Regulacjia dźwigni tylnego hamulca
- greentop
- osiedlowy kaskader
- Posty: 134
- Rejestracja: 06.02.2012, 09:23
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: FSW
Regulacjia dźwigni tylnego hamulca
Czy jest możliwość regulacji dźwigni tylnego hamulca?
W moim egzemplarzu jest dość nisko i niewygodnie jej używać, u kolegi widziałem znacznie wyżej.
Chciałbym ją podwyższyć do wysokości peg-a jak na zdjęciu
Kwestia regulacji czy doginać?
W moim egzemplarzu jest dość nisko i niewygodnie jej używać, u kolegi widziałem znacznie wyżej.
Chciałbym ją podwyższyć do wysokości peg-a jak na zdjęciu
Kwestia regulacji czy doginać?
Daelim VT125 (3kkm) -> DL650AK8 (12kkm) -> TA650 (7kkm+2kkm+1kkm+2kkm+5kkm+(3kkm)=20kkm) -> 790ADV (7kkm)
Niech pan powie co ma pan zamiar powiedzieć bo chciałbym powiedzieć odwrotnie.
Niech pan powie co ma pan zamiar powiedzieć bo chciałbym powiedzieć odwrotnie.
- meny72
- osiedlowy kaskader
- Posty: 117
- Rejestracja: 10.04.2016, 08:59
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Barczewo
Re: Regulacjia dźwigni tylnego hamulca
Jest regulacja na frezie, troszkę z tym zabawy.
- wojtekk
- oktany w żyłach
- Posty: 5548
- Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa
Re: Regulacjia dźwigni tylnego hamulca
Masz przy pompie regulację.
Potrzebujesz regulacji ? Dźwignia powinna być na płasko że stopa. W sensie , że mając stopę nad dźwignia jej nie naciskasz. A także nie musisz jej zadzierać aby wejść nad dźwignie i nacisnąć.
Potrzebujesz regulacji ? Dźwignia powinna być na płasko że stopa. W sensie , że mając stopę nad dźwignia jej nie naciskasz. A także nie musisz jej zadzierać aby wejść nad dźwignie i nacisnąć.
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
***
Enduro się kulom nie kłania.
- greentop
- osiedlowy kaskader
- Posty: 134
- Rejestracja: 06.02.2012, 09:23
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: FSW
Re: Regulacjia dźwigni tylnego hamulca
Dzięki za porady.
Czyli wiem, że regulacja jest - ale "na frezie" lub "przy pompie" to dalej nie jestem pewny, że was zrozumiałem - mechanik ze mnie marny.
Pomiędzy pompą a dźwignią znalazłem 2 nakrętki - na której kręcić?
Czy dobrze zrozumiałem, że jak rozkręcę tą bliżej dźwigni, bardziej na zewnątrz (na fotce bardzie z prawej), to mogę przestać dźwignie jak potrzebuje i później tylko zkręcić?
Żeby tam się dostać czy trzeba ściągnąć ten srebrny element na którym trzymają się podnóżki?
JAk go ściągnąć?
Chyba że jakieś inne podejście do tych nakrętek macie wypracowane
Czyli wiem, że regulacja jest - ale "na frezie" lub "przy pompie" to dalej nie jestem pewny, że was zrozumiałem - mechanik ze mnie marny.
Pomiędzy pompą a dźwignią znalazłem 2 nakrętki - na której kręcić?
Czy dobrze zrozumiałem, że jak rozkręcę tą bliżej dźwigni, bardziej na zewnątrz (na fotce bardzie z prawej), to mogę przestać dźwignie jak potrzebuje i później tylko zkręcić?
Żeby tam się dostać czy trzeba ściągnąć ten srebrny element na którym trzymają się podnóżki?
JAk go ściągnąć?
Chyba że jakieś inne podejście do tych nakrętek macie wypracowane
Daelim VT125 (3kkm) -> DL650AK8 (12kkm) -> TA650 (7kkm+2kkm+1kkm+2kkm+5kkm+(3kkm)=20kkm) -> 790ADV (7kkm)
Niech pan powie co ma pan zamiar powiedzieć bo chciałbym powiedzieć odwrotnie.
Niech pan powie co ma pan zamiar powiedzieć bo chciałbym powiedzieć odwrotnie.
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2513
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Regulacjia dźwigni tylnego hamulca
Regulacja na pompie:
1. Trzymaj za pręt (kombinerki, żabka lub cokolwiek) oznaczony kolorem niebieskim.
2. Odkręć-zluzuj kluczem płaski 10 nakrętkę oznaczoną kolorem czerwonym.
3. Kręć prętem (sam będziesz wiedział w którą stronę) aż do uzyskania odpowiednie dla Ciebie wys. pedału (pedała, jeden ch...j)
4. Przytrzymaj pręt kombinerkami lub szczypcami płaskimi i dokręć nakrętkę kluczem 10 płaskim.
Regulacja "na frezie" to cholernie upierdliwa czynność w przypadku 650-ki.
Dominator.
- greentop
- osiedlowy kaskader
- Posty: 134
- Rejestracja: 06.02.2012, 09:23
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: FSW
Re: Regulacjia dźwigni tylnego hamulca
Wielkie szczególnie @ Artek
Pokręciłem, zadziałało.
Wciąż pytanie - do czego służy ta druga nakrętka, co na zdjęciu jest przy pompie, a u mnie zaraz przy tej nakrętce regulacyjnej co jest na czerwono ostrzałkowana? (ech... ta moja ciekawość...)
Pokręciłem, zadziałało.
Wciąż pytanie - do czego służy ta druga nakrętka, co na zdjęciu jest przy pompie, a u mnie zaraz przy tej nakrętce regulacyjnej co jest na czerwono ostrzałkowana? (ech... ta moja ciekawość...)
Daelim VT125 (3kkm) -> DL650AK8 (12kkm) -> TA650 (7kkm+2kkm+1kkm+2kkm+5kkm+(3kkm)=20kkm) -> 790ADV (7kkm)
Niech pan powie co ma pan zamiar powiedzieć bo chciałbym powiedzieć odwrotnie.
Niech pan powie co ma pan zamiar powiedzieć bo chciałbym powiedzieć odwrotnie.
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2513
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Regulacjia dźwigni tylnego hamulca
Kontra. Możesz te nakrętki skręcić lekko razem. Wtedy nie przestawi Ci się regulacja.
Dominator.
- krzysiek_honda
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 41
- Rejestracja: 08.02.2018, 21:15
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Wołomin
Re: Regulacjia dźwigni tylnego hamulca
A ja dziś odkręcałem śrubę M8 trzymajacą oś dźwigni hamulca tylnego,masakra jakaś.Od 17 lat nie ruszana była więc trzeba rozebrać i nasmarować ,ale tylko klucz płasko-oczkowy 12 tam pasuje.Odkręcanie zajęło 30 min.Się napociłem.Uznaję tą śrubę za najmniej dostępną do odkręcenia :)
- greentop
- osiedlowy kaskader
- Posty: 134
- Rejestracja: 06.02.2012, 09:23
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: FSW
Re: Regulacjia dźwigni tylnego hamulca
Jak ją odkręcisz, to rozumiem, że możesz ściągnąć samą dźwignię.krzysiek_honda pisze:A ja dziś odkręcałem śrubę M8 trzymajacą oś dźwigni hamulca tylnego...
Czy to by znaczyło, że jak poluzujesz tą śrubę to też możesz podregulować wysokość dźwigni?
Daelim VT125 (3kkm) -> DL650AK8 (12kkm) -> TA650 (7kkm+2kkm+1kkm+2kkm+5kkm+(3kkm)=20kkm) -> 790ADV (7kkm)
Niech pan powie co ma pan zamiar powiedzieć bo chciałbym powiedzieć odwrotnie.
Niech pan powie co ma pan zamiar powiedzieć bo chciałbym powiedzieć odwrotnie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość