, 11:34
autor: everlast
tomekpe pisze:
everlast pisze:Cześć,

Powoli sezon się zbliża więc postanowiłem się podzielić co zrobiłem w swoim Trampku aby rozwiązać problemy opisywane na początku (popijanie dużych ilości oleju). Więc tak, po wyjęciu pieca i sprawdzeniu okazało się, że trochę że serducho jest już trochę zmęczone i trzeba przy nim popracować :sad: , więc do zmiany poszły (uszczelniacze zaworów ssących i wydechowych), pierścienie, uszczelki pod głowice i cylindry, trochę to uderzyło w kieszeń bo uparłem się na części Hondy :egh: . Same zawory na szczęście wyglądały ok :ok: , więc tego nie ruszałem. Przy okazji zrobiłem też sprzęgło, mam nadzieję, że po tym zabiegu moto będzie służyło przynajmniej kolejny 70k km :) :thanks:
Teraz czekam na święta aby wmontować serducho z powrotem w ramę, zmienić oponę, regulacje, synchronizacje i mam nadzieję rozpocząć sezon bez problemów jakie były w poprzednim :) :ok: :zabawa:
Obstawiam zatem, że przed 70 była jeszcze jedynka z przodu - te 70 tysięcy to mało, aby tak zauważalnie zużyć serce Trampka. Tak czy inaczej - dobrze, że zrobione, napisz po dotarciu jak sprawa wygląda i jeśli możesz, to zarys kosztów. Temat remontu silnik pojawia się czasami na forum, ale znacznie częściej w sprawie 600tki. To będzie ciekawe zobaczyć, jak to wygląda w 650tce.
Myślę, że jedynki nie było przed (moto w końcu większość życia spędziło w rękach forumowicza), więc przebieg uznaję za realny, bardziej wyglądało mi to na przygrzanie pieca (charakterystyczny nalot).

Odpowiadając na pytania poniżej, ceny się przedstawiały następująco:
- Pierścienie 225pln
- Uszczelniacz zaworu ssącego: 43pln
- Uszczelniacz zaworu wydechowego: 86pln
-Uszczelka pod głowicę - 114pln
- Uszczelka pod cylinder 49pl

Wszystkie ceny powyżej to ceny za sztukę/na jeden cylinder/tłok.

Dodatkowo tarcze sprzęgłowe (217pln) + nakrętka kosza sprzęgłowego 46pln

@old1977: dziękuję za sugestię, mam nadzieję, że wszystko będzie ok, gładzie wyglądały bardzo dobrze, najbardziej zrujnowane były zawory i pierścienie.

Re: Trampek xl650v 2003 bierze olej

: 14.03.2018, 14:54
autor: capri
Dzięki za info nt. kosztów.

Re: Trampek xl650v 2003 bierze olej

: 15.03.2018, 09:06
autor: herni74
everlast pisze:
tomekpe pisze:
everlast pisze:Cześć,

Powoli sezon się zbliża więc postanowiłem się podzielić co zrobiłem w swoim Trampku aby rozwiązać problemy opisywane na początku (popijanie dużych ilości oleju). Więc tak, po wyjęciu pieca i sprawdzeniu okazało się, że trochę że serducho jest już trochę zmęczone i trzeba przy nim popracować :sad: , więc do zmiany poszły (uszczelniacze zaworów ssących i wydechowych), pierścienie, uszczelki pod głowice i cylindry, trochę to uderzyło w kieszeń bo uparłem się na części Hondy :egh: . Same zawory na szczęście wyglądały ok :ok: , więc tego nie ruszałem. Przy okazji zrobiłem też sprzęgło, mam nadzieję, że po tym zabiegu moto będzie służyło przynajmniej kolejny 70k km :) :thanks:
Teraz czekam na święta aby wmontować serducho z powrotem w ramę, zmienić oponę, regulacje, synchronizacje i mam nadzieję rozpocząć sezon bez problemów jakie były w poprzednim :) :ok: :zabawa:
Obstawiam zatem, że przed 70 była jeszcze jedynka z przodu - te 70 tysięcy to mało, aby tak zauważalnie zużyć serce Trampka. Tak czy inaczej - dobrze, że zrobione, napisz po dotarciu jak sprawa wygląda i jeśli możesz, to zarys kosztów. Temat remontu silnik pojawia się czasami na forum, ale znacznie częściej w sprawie 600tki. To będzie ciekawe zobaczyć, jak to wygląda w 650tce.
Myślę, że jedynki nie było przed (moto w końcu większość życia spędziło w rękach forumowicza), więc przebieg uznaję za realny, bardziej wyglądało mi to na przygrzanie pieca (charakterystyczny nalot).

Odpowiadając na pytania poniżej, ceny się przedstawiały następująco:
- Pierścienie 225pln
- Uszczelniacz zaworu ssącego: 43pln
- Uszczelniacz zaworu wydechowego: 86pln
-Uszczelka pod głowicę - 114pln
- Uszczelka pod cylinder 49pl

Wszystkie ceny powyżej to ceny za sztukę/na jeden cylinder/tłok.

Dodatkowo tarcze sprzęgłowe (217pln) + nakrętka kosza sprzęgłowego 46pln

@old1977: dziękuję za sugestię, mam nadzieję, że wszystko będzie ok, gładzie wyglądały bardzo dobrze, najbardziej zrujnowane były zawory i pierścienie.
Jako ciekawostka to podobni pierścienie podchodzą od Hondy Civic

Re: Trampek xl650v 2003 bierze olej

: 15.03.2018, 09:11
autor: herni74
[quote="krzysiek_honda"]Moja 650 tka na trasie Wołomin -Konstanta -Wołomin (3200km) spaliła ok 300 ml oleju więc jest chyba norma. Ma najechane 61tys km .[/quot

Sprawny silnikw Transalpie oleju nie będzie brał ! Mój TA 650 (przebieg 45tys.) na trasie Mińsk -Moskwa w sumie około 10tys km.oleju nie podebrał ani grama! zresztą kumpla 700 z przebiegiem około 120 tys tez nie pobrała grama oleju!