Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95 roku

Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska kół.
Awatar użytkownika
girgi
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 442
Rejestracja: 19.07.2011, 07:14
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Ujazd - OP

Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95

Post autor: girgi »

tak ale tylko z lagami (w sumie "szklankami" ale chyba lepiej w komplecie). Oczywiście dwa zaciski itd... W sumie cały przód.
szynszyll
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 116
Rejestracja: 17.09.2012, 14:12
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95

Post autor: szynszyll »

hej

odswieze temat bo i ja postanowilem w swojej babci z 1987 zalozyc tarcze z NTV. czy ktos rozpracowal temat adaptera do pierwszych rocznikow z zaciskami z "krzyżykiem"? wiem, ze Beddie mial to tak zmotane w swoim 1987 - bede sie z Nim kontaktowal, ale moze ktos cos w temacie wie. dzieki za odzew i pozdrawiam.

szynszyll
Awatar użytkownika
bienias
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 183
Rejestracja: 22.08.2014, 08:24
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa

Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95

Post autor: bienias »

Zmierz jak możesz rozstaw otworów w lagach. Moim zdaniem powinny pasować adaptery które zrobiłem.
W moim trampku rocznikowo powinny być zaciski z krzyżykiem ale poprzedni właściciel zamontował od 91. Nie wydaje mi się żeby zmieniał lagi tylko po to żeby wsadzić inny zacisk.

Chyba, że jesteś z wawy (uzupełnij profil :lanie: ) to możemy przymierzyć adapter bo mam jeszcze 4 sztuki.
szynszyll
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 116
Rejestracja: 17.09.2012, 14:12
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95

Post autor: szynszyll »

OK - lagi zmierze dopiero w sobote jak bede na wsi bo tam trzymam traktorek. odezwe sie.
szynszyll
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 116
Rejestracja: 17.09.2012, 14:12
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95

Post autor: szynszyll »

dupa z króla :( najwyrazniej kolego masz w swoim 1990 zawieszenie z nowszych modeli z rozstawem jak piszesz 117mm. w moim 1987 jest rozstaw rowne 100mm ( oczywiscie mierzac w osi otworow):

http://www.fotoszok.pl/upload/8c014d86.jpg

tym samym Twoj adapter sie nie nada :( a bylem zdecydowany aby go kupic.

p.s. kupilem tarcze z ST1100 w bdb stanie za 99pln. jest taka sama jak w NTV i kilku innych modelach hondy.

p.p.s. zabieram sie za wykonanie wlasnego adaptera - opisze co i jak
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95

Post autor: Artek »

3011
Tarcza od hondy magna 750. Moto rocznik 92. Adapter-kolega bienias wykonał.
Dominator.
szynszyll
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 116
Rejestracja: 17.09.2012, 14:12
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95

Post autor: szynszyll »

yo

wracamy do tematu. poprosilem kolege o wyciecie adaptera do VH-06 1987 i troche go ponioslo. jak ktos potrzebuje oddam za koszty przesylki. stal czarna wymaga malowania badz galwanizacji oraz dorobienia tulejek. jeszcze 5 sztuk zostalo.

https://www.galerieallegro.pl/zdjecia2/ ... 152/1#zdj3
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 728
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95

Post autor: old1977 »

to jest adapter z zacisku (z krzyzykiem )na NISIN jam mam 88rok a rozbitka mam z 95 roku podejdzie? Czy to jest odsunięcie zacisku oryginalnego(88) chodzi mi o to czy zmieniasz również zacisk czy tylko tarczę,jeśli można to pisze się na 1 sztukę pozdrawiam.
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Awatar użytkownika
Draco Fisher
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 251
Rejestracja: 24.06.2008, 07:56
Mój motocykl: BMW GS
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95

Post autor: Draco Fisher »

Jeśli ktoś posiada, to proszę o zwymiarowany rysunek adaptera do TA z 1995r.
Przy najbliższej okazji odwdzięczę się :drinking:
To możliwość spełnienia marzeń sprawia, że życie jest tak fascynujące. Zaś ceną za zrealizowane marzenia jest zaprzedanie duszy diabłu.
Smoki trzeba akceptować takimi, jakie są, gdyż inne nie będą.
Awatar użytkownika
birkoff
Czytacz
Czytacz
Posty: 7
Rejestracja: 03.03.2015, 06:39
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa

Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95

Post autor: birkoff »

Ktoś ma jeszcze adapter? Pomodziłbym. Jestem w Wawie, moge przymierzyć.
Awatar użytkownika
mr bulwa
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 624
Rejestracja: 26.09.2008, 10:44
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Poznań

Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95

Post autor: mr bulwa »

Poniżej zdjęcia mojego mod-a przedniego hebla poprzez zmianę pompy z CBF 600 S (2004) - kupiona za 80 zł.
Do PD06 1992 pompa wchodzi w zasadzie plug'n'play, trzeba tylko w jednym miejscu delikatnie podciąć handbara (wystarczył ostry nóż).
Pompę mam założoną od 2016 więc mogę już delikatnie podsumować, że jest lepiej. Hamowanie wymaga dużo mniejszej siły na klamce, do tego jest mniej "gumowe" niż przy oryginalnej pompie.
Dodam, że mam przewody w oplocie (przy starej pompie też takie były).
Może komuś się przyda.
PZDR

3067

3068
_______________________________________________
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Awatar użytkownika
Vanish
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 149
Rejestracja: 09.03.2018, 07:58
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95

Post autor: Vanish »

Jaka jest średnica tłoczka tej pompy z CBF?
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Trampi 600 ;) -> Speed Triple 1050
https://www.bikepics.com/members/rr666
Awatar użytkownika
mr bulwa
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 624
Rejestracja: 26.09.2008, 10:44
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Poznań

Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95

Post autor: mr bulwa »

Z tego co znalazłem w necie CBF600S ma 17 mm (w starej pompie PD06 16 mm). Taka sama średnica jest np. w AT i Transalpie 700.
Moje odczucia są takie, że klamka jest odczuwalnie "krótsza" - tzn. wykonuje mniejszy ruch aby skutecznie zahamować.
W starej pompie po naciśnięciu klamki było "długo, długo nic" zanim trampek zaczął zwalniać.
Ale nie robiłem żadnych testów na długość drogi hamowania, czas reakcji etc. to są tylko moje subiektywne wrażenia.
Ostatnio zmieniony 05.11.2018, 13:53 przez mr bulwa, łącznie zmieniany 1 raz.
_______________________________________________
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Awatar użytkownika
Vanish
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 149
Rejestracja: 09.03.2018, 07:58
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95

Post autor: Vanish »

Trampkowa pompa jest albo mało wydajna albo zwyczajnie po latach już się domaga serwisu. Ja wpakowałem pompkę z Varadero 125 kiedy okazało się że w mojej mocowanie klamki jest pęknięte, młodsza o ponad dekadę i hamuje zdecydowanie lepiej - a średnica tłoczka identyczna. Dalej szału nie ma ale przynajmniej zwalnia bez stresu.
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Trampi 600 ;) -> Speed Triple 1050
https://www.bikepics.com/members/rr666
Awatar użytkownika
bienias
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 183
Rejestracja: 22.08.2014, 08:24
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa

Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95

Post autor: bienias »

Ja mam fabryczna pompkę, tylko zestaw naprawczy wymieniony. Klamka twarda, a po dodaniu adaptera mozna zablokowac kolo jendym palcem, takze rzeźbienie innej pompy chyba mija sie z celem.
dzielus
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 114
Rejestracja: 10.10.2016, 21:27
Mój motocykl: XL600V

Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95

Post autor: dzielus »

mr bulwa pisze:Poniżej zdjęcia mojego mod-a przedniego hebla poprzez zmianę pompy z CBF 600 S (2004) - kupiona za 80 zł.
Do PD06 1992 pompa wchodzi w zasadzie plug'n'play, trzeba tylko w jednym miejscu delikatnie podciąć handbara (wystarczył ostry nóż).
Pompę mam założoną od 2016 więc mogę już delikatnie podsumować, że jest lepiej. Hamowanie wymaga dużo mniejszej siły na klamce, do tego jest mniej "gumowe" niż przy oryginalnej pompie.
Dodam, że mam przewody w oplocie (przy starej pompie też takie były).
Może komuś się przyda.
PZDR

3067

3068
Cześć,

Klamka z TA podchodzi bez problemu?

Pozdrawiam
Deflektory.com
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Awatar użytkownika
mr bulwa
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 624
Rejestracja: 26.09.2008, 10:44
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Poznań

Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95

Post autor: mr bulwa »

dzielus pisze: Cześć,

Klamka z TA podchodzi bez problemu?

Pozdrawiam
Tak, klamka trampkowa weszła bezproblemowo.
bienias pisze:...po dodaniu adaptera mozna zablokowac kolo jendym palcem, takze rzeźbienie innej pompy chyba mija sie z celem.
Więcej opcji do wyboru = więcej możliwości dopasowania rozwiązania do możliwości ekonomicznych albo umiejętności manualno-technicznych.
Wg mnie rzeźbienia jest chyba mniej przy zmianie pompy niż przy dorabianiu adaptera i zmianie tarczy, no i chyba taniej. Każdy se wybierze co mu bardziej pasuje.
PZDR
_______________________________________________
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Awatar użytkownika
Tatq_kelob
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 164
Rejestracja: 13.11.2017, 20:30
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Głowaczów

Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95

Post autor: Tatq_kelob »

dzielus pisze:


Więcej opcji do wyboru = więcej możliwości dopasowania rozwiązania do możliwości ekonomicznych albo umiejętności manualno-technicznych.
Wg mnie rzeźbienia jest chyba mniej przy zmianie pompy niż przy dorabianiu adaptera i zmianie tarczy, no i chyba taniej. Każdy se wybierze co mu bardziej pasuje.
PZDR
Zgadzam się w całej rozciągłości ;)
Nieważne dokąd jadę, grunt że wiem gdzie byłem.
- Złomek
Awatar użytkownika
bienias
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 183
Rejestracja: 22.08.2014, 08:24
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa

Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95

Post autor: bienias »

mr bulwa pisze: Wg mnie rzeźbienia jest chyba mniej przy zmianie pompy niż przy dorabianiu adaptera i zmianie tarczy, no i chyba taniej. Każdy se wybierze co mu bardziej pasuje.
PZDR
chodziło mi bardziej o wymiane zestawu pompy niz adapter, ale co tam. Najlepiej sprawdza sie komplet. zestaw pompy, oploty i adapter ;)
Awatar użytkownika
Maciej
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 30.06.2019, 06:16
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Re: Poprawianie fabryki czyli lepsze hamulce w trampku z 95

Post autor: Maciej »

Witam!
Poszukuję osoby, która wykona adapter do zacisku hamulcowego. Czy ktoś się tym zajmuje?
Jestem właścicielem Transalpa z 1987 roku.To już mój drugi Trampek w ciągu ostatnich 10 lat. W związku z tym, że od momentu zakupu miałem problem z lagami i skrzywionymi półkami, zakupiłem używane zawieszenie w dobrym stanie od rocznika 1994. Nie wiedziałem, że rozstaw śrub na zacisk hamulcowy jest nieco większy. Chciałbym zamontować część, poprawiając fabrykę, czyli zakładając większą tarczę i adapter wykonany z rozstawem na zacisk 110 mm i mocowaniem do lag 118 mm. Zakup tarczy to nie jest większy problem. Czy według Was jest to możliwe? Jeśli się nie mylę, od biedy pozostaje opcja zmiany zacisku na ten z modelu 1994, ale co najmniej od miesiąca nie ma ofert sprzedaży.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość