Demontaż lag XL 700
Demontaż lag XL 700
Nie mam stopki centralnej więc zamontowalem metalowe kołki rozporowe (na wszelki wypadek dwa) w suficie i zamierzam przód moto podciągnąć na pasach. Nie widzę innej możliwości jak puścić ten pas pod kierownicą między tymi dwoma wspornikami do których przykrecona jest kierownica. Czy to dobry pomysł? Nic tam się nie uszkodzi?
Ponieważ nie jestem pewien ani tych pasów (napisane jest ze ma wytrzymać 300 kg) ani tych kołków w suficie chce dodatkowo wspomóc się lewarkiem samochodowym podkładajac go pod silnik, wcześniej chce włożyć deskę między plastikowa osłonę a silnikiem. Czy w ten sposób uda się nie uszkodzić tej osłony? Ktoś tak próbował?
Wdzięczny będę za wszelkie sugestie.
Ponieważ nie jestem pewien ani tych pasów (napisane jest ze ma wytrzymać 300 kg) ani tych kołków w suficie chce dodatkowo wspomóc się lewarkiem samochodowym podkładajac go pod silnik, wcześniej chce włożyć deskę między plastikowa osłonę a silnikiem. Czy w ten sposób uda się nie uszkodzić tej osłony? Ktoś tak próbował?
Wdzięczny będę za wszelkie sugestie.
...jak nie teraz to kiedy?
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2512
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Demontaż lag XL 700
Zdejmij osłonę silnika i podstaw lewarek czy co tam masz pod ręką. Często tak robię, czasem też podwieszam pasami dla bezpieczeństwa.
Dominator.
- Piotr76
- miejski lanser
- Posty: 393
- Rejestracja: 08.08.2018, 22:23
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Głusko Duże
Re: Demontaż lag XL 700
Jak jeszcze nie miałem podnośnika to trampek jak szynka wisiał i nic się nie działo
Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka
Kwasówkę alu czarną i plastiki spawam
trudne przypadki od ręki a niemożliwe na jutro
trudne przypadki od ręki a niemożliwe na jutro
Re: Demontaż lag XL 700
Dzięki. Nie bardzo widać na zdjęciu gdzie pasy do trampka zamocowane, ale zakładam że za kierownicę będzie ok.
...jak nie teraz to kiedy?
- Piotr76
- miejski lanser
- Posty: 393
- Rejestracja: 08.08.2018, 22:23
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Głusko Duże
Re: Demontaż lag XL 700
Jak wyciągasz tylko lagi to bezpieczniej będzie za dolną półkę złapać.
Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka
Kwasówkę alu czarną i plastiki spawam
trudne przypadki od ręki a niemożliwe na jutro
trudne przypadki od ręki a niemożliwe na jutro
-
- pałujący w lesie
- Posty: 1528
- Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Lisków
Re: Demontaż lag XL 700
Kolor się zgadza, nieźle podwędzony Trampek .Piotr76 pisze:trampek jak szynka wisiał...
Marcopolo.
1. Poluzuj śruby górnej półki, nast. poluzuj korki w górnych lagach.
2. Odkręć zaciski hamulcowe i powieś na sznurkach, ekspanderach (co tam masz)- na gmolach, by nie wisiały na przewodach hamulcowych.
3. Poluzuj pozostałe śruby: osi koła, błotnika.
4. Delikatnie poluzuj śruby dolnej półki; jeśli zrobisz to zbyt entuzjastycznie, lagi wsuną się w półki i gleba.
5. Podeprzyj dobrze TA od spodu. Wieszanie na takich kołkach to proszenie się o kłopoty, może jedynie asekuracyjnie.
6. Wymontuj, co chcesz.
Możesz wstępnie podeprzeć maszynę (przed pkt. 4), ale potrafi się nieprzyjemnie zabujać przy odkręcaniu niektórych śrub.
Jeśli w miejscu pracy mogą przypadkiem przebywać gentlemani, pałający niepohamowaną żądzą sprawdzenia czy klamka hamulca działa, włóż pomiędzy klocki hamulcowe kawałki drewna.
Co będziesz robił?
Re: Demontaż lag XL 700
Tak właśnie sobie myślałem, że te kołki rozporowe mogą nie wytrzymać dlatego lewarek na wszelki wypadek.Sylwek pisze: 5. Podeprzyj dobrze TA od spodu. Wieszanie na takich kołkach to proszenie się o kłopoty, może jedynie asekuracyjnie.
6. Wymontuj, co chcesz.
Możesz wstępnie podeprzeć maszynę (przed pkt. 4), ale potrafi się nieprzyjemnie zabujać przy odkręcaniu niektórych śrub.
Jeśli w miejscu pracy mogą przypadkiem przebywać gentlemani, pałający niepohamowaną żądzą sprawdzenia czy klamka hamulca działa, włóż pomiędzy klocki hamulcowe kawałki drewna.
Co będziesz robił?
Chcę wymontować amortyzatory żeby oddać do wymiany uszczelniaczy i zamiany sprężyn na progresywne.
...jak nie teraz to kiedy?
-
- osiedlowy kaskader
- Posty: 134
- Rejestracja: 12.11.2017, 16:41
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Kraków
Re: Demontaż lag XL 700
Wiem ze to kasa ale przemysl mintaz stopki centralnej w popularnym serwisie cos kolo 400zl. Ja mam Darkojaka i nie wyobrazam sobie juz zycia bez centralki w mojej 700
Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka
Romet Ogar 205-> Simson Awo 425Sport -> Suzuki GSX600F-> Suzuki VL800 ->Honda XL700
Re: Demontaż lag XL 700
Nie chodzi o kasę. W ciągu tych trzech lat użytkowania trampka to jest pierwszy raz kiedy przydałaby się centralka, a to jednak dodatkowe kg do moto, które i tak już jest ciężkie. Poza tym z centralka niższy byłby prześwit, który i tak już nie jest za duży.
...jak nie teraz to kiedy?
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2476
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Demontaż lag XL 700
Mam centralkę i jak używam jej raz w roku to dobrze. A zmniejsza prześwit i nieco waży. Jak dla mnie, to przeceniany dodatek, chociaż faktycznie są sytuacje, kiedy się dobrze sprawdza.Dejf pisze:Wiem ze to kasa ale przemysl mintaz stopki centralnej w popularnym serwisie cos kolo 400zl. Ja mam Darkojaka i nie wyobrazam sobie juz zycia bez centralki w mojej 700
Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość