Poradnik mechaniczny szparaga.

Wszystko, co nie pasuje do powyższych.
Awatar użytkownika
szparag
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: szparag »

Witam
Jak w temacie, masz problem to pisz, proszę o uszanowanie tego ,że jest początek sezonu, więc będę odpisywał wieczorem :).
Podobny wątek założyłem na FAT i cieszył się powodzeniem, cieszył ale mnie stamtąd panowie modowie wyrzucili :).
Pozdrawiam i zapraszam, na ile będę w stanie pomogę.
Szparag.
ex1
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 128
Rejestracja: 22.07.2012, 22:14
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: ex1 »

noo i dzieki bogu.. znalazłeś się tutaj.. :D

Szparag na stałe Cię wywalili czy jakoś czasowo? no i w sumie to o co chodzi..?
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: Nadol »

1. Jak rozpoznać kiedy zawory wymagają regulacji?
2. W "przednim kole" coś stuka - częstotliwość zmienia się z prędkością - co sprawdzić (efekt objawił się po wybudzeniu motocykla ze snu zimowego)?
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
szparag
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: szparag »

ex1 pisze:noo i dzieki bogu.. znalazłeś się tutaj..

Szparag na stałe Cię wywalili czy jakoś czasowo? no i w sumie to o co chodzi..?
Dostałem bana do 20-tego kwietnia, za to, że napisałem " Wkurwia mnie ta cenzura" ( sory chłopaki, nie moderujcie ;). )
Ale cóż, ja nie jestem śmieciem i nie wrócę na kolanach, by móc dzielić się wiedzą i pomagać innym,( mnie wyrzuca się raz, więc tak jak bym dostał na stałe. ) panowie modowie udowodnili co jest dla nich wartościowe, więc niech ciągną syf który stworzyli.
Myślę, że wyjaśniłem i proszę nie poruszać tego problemu tutaj, zostawmy ten temat czystym i klarownym tematem technicznym.
Pozdrawiam
Szparag.
Awatar użytkownika
szparag
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: szparag »

nadol pisze:1. Jak rozpoznać kiedy zawory wymagają regulacji?
2. W "przednim kole" coś stuka - częstotliwość zmienia się z prędkością - co sprawdzić (efekt objawił się po wybudzeniu motocykla ze snu zimowego)?
Ad 1: Zajrzeć i pomierzyć, jak będą objawy, to będzie za późno.
Ad2: Sprawdź zaciski, podnieś przód do góry i poruszaj kołem przód tył. Mogą tłuc klocki albo prowadnice na zaciskach. Napisz o spostrzeżeniach.

Pozdrawiam.
ex1
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 128
Rejestracja: 22.07.2012, 22:14
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: ex1 »

thx, za wyjaśnienie.. temat zostawiamy

teraz technicznie :)
ustawiałem ostatnio gaźnik jak pamietasz, no i generalnie jest git. ale jak się rozgrzeje to średnio czasem pali, i ostatnio zdarzyło mu się puścić paliwowego smroda. czuć było nie spalone paliwo przy próbie odpalania.. i teraz pytanie... za dużo paliwa w komorze pływakowej, czy skręcić na mieszance..? :)
Next22
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1224
Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: POLICHNO

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: Next22 »

To może ja się nieśmiało podpytam
W varadero sd01 obiawy jakby stawiało opór sprzęgło rozrusznika
czasem motor pali super i nagle nie ma siły obrócić i po chwili znów kręci i pali.
Będe zdejmował pokrywe alternatora na co się szykować ?
co sprawdzić ?
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
Awatar użytkownika
jakmor
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 524
Rejestracja: 20.03.2011, 10:52
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: jakmor »

Fantastyczny pomysł.

Szparagu w f650gs mojej żony czasem z pod korka wlewu oleju wypłynie kropelka/łyżeczka oleju (wyciśnie ją z pod korka) ?? :sad:

Z góry dzięki.
Odważni może nie żyją wiecznie, ale ostrożni nie żyją wcale ...
adamsluk
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 159
Rejestracja: 22.09.2011, 20:57
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: P-ń / M-cz

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: adamsluk »

Witam i tutaj!
Zainteresowani poradzą sobie z odnalezieniem możliwości zadawania pytań. A jak nie to pozostaje rozmowa z kotem :cool:
wojs
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 657
Rejestracja: 15.06.2008, 19:45
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa/Gdansk

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: wojs »

szparag pisze:
nadol pisze:1. Jak rozpoznać kiedy zawory wymagają regulacji?
2. W "przednim kole" coś stuka - częstotliwość zmienia się z prędkością - co sprawdzić (efekt objawił się po wybudzeniu motocykla ze snu zimowego)?
Ad 1: Zajrzeć i pomierzyć, jak będą objawy, to będzie za późno.
Pozdrawiam.
A jakie sa objawy niewyregulowanych zaworow : za ciasnych, za luźnych ?
--
pozdrawiam
Wojtek

BYL : TA XL600V
JEST : Triumph Tiger 955i
Awatar użytkownika
szparag
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: szparag »

ex1 pisze:thx, za wyjaśnienie.. temat zostawiamy

teraz technicznie :)
ustawiałem ostatnio gaźnik jak pamietasz, no i generalnie jest git. ale jak się rozgrzeje to średnio czasem pali, i ostatnio zdarzyło mu się puścić paliwowego smroda. czuć było nie spalone paliwo przy próbie odpalania.. i teraz pytanie... za dużo paliwa w komorze pływakowej, czy skręcić na mieszance..? :)
Skręcić lekko na pilotach , ( poziom powinien być sprawdzony - Ważne - jak mierzymy poziom to nie obracamy do góry nogami a jedynie o taki kont który spowoduje zamknięcie zaworka i wtedy mierzymy. ) Kolejna sprawa, czy są tam regulowane iglice ?
Awatar użytkownika
szparag
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: szparag »

Next22 pisze:To może ja się nieśmiało podpytam
W varadero sd01 obiawy jakby stawiało opór sprzęgło rozrusznika
czasem motor pali super i nagle nie ma siły obrócić i po chwili znów kręci i pali.
Będe zdejmował pokrywe alternatora na co się szykować ?
co sprawdzić ?
Nie ruszaj tego, zacznij od akumulatora, kabli rozrusznika, przekaźnika rozrusznika, masy i samego rozrusznika( na końcu ) . Jeśli następnym razem się to powtórzy zdejmij wziernik i spróbuj kluczem przekręcić silnikiem, wykluczysz w ten sposób problem mechaniczny. Problem może również tkwić w zasilaniu paliwem, lub zapłonie, co doprowadza do spalania stukowego. I szczerze to najbardziej stawiał bym na to ostatnie.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
szparag
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: szparag »

jakmor pisze:Fantastyczny pomysł.

Szparagu w f650gs mojej żony czasem z pod korka wlewu oleju wypłynie kropelka/łyżeczka oleju (wyciśnie ją z pod korka) ?? :sad:

Z góry dzięki.
Jak rozumiem wiesz, że tam jest sucha miska ? , jeśli wiesz i poziom jest ok, bo wiesz jak go sprawdzać. To po prostu wymień o-ring.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
szparag
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: szparag »

wojs pisze:
szparag pisze:
nadol pisze:1. Jak rozpoznać kiedy zawory wymagają regulacji?
2. W "przednim kole" coś stuka - częstotliwość zmienia się z prędkością - co sprawdzić (efekt objawił się po wybudzeniu motocykla ze snu zimowego)?
Ad 1: Zajrzeć i pomierzyć, jak będą objawy, to będzie za późno.
Pozdrawiam.
A jakie sa objawy niewyregulowanych zaworow : za ciasnych, za luźnych ?
Zbyt luźne delikatnie cykają ( nie stukają ) - to jest mały problem, najwyżej porozwala dźwigienki zaworowe i parę innych drobiazgów.
Zbyt ciasne, są prawie nie zauważalne, objawią się dopiero kiedy zawór przestanie się domykać co bardzo szybko spowoduje jego wypalenie, pierwsze objawy będą podobne do zbyt ubogiej mieszanki.
Oczywiście obydwa odchyły mają wpływ na kąty otwarcia i zamknięcia zaworów za czym idą zmiany w mocy i sposobie jej oddawania, nie koniecznie na gorsze.

Zasada jest jedna : Jak nie wiesz jak jest to to SPRAWDŹ, bo może być za późno.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2901
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: zimny »

Szparag, fajnie że tu zawitałeś. Szkoda że z takiego powodu... Niestety FAT z roku na rok się zmienia na minus :sad:

Do rzeczy - po regulacji zaworów w AT słychać po mocnym rozgrzaniu cykanie z przedniego garnka. Z tym że czasem jest głośniej, czasem ciszej, czasem wogóle. Na zimno jest - ale ciszej. Nie jest to nic od wydechu itp. Jak kiedyś mi regulowałeś zawory w AT to tak chyba nie było, a jak już to ciszej.
Wiem że takich pytań miałeś setki ale:
1. Czy jak jest za luźno ustawiony zawór to czy jest to groźne?
2. Poprawić, ciaśniej ustawić zawór?
3. Olać, jeździć, bo i tak się luz zmniejszy?
4. Inna opcja?

Afryka 07a 98r., przebieg domniemany 55tys...ale z tym wiadomo jak bywa, sprzęt nieskatowany, silnik ogólnie pracuje bardzo ładnie. Olej 10w40 300V, wydech seryjny jeśli ma to jakiekolwiek znaczenie.

Pozdrawiam i z góry dzięki
zimny

EDIT - własnie zobaczyłem że w poście wyżej szparag sprawę ogólnie objaśnił :smile:
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
szparag
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: szparag »

zimny pisze:Szparag, fajnie że tu zawitałeś. Szkoda że z takiego powodu... Niestety FAT z roku na rok się zmienia na minus :sad:

Do rzeczy - po regulacji zaworów w AT słychać po mocnym rozgrzaniu cykanie z przedniego garnka. Z tym że czasem jest głośniej, czasem ciszej, czasem wogóle. Na zimno jest - ale ciszej. Nie jest to nic od wydechu itp. Jak kiedyś mi regulowałeś zawory w AT to tak chyba nie było, a jak już to ciszej.
Wiem że takich pytań miałeś setki ale:
1. Czy jak jest za luźno ustawiony zawór to czy jest to groźne?
2. Poprawić, ciaśniej ustawić zawór?
3. Olać, jeździć, bo i tak się luz zmniejszy?
4. Inna opcja?

Afryka 07a 98r., przebieg domniemany 55tys...ale z tym wiadomo jak bywa, sprzęt nieskatowany, silnik ogólnie pracuje bardzo ładnie. Olej 10w40 300V, wydech seryjny jeśli ma to jakiekolwiek znaczenie.

Pozdrawiam i z góry dzięki
zimny

EDIT - własnie zobaczyłem że w poście wyżej szparag sprawę objaśnił :smile:
Ad1 : Koniecznie sprawdzić, sprawdzając przy okazji w jakim stanie jest śruba regulacji i sam trzonek zaworu w który ona uderza, często jest to rochę uszkodzone i wychodzi zakłamany pomiar szczelinomierzem.
Ad2 : Nie wiem, będzie to wynikało z punktu pierwszego.
Ad 3 : Nie nie olewać, sprawdzić.
Ad 4 : Sworzeń, albo łańcuch/napinacz rozrządu, często również pierścienie wydają podobne dźwięki, ale nie straszę, musiał bym go posłuchać.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2901
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: zimny »

Dzięki serdeczne :smile: :thanks:

Pewnie Cię odwiedzę w najbliższych tygodniach cobyś osłuchał maszynę. Myślę że jest wszystko OK, ale ja wszystkiego nie słyszę, albo jak słyszę to nie wiem jak interpretować.

Pozdrawiam
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
tupek
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 122
Rejestracja: 24.08.2011, 12:51
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: tupek »

dzień dobry!

ja to bym się zapytał, cóżeś z moim trampkiem uczynił, że się zbiera jak nigdy się nie zbierał? :resp: :thumbsup:

pozdrufki
tup
Awatar użytkownika
szparag
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: szparag »

Zasadniczo, tylko pousuwałem partaczyznę :)
Pozdr.
Awatar użytkownika
robii23
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 804
Rejestracja: 02.11.2010, 22:42
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: robii23 »

To ja poproszę o pochylenie się nad moim tematem (nagrałem dźwięk - więc może, może...):
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 12&t=12735
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość