Dźwięk silnika

Motocykl nie pracuje prawidłowo i nie masz zielonego pojęcia, jaki układ może być niesprawny? Napisz tutaj. ( po zdiagnozowaniu usterki temat zostanie bądź usunięty, bądź przeniesiony do właściwego działu).
David610
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 18.08.2016, 21:37
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Sandomierz

Dźwięk silnika

Post autor: David610 »

Mam w swoim trampku dziwny dźwięk, tak jakby cykanie, stukanie. Z początku myślałem, że to zawory jednak po regulacji dźwięk nie ustąpił. Dźwięk tak jakby rósł z obrotami, wciskanie sprzęgła nic nie zmienia. Ma ktoś pomysł co to może być ? Poza dźwiękiem motocykl pracuje normalnie. Słychać tak jakby tylko z tylnego cylindra.

https://www.youtube.com/watch?v=s6Z9zngfsG0
drucikrock
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 28.04.2016, 12:15
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Dźwięk silnika

Post autor: drucikrock »

ja miałem identycznie jak źle ustawiłem zawory (pierwszy raz to robiłem), ustawiłem dolotowe i wydechowe z przodu i z tyłu na tej kresce |FT, a na następnej stronie serwisówki jest że przedni gar na |FT tylny gar na RT. Napewno dobrze ustawiłeś luzy?
David610
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 18.08.2016, 21:37
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Sandomierz

Re: Dźwięk silnika

Post autor: David610 »

Zawory na pewno ustawione dobrze, sprawdzane kilka razy. Byłem dzisiaj u mechanika stwierdził lekko nieszczelny kolektor wydechowy oraz coś w okolicach kosza sprzęgłowego, w przyszłym tygodniu ma rozebrać i się okaże.
David610
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 18.08.2016, 21:37
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Sandomierz

Re: Dźwięk silnika

Post autor: David610 »

Moto odebrane od mechanika przyczyna okazała się dziwna, aczkolwiek cykanie zniknęło. Według mechanika cykał napinacz łańcucha rozrządu przez bardzo przepracowany olej. Dziwne jest to, że olej był zmieniany jakieś 2000 tysiące temu (Motul 5100 10w40). Cykał od początku na tym oleju. Przeszło mi przez myśl, że może trafiłem na podrobiony olej, jednak kupowany był u forumowego kolegi ArturS. Teraz zalany jest Castrol 10w40 przejechałem 100 km i wszystko w porządku. Przy okazji sprawdzone zawory były w porządku, oraz zrobiona synchronizacja gaźników. Koszt całej operacji 300 zł z olejem.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość