Napęd - zębatka zdawcza

Montaż, demontaż i modyfikacje zawieszenia przedniego i tylnego, łańcucha, zębatek, centralki i bocznej stopki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje napędów, podnóżki, półki.
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Napęd - zębatka zdawcza

Post autor: capri »

No to znowu jest czego szukać w sklepie ;)
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Awatar użytkownika
Bino
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 44
Rejestracja: 19.07.2009, 20:06
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: GS, GSL, GKA..

Re: Napęd - zębatka zdawcza

Post autor: Bino »

Mam to samo. Sam nie wiem dlaczego..
Moja mądra żona twierdzi żebym lepiej interesował się biżuterią dla Trampka jak dla kochanki, i na wiele rzeczy przymyka oko, chociaż nie podoba jej się to za bardzo.
A wracając do tematu to filmik mnie przekonał do tego rozwiązania. Sam z miesiąc temu wymieniałem kompletny zestaw. Ale moim skromnym zdaniem zapobiegawczo sobie zakupię i wymienię.
Pawel
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 506
Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Orzesze

Re: Napęd - zębatka zdawcza

Post autor: Pawel »

Może kolega capri będzie tak uprzejmy i zrobi znowu jakieś zbiorowe zamówienie na kkbike...? Ja jestem chętny, może kolega Bino również się dołączy (chyba że woli sobie zamówić indywidualnie). Może byłby jeszcze ktoś chętny.
Ja nie do końca rozumiem ten sposób płatności z konta w PLN na Euro, nigdy nie robiłem czegoś takiego :niewiem: .
kapsun
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 459
Rejestracja: 27.11.2017, 14:01
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Napęd - zębatka zdawcza

Post autor: kapsun »

old1977 pisze:
capri pisze:Filmik jak zawsze rzeczowy, ale nie było speszjal feniks to Capri ;)
sorrki poprawię się w komentarzach
co do smaru do tej pory stosowałem i wszystko ok nic się ni działo,smar dobrze przylega i z czasem tężeje.

Wiadomo, smar i montaż git, ale ja dałem pół roku temu na sucho, miesiąc temu był przegląd i brak śladów zużycia, ale na nowy sezon se smarnę
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Napęd - zębatka zdawcza

Post autor: capri »

Ja nigdy nie smarowałem i było git, ale jak warto to czemu nie ;)
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 730
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Napęd - zębatka zdawcza

Post autor: old1977 »

oglądacie i nie mówicie że babola walnąłem w tytule video aż wstyd :egh: ,capri za dobry marketing musimy upomnieć się od kkbike o jakieś :grin: :grin: profity
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Napęd - zębatka zdawcza

Post autor: capri »

old1977 pisze:oglądacie i nie mówicie że babola walnąłem w tytule video aż wstyd :egh: ,capri za dobry marketing musimy upomnieć się od kkbike o jakieś :grin: :grin: profity
Bo nikt nie zauważył ;)

Może 10-tą zebatkę dostaniemy gratis...
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Awatar użytkownika
długi
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 343
Rejestracja: 14.09.2017, 15:00
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: LUBIN (ZdolnyŚląsk)

Re: Napęd - zębatka zdawcza

Post autor: długi »

Wystarczy zrobić filmik,wszystko ładnie omówić i pokazać i są efekty.Bez zbędnego pitolenia i snucia dziwnych teorii każdy wie o co chodzi :thumbsup:
Punk,Rock,Sex i......motocykle....Było:Jawa350TSx5,YamahaXJ900,SuzukiRF900R,YamahaFzs600Fazer,Transalp600+TriumphTiger955i,CBR 1000F Dual.Jest:Transalp 600+Bandit 650SA...
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2687
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Napęd - zębatka zdawcza

Post autor: grad74 »

No a smar miedziany? Wiem, że temat "rzeka", aie czy nie jest dobry? Gdzieś czytalem, że miedź tez dobrze smaruje. Ja uzywam miedzi i "z nudów" profilaktycznie smaruję co okolo 2 góra 3 tys km.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Napęd - zębatka zdawcza

Post autor: capri »

Pozazdrościć tego czasu na "nudy" :)
Ja też używam miedzi, ale wyłącznie w okolice hamulców (klocki, sprężynki i przede wszystkim sworznie/prowadnice zacisków).
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
mostry1988
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 62
Rejestracja: 20.04.2018, 09:31
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Łobez

Re: Napęd - zębatka zdawcza

Post autor: mostry1988 »

Miedzi używa się tam, gdzie są wysokie temperatury pracy. Tak jak capri napisał... Przy hamulcach no i przy układzie wydechowym wszelkie gwinty śrub np warto tym smarować
Komu w drogę temu trampek
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 730
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Napęd - zębatka zdawcza

Post autor: old1977 »

capri pisze:Pozazdrościć tego czasu na "nudy" :)
Ja też używam miedzi, ale wyłącznie w okolice hamulców (klocki, sprężynki i przede wszystkim sworznie/prowadnice zacisków).
Ja odszedłem od miedzi,szybko twardnieje,ciągnie syf,do zacisków ceramikę do prowadnic molibdenowy(mój ulubiony :wink: )
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2513
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Napęd - zębatka zdawcza

Post autor: Artek »

Na zdawczej miedzianą pastę od początku stosuję. Ma wadę bo letkowypływa pod wpływem siły odśrodkowej. Smaruję co 4-6 tyś. Innej nie stosuję bo nie mam.
Miedzianą pastę szybko mnie oduczył szparag stosować przy hamulcach :cool: ATE działa i jest niedrogie.
Dominator.
Awatar użytkownika
makumba
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 638
Rejestracja: 22.08.2013, 21:23
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraśnik/Lublin

Re: Napęd - zębatka zdawcza

Post autor: makumba »

Jak miałem zdjętą zębatkę to dawałem smar molibdenowy. Natomiast w trakcie przybywających kilometrów jak nie było czasu robiłem taki myk na szybko, że pryskałem w te szczeliny (miejsca styku wałek/zębatka) łańcuchowym smarem w aerozolu a ten ma takie właściwości, że na początku dobrze penetruje bo jest na rozpuszczalniku a po jego wyparowaniu zostaje tam gdzie trzeba i nieźle się trzyma. A teraz mam DRZ-ete i sztywne połączenie na nakrętkę :tongue: ale jak demontuje to też smaruje. Swoją drogą nie wiem dlaczego nie można było tego skonstruować tak w trampku tzn. na sztywno z nakrętką :egh:
xl650v, drz 400
Awatar użytkownika
Piter!!!
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 360
Rejestracja: 24.10.2015, 16:38
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Napęd - zębatka zdawcza

Post autor: Piter!!! »

I jak tam kkbike? Chwalić się, bo na forum afryki piszecie, że już są luzy. A tak negowaliście wklejenie..
mostry1988
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 62
Rejestracja: 20.04.2018, 09:31
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Łobez

Re: Napęd - zębatka zdawcza

Post autor: mostry1988 »

Potwierdzam to, co napisałem na FAT. Będę wklejał kkbike. W tygodniu może zajrzę do zębatki i napiszę coś więcej jak to wygląda. Może nawet fimik nagram, jeśli będę miał wenę
Komu w drogę temu trampek
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2513
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Napęd - zębatka zdawcza

Post autor: Artek »

Obstawiam, że kkbike "dotarł się" do lekko wyrobionego wałka. Czyli dwie śrubki M6 przenosiły siłę ścinającą.

Ponawiam pytanie: jaki sens ekonomiczny ma wklejanie dużo droższej zębatki do lekko zużytego wałka?

Tak jak przedmówcy pisali: na nowy wałek stosowanie kkbike ma sens ( jest także bardziej ryzykowne moim zdaniem z powodu przenoszenia obciążeń przez dwie śrubki M6).
Dominator.
mostry1988
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 62
Rejestracja: 20.04.2018, 09:31
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Łobez

Re: Napęd - zębatka zdawcza

Post autor: mostry1988 »

Śrubki nie przenoszą momentu w kkbike...
Komu w drogę temu trampek
mostry1988
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 62
Rejestracja: 20.04.2018, 09:31
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Łobez

Re: Napęd - zębatka zdawcza

Post autor: mostry1988 »

A jeśli chodzi o temat wklejenia kkbike to nie polecam go kupować, aby wkleić na zużyty wałek. Wklejać tańszą zwykłą. Ja wkleję kkbike bo mam dwie takie w garażu
Komu w drogę temu trampek
Sylwek
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1524
Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Lisków

Re: Napęd - zębatka zdawcza

Post autor: Sylwek »

Artek pisze:Obstawiam, że kkbike "dotarł się" do lekko wyrobionego wałka.
Ok. Mógł się "dotrzeć". Idąc dalej tym tropem, zwykła zębatka (zamiennik) powinna się "dotrzeć" jeszcze szybciej, ze względu na mniejszą powierzchnię pracy.
Poza tym, nie sądzisz chyba, że wałek jest ulepszony tylko w miejscu, gdzie pracuje oryginał?
Artek pisze:Ponawiam pytanie: jaki sens ekonomiczny ma wklejanie dużo droższej zębatki do lekko zużytego wałka?
Moim, skromnym zdaniem taki, że obciążenie przenosi się na większą powierzchnię i powoduje wolniejszą degradację pozostałych ca. 90- 95 %.
Artek pisze:Czyli dwie śrubki M6 przenosiły siłę ścinającą.
Artek pisze:na nowy wałek stosowanie kkbike ma sens ( jest także bardziej ryzykowne moim zdaniem z powodu przenoszenia obciążeń przez dwie śrubki M6).
Artek, daj już spokój tym biednym śrubkom, bo jak słusznie zauważył mostry
mostry1988 pisze:Śrubki nie przenoszą momentu w kkbike...
mostry1988 pisze:jeśli chodzi o temat wklejenia kkbike to nie polecam go kupować, aby wkleić na zużyty wałek. Wklejać tańszą zwykłą.
:thumbsup:

Pytanie akademickie tylko, co dla kogo znaczy: zużyty wałek :smile: .
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość