Problem z regulacją gażników

Motocykl nie pracuje prawidłowo i nie masz zielonego pojęcia, jaki układ może być niesprawny? Napisz tutaj. ( po zdiagnozowaniu usterki temat zostanie bądź usunięty, bądź przeniesiony do właściwego działu).
maniek58140
Czytacz
Czytacz
Posty: 6
Rejestracja: 12.06.2014, 22:33
Mój motocykl: XL600V

Problem z regulacją gażników

Post autor: maniek58140 »

Siema.Mam problem z regulacją powietrza w gażnikach bo w jednym gażniku śruba jest wykręcona na 2,5 obrotu tak jak w książce i jest ok ale jak zacząłem regulować prawy gażnik to obroty wzrosły już po wykręceniu na 1,5 obrotu i jak dalej wykręcam to obroty tylko maleją i nie ma przy regulacji tago gażnika takiej reakcji jak przy lewym gażniku. Obroty silnika nie falują ale jak gasze i zapalam to nie zawsze są takie same obroty jakie ustawiłem wcześniej i jak zapalam zimny na ssaniu lub ciepły to musze zapalać z lekkim gazem bo inaczej nie zapali.Pomocy
wichur
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 265
Rejestracja: 13.04.2009, 22:07
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: śrem

Re: Problem z regulacją gażników

Post autor: wichur »

Sprawdź ssanie czy nie masz podwieszonego zaworku albo linki , u mnie jak linka była podwieszona to nie odpalał na ciepło bez gazu , gdy wyczyściłem zaworek z linką to zaczął odpalać na ciepłym bez gazu , na ssaniu dalej muszę dać trochę gazu .
Awatar użytkownika
Neverluk
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 47
Rejestracja: 10.11.2010, 08:15
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Toruń

Re: Problem z regulacją gażników

Post autor: Neverluk »

Podłącze się do tematu, ponieważ u mnie jest problem z synchornizacją i chciałbym zajrzeć do linki ssania lecz nie do końca mam pomysł jak ją zdemontować(szczególnie odłaczyć od gaźników).
deadamf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 16.06.2014, 10:56
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Skwierzyna

Re: Problem z regulacją gażników

Post autor: deadamf »

Neverluk pisze:Podłącze się do tematu, ponieważ u mnie jest problem z synchornizacją i chciałbym zajrzeć do linki ssania lecz nie do końca mam pomysł jak ją zdemontować(szczególnie odłaczyć od gaźników).
Cześć.
Widzę, że masz nowszy model 650, jak jest tak samo jak w 600V to doradzę.
Przy gaźnikach są takie plastikowe czarne kolanka czy jak to tam nazwać, odkręcasz je palcami jak dasz radę, jak nie to młotek i coś tępego typu przebijak i delikatnie odkręcasz opłukując tą nakrętkę bo kluczem nie ma jak tam dojść.
Od razu mówię, że wkręcenie tego jest 10 razy trudniejsze.
Od strony klamki normalnie odłączasz linki.

Z tym odpalaniem to dla mnie też dziwne jest. Ja dopiero co wymieniłem linkę na nową, dalej odpala jakoś dziwnie jak by na jeden cylinder ale odpala od razu z lekkim gazem. Jak jest ciepły też trzeba lekko gazu dać, dziwne to wszystko.

Kolego maniek58140 odnośnie regulacji to w sumie w TA mało co się reguluje, jedna śruba wykręcasz to wzbogacasz mieszankę.
Podstawowe pytanie jaki masz kolor świecy ? tym się głównie sugeruj.

U mnie po regulacji świece zaczynają mieć kolor kawy z mlekiem, a więc ok. Dalej jednak odpalać muszę z gazem czy to zimny czy to ciepły, a na zimnym to najlepiej trzymać minimalnie gaz bo te ssanie coś dziwnie działa.
Śruby od regulacji mieszanki na lewym i prawym gaźniku mam całkiem inaczej, na prawym coś około 2,5 obr., ale na lewym dużo więcej już nie pamiętaj ile.
Awatar użytkownika
Neverluk
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 47
Rejestracja: 10.11.2010, 08:15
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Toruń

Re: Problem z regulacją gażników

Post autor: Neverluk »

deadamf pisze:
Neverluk pisze:
Od razu mówię, że wkręcenie tego jest 10 razy trudniejsze.
Od strony klamki normalnie odłączasz linki.
Dzieki za pomoc, wczoraj zeby wyciagnać ta linke musiałem sciągnać boczek, airbox`a i poluzowac chłodnice aby wepchnąć paluchy i całą wyciągnąć.
Jednakże mam mega problem z wkręceniem tego z powrotem od prawej strony (czujnika). czy u Ciebie też te nakrętki z gwintem są plastikowe. Zdeczka się zdziwiłem jak to ujrzałem. U mnie ta linka działa prawidłowo lecz gdy przekrecalem kierownica w prawo to zwiekszaly mi sie obroty i to nie byl problem na przepustnicy gazu więc przypuszczam ze również dlatego nie moge wyregulować gaźników. OBY to pomogło.
deadamf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 16.06.2014, 10:56
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Skwierzyna

Re: Problem z regulacją gażników

Post autor: deadamf »

Cześć.
Nie wiem dokładnie jak to wygląda w 650 ale nakrętki też są plastikowe wkręcane w aluminiowe gaźniki i jest mega duży problem żeby złapać gwint, dodatkowo zawsze linka pręży w którąś stronę. Polecam spokój i delikatność aby nie uszkodzić tego plastikowego gwintu bo nie ma ich w zestawie z kompletem nowych linek.
Awatar użytkownika
Neverluk
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 47
Rejestracja: 10.11.2010, 08:15
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Toruń

Re: Problem z regulacją gażników

Post autor: Neverluk »

Cierpliwość kluczem do sukcesu.. udało się.

Lecz problem z falującymi obrotami i problemem z synchro pozostał :/ juz mi rece opadają bo nie moge namierzyć problemu. Lewe powietrze wyeliminowane, ssanie tez, zawory wyregulowane, mieszanka tez i zostalo tylko gazniki rozebrac ale to chyba nie rozwiaze tez problemu.
Awatar użytkownika
maciek650
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 44
Rejestracja: 13.04.2014, 14:06
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Środa Śląska

Re: Problem z regulacją gażników

Post autor: maciek650 »

mam podobny problem w swoim 650, wymienione króćce gaźniki po wnikliwym czyszczeniu i sprawdzeniu czy kanały drożne, membrany w stanie idealnym, linki od ssania na 100% sie nie wieszają. Na ssaniu odpali tylko jak zimny a po nagrzaniu obroty falują między 1200 a 1400. Najlepiej chodzi na pilotach wykręconych o 4 obroty lecz wtedy maksymalne obroty jakie osiąga na ssaniu to okolo 2000 i potem zamiast wzrastac to maleją. Pali mi w granicach 6 l (przebieg 60000) Nie mam pomyslów
Awatar użytkownika
maciek650
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 44
Rejestracja: 13.04.2014, 14:06
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Środa Śląska

Re: Problem z regulacją gażników

Post autor: maciek650 »

a co do tej nakrętki od ssania w prawym gazniku (XL650 oczywiscie) to najwygodniej jest odkręcic czujnik polozenia przepustnicy i ten metalowy wspornik od niego wtedy latwo dojdziesz kluczem 10 do tej nakręteczki
Awatar użytkownika
maciek650
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 44
Rejestracja: 13.04.2014, 14:06
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Środa Śląska

Re: Problem z regulacją gażników

Post autor: maciek650 »

Po niezliczonych demontażach i czyszczeniach gaźników oraz regulacjach, które nie przynosiły żadnych pozytywnych efektów z dumą informuję że problem został rozwiązany :D (huraaaaa :P) Problem tkwił w uszczelnieniach osi przepustnic. Mimo że nie posiadają wyczuwalnego luzu promieniowego jak i osiowego to podczas pracy silnika na jałowym kiedy przez przypadek docisnąłem rolkę z linkami przy gaźniku obroty ustabilizowały się. Ośki przepustnic uszczelnione są małymi filcowymi krążkami, zamiast tego wstawię oringi fluorowe (takie zielone :D ) i poskładam jutro do kupy. Postaram się jakoś wrzucić zdjęcia z całej tej operacji. Robota dość precyzyjna bo trzeba delikatnie rozwiercić zaklepane śrubki na przepustnicach a nowe zaklepać. Śrubki M4 ciężko dostępne pozyskałem z kostki do skręcania przewodów elektrycznych.
Krystian
romeciarz
romeciarz
Posty: 27
Rejestracja: 03.04.2014, 11:53
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Włodawa

Re: Problem z regulacją gażników

Post autor: Krystian »

maciek650 czy po założeniu oringów nie miałeś problemów z ciężko chodzącymi ośkami przepustnic ? Mam podobny problem , uszczelniłem oringami lecz po złożeniu za ciężko pracują przepustnice .
Daj znać jak było u ciebie i jakich użyłeś uszczelniaczy ?
Awatar użytkownika
maciek650
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 44
Rejestracja: 13.04.2014, 14:06
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Środa Śląska

Re: Problem z regulacją gażników

Post autor: maciek650 »

Siema. To byly oringi fluorowe (zielony kolor) do układu klimatyzacji samochodowej. Rozmiaru niestety nie pamiętam ale całość spasowalem w taki sposób że wszystko chodzi swobodnie. Oring na ośke nie może być mocno naciągnięty ale i zbyt szeroki tez nie bo podczas dokręcania nakrętki zacznie sie zgniatać i całość będzie chodzić ciężko. Po dopasowaniu warto tam nałożyć smaru do przegubów na bazie grafitu. Samą blaszkę przepustnicy trzeba dokręcic dopiero po skręceniu osi i całkowitym wykręceniu śruby regulacji pozycji przepustnicy tak żeby przepustnica calkowicie oparla sie o gardziel gaznika :) mam nadzieje ze pomoglem :D
"motór nie umiera nigdy, motór jest wieczny..."
Awatar użytkownika
maciek650
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 44
Rejestracja: 13.04.2014, 14:06
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Środa Śląska

Re: Problem z regulacją gażników

Post autor: maciek650 »

Aaa i jeszcze jedno. Sprężyna zahaczona jest przy korpusie gaznika o taki wystający kolek. Nie wiem jak jest w gaznikach xl600v ale w 650 są obok siebie 2 takie kolki. Można zaczepić o ten dłuższy i sprezyna będzie troche mocniej naciagnieta. Czynność powtórzyć w obu gaznikach :P
"motór nie umiera nigdy, motór jest wieczny..."
Awatar użytkownika
Qter
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3403
Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Reguły
Kontakt:

Re: Problem z regulacją gażników

Post autor: Qter »

maciek650 pisze:Siema. To byly oringi fluorowe (zielony kolor) do układu klimatyzacji samochodowej. Rozmiaru niestety nie pamiętam ale całość spasowalem w taki sposób że wszystko chodzi swobodnie. Oring na ośke nie może być mocno naciągnięty ale i zbyt szeroki tez nie bo podczas dokręcania nakrętki zacznie sie zgniatać i całość będzie chodzić ciężko. Po dopasowaniu warto tam nałożyć smaru do przegubów na bazie grafitu. Samą blaszkę przepustnicy trzeba dokręcic dopiero po skręceniu osi i całkowitym wykręceniu śruby regulacji pozycji przepustnicy tak żeby przepustnica calkowicie oparla sie o gardziel gaznika :) mam nadzieje ze pomoglem :D
A po polsku łopatologicznie ze zdjęciami można?

może się jeszcze przyda

u mnie pływające obroty zniknęły po zrobieniu synchro...

PZDR

Qter
Geniusz tkwi w prostocie...

we don't cry very hard
Awatar użytkownika
maciek650
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 44
Rejestracja: 13.04.2014, 14:06
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Środa Śląska

Re: Problem z regulacją gażników

Post autor: maciek650 »

No u mnie niestety nie pomagala, kombinacje, cuda i w końcu uszczelnienie ośki dało rezultaty. O tak podstawowych czynnościach jak regulacja to nie wspominam :P
"motór nie umiera nigdy, motór jest wieczny..."
Krystian
romeciarz
romeciarz
Posty: 27
Rejestracja: 03.04.2014, 11:53
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Włodawa

Re: Problem z regulacją gażników

Post autor: Krystian »

mam nadzieje ze pomoglem :D
tak dzięki , już chyba wiem jakich uszczelniaczy użyłeś ( rozmiar ) jednak i tak wymieniłem gaźniki założyłem z ntv trochę kombinowania i problemów ale warto było bo nabyłem gaźniczki w fajnym stanie i moto zapitala jak nigdy :thumbsup:
raken6
Czytacz
Czytacz
Posty: 8
Rejestracja: 06.07.2023, 17:02
Mój motocykl: XL650V

Re: Problem z regulacją gażników

Post autor: raken6 »

Witam, czy robił jeszcze ktoś ten montaż o-ringów na osi przepustnicy? Bo walczę z gaźnikami już pół roku i dalej to samo.
Traci moc przy bocznym wietrze, już uszczelniłem wszystko co można było uszczelnić, zostały mi tylko o-ringi na osi
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość