Poradnik mechaniczny szparaga.
- szparag
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 479
- Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Poradnik mechaniczny szparaga.
Witam
Jak w temacie, masz problem to pisz, proszę o uszanowanie tego ,że jest początek sezonu, więc będę odpisywał wieczorem .
Podobny wątek założyłem na FAT i cieszył się powodzeniem, cieszył ale mnie stamtąd panowie modowie wyrzucili .
Pozdrawiam i zapraszam, na ile będę w stanie pomogę.
Szparag.
Jak w temacie, masz problem to pisz, proszę o uszanowanie tego ,że jest początek sezonu, więc będę odpisywał wieczorem .
Podobny wątek założyłem na FAT i cieszył się powodzeniem, cieszył ale mnie stamtąd panowie modowie wyrzucili .
Pozdrawiam i zapraszam, na ile będę w stanie pomogę.
Szparag.
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
noo i dzieki bogu.. znalazłeś się tutaj..
Szparag na stałe Cię wywalili czy jakoś czasowo? no i w sumie to o co chodzi..?
Szparag na stałe Cię wywalili czy jakoś czasowo? no i w sumie to o co chodzi..?
http://www.21brothers.eu - Wytwórnia ROGALI oraz innych wypieków
http://www.ADVD.PL - Łowcy Niewygód
https://www.facebook.com/pages/21brothe ... 21?fref=ts
https://www.youtube.com/user/21brothers ... _as=public - kanał wyprawowy!
http://www.ADVD.PL - Łowcy Niewygód
https://www.facebook.com/pages/21brothe ... 21?fref=ts
https://www.youtube.com/user/21brothers ... _as=public - kanał wyprawowy!
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
1. Jak rozpoznać kiedy zawory wymagają regulacji?
2. W "przednim kole" coś stuka - częstotliwość zmienia się z prędkością - co sprawdzić (efekt objawił się po wybudzeniu motocykla ze snu zimowego)?
2. W "przednim kole" coś stuka - częstotliwość zmienia się z prędkością - co sprawdzić (efekt objawił się po wybudzeniu motocykla ze snu zimowego)?
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
- szparag
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 479
- Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Dostałem bana do 20-tego kwietnia, za to, że napisałem " Wkurwia mnie ta cenzura" ( sory chłopaki, nie moderujcie . )ex1 pisze:noo i dzieki bogu.. znalazłeś się tutaj..
Szparag na stałe Cię wywalili czy jakoś czasowo? no i w sumie to o co chodzi..?
Ale cóż, ja nie jestem śmieciem i nie wrócę na kolanach, by móc dzielić się wiedzą i pomagać innym,( mnie wyrzuca się raz, więc tak jak bym dostał na stałe. ) panowie modowie udowodnili co jest dla nich wartościowe, więc niech ciągną syf który stworzyli.
Myślę, że wyjaśniłem i proszę nie poruszać tego problemu tutaj, zostawmy ten temat czystym i klarownym tematem technicznym.
Pozdrawiam
Szparag.
- szparag
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 479
- Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Ad 1: Zajrzeć i pomierzyć, jak będą objawy, to będzie za późno.nadol pisze:1. Jak rozpoznać kiedy zawory wymagają regulacji?
2. W "przednim kole" coś stuka - częstotliwość zmienia się z prędkością - co sprawdzić (efekt objawił się po wybudzeniu motocykla ze snu zimowego)?
Ad2: Sprawdź zaciski, podnieś przód do góry i poruszaj kołem przód tył. Mogą tłuc klocki albo prowadnice na zaciskach. Napisz o spostrzeżeniach.
Pozdrawiam.
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
thx, za wyjaśnienie.. temat zostawiamy
teraz technicznie
ustawiałem ostatnio gaźnik jak pamietasz, no i generalnie jest git. ale jak się rozgrzeje to średnio czasem pali, i ostatnio zdarzyło mu się puścić paliwowego smroda. czuć było nie spalone paliwo przy próbie odpalania.. i teraz pytanie... za dużo paliwa w komorze pływakowej, czy skręcić na mieszance..?
teraz technicznie
ustawiałem ostatnio gaźnik jak pamietasz, no i generalnie jest git. ale jak się rozgrzeje to średnio czasem pali, i ostatnio zdarzyło mu się puścić paliwowego smroda. czuć było nie spalone paliwo przy próbie odpalania.. i teraz pytanie... za dużo paliwa w komorze pływakowej, czy skręcić na mieszance..?
http://www.21brothers.eu - Wytwórnia ROGALI oraz innych wypieków
http://www.ADVD.PL - Łowcy Niewygód
https://www.facebook.com/pages/21brothe ... 21?fref=ts
https://www.youtube.com/user/21brothers ... _as=public - kanał wyprawowy!
http://www.ADVD.PL - Łowcy Niewygód
https://www.facebook.com/pages/21brothe ... 21?fref=ts
https://www.youtube.com/user/21brothers ... _as=public - kanał wyprawowy!
-
- przycierający rafki
- Posty: 1224
- Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: POLICHNO
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
To może ja się nieśmiało podpytam
W varadero sd01 obiawy jakby stawiało opór sprzęgło rozrusznika
czasem motor pali super i nagle nie ma siły obrócić i po chwili znów kręci i pali.
Będe zdejmował pokrywe alternatora na co się szykować ?
co sprawdzić ?
W varadero sd01 obiawy jakby stawiało opór sprzęgło rozrusznika
czasem motor pali super i nagle nie ma siły obrócić i po chwili znów kręci i pali.
Będe zdejmował pokrywe alternatora na co się szykować ?
co sprawdzić ?
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
- jakmor
- czyściciel nagaru
- Posty: 524
- Rejestracja: 20.03.2011, 10:52
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Mysłowice
- Kontakt:
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Fantastyczny pomysł.
Szparagu w f650gs mojej żony czasem z pod korka wlewu oleju wypłynie kropelka/łyżeczka oleju (wyciśnie ją z pod korka) ??
Z góry dzięki.
Szparagu w f650gs mojej żony czasem z pod korka wlewu oleju wypłynie kropelka/łyżeczka oleju (wyciśnie ją z pod korka) ??
Z góry dzięki.
Odważni może nie żyją wiecznie, ale ostrożni nie żyją wcale ...
-
- dwusuwowy rider
- Posty: 159
- Rejestracja: 22.09.2011, 20:57
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: P-ń / M-cz
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Witam i tutaj!
Zainteresowani poradzą sobie z odnalezieniem możliwości zadawania pytań. A jak nie to pozostaje rozmowa z kotem
Zainteresowani poradzą sobie z odnalezieniem możliwości zadawania pytań. A jak nie to pozostaje rozmowa z kotem
-
- łamacz szprych
- Posty: 657
- Rejestracja: 15.06.2008, 19:45
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Warszawa/Gdansk
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
A jakie sa objawy niewyregulowanych zaworow : za ciasnych, za luźnych ?szparag pisze:Ad 1: Zajrzeć i pomierzyć, jak będą objawy, to będzie za późno.nadol pisze:1. Jak rozpoznać kiedy zawory wymagają regulacji?
2. W "przednim kole" coś stuka - częstotliwość zmienia się z prędkością - co sprawdzić (efekt objawił się po wybudzeniu motocykla ze snu zimowego)?
Pozdrawiam.
--
pozdrawiam
Wojtek
BYL : TA XL600V
JEST : Triumph Tiger 955i
pozdrawiam
Wojtek
BYL : TA XL600V
JEST : Triumph Tiger 955i
- szparag
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 479
- Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Skręcić lekko na pilotach , ( poziom powinien być sprawdzony - Ważne - jak mierzymy poziom to nie obracamy do góry nogami a jedynie o taki kont który spowoduje zamknięcie zaworka i wtedy mierzymy. ) Kolejna sprawa, czy są tam regulowane iglice ?ex1 pisze:thx, za wyjaśnienie.. temat zostawiamy
teraz technicznie
ustawiałem ostatnio gaźnik jak pamietasz, no i generalnie jest git. ale jak się rozgrzeje to średnio czasem pali, i ostatnio zdarzyło mu się puścić paliwowego smroda. czuć było nie spalone paliwo przy próbie odpalania.. i teraz pytanie... za dużo paliwa w komorze pływakowej, czy skręcić na mieszance..?
- szparag
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 479
- Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Nie ruszaj tego, zacznij od akumulatora, kabli rozrusznika, przekaźnika rozrusznika, masy i samego rozrusznika( na końcu ) . Jeśli następnym razem się to powtórzy zdejmij wziernik i spróbuj kluczem przekręcić silnikiem, wykluczysz w ten sposób problem mechaniczny. Problem może również tkwić w zasilaniu paliwem, lub zapłonie, co doprowadza do spalania stukowego. I szczerze to najbardziej stawiał bym na to ostatnie.Next22 pisze:To może ja się nieśmiało podpytam
W varadero sd01 obiawy jakby stawiało opór sprzęgło rozrusznika
czasem motor pali super i nagle nie ma siły obrócić i po chwili znów kręci i pali.
Będe zdejmował pokrywe alternatora na co się szykować ?
co sprawdzić ?
Pozdrawiam
- szparag
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 479
- Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Jak rozumiem wiesz, że tam jest sucha miska ? , jeśli wiesz i poziom jest ok, bo wiesz jak go sprawdzać. To po prostu wymień o-ring.jakmor pisze:Fantastyczny pomysł.
Szparagu w f650gs mojej żony czasem z pod korka wlewu oleju wypłynie kropelka/łyżeczka oleju (wyciśnie ją z pod korka) ??
Z góry dzięki.
Pozdrawiam
- szparag
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 479
- Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Zbyt luźne delikatnie cykają ( nie stukają ) - to jest mały problem, najwyżej porozwala dźwigienki zaworowe i parę innych drobiazgów.wojs pisze:A jakie sa objawy niewyregulowanych zaworow : za ciasnych, za luźnych ?szparag pisze:Ad 1: Zajrzeć i pomierzyć, jak będą objawy, to będzie za późno.nadol pisze:1. Jak rozpoznać kiedy zawory wymagają regulacji?
2. W "przednim kole" coś stuka - częstotliwość zmienia się z prędkością - co sprawdzić (efekt objawił się po wybudzeniu motocykla ze snu zimowego)?
Pozdrawiam.
Zbyt ciasne, są prawie nie zauważalne, objawią się dopiero kiedy zawór przestanie się domykać co bardzo szybko spowoduje jego wypalenie, pierwsze objawy będą podobne do zbyt ubogiej mieszanki.
Oczywiście obydwa odchyły mają wpływ na kąty otwarcia i zamknięcia zaworów za czym idą zmiany w mocy i sposobie jej oddawania, nie koniecznie na gorsze.
Zasada jest jedna : Jak nie wiesz jak jest to to SPRAWDŹ, bo może być za późno.
Pozdrawiam
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Szparag, fajnie że tu zawitałeś. Szkoda że z takiego powodu... Niestety FAT z roku na rok się zmienia na minus
Do rzeczy - po regulacji zaworów w AT słychać po mocnym rozgrzaniu cykanie z przedniego garnka. Z tym że czasem jest głośniej, czasem ciszej, czasem wogóle. Na zimno jest - ale ciszej. Nie jest to nic od wydechu itp. Jak kiedyś mi regulowałeś zawory w AT to tak chyba nie było, a jak już to ciszej.
Wiem że takich pytań miałeś setki ale:
1. Czy jak jest za luźno ustawiony zawór to czy jest to groźne?
2. Poprawić, ciaśniej ustawić zawór?
3. Olać, jeździć, bo i tak się luz zmniejszy?
4. Inna opcja?
Afryka 07a 98r., przebieg domniemany 55tys...ale z tym wiadomo jak bywa, sprzęt nieskatowany, silnik ogólnie pracuje bardzo ładnie. Olej 10w40 300V, wydech seryjny jeśli ma to jakiekolwiek znaczenie.
Pozdrawiam i z góry dzięki
zimny
EDIT - własnie zobaczyłem że w poście wyżej szparag sprawę ogólnie objaśnił
Do rzeczy - po regulacji zaworów w AT słychać po mocnym rozgrzaniu cykanie z przedniego garnka. Z tym że czasem jest głośniej, czasem ciszej, czasem wogóle. Na zimno jest - ale ciszej. Nie jest to nic od wydechu itp. Jak kiedyś mi regulowałeś zawory w AT to tak chyba nie było, a jak już to ciszej.
Wiem że takich pytań miałeś setki ale:
1. Czy jak jest za luźno ustawiony zawór to czy jest to groźne?
2. Poprawić, ciaśniej ustawić zawór?
3. Olać, jeździć, bo i tak się luz zmniejszy?
4. Inna opcja?
Afryka 07a 98r., przebieg domniemany 55tys...ale z tym wiadomo jak bywa, sprzęt nieskatowany, silnik ogólnie pracuje bardzo ładnie. Olej 10w40 300V, wydech seryjny jeśli ma to jakiekolwiek znaczenie.
Pozdrawiam i z góry dzięki
zimny
EDIT - własnie zobaczyłem że w poście wyżej szparag sprawę ogólnie objaśnił
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- szparag
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 479
- Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Ad1 : Koniecznie sprawdzić, sprawdzając przy okazji w jakim stanie jest śruba regulacji i sam trzonek zaworu w który ona uderza, często jest to rochę uszkodzone i wychodzi zakłamany pomiar szczelinomierzem.zimny pisze:Szparag, fajnie że tu zawitałeś. Szkoda że z takiego powodu... Niestety FAT z roku na rok się zmienia na minus
Do rzeczy - po regulacji zaworów w AT słychać po mocnym rozgrzaniu cykanie z przedniego garnka. Z tym że czasem jest głośniej, czasem ciszej, czasem wogóle. Na zimno jest - ale ciszej. Nie jest to nic od wydechu itp. Jak kiedyś mi regulowałeś zawory w AT to tak chyba nie było, a jak już to ciszej.
Wiem że takich pytań miałeś setki ale:
1. Czy jak jest za luźno ustawiony zawór to czy jest to groźne?
2. Poprawić, ciaśniej ustawić zawór?
3. Olać, jeździć, bo i tak się luz zmniejszy?
4. Inna opcja?
Afryka 07a 98r., przebieg domniemany 55tys...ale z tym wiadomo jak bywa, sprzęt nieskatowany, silnik ogólnie pracuje bardzo ładnie. Olej 10w40 300V, wydech seryjny jeśli ma to jakiekolwiek znaczenie.
Pozdrawiam i z góry dzięki
zimny
EDIT - własnie zobaczyłem że w poście wyżej szparag sprawę objaśnił
Ad2 : Nie wiem, będzie to wynikało z punktu pierwszego.
Ad 3 : Nie nie olewać, sprawdzić.
Ad 4 : Sworzeń, albo łańcuch/napinacz rozrządu, często również pierścienie wydają podobne dźwięki, ale nie straszę, musiał bym go posłuchać.
Pozdrawiam
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Dzięki serdeczne
Pewnie Cię odwiedzę w najbliższych tygodniach cobyś osłuchał maszynę. Myślę że jest wszystko OK, ale ja wszystkiego nie słyszę, albo jak słyszę to nie wiem jak interpretować.
Pozdrawiam
Pewnie Cię odwiedzę w najbliższych tygodniach cobyś osłuchał maszynę. Myślę że jest wszystko OK, ale ja wszystkiego nie słyszę, albo jak słyszę to nie wiem jak interpretować.
Pozdrawiam
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- tupek
- osiedlowy kaskader
- Posty: 122
- Rejestracja: 24.08.2011, 12:51
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
dzień dobry!
ja to bym się zapytał, cóżeś z moim trampkiem uczynił, że się zbiera jak nigdy się nie zbierał?
pozdrufki
tup
ja to bym się zapytał, cóżeś z moim trampkiem uczynił, że się zbiera jak nigdy się nie zbierał?
pozdrufki
tup
- szparag
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 479
- Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Zasadniczo, tylko pousuwałem partaczyznę
Pozdr.
Pozdr.
- robii23
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 804
- Rejestracja: 02.11.2010, 22:42
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
To ja poproszę o pochylenie się nad moim tematem (nagrałem dźwięk - więc może, może...):
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 12&t=12735
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 12&t=12735
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość