Strona 1 z 1

Opona 140/80 r17

: 01.10.2019, 17:54
autor: Remeq
Czy ktośbz użytkowników trampków zakładał
Taki rozmiar ogumieniana tył? Czy da radę i czy
Nie ma z tym jakiś problemów? Znalazłem gume
Ktora mnie interesuje właśnie w takim rozmiarze. I zanim kupie wole zapytac.

Re: Opona 140/80 r17

: 01.10.2019, 21:26
autor: ArturS
Szerokość felgi ma wpływ na to jak opona ułoży się bieżnikiem po napompowaniu. W przypadku XL600V fabryka każe zakładać 120/90-17. W teorii będzie kupa straszna, bo gumiak źle się ułoży. W praktyce, felga o takiej szerokości występuje w wielu motocyklach Cross/Hard Enduro. Tyle, że tam stosuje się opony dedykowane do jazdy off, projektowane do tych sprzętów i pod taką felgę, nie mają one homologacji do jazdy po czarnym i producent ma w du..e jak to się będzie zachowywać w winklach na transalpinie, czy innej drodze 100 zakrętów :niewiem: Na pewno 140-tka na feldze pod 120-tkę będzie bieżnikiem zachodzić po bokach, co ma nikły sens do jazdy po asfalcie, a wręcz przeszkadza po wytarciu opony po kilku(nastu) tys. km jazdy głownie prostej, natomiast ma zapewne niezwykle duże znaczenie w motocyklach offroadowych, w których trzymanie boczne ma znaczenie, czyli bieżnik sterczący na boki jest mile widziany.

Tak myślę ;) Nie znam się. Ale... założyłem kiedyś do XT600 oponę offroadową 140/80-18, bo była w mega promocji (stary DOT), musiałem na dzień dobry przyciąć ją nożykiem po bokach, bo się nie mieściła w wahaczu (wysokość kostki grubo powyżej homologacji drogowej), a jak już ją trochę dojechałem po asfaltowych dojazdówkach, to się blady robiłem przy każdym wchodzeniu w mocniejszy zakręt, bo nie sposób było gada "złamać" w pochył, a jak już się to udało to leciał prawie do przewrotki - opona kwadratowo starta to nic miłego do jazdy innej niż na wprost.

Inna spawa że miałem na półce 140-tki na oko i na pomiar cieńsze niż niektóre 120-tki - kiedyś wklejałem foto takowych. Ale to wszystko były kostki.

Re: Opona 140/80 r17

: 01.10.2019, 23:21
autor: bialy
ArturS pisze:W przypadku XL600V fabryka każe zakładać 120/90-17.
Próbuję odszukać jakieś info odnośnie tego rozmiaru o którym piszesz, ale wszędzie specyfikacja podaje jednak 130/80-17
Podrzucisz jakieś źródło?

Re: Opona 140/80 r17

: 02.10.2019, 06:12
autor: emek
Manual podaje 120

Re: Opona 140/80 r17

: 02.10.2019, 06:43
autor: Piter!!!
Ja mam taką oponę, nie dość że się dziwnie jeździ, to jeszcze jest słabszy przy przyspieszaniu. Przy tej oponie powinna być felga 3, a najlepiej 3,5 cala. A jest chyba 2,5 :swieczki:

Re: Opona 140/80 r17

: 02.10.2019, 07:14
autor: Piter!!!
Ale jest jeden plus. Jedynka jest długa i jak startuje spod świateł, to idzie na niej do 50km/h

Re: Opona 140/80 r17

: 02.10.2019, 10:32
autor: tomekpe
emek pisze:Manual podaje 120
Manual do 600tki podaje 130, do 650 120. Kiedyś ktoś miły wkleił mi skan (nie wiem od jakiego rocznika), bo też nie wierzyłem.

Re: Opona 140/80 r17

: 02.10.2019, 10:54
autor: bialy
emek pisze:Manual podaje 120
No właśnie, aż poszukałem manuala. Ten który znalazlem, jest z 1995 roku czyli nie od początku produckji 600
W nim jest 120/90

Obrazek

manual haynesa, podaje 130/80

Obrazek


W sieci jest masa linków które również podają rozmiar 130/80-17

Przykład: https://bikez.com/motorcycles/honda_xl_ ... p_1989.php
https://pl.wikipedia.org/wiki/Honda_Transalp

Dla odmiany ta pokazuje oba rozmiary jako zamienniki - 120/90 (130/80)-17M (64S)
https://bikeswiki.com/Honda_XL600V_Transalp

Ale nie mogę znaleźć manuala oryginalnego, hondowskiego z poczatku produkcji :/

Re: Opona 140/80 r17

: 02.10.2019, 13:57
autor: Remeq
Dzieki wszystkim za odpowiedz. Na co dzien jeżdżę na 130/80 Anakee Wilde 70% po szutrze ( tak myślę) i jeździło sie na niej wyśmienicie (procz hałasu) ale po 6tys km nic z tej opony nie zostało i przyszedl czas na zmianę. W zwiazku z waszymi opiniami zostane przy 130. Zakładam Haidenau e60 scout ;).

Re: Opona 140/80 r17

: 02.10.2019, 19:08
autor: Solidworks
bialy pisze:
emek pisze:Manual podaje 120
No właśnie, aż poszukałem manuala. Ten który znalazlem, jest z 1995 roku czyli nie od początku produckji 600
W nim jest 120/90

Obrazek

manual haynesa, podaje 130/80

Obrazek


W sieci jest masa linków które również podają rozmiar 130/80-17

Przykład: https://bikez.com/motorcycles/honda_xl_ ... p_1989.php
https://pl.wikipedia.org/wiki/Honda_Transalp

Dla odmiany ta pokazuje oba rozmiary jako zamienniki - 120/90 (130/80)-17M (64S)
https://bikeswiki.com/Honda_XL600V_Transalp

Ale nie mogę znaleźć manuala oryginalnego, hondowskiego z poczatku produkcji :/
Niemiecka serwisówka podaje 120/90. Uważam, że fajniejsza niż 130. Sporty przegrywają w zakrętach :D

Re: Opona 140/80 r17

: 02.10.2019, 19:37
autor: bialy
Szkoda że tak mały wybór opon jest w rozmiarze 120/90-17

A wracając do różnic w manualach, z początku produkcji jest 130/80-17

Obrazek

Re: Opona 140/80 r17

: 24.02.2020, 19:01
autor: rico
TA 600 98'
120/90/17
130/80/17
jakie będą różnice w jeździe on i off ? np przy oponach K60 scout i e09

Re: Opona 140/80 r17

: 25.02.2020, 00:24
autor: Sylwek
On road:
Szersza, bardziej zużyta, mniej chętnie rozmawia z zakrętami.

Off: generalnie podobnie, zależy czego chcesz. Teoretycznie szersza ma większą powierzchnię przylegania, w praktyce, większe opory toczenia. Duże znaczenie ma masa całości oraz umiejętności kierownika. Szersza, na tej samej obręczy, powinna lepiej robić bokami. Powinna. Wg mnie, Trampek 600 jest za słaby na agresywną gumę z tyłu, szerszą niż 130, bez zmiany przełożeń. Wtedy przeniesienie napędu, tak czy owak, dostaje w kość.

Re: Opona 140/80 r17

: 25.02.2020, 10:28
autor: tomekpe
rico pisze:TA 600 98'
120/90/17
130/80/17
jakie będą różnice w jeździe on i off ? np przy oponach K60 scout i e09

różnice będą niewielkie. Dla mnie jest subtelna różnica w łapaniu kolein na asfalcie - szersza łapie bardziej. Ale jak mowa o e09 to pewnie niewyczuwalne...

Re: Opona 140/80 r17

: 25.02.2020, 21:44
autor: rico
oki,
mam teraz tkc80/k60 scout 120/90/17
k60 mysle o zmianie na coś bardziej off i powstało pytanie primo co do różnicy w danych 120 czy 130, wiec i dostępności opon i różnicy w prowadzeniu
kolejna rzecz to ciśnienia w oponach na on i off
no to mam już zarys sytuacji bede kombinował

dzieki

Re: Opona 140/80 r17

: 26.02.2020, 10:12
autor: tomekpe
rico pisze:oki,
mam teraz tkc80/k60 scout 120/90/17
k60 mysle o zmianie na coś bardziej off i powstało pytanie primo co do różnicy w danych 120 czy 130, wiec i dostępności opon i różnicy w prowadzeniu
kolejna rzecz to ciśnienia w oponach na on i off
no to mam już zarys sytuacji bede kombinował

dzieki
odnośnie rozmiaru 120 vs 130 traktowałbym to w pełni zamiennie, tj. jak będą oba wybierz dowolną metodą, jak będzie tylko jeden z nich - bierz co jest :)

Jak masz taki zestaw jak piszesz to przod bym zostawił (ew. jakiś "zamiennik" z polecanych w wątku? np. MT 21 - nie sprawdzałem) i dał na tył e 09. Lub zamiennik :)

Re: Opona 140/80 r17

: 27.02.2020, 16:35
autor: rico
bo np e09 w 130 występuje chyba tylko w wersji dakar
a 120 już jest zwykła
podobno dakar przy zdejmowaniu potrafi narobić :mad:

Re: Opona 140/80 r17

: 28.02.2020, 16:52
autor: grad74
No dobra, a mam pytanie w drugą stronę. Co się może stać jak na felgę of Hondy Revere która jest pod opony 150mm założę coś węższego - lekką jodełkę np 140 lub 130?

Re: Opona 140/80 r17

: 28.02.2020, 17:55
autor: Sylwek
Spłaszczy się; im węższa tym więcej. Ale przy rozmiarze o ząb, niewiele. Poza tym, zależy od profilu i producenta. Tanie 150 to często realnie 135- 140.
Pisałem kiedyś, że po założeniu Conti 3.50 i 4.00 Metzelera, na takiej samej obręczy, realna różnica w szerokości wynosiła kilka mm.
rico pisze:podobno dakar przy zdejmowaniu potrafi narobić :mad:
Dość często, bardzo wzbogaca słownictwo...

Re: Opona 140/80 r17

: 07.11.2022, 17:21
autor: Chevi
Mam założony komplet Mitasa E-09 przód standard ,tył 150/70/17.Jeździ się wyśmienicie,a po ubitym szutrze ciężko zerwać przyczepność przynajmniej póki są nowe.