Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Montaż, demontaż i modyfikacje zawieszenia przedniego i tylnego, łańcucha, zębatek, centralki i bocznej stopki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje napędów, podnóżki, półki.
Awatar użytkownika
Pers68
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 72
Rejestracja: 02.11.2015, 12:32
Mój motocykl: XL600V

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Pers68 »

nadol pisze:
Pers68 pisze:Dzięki za odzew.
Niestety łańcuch to x-ring firmy Unibear 525...
To już wiesz czego nie kupować w przyszłości.
Wiadomo cena kuszaca, i tak pomyslalem sprawdze jak to bedzie się trzymac, wniosek jak zwykle ten sam oszczedny płaci dwa razy...teraz chyba bedę w DiD celować i to mocniejsza wersje (nawet mi sie nie chce mysleć co by sie stało jakby ten Unibear walnął)
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Nadol »

Może w twoim przypadku był źle zakuty - za mocno?
Nie zapominaj też o czyszczeniu/smarowaniu.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
Pers68
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 72
Rejestracja: 02.11.2015, 12:32
Mój motocykl: XL600V

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Pers68 »

Łańcuch był spięty spinką z zawleczką( po 8tys. wszystko z nią ok, nierozciągnięta i x-ring też ok) a czyszczenie i smarowanie co 500-700km albo po jeździe w terenie ostrzejszej...dziwne że problem dotyczy tyko jednej rolki na całym łańcuchu. No nic pozostaje zakup nowego łańcucha...
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Jaro-Ino »

Wypsikaj to WD40 i rozruszaj ręcznie, a potem sowicie zlej to olejem i powinno chulać. Jeśli się tylko zastał to wróci do łask.
Awatar użytkownika
Pers68
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 72
Rejestracja: 02.11.2015, 12:32
Mój motocykl: XL600V

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Pers68 »

Tam już niewiele z tej rolki zostało, zmieniam cały napęd.
Awatar użytkownika
tadzik
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 491
Rejestracja: 21.02.2015, 21:06
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: tadzik »

Tutaj nasmaruję posta bo nie wiem gdzie nim nakasztanić, może się ktoś odezwie :)
Chcę kupić oryginalną zębatkę zdawczą Hondy do XL600V rok 1999. Kto na forum sprzedaje? Podpowiecie?
Pozdro, tadzik
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój. ©Duńczyk
Pojeździj-FB
Pojeździj
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2518
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Artek »

tadzik pisze:Tutaj nasmaruję posta bo nie wiem gdzie nim nakasztanić, może się ktoś odezwie :)
Chcę kupić oryginalną zębatkę zdawczą Hondy do XL600V rok 1999. Kto na forum sprzedaje? Podpowiecie?
Riderparts Zabrze. :thumbsup:
Dominator.
Awatar użytkownika
tadzik
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 491
Rejestracja: 21.02.2015, 21:06
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: tadzik »

Dzięki dobry człowieku i Wesołych Świąt

wykciukowane
Pozdro, tadzik
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój. ©Duńczyk
Pojeździj-FB
Pojeździj
kwinto
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 50
Rejestracja: 05.02.2014, 20:51
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Markowa k.Łańcuta

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: kwinto »

tadzik pisze:Tutaj nasmaruję posta bo nie wiem gdzie nim nakasztanić, może się ktoś odezwie :)
Chcę kupić oryginalną zębatkę zdawczą Hondy do XL600V rok 1999. Kto na forum sprzedaje? Podpowiecie?
gmoto Łańcut-ale najlepiej zadzwonić nie wszystko mają wystawione na stronie :smile:
Awatar użytkownika
Marcinnn6
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 549
Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Zgierz

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Marcinnn6 »

chyba będę musiał wymienić łańcuch bo nie wiem co może być nie tak. Założyłem z przodu nową zębatkę oryginał honda napisami do zewnątrz + nowe zabezpieczenie. Poprzednia zebatka którą zdjąłem wyglądała tak:
https://photos.google.com/share/AF1QipP ... p5Vk85a1dn

koło ustawione prosto, łańcuch odpowiednio naciągnięty. Postawiłem trampka na centralnej stopce włączyłem bieg ale bez gazu i trochę szarpie widać to na przedniej zębatce łańcuch ma tendencje do jakby podskakiwania. Mierzyłem jest miejscami nierówno wyciągnięty (ale myślę że około 0,5cm nie więcej różnice są). Niechce zniszczyć sobie odrazu nowej zębatki czy to jest wina łańcucha? Nie mam pojęcia ile ma przebiegu bo trampka kupiłem na tym łańcuchu.

Jeżeli łańcuch jest do wymiany to tylną zębatkę też wymienić czy może zostać? wygląda ok. zęby proste nie zjechane.
Awatar użytkownika
Piter!!!
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 364
Rejestracja: 24.10.2015, 16:38
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Piter!!! »

A na regulacji, jak masz daleko wyciągnięty?
Ja teraz też założyłem oryg. z przodu, też mam nierówno wyciągnięty na jakieś pół centymetra. A naciąg mam dopiero na 1/3. Ja się tym nie stresuje. A podskakuje bo za niskie obroty i brak obciążenia.
Awatar użytkownika
Marcinnn6
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 549
Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Zgierz

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Marcinnn6 »

regulacji jest jeszcze dużo, dopiero druga kreska na naciągu wyszła. Zębatki mam 15/47.
Awatar użytkownika
Thorgal77
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1342
Rejestracja: 20.06.2008, 22:01
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Hindenburg (Zabrze)

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Thorgal77 »

to normalne że podskakuje.... "to normalne o tej porze...."

siadać ---> jechać
Wymiana uszkodzonych membran gaźnikowych XL600V, XL650, XRV750 RD04, XRV650 RD03 i inne

pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
Awatar użytkownika
Adam_M
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 790
Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Adam_M »

Jak naciagasz łańcuch? Dobrze jest usiasc na moto, a najlepiej ściągnąć tylny zawias pasami tak zeby wahacz byl w poziomie wzgledem ziemi. Chodzi o to zeby łańcuch miał maksymalny 'wychył'. I naciagasz wtedy na 'delikatny' luz.
I wtedy jak wahacz jest bez napiecia, stojacy na centralce to lancuch ma duzo wiecej luzu niż jadac na moto. Stad to skakanie na centralce :)
Mam nadzieję, że wyjaśniłem to dobrze :)

Tapnięte z Huawei P7
XJ600N 94'->TA600V 96'
Awatar użytkownika
Marcinnn6
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 549
Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Zgierz

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Marcinnn6 »

Adam_M pisze:Jak naciagasz łańcuch? Dobrze jest usiasc na moto, a najlepiej ściągnąć tylny zawias pasami tak zeby wahacz byl w poziomie wzgledem ziemi. Chodzi o to zeby łańcuch miał maksymalny 'wychył'. I naciagasz wtedy na 'delikatny' luz.
I wtedy jak wahacz jest bez napiecia, stojacy na centralce to lancuch ma duzo wiecej luzu niż jadac na moto. Stad to skakanie na centralce :)
Mam nadzieję, że wyjaśniłem to dobrze :)

Tapnięte z Huawei P7
Thorgal77 pisze:to normalne że podskakuje.... "to normalne o tej porze...."

siadać ---> jechać

Naciąg sprawdzałem na stopce bocznej w połowie długości łańcucha, luz mam ustawiony na 3,5cm. Ok,czaje już z tym podskakiwaniem
Awatar użytkownika
Konjo
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 46
Rejestracja: 01.09.2015, 17:19
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Kielce

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Konjo »

Odgrzeję temat, prośba o pomoc który zestaw wybrać do XL700:

1) DID 525 VX 118 + SUNSTAR
2) DID 525 VX 118 + JT SPROCKET
Awatar użytkownika
mapol
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 129
Rejestracja: 17.11.2014, 22:22
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Lublin

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: mapol »

1) DID 525 VX 118 + SUNSTAR
2) DID 525 VX 118 + JT SPROCKET
Ja założyłem Unibear + 2x JT i testuję :ok:
Awatar użytkownika
Konjo
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 46
Rejestracja: 01.09.2015, 17:19
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Kielce

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Konjo »

Łańcuch wezmę DID-a, zastanawiam się nad zębatkami JT a Sunstar-a. Te drugie są droższe na zestawie o ok 50 zł. Nie doszukałem się na forum nigdzie negatywnych opinii na temat JT więc może nie warto przepłacać ?
Awatar użytkownika
Qter
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3403
Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Reguły
Kontakt:

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: Qter »

IMHO JT i Sunstar to ta sama półka... - ja bym brał tańsze albo lepiej dostępne w danym momencie...

używałem i jednych i drugich i różnicy nie wiedziałem

PZDR

Qter
Geniusz tkwi w prostocie...

we don't cry very hard
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)

Post autor: ArturS »

Qter, masz u siebie w wiosce głównego dystrybutora Sunstara (motorland), odwiedź ich i popytaj o różnice. Jak pierwszy raz tam byłem i mi się wymknęło z ust "JT", to na sali handlowców nastała głęboka cisza, a potem nastąpił atak w formie zmasowanych wykładów o wyższości stali sunstrara, nad JT.
Osobiście używałem zębatek grosskopf, JT, Sunstar, afam, max..cośtam (chinka) i specjalnych różnic nie widziałem dopóki większość moich przelotów nie stała się offem. Tam w miarę trzymał się jedynie sunstar i afam, wszystko inne leciało w oczach - np. w RO po mniej niż 500km szutrów przednia zębatka JT była do wywalenia. Inna spawa, że wtedy przychylałem się do teorii "wjeżdżasz w off, to dawaj olejarkę na max", a z czymś takim można zjechać każdą zębatkę do zera w kilkaset km.
Na FAT był fajny temat o zębatkach, jakieś testy twardości itp. Ważniejsza jednak była płynąca z tego konkluzja, wysunięta względem nieszczęsnych wałków zdawczych hondy. A mianowicie "raz użyłeś JT, to używać JT, a nie na zmianę sunstara, oryginału czy innego AFAMA". Każdy producent nieco inaczej wykonuje wieloklin (w teorii powinny być takie same, ale nie są), więc zmiana zębatki na inną (w sensie producenta) powoduje szybkie dotarcie się zębatki z walkiem lub... wałka z zębatką. A potem jest płacz i lament ;)

Osobiście jestem za sunstarem, ale nie testowałem jeszcze nowych JT - kilka mi wpado w ręce.
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość