RICOR intiminator
- unquadium
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 29.12.2016, 12:17
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Kraków
RICOR intiminator
Hej,
Czy ktoś z Was montował takie ustrojstwo?
http://store.ricorshocks.com/product_p/ ... 1tralp.htm
Ciekaw jestem waszych opinii z praktyki. Na zachodnich forach ludzie bardzo sobie chwalą zachowanie zawieszenia w Trampkach po zaaplikowaniu tej modyfikacji. Poprawcie mnie jeśli się mylę ale to chyba działa jak symulator kartridża?
Czy ktoś z Was montował takie ustrojstwo?
http://store.ricorshocks.com/product_p/ ... 1tralp.htm
Ciekaw jestem waszych opinii z praktyki. Na zachodnich forach ludzie bardzo sobie chwalą zachowanie zawieszenia w Trampkach po zaaplikowaniu tej modyfikacji. Poprawcie mnie jeśli się mylę ale to chyba działa jak symulator kartridża?
- Piter!!!
- miejski lanser
- Posty: 364
- Rejestracja: 24.10.2015, 16:38
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: RICOR intiminator
Był jeden gość na forum, poszukaj, chwalił sobie. Też o tym myślałem.
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: RICOR intiminator
Na razie tylko zakupione, założę pewnie w kwietniu. Do zlotu w Lipie powinny być już wyniki testów.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
- Marcinnn6
- czyściciel nagaru
- Posty: 549
- Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Zgierz
Re: RICOR intiminator
zerknąłem na google grafika i nie bardzo czaje, to ma usztywnić zawieszenie? jakie jest zadanie tego ustrojstwa?
- unquadium
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 29.12.2016, 12:17
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Kraków
Re: RICOR intiminator
Znalazłem jeszcze emulator produkowany przez Race Tech. Cena podobna, opinie na hamerykańskich forach również, Ludzie chwalą.
http://racetech.com/ProductSearch/2/Hon ... lp/2007-08
http://www.racetech.com/page/title/Emul ... hey%20Work
Generalnie przednie zawieszenie w motocyklu działa tak: masz w lagach sprężynę, która jest głównym elementem amortyzującym. Dodatkowo w celu wprowadzenia opóźnienia, które między innymi ma tłumić drgania, w ladze znajduje się olej i tłok opierający się na tej sprężynie. Na obrazku poniżej ten mój "tłok" nazywają "damping rod".
W tłoku wywiercone są otwory, tak żeby olej mógł wędrować na jego jedną i drugą stronę. W momencie jak wjeżdżasz w dziurę, to razem ze ściśnięciem sprężyny przetacza się olej. Otwory są relatywnie małe i olej przetacza się przez nie pod ciśnieniem. Część energii ruchu zawieszenia jest wytracana. Zapobiega to bujaniu w górę i dół, jakie normalnie po wjechaniu w dziurę pojawiło by się, bo sprężyna jest sprężysta ;). Na rysunku poniżej masz strzałkami narysowaną taką wędrówkę oleju. A te otwory o których pisałem nazywają "orifice".
Jak te otwory są duże, to zawieszenie szybko reaguje na i sprawia wrażenie miękkiego. Jak są małe to jest oczywiście na odwrót. W trampku zawieszenie zestawione jest tak, żeby dało się pojechać w terenie. Otwory są relatywnie duże i dzięki temu możesz wybierać duże nierówności, bo amor reaguje szybko dużym schowaniem się. Ale ma to swoje wady... czyli niesławne nurkowanie podczas hamowania na czarnym.
Te emulatory, o które pytasz, to dodatkowy element, który nakłada się na "tłok". Emulator reguluje szybkość przepływu oleju. Działa w taki sposób, że jak jest poddawany małemu ciśnieniu, bo na przykład przyhamowałeś, to ogranicza przepływ oleju i w ten sposób "usztywnia" zawias. A jak przypierdzielisz w dziurę i ciśnienie w ladze robi się duże, olej przepuszczany jest przez emulator bez problemu i masz dalej zalety normalnego zawieszenia trampkowego.
http://racetech.com/ProductSearch/2/Hon ... lp/2007-08
Czekam zatem z niecierpliwością ;)nadol pisze:Na razie tylko zakupione, założę pewnie w kwietniu. Do zlotu w Lipie powinny być już wyniki testów.
Specjalistą nie jestem, więc napiszę Ci to co przeczytałem w necie + usłyszałem na szkoleniu u Szparaqa. Działanie amora rozumiem na chłopski rozum, więc patrz na to co piszę krytycznie. Jakbym powypisywał jakieś straszne głupoty to mnie poprawcie.Marcinnn6 pisze:zerknąłem na google grafika i nie bardzo czaje, to ma usztywnić zawieszenie? jakie jest zadanie tego ustrojstwa?
http://www.racetech.com/page/title/Emul ... hey%20Work
Generalnie przednie zawieszenie w motocyklu działa tak: masz w lagach sprężynę, która jest głównym elementem amortyzującym. Dodatkowo w celu wprowadzenia opóźnienia, które między innymi ma tłumić drgania, w ladze znajduje się olej i tłok opierający się na tej sprężynie. Na obrazku poniżej ten mój "tłok" nazywają "damping rod".
W tłoku wywiercone są otwory, tak żeby olej mógł wędrować na jego jedną i drugą stronę. W momencie jak wjeżdżasz w dziurę, to razem ze ściśnięciem sprężyny przetacza się olej. Otwory są relatywnie małe i olej przetacza się przez nie pod ciśnieniem. Część energii ruchu zawieszenia jest wytracana. Zapobiega to bujaniu w górę i dół, jakie normalnie po wjechaniu w dziurę pojawiło by się, bo sprężyna jest sprężysta ;). Na rysunku poniżej masz strzałkami narysowaną taką wędrówkę oleju. A te otwory o których pisałem nazywają "orifice".
Jak te otwory są duże, to zawieszenie szybko reaguje na i sprawia wrażenie miękkiego. Jak są małe to jest oczywiście na odwrót. W trampku zawieszenie zestawione jest tak, żeby dało się pojechać w terenie. Otwory są relatywnie duże i dzięki temu możesz wybierać duże nierówności, bo amor reaguje szybko dużym schowaniem się. Ale ma to swoje wady... czyli niesławne nurkowanie podczas hamowania na czarnym.
Te emulatory, o które pytasz, to dodatkowy element, który nakłada się na "tłok". Emulator reguluje szybkość przepływu oleju. Działa w taki sposób, że jak jest poddawany małemu ciśnieniu, bo na przykład przyhamowałeś, to ogranicza przepływ oleju i w ten sposób "usztywnia" zawias. A jak przypierdzielisz w dziurę i ciśnienie w ladze robi się duże, olej przepuszczany jest przez emulator bez problemu i masz dalej zalety normalnego zawieszenia trampkowego.
- Piter!!!
- miejski lanser
- Posty: 364
- Rejestracja: 24.10.2015, 16:38
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: RICOR intiminator
Race tech jest do lag od 44mm, czyli do afry. Do tramka jest to pierwsze. Jak by można to było dostać u nas, brałbym..
- unquadium
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 29.12.2016, 12:17
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Kraków
Re: RICOR intiminator
Według strony producenta te emulatory powinny do trampka pasować: https://www.amazon.com/Race-Valve-Cartr ... B003RFAARS
żródło:http://racetech.com/ProductSearch/2/Hon ... lp/2007-08
żródło:http://racetech.com/ProductSearch/2/Hon ... lp/2007-08
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2923
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: RICOR intiminator
Dość mocno temat zgłębiałem i wychodzi na to że ogólnie - warto. Ja do Trampka 600 po prostu wsadziłem zawieszenie od AT, ale teraz wolałbym instalować intiminatory.
Jak będę miał zbędną kasę to do V-Stroma chętnie bym zainstalował sobie - planowałem ale był inne pilniejsze wydatki ostatnio.
Pozdr
zimny
Jak będę miał zbędną kasę to do V-Stroma chętnie bym zainstalował sobie - planowałem ale był inne pilniejsze wydatki ostatnio.
Pozdr
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- Marcinnn6
- czyściciel nagaru
- Posty: 549
- Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Zgierz
Re: RICOR intiminator
wielkie dzięki unquadium za dobry opis , akurat działanie amorka jest mi ogólnie znane, ale właśnie zastanawiałem się nad tym intiminatorem. jeżeli działa tak jak ten opis to bardzo spoko rzecz. Bo wg. mnie utwardzanie przedniego zawieszenia w trampku jest bez sensu (chociaż myślałem przez chwilę o tym) pod warunkiem że preferujesz off. ale jednak po czarnym sie też jeździ i wtedy jeżeli nie nurkuje za bardzo to spoko by było
- Leopold
- miejski lanser
- Posty: 393
- Rejestracja: 22.03.2013, 21:59
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Wrocław
Re: RICOR intiminator
Temat był tu, o zamontowanych intiminatorach viewtopic.php?f=14&t=10794&hilit=progresywne&start=60
- Marcinnn6
- czyściciel nagaru
- Posty: 549
- Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Zgierz
Re: RICOR intiminator
aa, dzięki - sporo podobnych lub takich samych tematów jest w różnych wątkach i czasem ciężko znaleźć. wiele for doszło do końca historii - wszystkie pytania zostały zadane
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2923
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: RICOR intiminator
Unquadium - dzięki za fajny opis. Rozwiązanie Race-Tech i Ricor faktycznie nieco się różni.
Ja o tym myślałem ale...zawiecha Stroma na moje oczekiwania jest całkiem OK. Niestety intiminatory przy obecnym kursie walut to w sumie 900-1000pln z wysyłką i ew. cłem.
Ja o tym myślałem ale...zawiecha Stroma na moje oczekiwania jest całkiem OK. Niestety intiminatory przy obecnym kursie walut to w sumie 900-1000pln z wysyłką i ew. cłem.
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: RICOR intiminator
Taka uwaga odnośnie kosztów.
Intiminatory Ricor kupowałem bezpośrednio od producenta w USA. W tej chwili cena jest obniżona/promocyjna.
Przy zakupie w USA (o ile nie mama na miejscu jakiegoś kontaktu) trzeba pamiętać o kosztach cła i VAT.
W moim przypadku dodatkowe koszty (wraz z opłatami pobranymi przez PP) wyniosły ~220 pln.
Intiminatory Ricor kupowałem bezpośrednio od producenta w USA. W tej chwili cena jest obniżona/promocyjna.
Przy zakupie w USA (o ile nie mama na miejscu jakiegoś kontaktu) trzeba pamiętać o kosztach cła i VAT.
W moim przypadku dodatkowe koszty (wraz z opłatami pobranymi przez PP) wyniosły ~220 pln.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
- kudlaty
- naciągacz linek
- Posty: 58
- Rejestracja: 29.07.2013, 15:34
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Offtock ;-)
Re: RICOR intiminator
Też zgłębiam temat i znalazłem poza RaceTech-em jeszcze to http://www.brooksuspension.co.uk/fork-i ... ators.html
Na moje zapytanie odpowiedzieli mi ze nie maja dedykowanych emulatorów do trampka (700-ki) w moim przypadku i należałoby dokładnie zwymiarować elementy zawieszenia i im wysłać (ma ktoś już może??). Wówczas mogliby dokładnie dobrać odpowiedni emulator do konkretnego zawieszenia.
Plusem jest to że ewentualna wysyłka byłaby z Uk i odchodzi dodatkowy koszt CŁO/VAT jak to jest w przypadku RaceTech-a.
Na moje zapytanie odpowiedzieli mi ze nie maja dedykowanych emulatorów do trampka (700-ki) w moim przypadku i należałoby dokładnie zwymiarować elementy zawieszenia i im wysłać (ma ktoś już może??). Wówczas mogliby dokładnie dobrać odpowiedni emulator do konkretnego zawieszenia.
Plusem jest to że ewentualna wysyłka byłaby z Uk i odchodzi dodatkowy koszt CŁO/VAT jak to jest w przypadku RaceTech-a.
- Iksu
- osiedlowy kaskader
- Posty: 120
- Rejestracja: 10.08.2014, 22:45
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Stęszew ( koło Poznania )
Re: RICOR intiminator
Mam zamontowane w moim Trampku 600 patent Race Tech.
Wybrałem to rozwiązanie bo ma możliwośc regulacji ustawień. Napisałem do nich z zapytaniem o proponowane ustawienie i proponowany olej ( ma znaczenie lepkośc ).
Odpisali szybko i konkretnie
Emulator kupiłem na eBay za 100 USD i nie było żadnego cła czy VAT
Olej dobrałem Motorex bo mają tabelę z lepkościami oleju i jak mieszac aby uzyskac to co się chce w odniesieniu do innych producentów. Dla tych co nie wiedzą to oznaczenie W10 czy jakieś tam W5 to żadne oznaczenie lepkości oleju do lag.
Wrażenia....hmmm moje zawieszenie już przy zakupie było kombinowane więc nie wiem jak to jest do ustawień producenta. Nie latałem na innych sprzętach to też nie mam porównania ale:
- nie ląduje przy hamowaniu
- w terenie jest ok bo nie dobija a i wrażenia blokady hydraulicznej nie ma czyli jak dla mnie spoko
Patenty typu dodatkowe sprężyny żuka czy pakowanie zupełnie innego leju w zawieszeniu Trampka nie poprawiają jego pracy tylko zmieniają charakterystykę.
Tak więc wydało mi się to najsensowniejszym modem przedniego zawieszenia w odniesieniu cena/efekt
Jak by ktoś chciał a jest z okolicy to dawac cynk i można się garnąc sprawdzic jak działa.
Wybrałem to rozwiązanie bo ma możliwośc regulacji ustawień. Napisałem do nich z zapytaniem o proponowane ustawienie i proponowany olej ( ma znaczenie lepkośc ).
Odpisali szybko i konkretnie
Emulator kupiłem na eBay za 100 USD i nie było żadnego cła czy VAT
Olej dobrałem Motorex bo mają tabelę z lepkościami oleju i jak mieszac aby uzyskac to co się chce w odniesieniu do innych producentów. Dla tych co nie wiedzą to oznaczenie W10 czy jakieś tam W5 to żadne oznaczenie lepkości oleju do lag.
Wrażenia....hmmm moje zawieszenie już przy zakupie było kombinowane więc nie wiem jak to jest do ustawień producenta. Nie latałem na innych sprzętach to też nie mam porównania ale:
- nie ląduje przy hamowaniu
- w terenie jest ok bo nie dobija a i wrażenia blokady hydraulicznej nie ma czyli jak dla mnie spoko
Patenty typu dodatkowe sprężyny żuka czy pakowanie zupełnie innego leju w zawieszeniu Trampka nie poprawiają jego pracy tylko zmieniają charakterystykę.
Tak więc wydało mi się to najsensowniejszym modem przedniego zawieszenia w odniesieniu cena/efekt
Jak by ktoś chciał a jest z okolicy to dawac cynk i można się garnąc sprawdzic jak działa.
- unquadium
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 29.12.2016, 12:17
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Kraków
Re: RICOR intiminator
Własnie kupiłem na ebayu Hamerykańskim emulatory Race Tech za 126.50$. Przyszły po około 10 dniach, bez żadnego dodatkowego cła itp... czyli cały koszt to było te 120 zielonych (przesyłka w cenie).
Teraz szukam jakiegoś doświadczonego warsztatu, w którym mi to zamontują. W przypadku Race Techa konieczne jest rozwiercenie tłoczyska i tak jak pisał Iksu regulacja samego zaworu. Więc operacja nie jest tak zupełnie plug and play. Wiem, że W Wawie zajmuje sie tym profesjionalnie Szparag ze Stajnii Motocyklowej. Ale do Warszawy daleko
Wiecie czy jest ktoś na południu, kto będzie w stanie to porządnie zrobić?
Teraz szukam jakiegoś doświadczonego warsztatu, w którym mi to zamontują. W przypadku Race Techa konieczne jest rozwiercenie tłoczyska i tak jak pisał Iksu regulacja samego zaworu. Więc operacja nie jest tak zupełnie plug and play. Wiem, że W Wawie zajmuje sie tym profesjionalnie Szparag ze Stajnii Motocyklowej. Ale do Warszawy daleko
Wiecie czy jest ktoś na południu, kto będzie w stanie to porządnie zrobić?
- Qter
- swobodny rider
- Posty: 3403
- Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Reguły
- Kontakt:
Re: RICOR intiminator
spytaj Pekaes-a z forum czarnuchów - on jest z Krakowa i robi regeneracje zawieszeń do motków takich jak TA, AT, XTZ itp.unquadium pisze:Własnie kupiłem na ebayu Hamerykańskim emulatory Race Tech za 126.50$. Przyszły po około 10 dniach, bez żadnego dodatkowego cła itp... czyli cały koszt to było te 120 zielonych (przesyłka w cenie).
Teraz szukam jakiegoś doświadczonego warsztatu, w którym mi to zamontują. W przypadku Race Techa konieczne jest rozwiercenie tłoczyska i tak jak pisał Iksu regulacja samego zaworu. Więc operacja nie jest tak zupełnie plug and play. Wiem, że W Wawie zajmuje sie tym profesjionalnie Szparag ze Stajnii Motocyklowej. Ale do Warszawy daleko
Wiecie czy jest ktoś na południu, kto będzie w stanie to porządnie zrobić?
PZDR
Qter
Geniusz tkwi w prostocie...
we don't cry very hard
we don't cry very hard
- Iksu
- osiedlowy kaskader
- Posty: 120
- Rejestracja: 10.08.2014, 22:45
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Stęszew ( koło Poznania )
Re: RICOR intiminator
Profesjonalny serwis zrobi to profesjonalnie ale myślę że można to na ustawienia wstępne ogarnąć. Napisz do producenta podając jakie moto, waga kierownika i dostaniesz odpowiedź jak to wstępnie ustawić. Odpiszą jaki olej, ile przekręcić w jaką stronę śrubkę regulacyjną i jaki kolor sprężynki. Napisz na PW adres to wyślę jak mi odpisali.
- Piter!!!
- miejski lanser
- Posty: 364
- Rejestracja: 24.10.2015, 16:38
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: RICOR intiminator
Idzie u nas kupić intiminatory?
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2514
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: RICOR intiminator
MotoLeżan ma chyba najtaniej. Doradzi też co i jak....Piter!!! pisze:Idzie u nas kupić intiminatory?
Dominator.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość