Recenzja użytkownika kkbike po połowie sezonu

Montaż, demontaż i modyfikacje zawieszenia przedniego i tylnego, łańcucha, zębatek, centralki i bocznej stopki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje napędów, podnóżki, półki.
mostry1988
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 62
Rejestracja: 20.04.2018, 09:31
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Łobez

Recenzja użytkownika kkbike po połowie sezonu

Post autor: mostry1988 »

Tak jak obiecywałem – zdjąłem zębatkę kkbike, żeby zobaczyć skąd wziął się luz po 2900km. Pierwszą niepokojącą rzeczą jaką zobaczyłem było to, że mimo użycia najlepszego na rynku smaru do tego połączenia w miejscach, gdzie były największe siły pojawiła się ruda:

https://drive.google.com/file/d/1MmNGZg ... sp=sharing


Fimik prezentujący luz:

https://drive.google.com/file/d/1Ij_dFh ... sp=sharing

Po oczyszczeniu i dokładnym obejrzeniu zębatki widać, że jej wielowypust w miejscu przed zabezpieczeniem - czyli tam gdzie zębatka jest szersza od normalnej (od czoła patrząc na motocykl z jego lewej strony) – wyrobił się bardzo szybko bo już po 2900km:

https://drive.google.com/open?id=1kT9uH ... FFtJvzSi6V

Wielowypust na wałku zdawczym mam dość mocno już zużyty (niestety foto przed oczyszczeniem - jutro mogę cyknąć nowe):

https://drive.google.com/open?id=1uM9Uz ... L5bEeZy983

Po zamontowaniu kkbike pracowała ona przyjmując cały moment obrotowy w miejscu, gdzie normalna zębatka nie pracowała – przed zabezpieczeniem. Na moje szczęście nie wałek w tym miejscu, a kkbike się poddała i teraz praktycznie wszędzie na całej szerokości luz między wielowypustami jest prawdopodobnie identyczny. W miejscu normalnej zębatki są wyrobione wielowypusty na wałku, a w miejscu, gdzie pracuje kkbike wyrobiona jest zębatka. Postanawiam ją wkleić. Morał tego jest taki, że na wałek w stanie idealnym warto włożyć tę zębatkę profilaktycznie. Wałek w stanie takim jak mój najlepiej wymienić. Ja w tym tygodniu jeszcze wkleję, a za rok pewnie wymienię lub będę wklejał nadal. Kolejna rzecz, którą ja bym robił, gdybym miał wałek w stanie bardzo dobrym, to smarowanie tego połączenia wraz z każdym smarowaniem łańcucha tym bardziej, że smary MoS2 są dostępne w sprayu. Chociaż zdjęcie i ponowny montaż zębatki to tak naprawdę 20min roboty. Koła tylnego nie trzeba zdejmować. Ja luzuję oś, napinacze i przesuwam koło w przód na tyle, ile pozwala wahacz. Potem zsuwam łańcuch z tylnej zębatki w stronę felgi (wcześniej demontuję osłonę łańcucha) i można śmiało zdjąć łańcuch z zębatki przedniej. Łańcuch wieszam sobie na górnej śrubie od pokrywy zębatki i łapię go trytytką poniżej zębatki aby nie przeszkadzał. W ten sposób zębatka jest na wierzchu.

Poniżej pozwolę sobie wrzucić jeszcze kilka fotek ze względu na spore zainteresowanie tym patentem.

Pozdrawiam, Rekin (mostry1988)

https://drive.google.com/open?id=1PMUVp ... bgUQ8S2c27

Na poniższym widać, że niepotrzebnie włosi tak sporą fazę zrobili na wielowypustach od strony silnika - zębatka przez to niewiele się tam opiera na wałku a mogłaby tam też używać wieloklinu, którego zwykła zębatka nie sięga:
https://drive.google.com/open?id=133yhE ... Yv8SwEM15D
Na poniższym widać, że śruby nie przenoszą momentu, tylko trzymają blaszki zabezpieczające. Zębatka jest jednym elementem:
https://drive.google.com/open?id=1hRoRe ... qWXXHeK8We

https://drive.google.com/open?id=1PJrgD ... vt-urfZ3Xf

Ostatnie zdjęcie aby pokazać zużycie zębów napędzających łańcuch:
https://drive.google.com/open?id=1s7Kp_ ... jrbkMUKP4T

Pozdrawiam, Rekin (mostry1988)
Komu w drogę temu trampek
mostry1988
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 62
Rejestracja: 20.04.2018, 09:31
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Łobez

Re: Recenzja użytkownika kkbike po połowie sezonu

Post autor: mostry1988 »

Dla tych, którzy już to przeczytali - powyższa relacja jest po przejechaniu 2900km
Komu w drogę temu trampek
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Recenzja użytkownika kkbike po połowie sezonu

Post autor: Artek »

Po Twoich zdjęciach ( pewnie niedługo znikną-google) widać ocokaman.
Mieliście rację, śrubki nie przenoszą obciążenia ścinającego ( sypię głowę popiołem a jaja smaruję smarem do siodła).
Miałem rację, że wyrobila się zębatka a nie wałek.
Ciekawe jaką twardość ma kkbike w porównaniu do oryginałów i zamienników?
Wklejenie ten zębatki mostry1988 to jedyny ratunek dla Twojego wałka i przedłużenie jazdy do remontu pieca.
Ps. niedaleko mieszkamy (nawet niedawno tam moto byłem), więc spotkanie nieuniknione. :cool:
Dominator.
mostry1988
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 62
Rejestracja: 20.04.2018, 09:31
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Łobez

Re: Recenzja użytkownika kkbike po połowie sezonu

Post autor: mostry1988 »

Artek pisze:Po Twoich zdjęciach ( pewnie niedługo znikną-google) widać ocokaman.
Mieliście rację, śrubki nie przenoszą obciążenia ścinającego ( sypię głowę popiołem a jaja smaruję smarem do siodła).
Miałem rację, że wyrobila się zębatka a nie wałek.
Ciekawe jaką twardość ma kkbike w porównaniu do oryginałów i zamienników?
Wklejenie ten zębatki mostry1988 to jedyny ratunek dla Twojego wałka i przedłużenie jazdy do remontu pieca.
Ps. niedaleko mieszkamy (nawet niedawno tam moto byłem), więc spotkanie nieuniknione. :cool:
Do spotkań jestem zawsze za ;-) pisałem gdzieś o twardości ( może na FAT), bo mierzyłem kkbike i sunstar.

Sunstar 62HRC
KKBike 61HRC

Najgorsze jest to, że miałem miernik, a wałka nie zmierzyłem, ale jeszcze zmierzę.

Wkleję jak na razie, a za rok wymienię na nowy.

Foty pokazujące, że śrubki nie pracują specjalnie z myślą o Tobie zrobiłem hehe
Ostatnio zmieniony 20.11.2018, 22:37 przez mostry1988, łącznie zmieniany 1 raz.
Komu w drogę temu trampek
mostry1988
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 62
Rejestracja: 20.04.2018, 09:31
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Łobez

Re: Recenzja użytkownika kkbike po połowie sezonu

Post autor: mostry1988 »

A dlaczego zdjęcia znikną? Zielony w temacie here ;-)

Co ewentualnie zrobić, żeby to zostało dla potomnych na zawsze?
Komu w drogę temu trampek
Pawel
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 506
Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Orzesze

Re: Recenzja użytkownika kkbike po połowie sezonu

Post autor: Pawel »

Dzięki za porządną recenzję :thumbsup: .

Jak na 2900km to luz zrobił się bardzo duży. Uważam, że szybkie wyrobienie się zębatki w Twoim przypadku powstało z powodu bardzo dużego zużycia wałka. Wielowypust w Twoim wałku jest wyrobiony od samego początku (od strony silnika), a dobry tylko na jego końcu, więc zębatka musiała się szybko wyrobić. Przeważnie używany/zużyty wałek od strony silnika jest kawałeczek dobry, bo standardowa zębatka tam nie dochodzi. Ktoś (lub Ty) musiał dać jakieś dystanse (np. podkładki) pomiędzy standardową zębatkę a zabezpieczenie zębatki i zębatka przesunęła się bardziej w stronę silnika. Pewien czas pochodziło, ale wałek też się tam wyrobił i teraz jest tak zużyty a nie inaczej. Gdyby zębatka KKBike "trzymała" na wałku trochę na początku i trochę na końcu pewnie wytrzymałaby dużo większy przebieg, bo powierzchnia styku z wałkiem byłaby większa, a zębatka pracowałaby w jednej osi z wałkiem, a nie z tendencją do pracy pod kątem.

Wklejenie KKBike załatwi problem i będzie dużo lepsze niż wklejenie zwykłej zębatki.
Dlugi1
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 414
Rejestracja: 14.06.2017, 09:52
Mój motocykl: XL650V

Re: Recenzja użytkownika kkbike po połowie sezonu

Post autor: Dlugi1 »

mostry1988 pisze: ...pisałem gdzieś o twardości ( może na FAT), bo mierzyłem kkbike i sunstar.

Sunstar 62HRC
KKBike.
To jaką twardość ma KKBike, bo nie widzę na fonie :(
mostry1988
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 62
Rejestracja: 20.04.2018, 09:31
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Łobez

Re: Recenzja użytkownika kkbike po połowie sezonu

Post autor: mostry1988 »

Pawel pisze:Dzięki za porządną recenzję :thumbsup: .

Jak na 2900km to luz zrobił się bardzo duży. Uważam, że szybkie wyrobienie się zębatki w Twoim przypadku powstało z powodu bardzo dużego zużycia wałka. Wielowypust w Twoim wałku jest wyrobiony od samego początku (od strony silnika), a dobry tylko na jego końcu, więc zębatka musiała się szybko wyrobić. Przeważnie używany/zużyty wałek od strony silnika jest kawałeczek dobry, bo standardowa zębatka tam nie dochodzi. Ktoś (lub Ty) musiał dać jakieś dystanse (np. podkładki) pomiędzy standardową zębatkę a zabezpieczenie zębatki i zębatka przesunęła się bardziej w stronę silnika. Pewien czas pochodziło, ale wałek też się tam wyrobił i teraz jest tak zużyty a nie inaczej. Gdyby zębatka KKBike "trzymała" na wałku trochę na początku i trochę na końcu pewnie wytrzymałaby dużo większy przebieg, bo powierzchnia styku z wałkiem byłaby większa, a zębatka pracowałaby w jednej osi z wałkiem, a nie z tendencją do pracy pod kątem.

Wklejenie KKBike załatwi problem i będzie dużo lepsze niż wklejenie zwykłej zębatki.
Dobrze piszesz. Takie same wnioski jak ja wyciągasz. Ja przed kkbike nie dawałem tam nic. Ktoś załatwił wałek z poprzedników. Ja go mam od kwietnia. I tak go lubię
Komu w drogę temu trampek
mostry1988
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 62
Rejestracja: 20.04.2018, 09:31
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Łobez

Re: Recenzja użytkownika kkbike po połowie sezonu

Post autor: mostry1988 »

Dlugi1 pisze:
mostry1988 pisze: ...pisałem gdzieś o twardości ( może na FAT), bo mierzyłem kkbike i sunstar.

Sunstar 62HRC
KKBike.
To jaką twardość ma KKBike, bo nie widzę na fonie :(
61HRC. Nie widziałeś, bo nie napisałem ;-) przepraszam, poprawiłem
Komu w drogę temu trampek
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 728
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Recenzja użytkownika kkbike po połowie sezonu

Post autor: old1977 »

mostry1988 pisze:
Pawel pisze:Dzięki za porządną recenzję :thumbsup: .

Jak na 2900km to luz zrobił się bardzo duży. Uważam, że szybkie wyrobienie się zębatki w Twoim przypadku powstało z powodu bardzo dużego zużycia wałka. Wielowypust w Twoim wałku jest wyrobiony od samego początku (od strony silnika), a dobry tylko na jego końcu, więc zębatka musiała się szybko wyrobić. Przeważnie używany/zużyty wałek od strony silnika jest kawałeczek dobry, bo standardowa zębatka tam nie dochodzi. Ktoś (lub Ty) musiał dać jakieś dystanse (np. podkładki) pomiędzy standardową zębatkę a zabezpieczenie zębatki i zębatka przesunęła się bardziej w stronę silnika. Pewien czas pochodziło, ale wałek też się tam wyrobił i teraz jest tak zużyty a nie inaczej. Gdyby zębatka KKBike "trzymała" na wałku trochę na początku i trochę na końcu pewnie wytrzymałaby dużo większy przebieg, bo powierzchnia styku z wałkiem byłaby większa, a zębatka pracowałaby w jednej osi z wałkiem, a nie z tendencją do pracy pod kątem.

Wklejenie KKBike załatwi problem i będzie dużo lepsze niż wklejenie zwykłej zębatki.
Dobrze piszesz. Takie same wnioski jak ja wyciągasz. Ja przed kkbike nie dawałem tam nic. Ktoś załatwił wałek z poprzedników. Ja go mam od kwietnia. I tak go lubię
czyli można powiedzieć że kkbike zadanie spełnia,w twoim przypadku gdzie wałek już jest w stanie agonalnym pozwala na wydłużenie tego co nieuniknione czyli wymiany wałka tak jak kolega wyżej uważam że w twoim wypadku zębatka nie pracuje w osi dlatego się szybciej zużywa,ale mimo tak mocno zużytego wałka pozwala jeszcze użytkować moto ja zrobię relację w następnym sezonie u mnie wałek jest w b.dobrym stanie zobaczymy czy zębatka się podda
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
kapsun
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 459
Rejestracja: 27.11.2017, 14:01
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Recenzja użytkownika kkbike po połowie sezonu

Post autor: kapsun »

Super relacja, reasumując kkbike odwlecze czas remontu, i póki co można się cieszyć jazdą, zawsze to jakieś rozwiązanie
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Recenzja użytkownika kkbike po połowie sezonu

Post autor: Artek »

mostry1988 pisze:A dlaczego zdjęcia znikną? Zielony w temacie here ;-)

Co ewentualnie zrobić, żeby to zostało dla potomnych na zawsze?
Zewnętrzne hostingi zdjęć po jakimś czasie wygasają np. fotosik, picassa itp.
Wyjścia są trzy:
-opłacić składkę na forum(utrzymanie serwera kosztuje) i umieścić zdjęcia w galerii forumowej.
-ktoś( zielony-opłacający składkę) za Ciebie może wstawić zdjęcia.
- inne sposoby wstawiania zdjęć-opis na forum( dla mnie jako lamera internetowego zbyt to trudne).
Dominator.
mostry1988
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 62
Rejestracja: 20.04.2018, 09:31
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Łobez

Re: Recenzja użytkownika kkbike po połowie sezonu

Post autor: mostry1988 »

Próbowałem dołączyć do klubu. Prośbę o to zgłosiłem już przed Motomyczkami, więc dość dawno. Po kilku tygodniach dostałem odpowiedź na maila. Chcąc przyspieszyć wysłałem składkę i dostałem odpowiedź, że źle zatytułowana i zwrot. Sprawa stanęła w miejscu ;-) nawet nie dostałem statusu kandydat aby mieć dostęp do info odnośnie poprawnego tytułu przelewu ;-)
Może jeszcze coś się ruszy to wtedy dodam do galerii. Tak byłoby najlepiej.
Komu w drogę temu trampek
Awatar użytkownika
tomekpe
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2476
Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Milanówek

Re: Recenzja użytkownika kkbike po połowie sezonu

Post autor: tomekpe »

Artek pisze:
mostry1988 pisze:A dlaczego zdjęcia znikną? Zielony w temacie here ;-)

Co ewentualnie zrobić, żeby to zostało dla potomnych na zawsze?
Zewnętrzne hostingi zdjęć po jakimś czasie wygasają np. fotosik, picassa itp.
Wyjścia są trzy:
-opłacić składkę na forum(utrzymanie serwera kosztuje) i umieścić zdjęcia w galerii forumowej.
-ktoś( zielony-opłacający składkę) za Ciebie może wstawić zdjęcia.
- inne sposoby wstawiania zdjęć-opis na forum( dla mnie jako lamera internetowego zbyt to trudne).
Moje zdjęcia na Google nie wygasły od kilku lat. Nie masz tu racji, akurat ich hosting nie jest czasowy (mam n mysli google drive).
kapsun
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 459
Rejestracja: 27.11.2017, 14:01
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Recenzja użytkownika kkbike po połowie sezonu

Post autor: kapsun »

Ponieważ szykuje się do wyjazdu, trampek przeszedł przegląd eksploatacjyjny

Wrzucam fote zębatki kkbike po przebiegu 10kkm, wnioski brak zużycia zębów i brak zużycia wałka, sorry ale tu foty nie zrobilem

Testujemy dalej...


Obrazek
Awatar użytkownika
KrzysieG
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 679
Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olkusz

Re: Recenzja użytkownika kkbike po połowie sezonu

Post autor: KrzysieG »

Tylko klej i cześć. Moja na technikolu już z 10tysi zrobiła, a wy dalej kombinujecie.
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 732
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Recenzja użytkownika kkbike po połowie sezonu

Post autor: Solidworks »

KrzysieG pisze:Tylko klej i cześć. Moja na technikolu już z 10tysi zrobiła, a wy dalej kombinujecie.
Dlatego już wolę przemilczeć temat. Rezultat ten sam z różnicą, że zębatka oryginalna z gumą. Klej dedykowany do wałka jest wystarczający przynajmniej u mnie. Nie stosuję ala' metal w płynie.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
ryszard
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 117
Rejestracja: 25.05.2015, 07:11
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Tczew

Re: Recenzja użytkownika kkbike po połowie sezonu

Post autor: ryszard »

Hej a ja mam pytanie czy oryginalna z tłumikiem gumowym dużo mniej przenosi drgania .Warto ją zakładać czy latać na sunstarze.
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 732
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Recenzja użytkownika kkbike po połowie sezonu

Post autor: Solidworks »

ryszard pisze:Hej a ja mam pytanie czy oryginalna z tłumikiem gumowym dużo mniej przenosi drgania .Warto ją zakładać czy latać na sunstarze.
Podobno mniej. Ja różnicy nie zauważyłem. Weź pod uwagę, że cena nie jest dużo wyższa no i masz 10 do lansu bo oryginalna Pana Hondy :D
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Pawel
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 506
Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Orzesze

Re: Recenzja użytkownika kkbike po połowie sezonu

Post autor: Pawel »

Solidworks pisze:[...]Klej dedykowany do wałka jest wystarczający przynajmniej u mnie.
Jaki to jest klej?
ryszard pisze:Hej a ja mam pytanie czy oryginalna z tłumikiem gumowym dużo mniej przenosi drgania .Warto ją zakładać czy latać na sunstarze.
Czy ta guma tłumi drgania to nie wiem, ale na pewno sprawia że napęd jest cichszy. Nie wiem jak Sunstar, ale JT też robi wersję z gumą :wink: .
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość