wysoka szyba + deflektor i nadal koszmar powyżej 90km/h
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 506
- Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Orzesze
Re: wysoka szyba + deflektor i nadal koszmar powyżej 90km/h
A ja uważam, że na moto musi być "wiatr we włosach i muchy w zębach" . Co to za moto na którym nie wieje wiatr, nie pada deszcz i może jeszcze ma ogrzewanie i wbudowane radio...? Żaden to motocykl, tylko wyrób puszkopodobny. To m.in. opływający nas strumień powietrza sprawia, że jazda na moto jest przyjemna i daje poczucie wolności i radości .
A bardziej w temacie, to miałem kiedyś szybę z deflektorem i wymieniłem ją na inną, troszkę dłuższą i nie mam już deflektora i jest lepiej niż z deflektorem.
A bardziej w temacie, to miałem kiedyś szybę z deflektorem i wymieniłem ją na inną, troszkę dłuższą i nie mam już deflektora i jest lepiej niż z deflektorem.
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2476
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: wysoka szyba + deflektor i nadal koszmar powyżej 90km/h
Wybacz że zdjęcie jest bokiem, ale pracujemy na forum z lat 90tych i musi być retrotomekpe pisze:Jak na moje oko to jest w cholerę zbyt pionowo. Postaram się zrobić fotkę u siebie i przy okazji zweryfikuję swoją opinię
Moim zdaniem jest różnica w pochyleniu deflektora, to co widzisz daje mi komfort do ponad setki, potem zaczyna zawiewać, przy 120 może zamknąć szczękę w kasku (nie wymaga to dużego wiatru), ale przy 90 jadę w otwartym kasku i jest git...
Co więcej - jak odchylę do pionu, to jest gorzej. Ja to sobie wyobrażam tak, jakbym lał wodę na szybę i jakby ta woda poleciała - struga powietrza ma być tylko odchylona w górę, a jak będzię mocniej zastopowana, to zawiruje zaraz za szybą.
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
-
- łamacz szprych
- Posty: 732
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: wysoka szyba + deflektor i nadal koszmar powyżej 90km/h
Temat dotyczy modelu 600, więc nie mieszałbym.Pawel pisze:A ja uważam, że na moto musi być "wiatr we włosach i muchy w zębach" . Co to za moto na którym nie wieje wiatr, nie pada deszcz i może jeszcze ma ogrzewanie i wbudowane radio...? Żaden to motocykl, tylko wyrób puszkopodobny. To m.in. opływający nas strumień powietrza sprawia, że jazda na moto jest przyjemna i daje poczucie wolności i radości .
A bardziej w temacie, to miałem kiedyś szybę z deflektorem i wymieniłem ją na inną, troszkę dłuższą i nie mam już deflektora i jest lepiej niż z deflektorem.
PS.Ja w 650 problemu nie widzę. Szyba oryginalna mała.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Re: wysoka szyba + deflektor i nadal koszmar powyżej 90km/h
tomekpe, ja też zaczynam mnieć podejrzenia że to własnie złe ustawienie deflektora powoduje problem. na moich zdjęciach jest testowo przestawiony ciut bardziej do pionu ale na prawdę tylko odrobinę mozna go pochylić, nie więcej. to podstawowy darkojak. Moze po prostu się nie nadaje do mojej konfiguracji? Może darkojak z pełną regulacją były ok? Mniej wystawałby nad szybę, pozwolił się mocniej pochylić... Kwestia do przemyśleń
Muszę siąść na moto i pojechać kiedyś celem li tylko obserwacji. Tzn klucz do demontażu deflektora w kieszeń i wyjazd na dłuższą drogę gdzie łatwo stanąć i jechać równo 100-110. Zdjąć założyć, zdjąć założyć i po każdej zmianie przjeażdzka.
Muszę siąść na moto i pojechać kiedyś celem li tylko obserwacji. Tzn klucz do demontażu deflektora w kieszeń i wyjazd na dłuższą drogę gdzie łatwo stanąć i jechać równo 100-110. Zdjąć założyć, zdjąć założyć i po każdej zmianie przjeażdzka.
- tadzik
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 491
- Rejestracja: 21.02.2015, 21:06
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: wysoka szyba + deflektor i nadal koszmar powyżej 90km/h
A czaszę masz w oryginale? Nie była naprawiana?
Bo np. moja jest naprawiana i nie jest całkiem oryginalnie bo się nie da. No i w związku z tym jak miałem wysoką szybę to była za bardzo pochylona w stronę kierownika i też miałem kłopot z wiatrem. Założyłem średnią + deflektor i jest git. Muchy trafiają mnie w czubek kasku, szybka jest czysta, reszta jest nieważna
Bo np. moja jest naprawiana i nie jest całkiem oryginalnie bo się nie da. No i w związku z tym jak miałem wysoką szybę to była za bardzo pochylona w stronę kierownika i też miałem kłopot z wiatrem. Założyłem średnią + deflektor i jest git. Muchy trafiają mnie w czubek kasku, szybka jest czysta, reszta jest nieważna
Pozdro, tadzik
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój. ©Duńczyk
Pojeździj-FB
Pojeździj
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój. ©Duńczyk
Pojeździj-FB
Pojeździj
Re: wysoka szyba + deflektor i nadal koszmar powyżej 90km/h
Cześć,wladekkow pisze:Czołem!
W moim TA600 PD10 mam wysoką szybę. Ponieważ turbulencje strasznie szarpały mi za głowę postanowiłem coś z tym zrobić. Hałas w kasku rozwiązałem stoperami do uszu więc ten temat ogarnięty.
Dorzuciłem deflektor darkojak (podstawowy, regulacja tylko kąta pochylenia). Sprawdzałem w trakcie jazdy ręką że robi się ściana powietrza tak jak to powinna się robić przy deflektorze. Co do wysokości - jest tak że w trasie patrzę ciut powyżej niego, w mieście i przy niższych prędkościach już przez niego czyli krawędź deflektora jest wysoko. Mam 178cm wzrostu więc nie jestem wielkoludem co na trampku wygląda jakby dosiadł jamnika.
A jaki efekt? Niby jest ciut lepiej ale w sumie to już sam nie wiem. Na pewno jest daleko od jakiegokolwiek komfortu. Powyżej 90km/h powietrze szarpie mnie za głowę w stopniu niemal rozmazującym obraz. Nie mówię o jeździe 130 i szybciej bo nie zasuwam tak szybko. Pytanie - są jakieś koncepcje na to?
Rozważałem zakup najwyższego modelu darkojaka bo tam można regulować znacznie więcej. Zastanawiam się czy ta moja szyba nie jest jakaś chałowa (nie ten profil czy coś) i stąd moje problemy. A może tak ma być i powinienem sunąć trampkiem bocznymi drogami 80 a nie ekspresówkami 110?
Będę wdzięczny za sugestie
Dziwna sprawa. Myślę, że problemem może być odległość między szybą a deflektorem. Musiałbyś może przyłożyć tam dłoń bez rękawicy podczas jazdy (trochę kaskaderka ).
Wykluczyłbym natomiast wysokość deflektora, skoro jest na krawędzi linii wzroku, jest poprawnie. Zakładka deflektora na szybę również bym wykluczał. Kąt deflektora w kierunku pionu nie powinien być również problemem.
Jak chcesz, przyślę Ci demo naszego deflektora w wersji Flex. Poeksperymentujesz z pozycją deflektora, a pola do regulacji będziesz miał sporo. Przysłużymy się dla dobra ogółu rozwiązując tę zagadkę .
Pozdrawiam
Damian
Deflektory.com
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
-
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 459
- Rejestracja: 27.11.2017, 14:01
- Mój motocykl: mam inne moto...
Re: wysoka szyba + deflektor i nadal koszmar powyżej 90km/h
Nie wiem, chcecie z motocykli zrobić samochód, na sprzęcie musi wiać przecież o to w tym wszysztkim chodzi, wiadomo potrzeba jest jakiś komfort podróżowania, ale zaraz jak nie wieje to zaczyna się temat że jest ujowy kask, kiepska wentylacja etc. Myślę że trochę przesadzacie,
Może płyta GK postawiona w pion rozwiąże problem w
Tak od siebie.....
Może płyta GK postawiona w pion rozwiąże problem w
Tak od siebie.....
Re: wysoka szyba + deflektor i nadal koszmar powyżej 90km/h
@kapsun tu nie chodzi o to samochód, poczytaj co pisałem. Nie przeszkadza mi to że wieje tylko to że telepie mi łbem w trybie ciągłym.
@dzielus "problemem może być odległość między szybą a deflektorem" - w sensie za duża czy za mała? Przykładałem tam dłoń (w rękawicy) i tworzy się tam fala powietrza ale macając ręką co się z nią dzieje to rozpada się ona powyżej deflektora i trafia mnie właśnie w kask.
Wynajem deflektora do testów to super pomysł! Szczegóły na PW
@dzielus "problemem może być odległość między szybą a deflektorem" - w sensie za duża czy za mała? Przykładałem tam dłoń (w rękawicy) i tworzy się tam fala powietrza ale macając ręką co się z nią dzieje to rozpada się ona powyżej deflektora i trafia mnie właśnie w kask.
Wynajem deflektora do testów to super pomysł! Szczegóły na PW
Re: wysoka szyba + deflektor i nadal koszmar powyżej 90km/h
Właśnie wygląda na dużą przerwę...wladekkow pisze:@kapsun tu nie chodzi o to samochód, poczytaj co pisałem. Nie przeszkadza mi to że wieje tylko to że telepie mi łbem w trybie ciągłym.
@dzielus "problemem może być odległość między szybą a deflektorem" - w sensie za duża czy za mała? Przykładałem tam dłoń (w rękawicy) i tworzy się tam fala powietrza ale macając ręką co się z nią dzieje to rozpada się ona powyżej deflektora i trafia mnie właśnie w kask.
Wynajem deflektora do testów to super pomysł! Szczegóły na PW
Dogadamy szczegóły na PW
Deflektory.com
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Re: wysoka szyba + deflektor i nadal koszmar powyżej 90km/h
Nastąpiła poprawa!
Miałem na testach deflektor od Dzielusa, teraz mam już swój docelowy od Niego. Od samego początku było ciut lepiej ale kombinowałem i kombinowałem... wreszcie kiedy ustawiłem szybę deflektora nieomal w pionie (czyli bardziej pionowo niż koniec szyby motocykla) stało się to czego szukałem. Pisałem wcześniej że jest koszmar powyżej 90km/h. Teraz podobne odczucia mam przy 125-130. Co ważne, uważam że Trampek to nie motocykl do takich prędkości więc na codzień jeżdżę wolniej. Przy 110 jest super, dopiero ok 120 zaczyna się coś co można by nazwać dyskomfortem.
Reasumując - jest ekstra! Dziękuję za porady i pomoc oraz podejście Dzielusa do tematu.
Ważna rzecz - wcześniej miałem podstawowego Darkojaka - nie dało się go postawić bardziej w pionie (próbowałem, a jakże) i wg mnie to właśnie był problem.
Miałem na testach deflektor od Dzielusa, teraz mam już swój docelowy od Niego. Od samego początku było ciut lepiej ale kombinowałem i kombinowałem... wreszcie kiedy ustawiłem szybę deflektora nieomal w pionie (czyli bardziej pionowo niż koniec szyby motocykla) stało się to czego szukałem. Pisałem wcześniej że jest koszmar powyżej 90km/h. Teraz podobne odczucia mam przy 125-130. Co ważne, uważam że Trampek to nie motocykl do takich prędkości więc na codzień jeżdżę wolniej. Przy 110 jest super, dopiero ok 120 zaczyna się coś co można by nazwać dyskomfortem.
Reasumując - jest ekstra! Dziękuję za porady i pomoc oraz podejście Dzielusa do tematu.
Ważna rzecz - wcześniej miałem podstawowego Darkojaka - nie dało się go postawić bardziej w pionie (próbowałem, a jakże) i wg mnie to właśnie był problem.
Re: wysoka szyba + deflektor i nadal koszmar powyżej 90km/h
Dawaj zdjęcie, może się przydać innym na przyszłość.
Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka
Re: wysoka szyba + deflektor i nadal koszmar powyżej 90km/h
Tak to wygląda aktualnie. Deflektor wyraźnie bardziej w pionie niż szyba tuż pod nim. Czeka mnie jeszcze kombinacja żeby znaleźć idealne ustawienie ale to trochę potrwa bo nie mam zbyt dużo okazji do jazdy. Poza regulacją pochylenia szyby mogę ją jeszcze unieść (na zdjęciu jest najniżej jak się da) i zmienić na większą (mam dwie - na zdjęciu jest mała a mam jeszcze średnią)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość