Przewody w stalowym oplocie.

Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska kół.
rafaj
Czytacz
Czytacz
Posty: 8
Rejestracja: 10.10.2010, 10:53
Mój motocykl: XL600V

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto?

Post autor: rafaj »

Witam - hmm skoro byłoby jak mówicie to wszystkie samochody w tym półciężaróbi które ważą 10-20 razy tyle co motocykle i mają wspomaganie hamulców i ciś w układzie jest nieporównywalnie większe niż w moto - średnice tarcz podobne - co jedynie ilośc i średnica cylinderków hamulcowych niekiedy różna - myślę ze jest to poprostu bardziej subiektywne odczucie. takie tam moje dywagacje a swoją drogą na siłę hamowania ma przedewszystkim wpływ zastosowanie materiałów tarcz i klocków - a czy klamkę czy pedał wciśniesz bardziej czy mniej -hmm kwestia nawyków. pozdrawiam
Awatar użytkownika
Driverd2
szorujący kolanami
szorujący kolanami
Posty: 1673
Rejestracja: 16.12.2009, 17:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Żyrardów
Kontakt:

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto?

Post autor: Driverd2 »

rafaj dawaj do powitalni żeby było wszystko jak należy.
s3R
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 220
Rejestracja: 16.04.2009, 15:13
Lokalizacja: Porąbka

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto?

Post autor: s3R »

Jaka jest różnica pomiędzy hamulcem w trampki z 87-93 a 94-96 ?
Podobno zacisk jest z afryki w tym młodszym.
Poprawia to hamulec ?
Miałem trampka z 87 roku i hebel był słabawy. Do jazdy solo jeszcze obleci ale w 2 szt to słabawo.
Bo mam dylemat. Czy 97 z 2 tarczami ale składany w italii czy japoński z jedną tarczą...
Awatar użytkownika
Neno
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2484
Rejestracja: 15.03.2010, 18:37
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zambrów

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto?

Post autor: Neno »

NaczelnyFilozof pisze:
tramp pisze:
Ale co poczułeś? Jaka jest różnica?
Ja też z przodu wstawiłem stalowy oplot. Ale ja latam po emerycku i hamuje tyłem więc nic nie poczułem :lol:
forhend pisze:według mnie nie ma zadnej różnicy.
Ja też nie czuję różnicy ( ale nawet na nią nie liczyłem )- ponoć dla bezpieczeństwa co jakiś czas warto wymienić przewody gumowe.... a jak już wymieniać to najlepiej na stalowe ;) Tylko dlatego wymieniłem, no i okazyjnie je kupiłem ;)
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto?

Post autor: Jaro-Ino »

Zmieniłem zawieszenie z jedną tarczą na zawias od Afryki RD04 z dwoma tarczami. Niebo, a ziemia. Wreszcie trampek miał hamulce. Afri ma tarcze 276 x 2, transalpy 97-99 mają tarcze 256 x 2. Polecam 2 tarcze, a najlepiej założyć zawias od afri i tylny wahacz od niej. Wtedy robi się bajka i zawieszeniowo i hamulcowo w porównaniu do serii. I zyskujemy sporo na prześwicie :)
s3R
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 220
Rejestracja: 16.04.2009, 15:13
Lokalizacja: Porąbka

Re: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie - warto?

Post autor: s3R »

Wie ktoś co z tymi heblami jest po 94 roku ?
Czy są lepsze trochę niż te z 87 ?
Klocki się zmieniły tarcza została.
Zacisk jest mocniejszy czy nie ?
Awatar użytkownika
Krzych BBI
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 481
Rejestracja: 13.04.2012, 21:09
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Przewody hamulcowe w oplocie

Post autor: Krzych BBI »

Witam serdecznie!
Zastanawiam się nad zmianą przewodów hamulcowych na przewody w oplocie. Za mocno nie wgłębiałem się w temat...ale :smile: Jest kilka firm: HEL, GOODRIDGE, LUCAS...ale jakie :niewiem: Może podzielicie się swoimi spostrzeżeniami i uwagami co do rodzaju, montażu, kosztu (ów) ...jak i użytkowania. Dzięki i pozdrawiam.
Awatar użytkownika
sawmen
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 202
Rejestracja: 10.11.2013, 10:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Rzepin

Re: Przewody hamulcowe w oplocie

Post autor: sawmen »

Mal HEL od kupna. powiem że wykonanie bardzo dobre, na pewno ma więcej niż 4lata (założone w niemczech, poprzedni wł miał 3 lata, ja rok) i jest w bardzo dobrym stanie. Czy hamuje super mega rewelacyjnie w porównaniu do zwykłego Trampka?? Nie wiem, ale wedle mnie nie jest źle. Klocki mam po oryginale niebieskie nissiny, zaciski wyczyszczone, nowy płyn i tylko jedna tarcza. Z tyłu mam zwykły gumowy. Montaż identyczny jak w przypadku zwykłego gumowego przewodu.
ni mototsikla ni devochki bez pol litra ne razberesh :)
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Przewody hamulcowe w oplocie

Post autor: Nadol »

Ja mam Goodridge i jestem zadowolony. Polecam jednak najpierw wyczyścić zaciski, ewentualnie wymienić elementy gumowe - to daje więcej niż wymiana przewodów. Wymieniamy też płyn hamulcowy na nowy a klocki na Nissin albo TRW/Lucas. Po tych wszystkich operacjach czuć różnicę.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2910
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Przewody hamulcowe w oplocie

Post autor: zimny »

Miałem w chyba 3 motocyklach oploty. Warto ale przy okazji zrobić tak jak nadal napisał przegląd zacisków.

Goodridge nie ustępuje przewodom HEL a jest tańszy.

Pozdrawiam
Zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
gasior110
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 40
Rejestracja: 06.04.2013, 20:13
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Łask

Re: Przewody hamulcowe w oplocie

Post autor: gasior110 »

A ja mam na przodzie HEL-a a na tył kupiłem od quada Baschan (40zł) -120cm i też pasi.
POZDRAWIAM Z ŁASKU.
matti_1989
Czytacz
Czytacz
Posty: 5
Rejestracja: 24.11.2013, 09:27
Mój motocykl: XL600V

Re: Przewody w stalowym oplocie.

Post autor: matti_1989 »

A moglibyście podpowiedzieć jakie są parametry końcówek przewodu ( góra- jakie fi i dół fi + kąt ) do trampka rok 90.
Awatar użytkownika
deszczu20
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 43
Rejestracja: 09.03.2015, 18:56
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Re: Przewody w stalowym oplocie.

Post autor: deszczu20 »

Witam,
Odgrzewam kotleta, tyle że tym razem chodzi o 600 97 rok podwojna tarcza, aczkolwiek wydaje mi się że z 650 ma identyczny układ jak 600 pd10.
Mianowicie czy ma ktoś 600 z podwójną tarczą w stalowym oplocie ??? Mam kilka pytań czy oryginalna pompa wyrobi ? Jak macie założony ? Za pomocą bloczków jak w oryginale ? A może dwa węże wypuszczone od razu z pompy? Z dłuższą dwudrożną śrubą ? Rozmiar podkładek miedzianych ?? I najważniejsze może zrobi ktoś fotki jak ma to poprowadzone ??Będę wdzięczny za wszelką pomoc
Awatar użytkownika
girgi
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 442
Rejestracja: 19.07.2011, 07:14
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Ujazd - OP

Re: Przewody w stalowym oplocie.

Post autor: girgi »

Hej!

Czy może mi ktoś potwierdzić długość oryginalnych przewodów do XL600V (94rok)?

Dostałem komplet dedykowany od HELa i jest kilka cm krótszy niż oryginalny, dodatkowo brakuje jednej przelotki gumowej (w oryginalnym przewodze są cztery - w otrzymanym trzy).
Sprzedawca twierdzi że wszystko się zgadza bo w jego katalogach stoi że ma być 111 cm oraz 3 przelotki...
No i niewiem co dalej.
Sylwek
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1528
Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Lisków

Re: Przewody w stalowym oplocie.

Post autor: Sylwek »

girgi pisze:Czy może mi ktoś potwierdzić długość oryginalnych przewodów do XL600V (94rok)?
Około 113 cm, w środkach oczek. Przelotki trzy, bo pan Hel zapewne nie dał Ci tej przy kierownicy. Dłuższy czas wstecz, rozmawiałem z nim i miał trochę nieścisłości odnośnie Trampka. Odniosłem jednak wrażenie, że mało kompletów sprzedaje do starych gratów i niespecjalnie zrobił porządek z tym działem.
girgi pisze:No i niewiem co dalej.

Przymierz, pokombinuj z poprowadzeniem lub wymień na dłuższy.

deszczu20 pisze:Mam kilka pytań czy oryginalna pompa wyrobi ?
A dlaczego nie? Do tej pory działała to i teraz będzie. Albo załóż przy okazji rozbiórki jakąś wydajniejszą, od sporta np.
deszczu20 pisze:Za pomocą bloczków jak w oryginale ?
Co to?

Hamulce będą działać, w jakimkolwiek układzie poprowadzisz przewody: dwa z pompy (z dłuższą śrubą), jeden z pompy i trójnik na półce (mało stosowane) czy jeden przewód z pompy do zacisku (prawego) i stamtąd krótkim do lewego (układ U, z dłuższą śrubą przy zacisku).
deszczu20 pisze:Rozmiar podkładek miedzianych ??
No bez przesady. Podkładki miedziane: 8, 10, znajdziesz w każdym geesie czy motoryzacyjnym.
Awatar użytkownika
girgi
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 442
Rejestracja: 19.07.2011, 07:14
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Ujazd - OP

Re: Przewody w stalowym oplocie.

Post autor: girgi »

Zgłosiłem sprawę do HEL (znaczy jego dystrybutora: firmy WuKa z Gdańska) i powiem ze sprawa została załatwiona wzorowo.
Wymienili mi bezzwłocznie przewód na dłuższy (zażyczyłem sobie 115 cm) oraz z brakującą przelotką. Tylko polecić.
Awatar użytkownika
tomekc
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 89
Rejestracja: 22.03.2011, 19:36
Mój motocykl: XL600V

Re: Przewody w stalowym oplocie.

Post autor: tomekc »

Yo,
Swierzo zalozone oploty Wezmoto (tez po 1 przelotce gumowej na przewod zalozone tylko, ale wykorzystam te przy lagach i bedzie git. Cena w Uk 40 funciakow za przod, tylu nie ruszam.
Dlugosc calego przewodu:
Ktorki 103 cm
Dluzszy 108 cm -bylo dosc cisano, przydalo by sie minimum 110-112cm -kierownica +20 mm

Jutro odpowietrzanie ukladu :zabawa:
Awatar użytkownika
jumper1
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 55
Rejestracja: 12.03.2020, 21:44
Mój motocykl: XL650V

Re: Przewody w stalowym oplocie.

Post autor: jumper1 »

Odgrzeje kotleta.
Zastnawiam się nad złaóżeniem do swojego TA. Po sprawdzeniu ofert mam wątpliwości. HEL proponuje układ F czyli oba przewody hamulcowe idą prosto z pompy, Teraz mam jeden przewód i rozdzielacz. a pytanie brzmi:
1. wywalić oryginalny rozdzielacz? (ten między półkami)
2. jak poprowadzić przewody, czodzi mi o przejście miedzy lagami, tak aby nieprzycinało?

3. Moze ktos widział offertę z 3 przewodami tak aby zostawić oryginalny rozdzielacz?
Dlugi1
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 414
Rejestracja: 14.06.2017, 09:52
Mój motocykl: XL650V

Re: Przewody w stalowym oplocie.

Post autor: Dlugi1 »

Mam założone w oplocie w takim układzie, jak ori - z rozdzielaczem. Dałem taki układ, choć był trochę droższy, bo przy 2 przewodach od razu od pompy obawiałem się 2 rzeczy: dwa przewody mogły by zabierać więcej miejsca w zakresie między półkami, nie chciałem by ograniczały skręt. A druga rzecz, to ta, o którą też pytasz - przeprowadzenie na drugą lagę, z rozdzielaczem jest "czyściej".
Awatar użytkownika
jumper1
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 55
Rejestracja: 12.03.2020, 21:44
Mój motocykl: XL650V

Re: Przewody w stalowym oplocie.

Post autor: jumper1 »

ok.
Jakiej firmy/producenta kupiłeś? Ja jak googlam to do 650 znajduje tylko układ F
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość