Problem z przyspieszaniem i obrotami
-
- Czytacz
- Posty: 7
- Rejestracja: 25.07.2013, 14:14
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Cieszyn/Kraków
Problem z przyspieszaniem i obrotami
Po przejechaniu około 55 km po sezonie zimowym (pierwsza trasa po dłuższej przerwie) mój trampek nagle stracił moc i obroty. Jazda maksymalnie do 70 km/h tak jakby pracował na jednym cylindrze, do tego bardzo powolne przyspieszanie. Usłyszałem kilka teorii: albo problem z zaworami albo moduł.
Jak to sprawdzić i co potem?
Z góry dzięki za pomoc!
XLV600
1993r
Jak to sprawdzić i co potem?
Z góry dzięki za pomoc!
XLV600
1993r
- gwardia
- swobodny rider
- Posty: 2858
- Rejestracja: 01.11.2010, 17:24
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: Murowana Goślina
Re: Problem z przyspieszaniem i obrotami
Moduły można sprawdzić zamieniając miejscami, jeżeli po zamianie przestanie ci działać obrotomierz to masz uszkodzony jeden z modułów. Ale może być jeszcze jeden powód - zapchana dysza w gaźniku od jednego z cylindrów. Tak miałem i moto straciło kompletnie ducha, zero przyspieszenia i prędkość max. 80 km/h.
Sprawdź moduły i dysze w gaźnikach, do zaworów dobierz się później.
Sprawdź moduły i dysze w gaźnikach, do zaworów dobierz się później.
"Jutro zawsze będzie jutro więc jutro jutra już nie będzie"
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2910
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Problem z przyspieszaniem i obrotami
To książkowy przykład padniętego modułu. Dysza też możliwa ale zdecydowanie zacząłbym od modułu...
Pozdrawiam
Zimny
Pozdrawiam
Zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
Re: Problem z przyspieszaniem i obrotami
Podepnę się pod temat by nie zaczynać nowego, ze względu na podobny objaw.
Jakiś czas temu wjechałem w teren gdy zjechałem z stromej górki, Trampek stracił na mocy, tak jakby pracował właśnie na jednym cylindrze, było tak przez jakieś 15km później moto odstawiłem i po kilku godzina jak odpaliłem i przejechałem 500m motor jakby zaskoczył i wszystko wróciło do normy. Niestety ostatnio znowu stało mi się to samo, zjeżdżałem z stromej górki i Trampek stracił moc... czego to może być wina? Dolewałem jakiś czas temu olej, może to mieć jakieś znaczenie jeśli np wlałem za dużo?
Pozdrawiam i dziękuję za szybką pomoc. Pogoda jest - trzeba jeździć ;)
Tulczas
Jakiś czas temu wjechałem w teren gdy zjechałem z stromej górki, Trampek stracił na mocy, tak jakby pracował właśnie na jednym cylindrze, było tak przez jakieś 15km później moto odstawiłem i po kilku godzina jak odpaliłem i przejechałem 500m motor jakby zaskoczył i wszystko wróciło do normy. Niestety ostatnio znowu stało mi się to samo, zjeżdżałem z stromej górki i Trampek stracił moc... czego to może być wina? Dolewałem jakiś czas temu olej, może to mieć jakieś znaczenie jeśli np wlałem za dużo?
Pozdrawiam i dziękuję za szybką pomoc. Pogoda jest - trzeba jeździć ;)
Tulczas
- Carson
- wiejski tuningowiec
- Posty: 82
- Rejestracja: 03.05.2012, 22:29
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Żary
Re: Problem z przyspieszaniem i obrotami
Również moduł
Re: Problem z przyspieszaniem i obrotami
I jazda w dół może mieć na to wpływ?
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2910
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Problem z przyspieszaniem i obrotami
W 600 PD06 jak najbardziej tak moim zdaniem. Inne ułożenie kierowcy na kanapie i dociskanie modułów.Tulczas pisze:I jazda w dół może mieć na to wpływ?
W 650-ce jest zupełnie inny moduł, inaczej zamontowany niż we wczesnych 600. Nie słyszałem o przypadku padniętego modułu w 650 - ten element jest w 650 generalnie bezawaryjny. Sądzę że coś ci może się zalewać przy takim zjeżdżaniu, może kranik podciśnieniowy szwankować lub się zapowietrzać? Dużo miałeś paliwa wtedy?
Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
Re: Problem z przyspieszaniem i obrotami
Za pierwszym razem dużo, za drugim może połowę baku. Nic jutro będę miał trochę czasu do południa to zacznę, grzebać :) Jakieś propozycje jeszcze ktoś coś?
- maciek650
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 44
- Rejestracja: 13.04.2014, 14:06
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Środa Śląska
Re: Problem z przyspieszaniem i obrotami
Sprawdź poziom paliwa w komorach plywakowych oraz zaworki iglicowe na plywakach. Mi czasem zmienial obroty przy odstawieniu na stopke boczna, ustawiłem poziomy na 8 mm i jest git gaźnik to chyba jedyny element który może wplywac na prace silnika przy przechyłach, moduł jest umiejscowiony pod lewym boczkiem wiec zgniatanie go jajkami tak jak w PD06 nie wchodzi w grę
"motór nie umiera nigdy, motór jest wieczny..."
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Problem z przyspieszaniem i obrotami
Do ewentualnego sprawdzenia: membrany gaźnikowe i przewód podciśnienia kranika (lubi się przetrzeć od strony gaźników).
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość