Zacinająca się pompa hamulcowa
-
- przycierający rafki
- Posty: 1285
- Rejestracja: 07.03.2010, 20:01
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Re: Zacinająca się pompa hamulcowa
Sprawdź przewód. Co znaczy drożny? Trzeba to wymontować i ma być całkowicie swobodny przepływ. Przedmuchać. Stare przewody parcieją. Otwór się zacieśnia i puszcza płyn pod ciśnieniem, na powrocie ciśnienia nie ma i blokuje heble.
Wlóczęga: człowiek, który nazwałby się turystą, gdyby miał pieniądze..
[ Julian Tuwim ]
[ Julian Tuwim ]
- capri
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1129
- Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
Re: Zacinająca się pompa hamulcowa
Zgadzam się z przedmówcą, stare przewody przede wszystkim się rozwarstwiają i blokują przepływ dwukierunkowy. Aczkolwiek pisał, że ma stalowy oplot, więc chyba nie jest zbyt stary
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
- girgi
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 442
- Rejestracja: 19.07.2011, 07:14
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Ujazd - OP
Re: Zacinająca się pompa hamulcowa
Hej. A jak się wyciąga ten plastikowy kapsel? Jest zakręcony czy siedzi na wcisk? Za co i czym go złapać??
- capri
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1129
- Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
Re: Zacinająca się pompa hamulcowa
Na wcisk, zrób sobie haczyk z drutu (np. spinacza biurowego).
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2512
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Zacinająca się pompa hamulcowa
Wkręć wkręt do drewna i kombinerkami pociągnij.girgi pisze:Hej. A jak się wyciąga ten plastikowy kapsel? Jest zakręcony czy siedzi na wcisk? Za co i czym go złapać??
Dominator.
- girgi
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 442
- Rejestracja: 19.07.2011, 07:14
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Ujazd - OP
Re: Zacinająca się pompa hamulcowa
Gumki z zestawu Tourmaxa są prostokątne w profilu bocznym.Artek pisze:Gumka (ta głębiej osadzona w zacisku), jeśli patrzysz na nią z boku ma kształt trapezu. Należy ją w zacisk wsadzić w sposób pokazany na szkicu.
Czy ta trapezowosc dotyczy wszystkich zacisków? Ja mam trampka 94 r. W haynesie też niema słowa o tym wzmianki.
Jesteś pewien tej informacji??
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2512
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Zacinająca się pompa hamulcowa
Ze Szparagiem ciężko dyskutowaćgirgi pisze:Gumki z zestawu Tourmaxa są prostokątne w profilu bocznym.Artek pisze:Gumka (ta głębiej osadzona w zacisku), jeśli patrzysz na nią z boku ma kształt trapezu. Należy ją w zacisk wsadzić w sposób pokazany na szkicu.
Czy ta trapezowosc dotyczy wszystkich zacisków? Ja mam trampka 94 r. W haynesie też niema słowa o tym wzmianki.
Jesteś pewien tej informacji??
Tylko dwa razy w aucie ostatnio wkładałem nowe gumki i miały kształt jak piszesz: przekrój prostokąta.
ALE każda gumka jaką wyciągałem z zacisku ( kilkanaście różnych moto) miała kształt trapezu.Na moje oko zacisk hamulcowy- rowek pod tę gumkę ma kształt rombu i gumka po czasie przybiera jego kształt. Mój szkic pokazuje jak należy gumkę ustawić przed włożeniem w zacisk. Po tej operacji jest wyczuwalny stopień (gumka jest bardziej ostra od wew. strony zacisku).
Dominator.
-
- pałujący w lesie
- Posty: 1528
- Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Lisków
Re: Zacinająca się pompa hamulcowa
Tylko dopowiem.
Taki kształt głównych gum (nb. nie zawsze spotykanych) powoduje "wciąganie" tłoczka do zacisku. Innymi słowy: na tłoczek działasz siłą ręki + przełożenie pompy, powrót to jedynie podciśnienie, wytwarzane w szczelnym układzie.
We współczesnych układach hamulcowych, częściej spotyka się tłoczki małej średnicy, ale stosunkowo długie. Idzie za tym duża odległość podparcia między gumami uszczelniającymi, tzn. są w max daleko osadzone od siebie w zacisku. To wpływa na lepsze podparcie tłoczków, w konsekwencji lepsze ich cofanie się. Mówiąc krótko, długi tłoczek, szeroko podparty, mniej kołysze się w zacisku niż krótki, o dużej średnicy, gdzie gumy uszczelniające i ustalające jego prowadzenie, są blisko siebie. Luźna analogia do stania w rozkroku vs. na jednej nodze.
Taki kształt głównych gum (nb. nie zawsze spotykanych) powoduje "wciąganie" tłoczka do zacisku. Innymi słowy: na tłoczek działasz siłą ręki + przełożenie pompy, powrót to jedynie podciśnienie, wytwarzane w szczelnym układzie.
We współczesnych układach hamulcowych, częściej spotyka się tłoczki małej średnicy, ale stosunkowo długie. Idzie za tym duża odległość podparcia między gumami uszczelniającymi, tzn. są w max daleko osadzone od siebie w zacisku. To wpływa na lepsze podparcie tłoczków, w konsekwencji lepsze ich cofanie się. Mówiąc krótko, długi tłoczek, szeroko podparty, mniej kołysze się w zacisku niż krótki, o dużej średnicy, gdzie gumy uszczelniające i ustalające jego prowadzenie, są blisko siebie. Luźna analogia do stania w rozkroku vs. na jednej nodze.
Re: Zacinająca się pompa hamulcowa
A mi zawsze na szkoleniach z układów hamulcowych mówili ze tloczek cofa sie dzięki sprężystości gumy uszczelniającej o przekroju kwadratowym. Może ci producenci hamulców sie nie znają i głupoty gadaja
Wysłane z mojego S41 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego S41 przy użyciu Tapatalka
- girgi
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 442
- Rejestracja: 19.07.2011, 07:14
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Ujazd - OP
Re: Zacinająca się pompa hamulcowa
zwariować można przez was:) teraz to już nawet stożkowatość kwadratowej gumy zaczynam dostrzegać, rękę dałbym sobie obciąć ze to jest ta strona (albo inna )
Re: Zacinająca się pompa hamulcowa
Problemem nie była pompa, lecz klocki.
Nie wiem o co chodzi, trampek z 92 roku. Kupiłem wtedy jakieś tańsze klocki, gdzie otwory nie pasowały na bolce (były zbyt wąsko rozstawione).
Zostawiłem wtedy stare.
Teraz kupiłem TRW mcb624 i to samo, otwory zbyt wąsko (o ok. 2mm) rozstawione, rozpiłowanie ich powoduje, że klocki gdzieś kantują/zaczepiają i po puszczeniu dźwigni hamulca nie odbijają.
Do tej pory siedziały EBC 124/2, ale jak widzę otwory mają lekko rozkalibrowane i tu problemów nie ma. Sam nie wiem, zamówić EBC czy ki czort.
Nie wiem o co chodzi, trampek z 92 roku. Kupiłem wtedy jakieś tańsze klocki, gdzie otwory nie pasowały na bolce (były zbyt wąsko rozstawione).
Zostawiłem wtedy stare.
Teraz kupiłem TRW mcb624 i to samo, otwory zbyt wąsko (o ok. 2mm) rozstawione, rozpiłowanie ich powoduje, że klocki gdzieś kantują/zaczepiają i po puszczeniu dźwigni hamulca nie odbijają.
Do tej pory siedziały EBC 124/2, ale jak widzę otwory mają lekko rozkalibrowane i tu problemów nie ma. Sam nie wiem, zamówić EBC czy ki czort.
- capri
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1129
- Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
Re: Zacinająca się pompa hamulcowa
Chcesz powiedzieć, że od ponad trzech lat masz nieustajacy problem z hamulcami?
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Re: Zacinająca się pompa hamulcowa
Czytaj to co napisałem, kompiluj...
Wtedy odpuściłem walkę, wrzuciłem po prostu stare klocki, które miały jeszcze dużo okładzin (wtedy chciałem zmienić proforma).
Teraz te stare wymagają bezwarunkowo wymiany i wróciłem do problemu.
Spotkał się ktoś z Was z takim problemem, gdzie otwory mocujące klocki nie pasowały na rozstaw szpilek (prowadnic)?
Wtedy odpuściłem walkę, wrzuciłem po prostu stare klocki, które miały jeszcze dużo okładzin (wtedy chciałem zmienić proforma).
Teraz te stare wymagają bezwarunkowo wymiany i wróciłem do problemu.
Spotkał się ktoś z Was z takim problemem, gdzie otwory mocujące klocki nie pasowały na rozstaw szpilek (prowadnic)?
- spaw
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 321
- Rejestracja: 10.09.2013, 22:24
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Tychy
Re: Zacinająca się pompa hamulcowa
Może masz zaciski z jakiegoś innego motocykla? Bo dziwnym jest, żeby nie pasowały prowadnice o kilka mm...azure pisze:Czytaj to co napisałem, kompiluj...
Wtedy odpuściłem walkę, wrzuciłem po prostu stare klocki, które miały jeszcze dużo okładzin (wtedy chciałem zmienić proforma).
Teraz te stare wymagają bezwarunkowo wymiany i wróciłem do problemu.
Spotkał się ktoś z Was z takim problemem, gdzie otwory mocujące klocki nie pasowały na rozstaw szpilek (prowadnic)?
"When you're traveling, you are what you are right there and then.
People don't have your past to hold against you.
No yesterdays on the road"
People don't have your past to hold against you.
No yesterdays on the road"
- capri
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1129
- Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
Re: Zacinająca się pompa hamulcowa
Sry kompilacja nie powiodła się przez błędny algorytm, "nieco" częściej zmieniam klocki, stąd ograniczenie w założeniach.azure pisze:Czytaj to co napisałem, kompiluj...
To może podeślij fotkę tych zacisków + sworzni prowadzących klocki i blaszek.
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Re: Zacinająca się pompa hamulcowa
Na 200% TransAlp. Tu nie ma pomyłki.spaw pisze:Może masz zaciski z jakiegoś innego motocykla? Bo dziwnym jest, żeby nie pasowały prowadnice o kilka mm...azure pisze:Czytaj to co napisałem, kompiluj...
Wtedy odpuściłem walkę, wrzuciłem po prostu stare klocki, które miały jeszcze dużo okładzin (wtedy chciałem zmienić proforma).
Teraz te stare wymagają bezwarunkowo wymiany i wróciłem do problemu.
Spotkał się ktoś z Was z takim problemem, gdzie otwory mocujące klocki nie pasowały na rozstaw szpilek (prowadnic)?
Zacisk tego typu:
https://archiwum.allegro.pl/oferta/zaci ... 40808.html
Teraz zastanawiam się czy, a jak to jakie, są różnice w zaciskach między 87-90 a 91-93? Być może tu jest problem, TRW rozróżnia klocki do TA względem rocznika.
- capri
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1129
- Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
Re: Zacinająca się pompa hamulcowa
A ja na 100% w Trampku '93 miałem inny - płaski front z napisem Nissin.
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Re: Zacinająca się pompa hamulcowa
Tak, masz nowszy typ, do niego całkiem inne klocki idą.capri pisze:A ja na 100% w Trampku '93 miałem inny - płaski front z napisem Nissin.
Ja mam to z fotki.
TRW podaje 2 rodzaje klocków:
MCB512 dla 87-90
MCB624 dla 91-93
Wizualnie zbliżone są, ale może faktycznie rozstaw otworów różni się (w żadnym katalogu tego rozstawu nie podają, jak na złość).
- spaw
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 321
- Rejestracja: 10.09.2013, 22:24
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Tychy
Re: Zacinająca się pompa hamulcowa
To zamów może takie i takie. Zobacz które Ci podejdą, a te drugie odeślij sprzedającemu. Przy czym poinformuj go o tym przed zakupemazure pisze:Tak, masz nowszy typ, do niego całkiem inne klocki idą.capri pisze:A ja na 100% w Trampku '93 miałem inny - płaski front z napisem Nissin.
Ja mam to z fotki.
TRW podaje 2 rodzaje klocków:
MCB512 dla 87-90
MCB624 dla 91-93
Wizualnie zbliżone są, ale może faktycznie rozstaw otworów różni się (w żadnym katalogu tego rozstawu nie podają, jak na złość).
"When you're traveling, you are what you are right there and then.
People don't have your past to hold against you.
No yesterdays on the road"
People don't have your past to hold against you.
No yesterdays on the road"
Re: Zacinająca się pompa hamulcowa
Chyba tak zrobię, poza tym czy ktoś z Was może sprawdzić rozstaw otworów mocujących nowszy typ zacisku Nissins?spaw pisze:To zamów może takie i takie. Zobacz które Ci podejdą, a te drugie odeślij sprzedającemu. Przy czym poinformuj go o tym przed zakupemazure pisze:Tak, masz nowszy typ, do niego całkiem inne klocki idą.capri pisze:A ja na 100% w Trampku '93 miałem inny - płaski front z napisem Nissin.
Ja mam to z fotki.
TRW podaje 2 rodzaje klocków:
MCB512 dla 87-90
MCB624 dla 91-93
Wizualnie zbliżone są, ale może faktycznie rozstaw otworów różni się (w żadnym katalogu tego rozstawu nie podają, jak na złość).
Jak nie uporam się z klockami to wymieniam zacisk na inny.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość