Regulacjia dźwigni tylnego hamulca

Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska kół.
Awatar użytkownika
greentop
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 134
Rejestracja: 06.02.2012, 09:23
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: FSW

Regulacjia dźwigni tylnego hamulca

Post autor: greentop »

Czy jest możliwość regulacji dźwigni tylnego hamulca?
W moim egzemplarzu jest dość nisko i niewygodnie jej używać, u kolegi widziałem znacznie wyżej.
Chciałbym ją podwyższyć do wysokości peg-a jak na zdjęciu
Obrazek
Kwestia regulacji czy doginać?
Daelim VT125 (3kkm) -> DL650AK8 (12kkm) -> TA650 (7kkm+2kkm+1kkm+2kkm+5kkm+(3kkm)=20kkm) -> 790ADV (7kkm)
Niech pan powie co ma pan zamiar powiedzieć bo chciałbym powiedzieć odwrotnie.
Awatar użytkownika
meny72
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 117
Rejestracja: 10.04.2016, 08:59
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Barczewo

Re: Regulacjia dźwigni tylnego hamulca

Post autor: meny72 »

greentop pisze:Czy jest możliwość regulacji dźwigni tylnego hamulca?
W moim egzemplarzu jest dość nisko i niewygodnie jej używać, u kolegi widziałem znacznie wyżej.
Chciałbym ją podwyższyć do wysokości peg-a jak na zdjęciu
Obrazek
Kwestia regulacji czy doginać?
Jest regulacja na frezie, troszkę z tym zabawy.
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5548
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: Regulacjia dźwigni tylnego hamulca

Post autor: wojtekk »

Masz przy pompie regulację.

Potrzebujesz regulacji ? Dźwignia powinna być na płasko że stopa. W sensie , że mając stopę nad dźwignia jej nie naciskasz. A także nie musisz jej zadzierać aby wejść nad dźwignie i nacisnąć.
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
Awatar użytkownika
greentop
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 134
Rejestracja: 06.02.2012, 09:23
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: FSW

Re: Regulacjia dźwigni tylnego hamulca

Post autor: greentop »

Dzięki za porady.
Czyli wiem, że regulacja jest - ale "na frezie" lub "przy pompie" to dalej nie jestem pewny, że was zrozumiałem - mechanik ze mnie marny.
Pomiędzy pompą a dźwignią znalazłem 2 nakrętki - na której kręcić?
Obrazek
Czy dobrze zrozumiałem, że jak rozkręcę tą bliżej dźwigni, bardziej na zewnątrz (na fotce bardzie z prawej), to mogę przestać dźwignie jak potrzebuje i później tylko zkręcić?

Żeby tam się dostać czy trzeba ściągnąć ten srebrny element na którym trzymają się podnóżki?
JAk go ściągnąć?
Chyba że jakieś inne podejście do tych nakrętek macie wypracowane
Daelim VT125 (3kkm) -> DL650AK8 (12kkm) -> TA650 (7kkm+2kkm+1kkm+2kkm+5kkm+(3kkm)=20kkm) -> 790ADV (7kkm)
Niech pan powie co ma pan zamiar powiedzieć bo chciałbym powiedzieć odwrotnie.
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2513
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Regulacjia dźwigni tylnego hamulca

Post autor: Artek »

2864
Regulacja na pompie:
1. Trzymaj za pręt (kombinerki, żabka lub cokolwiek) oznaczony kolorem niebieskim.
2. Odkręć-zluzuj kluczem płaski 10 nakrętkę oznaczoną kolorem czerwonym.
3. Kręć prętem (sam będziesz wiedział w którą stronę) aż do uzyskania odpowiednie dla Ciebie wys. pedału (pedała, jeden ch...j)
4. Przytrzymaj pręt kombinerkami lub szczypcami płaskimi i dokręć nakrętkę kluczem 10 płaskim.


Regulacja "na frezie" to cholernie upierdliwa czynność w przypadku 650-ki.
Dominator.
Awatar użytkownika
greentop
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 134
Rejestracja: 06.02.2012, 09:23
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: FSW

Re: Regulacjia dźwigni tylnego hamulca

Post autor: greentop »

Wielkie :thanks: szczególnie @ Artek
Pokręciłem, zadziałało.
Wciąż pytanie - do czego służy ta druga nakrętka, co na zdjęciu jest przy pompie, a u mnie zaraz przy tej nakrętce regulacyjnej co jest na czerwono ostrzałkowana? (ech... ta moja ciekawość...)
Daelim VT125 (3kkm) -> DL650AK8 (12kkm) -> TA650 (7kkm+2kkm+1kkm+2kkm+5kkm+(3kkm)=20kkm) -> 790ADV (7kkm)
Niech pan powie co ma pan zamiar powiedzieć bo chciałbym powiedzieć odwrotnie.
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2513
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Regulacjia dźwigni tylnego hamulca

Post autor: Artek »

Kontra. Możesz te nakrętki skręcić lekko razem. Wtedy nie przestawi Ci się regulacja.
Dominator.
Awatar użytkownika
krzysiek_honda
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 41
Rejestracja: 08.02.2018, 21:15
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Wołomin

Re: Regulacjia dźwigni tylnego hamulca

Post autor: krzysiek_honda »

A ja dziś odkręcałem śrubę M8 trzymajacą oś dźwigni hamulca tylnego,masakra jakaś.Od 17 lat nie ruszana była więc trzeba rozebrać i nasmarować ,ale tylko klucz płasko-oczkowy 12 tam pasuje.Odkręcanie zajęło 30 min.Się napociłem.Uznaję tą śrubę za najmniej dostępną do odkręcenia :)
Awatar użytkownika
greentop
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 134
Rejestracja: 06.02.2012, 09:23
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: FSW

Re: Regulacjia dźwigni tylnego hamulca

Post autor: greentop »

krzysiek_honda pisze:A ja dziś odkręcałem śrubę M8 trzymajacą oś dźwigni hamulca tylnego...
Jak ją odkręcisz, to rozumiem, że możesz ściągnąć samą dźwignię.
Czy to by znaczyło, że jak poluzujesz tą śrubę to też możesz podregulować wysokość dźwigni?
Daelim VT125 (3kkm) -> DL650AK8 (12kkm) -> TA650 (7kkm+2kkm+1kkm+2kkm+5kkm+(3kkm)=20kkm) -> 790ADV (7kkm)
Niech pan powie co ma pan zamiar powiedzieć bo chciałbym powiedzieć odwrotnie.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość