Offset do PD10 dwie tarcze
- zalileusz
- dwusuwowy rider
- Posty: 166
- Rejestracja: 27.06.2008, 12:15
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Posen
Offset do PD10 dwie tarcze
Cześć.
Czy ktoś z Was zna wartości offsetu dla koła przedniego i tylnego od TA PD10 z 1997 roku?
Jeśli tak, proszę o podanie tych wartości.
Serwisówka wymownie milczy na ten temat a i w internetach też cokolwiek ciężko znaleźć a chciałbym podejść do tematu wymiany szprych samodzielnie.
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki
Czy ktoś z Was zna wartości offsetu dla koła przedniego i tylnego od TA PD10 z 1997 roku?
Jeśli tak, proszę o podanie tych wartości.
Serwisówka wymownie milczy na ten temat a i w internetach też cokolwiek ciężko znaleźć a chciałbym podejść do tematu wymiany szprych samodzielnie.
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki
"Lepiej jest podróżować, niż dotrzeć na miejsce!"
Re: Offset do PD10 dwie tarcze
A co to za parametr szprychowanym kole motocyklowym i co Ty chcesz z nim zrobic i do czego Ci toto potrzebne w czynności wymiany szprych???
Konkretnie i merytorycznie Panowie, merytorycznie...
Nie dyskutuj z idiotą bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
Nie dyskutuj z idiotą bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
- zalileusz
- dwusuwowy rider
- Posty: 166
- Rejestracja: 27.06.2008, 12:15
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Posen
Re: Offset do PD10 dwie tarcze
Spieszę z odpowiedzią....
Offset to odległość między płaszczyzną krawędzi felgi a płaszczyzną mocowania koła.
Inaczej mówiąc offset określa położenie obręczy względem piasty.
Potrzebne jest to po to by motocykl pozostał jednośladem
Dla Afryki RD04 ma się to tak, jak na zdjęciu poniżej. Do TA niestety nie znalazłem tej informacji.
Offset to odległość między płaszczyzną krawędzi felgi a płaszczyzną mocowania koła.
Inaczej mówiąc offset określa położenie obręczy względem piasty.
Potrzebne jest to po to by motocykl pozostał jednośladem
Dla Afryki RD04 ma się to tak, jak na zdjęciu poniżej. Do TA niestety nie znalazłem tej informacji.
"Lepiej jest podróżować, niż dotrzeć na miejsce!"
Re: Offset do PD10 dwie tarcze
co to offset to ja wiem.
Skąd wziąłeś ten rysunek at? Ciekawe zagadnienie poruszyłeś.
A znasz moment dokręcania nypli i tolerancję bicia obręczy?
Skąd wziąłeś ten rysunek at? Ciekawe zagadnienie poruszyłeś.
A znasz moment dokręcania nypli i tolerancję bicia obręczy?
Konkretnie i merytorycznie Panowie, merytorycznie...
Nie dyskutuj z idiotą bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
Nie dyskutuj z idiotą bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3967
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kraśnik
Re: Offset do PD10 dwie tarcze
Hej Zali, fajnie Cię widzieć, no czytać raczej . Znowu Cię gdzieś na inną parafię rzucili . Ale do rzeczy! Co prawda takiego rysunku dla PD 10 nie posiadam ale z teorii (popartej co prawda praktyką ale... ) wynika iż wartość ta powinna wynosić 19 mm. Sugeruję się tym że obręcz w PD 10 jest o 10 mm węższa niżeli w RD 04. A dwa to że zarówno koła jak i wahacze w tych modelach są wymienne, zatem i osiowość powinna być zachowana. Tyle teorii .
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
- zalileusz
- dwusuwowy rider
- Posty: 166
- Rejestracja: 27.06.2008, 12:15
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Posen
Re: Offset do PD10 dwie tarcze
@Ostry - kopę lat minęło jak żeśmy się ostatnio widzieli. A ja...no cóż... tak mi się życie ułożyło, że teraz mieszkam w krainie podziemnych pomarańczy...czyli w pyrlandii
A wracając do tematu....
Zdjęcia znalazłem na forum XRV.UK. Nie mam danych o momencie dokręcania nypli (wydaje mi się, że nie ma takiego parametru określonego) ani o tolerancji bicia.
Dane te pochodzą z "honda service microfiche" - cokolwiek to jest
Znalazłem jeszcze jeden obrazek od AT - prawdopodobnie od innej wersji rocznikowej:
Mam jednak prośbę do posiadaczy Transalpa z dwiema tarczami z przodu najlepiej z 1997 roku by zmierzyli te odległości u siebie w moto dla koła przedniego i tylnego według powyższego rysunku i dali znać na forum co do rezultatu.
Ja niestety nie mogę tego pomierzyć bo koła mam już rozplecione a nie pomyślałem by to sprawdzić wcześniej.
Będę wdzięczny za możliwie szybkie przesłanie pomiarów
Dzięki.
A wracając do tematu....
Zdjęcia znalazłem na forum XRV.UK. Nie mam danych o momencie dokręcania nypli (wydaje mi się, że nie ma takiego parametru określonego) ani o tolerancji bicia.
Dane te pochodzą z "honda service microfiche" - cokolwiek to jest
Znalazłem jeszcze jeden obrazek od AT - prawdopodobnie od innej wersji rocznikowej:
Mam jednak prośbę do posiadaczy Transalpa z dwiema tarczami z przodu najlepiej z 1997 roku by zmierzyli te odległości u siebie w moto dla koła przedniego i tylnego według powyższego rysunku i dali znać na forum co do rezultatu.
Ja niestety nie mogę tego pomierzyć bo koła mam już rozplecione a nie pomyślałem by to sprawdzić wcześniej.
Będę wdzięczny za możliwie szybkie przesłanie pomiarów
Dzięki.
"Lepiej jest podróżować, niż dotrzeć na miejsce!"
Re: Offset do PD10 dwie tarcze
No to ja bicie znalazłem bo i mnie niniejsza kwestia żywo interesuje.
pionowe jak i poziome kola przod i tyl 2mm max.
W przednim kole z tymi odstępami to sprawa jest prosta. Wydaje się logiczne, że mają być takie same czyli obręcz symetrycznie względem piasty, szprychy p i l są tej samej dł. gorzej z tyłem bo tam ciężko wyłapać tą symetrię i szprychy różne....
pionowe jak i poziome kola przod i tyl 2mm max.
W przednim kole z tymi odstępami to sprawa jest prosta. Wydaje się logiczne, że mają być takie same czyli obręcz symetrycznie względem piasty, szprychy p i l są tej samej dł. gorzej z tyłem bo tam ciężko wyłapać tą symetrię i szprychy różne....
Konkretnie i merytorycznie Panowie, merytorycznie...
Nie dyskutuj z idiotą bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
Nie dyskutuj z idiotą bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2704
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Offset do PD10 dwie tarcze
Od kumpla co robi koła do moto wiem że momen dokręcania nypli powinien być pomiędzy 5 a 7 Nm. Ale ważniejsze niż moment jest "prostosc" obręczy stąd też info od kolegi że czasem może się zdarzyć że niektóre nyple będą miały 3 a niektóre będą miały i 9Nm. Ja wedle tego schematu zaplotlem tylne koło w moim byłym TA PD10 i było cacy.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Re: Offset do PD10 dwie tarcze
Miałem nie pytać bo tego tematu nie ogarniam, ale nie daje mi to jednak spokoju. Jeśli offset dla Afryki RD04 wynosi 19.5mm to dlaczego dla TA PD10 z obręczą węższą o 10mm ma wynosić tyle samo? Nie powinien być o 5mm większy?ostry pisze:...Co prawda takiego rysunku dla PD 10 nie posiadam ale z teorii (popartej co prawda praktyką ale... ) wynika iż wartość ta powinna wynosić 19 mm. Sugeruję się tym że obręcz w PD 10 jest o 10 mm węższa niżeli w RD 04. A dwa to że zarówno koła jak i wahacze w tych modelach są wymienne, zatem i osiowość powinna być zachowana. Tyle teorii .
Pzdr
Re: Offset do PD10 dwie tarcze
momenty znalazłem:
jedna serwisówka podaje 2,5-5 Nm
druga 3,8
jedna serwisówka podaje 2,5-5 Nm
druga 3,8
Konkretnie i merytorycznie Panowie, merytorycznie...
Nie dyskutuj z idiotą bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
Nie dyskutuj z idiotą bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2704
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Offset do PD10 dwie tarcze
Mocowania lag na półkach masz bliżej.Dlugi1 pisze:Miałem nie pytać bo tego tematu nie ogarniam, ale nie daje mi to jednak spokoju. Jeśli offset dla Afryki RD04 wynosi 19.5mm to dlaczego dla TA PD10 z obręczą węższą o 10mm ma wynosić tyle samo? Nie powinien być o 5mm większy?ostry pisze:...Co prawda takiego rysunku dla PD 10 nie posiadam ale z teorii (popartej co prawda praktyką ale... ) wynika iż wartość ta powinna wynosić 19 mm. Sugeruję się tym że obręcz w PD 10 jest o 10 mm węższa niżeli w RD 04. A dwa to że zarówno koła jak i wahacze w tych modelach są wymienne, zatem i osiowość powinna być zachowana. Tyle teorii .
Pzdr
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3967
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kraśnik
Re: Offset do PD10 dwie tarcze
Przeca tak jest napisane .Dlugi1 pisze:Miałem nie pytać bo tego tematu nie ogarniam, ale nie daje mi to jednak spokoju. Jeśli offset dla Afryki RD04 wynosi 19.5mm to dlaczego dla TA PD10 z obręczą węższą o 10mm ma wynosić tyle samo? Nie powinien być o 5mm większy?ostry pisze:...Co prawda takiego rysunku dla PD 10 nie posiadam ale z teorii (popartej co prawda praktyką ale... ) wynika iż wartość ta powinna wynosić 19 mm. Sugeruję się tym że obręcz w PD 10 jest o 10 mm węższa niżeli w RD 04. A dwa to że zarówno koła jak i wahacze w tych modelach są wymienne, zatem i osiowość powinna być zachowana. Tyle teorii .
Pzdr
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
Re: Offset do PD10 dwie tarcze
Jeśli ktoś będzie chciał pomierzyć to jasne, że z kolem na moto może być trudno wyłapać rzeczony wymiar, więc aby chętnemu ułatwić zadanie poproszę o pomiar odległości obręczy w najszerszym miejscu czyli od jej krawędzi przy oponie do wahacza, prostopadle do osi moto z obydwóch stron. Oczywiście w kole fabrycznie zaplecionym. Zawsze to coś może pomóc.
Konkretnie i merytorycznie Panowie, merytorycznie...
Nie dyskutuj z idiotą bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
Nie dyskutuj z idiotą bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
Re: Offset do PD10 dwie tarcze
No to dziś pomierzyłem u siebie offset. Da się to zrobić łatwo przykładając do tarczy pod wahaczem powiedzmy linijkę, dojście jest bezproblemowe. Uzyskany wymiar daje około 25 mm z jakimś błędem pomiaru. Czyli podobnie jak pisał Ostry, o 5 mm mniej niż AT ze względu na węższą obręcz.
Nie mniej jednak tej info nie należy traktować jako wyznacznik gdyż moja obręcz nie jest oryginalna, była wymieniana. Zrobiłem ten sam błąd co założyciel tematu czyli nie pomierzyłem przed demontażem.
Także prośba o pomiar w kole fabrycznym stale aktualna.
Jaka jest szerokość fabrycznej obręczy?
Nie mniej jednak tej info nie należy traktować jako wyznacznik gdyż moja obręcz nie jest oryginalna, była wymieniana. Zrobiłem ten sam błąd co założyciel tematu czyli nie pomierzyłem przed demontażem.
Także prośba o pomiar w kole fabrycznym stale aktualna.
Jaka jest szerokość fabrycznej obręczy?
Konkretnie i merytorycznie Panowie, merytorycznie...
Nie dyskutuj z idiotą bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
Nie dyskutuj z idiotą bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość