Problemy na zimnym silniku

Motocykl nie pracuje prawidłowo i nie masz zielonego pojęcia, jaki układ może być niesprawny? Napisz tutaj. ( po zdiagnozowaniu usterki temat zostanie bądź usunięty, bądź przeniesiony do właściwego działu).
Awatar użytkownika
kier85x
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 40
Rejestracja: 25.08.2015, 11:16
Mój motocykl: XL650V

Problemy na zimnym silniku

Post autor: kier85x »

Witam.Od kilku dni mam doczynienia z dziwnym jak dla mnie zjawiskiem.Otóż trampek zawsze po dłuższym postoju(gdy silnik już ostygnie) nie chodzi normalnie przez chwilę po odpaleniu.Pacuje wtedy tak jakby na jeden cylinder ,a z tłumika wydobywa się wtedy biały dym.Po chwili nagrzania wszystko wraca do normy,żadnych innych dolegliwości nie ma,jak już się ugrzeje chodzi zupełnie normalnie.Dodam przy tym że motocykl jest regularnie serwisowany,zawsze na oryginalnych częściach.Wykluczyłem gaźniki(synchro ,regulacja i czyszczenie),świece mam prawie nowe (ok 1tys przejchanych km),zawory wyregulowane,nowy filtr powietrza,olej,płyn chłodniczy etc.
Znajomy mechanik samochodowy rzucił okiem i natychmiast stwierdził że to uszczelka pod głowicą tylnego cylindra.Wykręciłem świecę-mokre.Zjawisko to tłumaczy mi faktem że motocykl gdy się ugrzeje to odparowuje płyn chłodniczy który z powodu awarii uszczelki dostaje się do cylindra.Stąd biały dymek przy nagrzewaniu silnika i nierówna praca silnika.
W/w mechanik to ceniony fachowiec więc jestem skłonny uwierzyć że gość ma rację no ale w związku z tym nasuwa mi się kilka pytań:
Dlaczego uszczelka uległa awarii?jeśli z przegrzania to co było tego powodem(a może ze starości)?
Jaka naprawa mnie teraz czeka-czy wystarczy zmienić ową uszczelkę czy przy tym trzeba zmieniać coś jeszcze?
Czy są użytkownicy transalpa z podobnymi problemami?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za podpowiedzi
Awatar użytkownika
makumba
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 638
Rejestracja: 22.08.2013, 21:23
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraśnik/Lublin

Re: Problemy na zimnym silniku

Post autor: makumba »

Sprawdź czy płynu ubywa. Biały dym to nie koniecznie dym, a para i nie koniecznie z płynu, i uszczelki pod głowicą - chociaż kto wie? Trampki tak mają (i chyba nie tylko trampki), że po odpaleniu wypuszczają czasami nawet kłęby pary, która zazwyczaj bierze się z wody zebranej w układzie wydechowym lub skroplonej w wyniku różnicy temperatur.
xl650v, drz 400
Awatar użytkownika
kier85x
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 40
Rejestracja: 25.08.2015, 11:16
Mój motocykl: XL650V

Re: Problemy na zimnym silniku

Post autor: kier85x »

Sprawdzałem płyn,był na Max a spadł poniżej min.Co do porannego dymienia to wiem ale wcześniej kłęby były mniej intensywne .zamówiłem już uszczelkę ,oryginał 80 zł więc nie ma tragedii.
Awatar użytkownika
Piter!!!
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 364
Rejestracja: 24.10.2015, 16:38
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Problemy na zimnym silniku

Post autor: Piter!!! »

Jak faktycznie poszła uszczelka, to sprawdz termostat i włącznik wentylatora. Tak na zaś. Uszczelka pod głowicą, sama z siebie, to raczej rzadkość. Odkrecona uszczelka pod pokrywa zaworów lubi cieknąć po ponownym montażu, także dobrze ją też odrazu wymienic. No i olej, filtr, płyn. sprawdzałeś czy ssanie działa?
Awatar użytkownika
miksol
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 138
Rejestracja: 18.04.2016, 13:25
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Skierniewice

Re: Problemy na zimnym silniku

Post autor: miksol »

Ja też tak mam... Na ssaniu chodzi jakby na jeden, ciepły chodzi igła... Przedni cylinder dłużej jest zimny.
Mimo, że myłem gaźniki i przedmuchałem to myślę, że tu tkwi problem.

Doraźnie zamierzam zastosować STP (bez rwania gaźników) i zobaczymy, jak nie to będę rwał gaźniki i dam na myjkę.

Moje dwa tematy nie do końca sprawdzone :
1. Z forum - Polecają sprawdzić układ ssania, czy obie linki otwierają.
2. Od znajomego machera - twierdzi, że spotkał w paru trampkach przebicia na fajkach świec wewnętrznych... Ciężko zdiagnozować bo ukryte w garach...
Awatar użytkownika
kier85x
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 40
Rejestracja: 25.08.2015, 11:16
Mój motocykl: XL650V

Re: Problemy na zimnym silniku

Post autor: kier85x »

Ssanie mam sprawne,obie linki otwierają i wracają na miejsce po wyłączeniu,zresztą przy temp rzędu 15 stopni i więcej mój trampolini właściwie ssania nie potrzebował.termostat sprawdzony-działa jak należy,wentylator sprawny,włącza się kiedy trzeba.Sęk w tym że nigdy wskazówka temp nie znajdowała się przy max.temp,a jeśli nawet wzrastała ponad połowę zakresu to wentylator robił robotę i zaraz spadała.Właśnie w tym problem że nigdy się nie przegrzał a najwidoczniej uległ przegrzaniu.
Awatar użytkownika
bartekk
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1450
Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: wrocław - radwanice

Re: Problemy na zimnym silniku

Post autor: bartekk »

Zanim rozpyrtolisz trampka, sprawdź skład chemiczny płynu. Są do tego testery. Wykrywają zawartość spalin w płynie chlodniczym.
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
Awatar użytkownika
miksol
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 138
Rejestracja: 18.04.2016, 13:25
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Skierniewice

Re: Problemy na zimnym silniku

Post autor: miksol »

Częsty błąd to zalanie układu samym koncentratem. Koncentrat potrzebuje wody, aby spełniał swoje zadanie. Inaczej będzie się gotował.
Awatar użytkownika
kier85x
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 40
Rejestracja: 25.08.2015, 11:16
Mój motocykl: XL650V

Re: Problemy na zimnym silniku

Post autor: kier85x »

Dzięki wszystkim za cenne wskazówki.Teraz sprawdzę płyn chłodniczy;czy nie ma w nim spalin i czy nie jest samym koncentratem.Dowiedziałem się też że przegrzanie mogło nastąpić wskutek niewłaściwej wymiany płynu chłodzącego ,ponoć w widlakach płyn się zmienia inaczej niż w rzędówkach (niestety nie wiem jak,może tam gdzie zmianiałem też nie wiedzieli)) ale gość z hondy zapewniał mnie że bardzo możliwe że to częsty powód przegrzania tylnego cylka
Awatar użytkownika
Piter!!!
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 364
Rejestracja: 24.10.2015, 16:38
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Problemy na zimnym silniku

Post autor: Piter!!! »

Zarówno ja, jak i wiele osób na forum, wymieniało płyn i było ok. Ważne aby weszła odpowiednia ilość. A termostat masz oryginalny z dziurką :roll:? Ona jest odpowiedzialna za odpowietrzanie układu. A termostat ma być skierowany tą dziurką w prawo.
Awatar użytkownika
kier85x
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 40
Rejestracja: 25.08.2015, 11:16
Mój motocykl: XL650V

Re: Problemy na zimnym silniku

Post autor: kier85x »

Problem rozwiązany-zawiodła uszczelka głowicy tylnego cylindra.Po założeniu nowej wszystko wróciło do normy.Powodu jej uszkodzenia wciąż nie znam.Cały układ chłodzenia przebadany,wszystko łącznie z termostatem działa jak należy .Nie mam pojęcia dlaczego szlag trafił uszczelkę,najważniejsze że transalf hula bez zastrzeżeń.Jeszcze raz dzięki za chęci i podpowiedzi.Pozdro
Awatar użytkownika
miksol
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 138
Rejestracja: 18.04.2016, 13:25
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Skierniewice

Re: Problemy na zimnym silniku

Post autor: miksol »

Poza tym miałeś jakieś objawy świadczące o uszczelce?? Wyrzucanie płynu, jakieś inne dziwności??
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość