Wyłącza jeden gar

Motocykl nie pracuje prawidłowo i nie masz zielonego pojęcia, jaki układ może być niesprawny? Napisz tutaj. ( po zdiagnozowaniu usterki temat zostanie bądź usunięty, bądź przeniesiony do właściwego działu).
Awatar użytkownika
jajamam
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 175
Rejestracja: 03.03.2016, 19:10
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: B-B/Żywiec

Wyłącza jeden gar

Post autor: jajamam »

Dobry,
Ostatnimi czasy pojawił się problem, po 3 tygodniach stania w garażu (to długa przerwa bo normalnie przez zimę z jeździłem) moto z trudem odpalił, pochodził kilka minut, zagrażał się i zobaczyłem, że chodzi tylko na jeden gar. Przegazówki (w granicach rozsądku) i jazdy po 100,200 metrów nie przyniosły żadnego efektu. Przejechałem jeszcze z kilometr i nagle jakby ktoś podłączył ten drugi garnek- cyk i jest moc, chodzi normalnie, jeździ, mocy nie brakuje, pali na dotknięcie (tak jak do tej pory).
Ostatnia niedziela, obiecałem młodej wycieczkę... moto odpalił od dotknięcia (na dwa gary), on się zagrzal, ja w tym czasie dopompowałem kompresorem asfaltowe ciśnienia do opon i zgasiłem. Po kilku minutach gotowi do jazdy próbuje odpalić i kręci, kręci, kręci, chyba z 10 sekund i zaskoczył na jeden gar. No nic decyduje się delikatnie ruszyć i jechać (mam z górki) i znowu po przejechaniu około 1km załącza się drugi gar i trampek śmiga normalnie, zrobione ponad 200km tego dnia i wszystko dalej było ok.
W zimie czyscilem wszystkie (tak mi się wydaje) styki w instalacji (pod czachą, pod bakiem, pod siedzeniem) wymieniłem wszystkie 4 świece i trampek chodził normalnie. Nie zaobserwowałem żadnych anomalii w działaniu obrotomierza.
Nie wiem kiedy i kto i jak serwisował gaźniki, sam jestem z tego noga więc raczej oddam to jakiemuś macherowi.
Znajomy doradził zamianę modułów-to zrobię w pierwszej kolejności.
Macie jakie pomysły co się kończy? Może ktoś miał podobne wariacje i potrafi mnie nakierować gdzie szukać rozwiązania? Za wszelkie uwagi i sugestie z góry dziękuję.
Awatar użytkownika
Fihu
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 330
Rejestracja: 21.02.2013, 20:13
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Wyłącza jeden gar

Post autor: Fihu »

Jak chodzi na jeden gar działa Ci obrotomierz? Zmień moduły, i sprawdź czy ten sam gar Ci szwankuje - najprościej. Jak nic się nie wyjaśni dalej będziemy myśleć :wink:
RD03 + XL 250 S
Lecz ja na moim kutrze sam sobie sterem wędkarzem i rybą
Awatar użytkownika
amerigo
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 42
Rejestracja: 22.11.2016, 11:11
Mój motocykl: XL600V

Re: Wyłącza jeden gar

Post autor: amerigo »

Inny pomysł:
Jak stał zimą to osad w zbiorniku opadł, został zassany przez gaźnik i coś się tam przytkalo.
Trochę nim potelepotałeś więc syf w gaźniku się przemieścił, odetkał kanał i gar zagadał. Zgasiłeś syf opadł i znowu coś przytkał.

Tak mi przychodzi do głowy, ale ja się nie znam :)

Wysłane z Nokia 3310
Awatar użytkownika
mr bulwa
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 624
Rejestracja: 26.09.2008, 10:44
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Poznań

Re: Wyłącza jeden gar

Post autor: mr bulwa »

Sprawdź czy nie ma przebić na cewkach lub w ich okolicy (przewody W/N lub przewody od modułów).
Powodzenia.
_______________________________________________
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2926
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Wyłącza jeden gar

Post autor: zimny »

Znam doskonale ten objaw - moduł ci się psuje. Na tym etapie jest zapewne do uratowania. Co do obrotomierza to jest on podpięty tylko pod jeden z modułów - gdy je zamienisz i odłączy się jeden z garnków obrotomierz powinien przestać działać jeżeli teraz działa cały czas.

Oczywiście może być to co innego ale dokładnie takie objawy miałem w moich PD06.

Pozdrawiam
Zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
jajamam
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 175
Rejestracja: 03.03.2016, 19:10
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: B-B/Żywiec

Re: Wyłącza jeden gar

Post autor: jajamam »

Zimny, piszesz,że jest do uratowania a możesz się podzielić wiedzą w jaki sposób? Będę dźwięczny.
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2926
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Wyłącza jeden gar

Post autor: zimny »

Proszę bardzo, zdjęcia niestety jakoś już wygasły ale z opisu raczej wywnioskujesz co i jak:

viewtopic.php?f=14&t=6950&hilit=foto+porady

Zreanimowałem w sumie tak z 8 modułów kiedyś i chyba tylko jeden dalej szwankował. Główny problem i w zasadzie jedyny to zimne luty. Przelutowanie przy samej wtyczce daje niepewne efekty. Cała płytka zajmie 3-5 godzin ale będzie raczej skuteczna.

Ew. zamiennik (kiedyś nie był dostępne tak łatwo) za 200-250zł (tu na forum gwardia sprzedawał jeszcze rok temu) działa bardzo dobrze - co do trwałości to nie wiem ale nie słyszałem aby się komuś sypał.

Powodzenia!
zimny

ps. ale najpierw na 100% zdiagnozuj. Ja obstawiam moduł.
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
jajamam
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 175
Rejestracja: 03.03.2016, 19:10
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: B-B/Żywiec

Re: Wyłącza jeden gar

Post autor: jajamam »

Podmienie moduły i wtedy się okaże.
Masz gdzieś na dysku te fotki które wygasły?
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2926
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Wyłącza jeden gar

Post autor: zimny »

jajamam pisze:Podmienie moduły i wtedy się okaże.
Masz gdzieś na dysku te fotki które wygasły?
Tyle lat temu to było, wątpię.. ale poszukam.
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
jajamam
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 175
Rejestracja: 03.03.2016, 19:10
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: B-B/Żywiec

Re: Wyłącza jeden gar

Post autor: jajamam »

Podmieniłem moduły i okazało się, że faktycznie drugi garnek nie działał z powodu modułu. Zabrałem do kolegi elektronika i po rozpakowaniu okazało sie, że ktoś już tam grzebał i jest wycięty kawałek plastiku i jeden lut puścił. Kolega to zalutował, jutro wsadzę moduł i sprawdzę. Jeśli nie zda egzaminu to mam to rozebrać, oczyścić z gumy i zawieść, wtedy przelutują całą płytkę.

Dziękuje za wskazówki!

Edit: macie jakiś namiar na kogoś kto sprzedaje takie moduły? Nie jestem na bieżąco z forum a jeden by się przydał w zapasie.
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2926
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Wyłącza jeden gar

Post autor: zimny »

Gwardia z forum kiedyś sprzedawał. Sprawdzone i dobre, ale czy nadal je ma to nie wiem.
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
cezar
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 147
Rejestracja: 16.06.2009, 23:05
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Białystok

Re: Wyłącza jeden gar

Post autor: cezar »

Ja kupiłem w Larrsonie 3 lata temu i lata do dzisiaj.
V -strom 650 -2005
free
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 75
Rejestracja: 12.06.2016, 11:55
Mój motocykl: Africa Twin

Re: Wyłącza jeden gar

Post autor: free »

Miałem podobnie , nie gadał na jeden gar ,wtedy zarejestrowałem się na forum he... Kupiłem z firmy dze . Trampka już pogoniłem ale nabywca ma 2 nowe . problem miałem z jednym i przy pracy na 1 gar ruszając wtyczkami chwilami pracował ok i juz byłem pewny ale przez to ze ruszałem dość mocno po wymianie na nowy za jakiś czas znów to samo z 2 modułem wiec wyłupałem plastik w module mając skromny sprzęt przetopiłem luty i zagadał ale kupiłem następny nowy bo jadąc w trase wolałem miec pewne a jeden w zapas... powodzenia
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość