Zacinająca się pompa hamulcowa

Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska kół.
Cynciu
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1285
Rejestracja: 07.03.2010, 20:01
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Zacinająca się pompa hamulcowa

Post autor: Cynciu »

Sprawdź przewód. Co znaczy drożny? Trzeba to wymontować i ma być całkowicie swobodny przepływ. Przedmuchać. Stare przewody parcieją. Otwór się zacieśnia i puszcza płyn pod ciśnieniem, na powrocie ciśnienia nie ma i blokuje heble.
Wlóczęga: człowiek, który nazwałby się turystą, gdyby miał pieniądze..
[ Julian Tuwim ]
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Zacinająca się pompa hamulcowa

Post autor: capri »

Zgadzam się z przedmówcą, stare przewody przede wszystkim się rozwarstwiają i blokują przepływ dwukierunkowy. Aczkolwiek pisał, że ma stalowy oplot, więc chyba nie jest zbyt stary ;)
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Awatar użytkownika
girgi
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 442
Rejestracja: 19.07.2011, 07:14
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Ujazd - OP

Re: Zacinająca się pompa hamulcowa

Post autor: girgi »

Hej. A jak się wyciąga ten plastikowy kapsel? Jest zakręcony czy siedzi na wcisk? Za co i czym go złapać??
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Zacinająca się pompa hamulcowa

Post autor: capri »

Na wcisk, zrób sobie haczyk z drutu (np. spinacza biurowego).
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Zacinająca się pompa hamulcowa

Post autor: Artek »

girgi pisze:Hej. A jak się wyciąga ten plastikowy kapsel? Jest zakręcony czy siedzi na wcisk? Za co i czym go złapać??
Wkręć wkręt do drewna i kombinerkami pociągnij.
Dominator.
Awatar użytkownika
girgi
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 442
Rejestracja: 19.07.2011, 07:14
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Ujazd - OP

Re: Zacinająca się pompa hamulcowa

Post autor: girgi »

:stop:
Artek pisze:Gumka (ta głębiej osadzona w zacisku), jeśli patrzysz na nią z boku ma kształt trapezu. Należy ją w zacisk wsadzić w sposób pokazany na szkicu.
Gumki z zestawu Tourmaxa są prostokątne w profilu bocznym.
Czy ta trapezowosc dotyczy wszystkich zacisków? Ja mam trampka 94 r. W haynesie też niema słowa o tym wzmianki.
Jesteś pewien tej informacji??
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Zacinająca się pompa hamulcowa

Post autor: Artek »

girgi pisze::stop:
Artek pisze:Gumka (ta głębiej osadzona w zacisku), jeśli patrzysz na nią z boku ma kształt trapezu. Należy ją w zacisk wsadzić w sposób pokazany na szkicu.
Gumki z zestawu Tourmaxa są prostokątne w profilu bocznym.
Czy ta trapezowosc dotyczy wszystkich zacisków? Ja mam trampka 94 r. W haynesie też niema słowa o tym wzmianki.
Jesteś pewien tej informacji??
Ze Szparagiem ciężko dyskutować :cool:
Tylko dwa razy w aucie ostatnio wkładałem nowe gumki i miały kształt jak piszesz: przekrój prostokąta.
ALE każda gumka jaką wyciągałem z zacisku ( kilkanaście różnych moto) miała kształt trapezu.Na moje oko zacisk hamulcowy- rowek pod tę gumkę ma kształt rombu i gumka po czasie przybiera jego kształt. Mój szkic pokazuje jak należy gumkę ustawić przed włożeniem w zacisk. Po tej operacji jest wyczuwalny stopień (gumka jest bardziej ostra od wew. strony zacisku).
Dominator.
Sylwek
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1528
Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Lisków

Re: Zacinająca się pompa hamulcowa

Post autor: Sylwek »

Tylko dopowiem.
Taki kształt głównych gum (nb. nie zawsze spotykanych) powoduje "wciąganie" tłoczka do zacisku. Innymi słowy: na tłoczek działasz siłą ręki + przełożenie pompy, powrót to jedynie podciśnienie, wytwarzane w szczelnym układzie.

We współczesnych układach hamulcowych, częściej spotyka się tłoczki małej średnicy, ale stosunkowo długie. Idzie za tym duża odległość podparcia między gumami uszczelniającymi, tzn. są w max daleko osadzone od siebie w zacisku. To wpływa na lepsze podparcie tłoczków, w konsekwencji lepsze ich cofanie się. Mówiąc krótko, długi tłoczek, szeroko podparty, mniej kołysze się w zacisku niż krótki, o dużej średnicy, gdzie gumy uszczelniające i ustalające jego prowadzenie, są blisko siebie. Luźna analogia do stania w rozkroku vs. na jednej nodze.
jacek79
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 108
Rejestracja: 17.06.2018, 14:42
Mój motocykl: XL650V

Re: Zacinająca się pompa hamulcowa

Post autor: jacek79 »

A mi zawsze na szkoleniach z układów hamulcowych mówili ze tloczek cofa sie dzięki sprężystości gumy uszczelniającej o przekroju kwadratowym. Może ci producenci hamulców sie nie znają i głupoty gadaja

Wysłane z mojego S41 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
girgi
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 442
Rejestracja: 19.07.2011, 07:14
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Ujazd - OP

Re: Zacinająca się pompa hamulcowa

Post autor: girgi »

zwariować można przez was:) teraz to już nawet stożkowatość kwadratowej gumy zaczynam dostrzegać, rękę dałbym sobie obciąć ze to jest ta strona (albo inna :omg: ) :lol: :lol: :lol:
azure
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 146
Rejestracja: 27.12.2014, 17:02
Mój motocykl: XL600V

Re: Zacinająca się pompa hamulcowa

Post autor: azure »

Problemem nie była pompa, lecz klocki.
Nie wiem o co chodzi, trampek z 92 roku. Kupiłem wtedy jakieś tańsze klocki, gdzie otwory nie pasowały na bolce (były zbyt wąsko rozstawione).
Zostawiłem wtedy stare.

Teraz kupiłem TRW mcb624 i to samo, otwory zbyt wąsko (o ok. 2mm) rozstawione, rozpiłowanie ich powoduje, że klocki gdzieś kantują/zaczepiają i po puszczeniu dźwigni hamulca nie odbijają.
Do tej pory siedziały EBC 124/2, ale jak widzę otwory mają lekko rozkalibrowane i tu problemów nie ma. Sam nie wiem, zamówić EBC czy ki czort.
Pozdrawiam,
mazi
http://www.yamahaxt.pl
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Zacinająca się pompa hamulcowa

Post autor: capri »

Chcesz powiedzieć, że od ponad trzech lat masz nieustajacy problem z hamulcami?
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
azure
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 146
Rejestracja: 27.12.2014, 17:02
Mój motocykl: XL600V

Re: Zacinająca się pompa hamulcowa

Post autor: azure »

Czytaj to co napisałem, kompiluj...

Wtedy odpuściłem walkę, wrzuciłem po prostu stare klocki, które miały jeszcze dużo okładzin (wtedy chciałem zmienić proforma).
Teraz te stare wymagają bezwarunkowo wymiany i wróciłem do problemu.

Spotkał się ktoś z Was z takim problemem, gdzie otwory mocujące klocki nie pasowały na rozstaw szpilek (prowadnic)?
Pozdrawiam,
mazi
http://www.yamahaxt.pl
Awatar użytkownika
spaw
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 321
Rejestracja: 10.09.2013, 22:24
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Tychy

Re: Zacinająca się pompa hamulcowa

Post autor: spaw »

azure pisze:Czytaj to co napisałem, kompiluj...

Wtedy odpuściłem walkę, wrzuciłem po prostu stare klocki, które miały jeszcze dużo okładzin (wtedy chciałem zmienić proforma).
Teraz te stare wymagają bezwarunkowo wymiany i wróciłem do problemu.

Spotkał się ktoś z Was z takim problemem, gdzie otwory mocujące klocki nie pasowały na rozstaw szpilek (prowadnic)?
Może masz zaciski z jakiegoś innego motocykla? Bo dziwnym jest, żeby nie pasowały prowadnice o kilka mm...
"When you're traveling, you are what you are right there and then.
People don't have your past to hold against you.
No yesterdays on the road"
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Zacinająca się pompa hamulcowa

Post autor: capri »

azure pisze:Czytaj to co napisałem, kompiluj...
Sry kompilacja nie powiodła się przez błędny algorytm, "nieco" częściej zmieniam klocki, stąd ograniczenie w założeniach.

To może podeślij fotkę tych zacisków + sworzni prowadzących klocki i blaszek.
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
azure
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 146
Rejestracja: 27.12.2014, 17:02
Mój motocykl: XL600V

Re: Zacinająca się pompa hamulcowa

Post autor: azure »

spaw pisze:
azure pisze:Czytaj to co napisałem, kompiluj...

Wtedy odpuściłem walkę, wrzuciłem po prostu stare klocki, które miały jeszcze dużo okładzin (wtedy chciałem zmienić proforma).
Teraz te stare wymagają bezwarunkowo wymiany i wróciłem do problemu.

Spotkał się ktoś z Was z takim problemem, gdzie otwory mocujące klocki nie pasowały na rozstaw szpilek (prowadnic)?
Może masz zaciski z jakiegoś innego motocykla? Bo dziwnym jest, żeby nie pasowały prowadnice o kilka mm...
Na 200% TransAlp. Tu nie ma pomyłki.
Zacisk tego typu:
https://archiwum.allegro.pl/oferta/zaci ... 40808.html

Teraz zastanawiam się czy, a jak to jakie, są różnice w zaciskach między 87-90 a 91-93? Być może tu jest problem, TRW rozróżnia klocki do TA względem rocznika.
Pozdrawiam,
mazi
http://www.yamahaxt.pl
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Zacinająca się pompa hamulcowa

Post autor: capri »

A ja na 100% w Trampku '93 miałem inny - płaski front z napisem Nissin.
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
azure
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 146
Rejestracja: 27.12.2014, 17:02
Mój motocykl: XL600V

Re: Zacinająca się pompa hamulcowa

Post autor: azure »

capri pisze:A ja na 100% w Trampku '93 miałem inny - płaski front z napisem Nissin.
Tak, masz nowszy typ, do niego całkiem inne klocki idą.
Ja mam to z fotki.
TRW podaje 2 rodzaje klocków:
MCB512 dla 87-90
MCB624 dla 91-93

Wizualnie zbliżone są, ale może faktycznie rozstaw otworów różni się (w żadnym katalogu tego rozstawu nie podają, jak na złość).
Pozdrawiam,
mazi
http://www.yamahaxt.pl
Awatar użytkownika
spaw
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 321
Rejestracja: 10.09.2013, 22:24
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Tychy

Re: Zacinająca się pompa hamulcowa

Post autor: spaw »

azure pisze:
capri pisze:A ja na 100% w Trampku '93 miałem inny - płaski front z napisem Nissin.
Tak, masz nowszy typ, do niego całkiem inne klocki idą.
Ja mam to z fotki.
TRW podaje 2 rodzaje klocków:
MCB512 dla 87-90
MCB624 dla 91-93

Wizualnie zbliżone są, ale może faktycznie rozstaw otworów różni się (w żadnym katalogu tego rozstawu nie podają, jak na złość).
To zamów może takie i takie. Zobacz które Ci podejdą, a te drugie odeślij sprzedającemu. Przy czym poinformuj go o tym przed zakupem :)
"When you're traveling, you are what you are right there and then.
People don't have your past to hold against you.
No yesterdays on the road"
azure
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 146
Rejestracja: 27.12.2014, 17:02
Mój motocykl: XL600V

Re: Zacinająca się pompa hamulcowa

Post autor: azure »

spaw pisze:
azure pisze:
capri pisze:A ja na 100% w Trampku '93 miałem inny - płaski front z napisem Nissin.
Tak, masz nowszy typ, do niego całkiem inne klocki idą.
Ja mam to z fotki.
TRW podaje 2 rodzaje klocków:
MCB512 dla 87-90
MCB624 dla 91-93

Wizualnie zbliżone są, ale może faktycznie rozstaw otworów różni się (w żadnym katalogu tego rozstawu nie podają, jak na złość).
To zamów może takie i takie. Zobacz które Ci podejdą, a te drugie odeślij sprzedającemu. Przy czym poinformuj go o tym przed zakupem :)
Chyba tak zrobię, poza tym czy ktoś z Was może sprawdzić rozstaw otworów mocujących nowszy typ zacisku Nissins?
Jak nie uporam się z klockami to wymieniam zacisk na inny.
Pozdrawiam,
mazi
http://www.yamahaxt.pl
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość