TA 600 kiwaczek
TA 600 kiwaczek
Szukam informacji o serwisie kiwaczka, ale widze ze temat bardzo chyba slabo i zadko przerabiany. Przymierzam sie do wymiany kompletu lozysk i uszczelniaczy w wahaczu - na wszelki wypadek moze i kiwaczek by przegladnac? Ale ani zestwu naprawczego nie znalazlem w riderparts.pl, ani opisu co i jak. Czyzby ten element byl niezniszczalny Ktos, cos???
-
- przycierający rafki
- Posty: 1224
- Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: POLICHNO
Re: TA 600 kiwaczek
Oj jak najbardziej znszczalny i drogi w serwisie
Zawsze warto rozebrać umyć i nasmarować .
Zawsze warto rozebrać umyć i nasmarować .
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
Re: TA 600 kiwaczek
Czyli w najlepszym wypadku same uszczelniacze beda potrzebneNext22 pisze:Oj jak najbardziej znszczalny i drogi w serwisie
Zawsze warto rozebrać umyć i nasmarować .
Re: TA 600 kiwaczek
Wzialem sobie za punkt honoru znalezienie listy czesci potrzebnych do kompletnej odbudowy bebechow kiwaczka. Coz.... tanio nie jest (cena w uk od Davida silversa) za klp z nowymi tulejkami to ponad 1000 pln
Lista czesci: numer z rysunku-numer hondy-wymiary-ilosc sztuk potrzebnych
6 - tulejka-52463-MAW-760
7- tulejka-52464-MY1-000
9- tulejka-52465-MY1-000
10- tulajka-52473-MY1-000
20- lozysko igielkowe 91071-MY1-005 (17x24x17) mm x 5 pcs
21-lozysko igielkowe 91072-MY1-005 (20x26x20) mm x 2 pcs
22- uszczelniacz 91254-KS6-003 (20x26x4.5) mm x4 pcs
23- uszczelniacz 91262-KV3-831 (17x24x5) mm x 6 pcs
Lista czesci: numer z rysunku-numer hondy-wymiary-ilosc sztuk potrzebnych
6 - tulejka-52463-MAW-760
7- tulejka-52464-MY1-000
9- tulejka-52465-MY1-000
10- tulajka-52473-MY1-000
20- lozysko igielkowe 91071-MY1-005 (17x24x17) mm x 5 pcs
21-lozysko igielkowe 91072-MY1-005 (20x26x20) mm x 2 pcs
22- uszczelniacz 91254-KS6-003 (20x26x4.5) mm x4 pcs
23- uszczelniacz 91262-KV3-831 (17x24x5) mm x 6 pcs
- Antol
- miejski lanser
- Posty: 344
- Rejestracja: 22.03.2011, 14:01
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraków
Re: TA 600 kiwaczek
Hej, jak nie gardzisz używanym, to mam taki na zbyciu. Z tego co pamiętam to był w niezłym stanie. (zmieniałem razem z wahaczem). Jak chcesz to wyślę Ci zdjęcia.
Re: TA 600 kiwaczek
Antol pisze:Hej, jak nie gardzisz używanym, to mam taki na zbyciu. Z tego co pamiętam to był w niezłym stanie. (zmieniałem razem z wahaczem). Jak chcesz to wyślę Ci zdjęcia.
Dzieki, bede pamietal. W Pl jestsmy prawie po sasiedzku jako małopolanie, moj tez dziala, chce go rozebrac i zweryfikowac, jak bedzie ok to na same uszczelniacze i smar nie wydam majatku. Tulejki to oczywiscie ekstremalny przypadek (pewnie bym z dobrego materialu i tak je dorabial). Jak sie wkurze to kalamitki wywierce I bedzie po krzyku.
- Antol
- miejski lanser
- Posty: 344
- Rejestracja: 22.03.2011, 14:01
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraków
Re: TA 600 kiwaczek
Tam największy problem jest jak łożyska padają. A najczęściej dzieje się tak, jak nikt tam nie zagląda
Niestety zazwyczaj jest za późno i zatare łożyska oprócz tego że same się wycierają to uazkadzaja tuleje. Nie pomaga też to, że te łożyska pracują wahliwie, a nie obrotowo.
Jak będziesz to robił to sugeruje przeglądać też lozyskowanie wahacza, to jest kolejna rzecz która jest zazwyczaj olewana, a te łożyska są chyba jeszcze droższe
Niestety zazwyczaj jest za późno i zatare łożyska oprócz tego że same się wycierają to uazkadzaja tuleje. Nie pomaga też to, że te łożyska pracują wahliwie, a nie obrotowo.
Jak będziesz to robił to sugeruje przeglądać też lozyskowanie wahacza, to jest kolejna rzecz która jest zazwyczaj olewana, a te łożyska są chyba jeszcze droższe
Re: TA 600 kiwaczek
Bede przegladal caly kiwak,wahacz i lacznik, z tego co widze to z tym lozyskiem bedzie problem:Antol pisze:Tam największy problem jest jak łożyska padają. A najczęściej dzieje się tak, jak nikt tam nie zagląda
Niestety zazwyczaj jest za późno i zatare łożyska oprócz tego że same się wycierają to uazkadzaja tuleje. Nie pomaga też to, że te łożyska pracują wahliwie, a nie obrotowo.
Jak będziesz to robił to sugeruje przeglądać też lozyskowanie wahacza, to jest kolejna rzecz która jest zazwyczaj olewana, a te łożyska są chyba jeszcze droższe
20- lozysko igielkowe 91071-MY1-005 (17x24x17) mm x 5 pcs, dostepne tylko oryginaly po 50pln sztuka
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2514
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: TA 600 kiwaczek
Temat zamienników łożysk kiwaczki jest już opisany na forum. Trza dobrze poszukać.
Zależy także o jakim trampku 600 mówimy bo są trzy rodzaje łożyskowania kiwaczki.
-Trampki najstarsze miały tuleje ślizgowe (niektóre kalamitki).
-92 rocznik na pewno miał igiełki luzem ( kiedyś pokusiłem się o policzenie kpl. 250 szt.)tak jak na zdjęciach poniżej.
-Ostatnie roczniki mają łożyska igiełkowe z koszyczkami. Najmniejsza ilość igiełek na pewno wpływa negatywnie na szybsze zużywanie elementów układu.
Zamienniki łożysk (stosunkowo niedrogie) też są w koszyczkach i jest jeszcze mniej tych igiełek.
Uszczelniacze pan Hąda też zrobił dedykowane (czyt. drogie). Można zastosować tańsze zamienniki(bardzo tanie o grubości 5mm).
_Shadow zna temat tych oringów i może kiedyś zrobi dobre opracowanie bo ma ku temu predyspozycje
Bicio (czasem obecny na forum) kiwaczkę przerabia na tulejach poliuretanowych. Dobry tokarz bez problemu ogarnie temat.
O ile łożyska oryginalne choć drogie mogą być dostępne o tyle internety donoszą, że tuleje i śruby w pewnych wymiarach są już niedostępne do starszych modeli.
Zależy także o jakim trampku 600 mówimy bo są trzy rodzaje łożyskowania kiwaczki.
-Trampki najstarsze miały tuleje ślizgowe (niektóre kalamitki).
-92 rocznik na pewno miał igiełki luzem ( kiedyś pokusiłem się o policzenie kpl. 250 szt.)tak jak na zdjęciach poniżej.
-Ostatnie roczniki mają łożyska igiełkowe z koszyczkami. Najmniejsza ilość igiełek na pewno wpływa negatywnie na szybsze zużywanie elementów układu.
Zamienniki łożysk (stosunkowo niedrogie) też są w koszyczkach i jest jeszcze mniej tych igiełek.
Uszczelniacze pan Hąda też zrobił dedykowane (czyt. drogie). Można zastosować tańsze zamienniki(bardzo tanie o grubości 5mm).
_Shadow zna temat tych oringów i może kiedyś zrobi dobre opracowanie bo ma ku temu predyspozycje
Bicio (czasem obecny na forum) kiwaczkę przerabia na tulejach poliuretanowych. Dobry tokarz bez problemu ogarnie temat.
O ile łożyska oryginalne choć drogie mogą być dostępne o tyle internety donoszą, że tuleje i śruby w pewnych wymiarach są już niedostępne do starszych modeli.
Dominator.
- leoon
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 47
- Rejestracja: 09.10.2016, 15:15
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Sądecczyzna
Re: TA 600 kiwaczek
Odkopuje temat
Padło mi łożysko igiełkowe oraz tulejka w kiwaczce (trampek 600 rok 1995) w miejscu mocowania amora.
Doradzi ktoś gdzie to kupić?
Łożysko szer 17mm, śr, zewn. 24,5mm śr wewn. 17,5mm
Tulejka szer, 30 mm, śr. zewn. 17,5mm, śr. wewn.10 mm.
Padło mi łożysko igiełkowe oraz tulejka w kiwaczce (trampek 600 rok 1995) w miejscu mocowania amora.
Doradzi ktoś gdzie to kupić?
Łożysko szer 17mm, śr, zewn. 24,5mm śr wewn. 17,5mm
Tulejka szer, 30 mm, śr. zewn. 17,5mm, śr. wewn.10 mm.
-
- przycierający rafki
- Posty: 1224
- Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: POLICHNO
Re: TA 600 kiwaczek
Tuleja - swożeń tylko OEM od Hondy łożyska do kupienia w hurtowniach da się znaleźć.
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
- leoon
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 47
- Rejestracja: 09.10.2016, 15:15
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Sądecczyzna
Re: TA 600 kiwaczek
Dzięki.
Poszukam łożyska i jeśli znajdę to może wytoczę tulejkę na wymiar.
Poszukam łożyska i jeśli znajdę to może wytoczę tulejkę na wymiar.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość