Wymiana uszczelniaczy w lagach

Montaż, demontaż i modyfikacje zawieszenia przedniego i tylnego, łańcucha, zębatek, centralki i bocznej stopki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje napędów, podnóżki, półki.
Awatar użytkownika
Robert 1975
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 140
Rejestracja: 29.05.2016, 07:15
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Robert 1975 »

Z którego roku masz moto ?
Awatar użytkownika
KrzysieG
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 679
Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olkusz

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: KrzysieG »

89
Awatar użytkownika
Robert 1975
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 140
Rejestracja: 29.05.2016, 07:15
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Robert 1975 »

Mój jest 88 , wiem że u mnie są właśnie lagi starego typu i problem właśnie był z tymi tulejkami.
Awatar użytkownika
KrzysieG
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 679
Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olkusz

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: KrzysieG »

Według katalogu to w moim są: 51414MB4003, 51415MG2701 i właśnie tej pierwszej nie mogę znaleźć.
Awatar użytkownika
Marcinnn6
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 549
Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Zgierz

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Marcinnn6 »

a jak rozbić amorek żeby nie załatwić za bardzo panewek? Bo ja swoje załatwiłem przy rozkładaniu amorka. na końcu nawet lekko laga odeszła mi od pionu względem szklanki, co zaowocowało konkretną rysą na panewce
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: ArturS »

Rozgrzej lage w górnej części (tam gdzie siedzi panewka) opalarką. Wtedy czasami wręcz sama wypada bez rwania. Identyczna zasada jak z wyciaganiem łożysk wprasowanych ciasno np w blok silnika. Najgorzej wyciągać zimą na zimno w nieogrzewanym garażu.

Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 732
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Solidworks »

KrzysieG pisze:
Ktoś nieumiejętnie wyjmował
właściciel :whip: Szarpnąłem mocno i szklanka wylazła bez tej panewki i uszczelniacza i dlatego porysowana. Tak czy siak nie będę się z tym 100X pierniczył, wymieniam wszystko, tylko jest problem z tą mniejszą panewka, w rider parts nie ma. Może ktoś wie gdzie to kupić.
u mnie był spory luz i widać było zużycie
a gdzie ten luz się objawia, tak z ciekawości pytam.
Ja kupowałem u Pana Hondy. Tanio nie wyszło bo brałem z uszczelniaczami a to dopiero jest drogie. Zostawiłem tylko te górne bo nie były porysowane. :smile:
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
KrzysieG
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 679
Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olkusz

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: KrzysieG »

Znalazłem coś takiego: http://www.wemoto.pl/bikes/honda/xl_600 ... nky_glide/
Mają też osobno te panewki i mam pytanie, jeśli nic nie ciekło, to wymieniać te uszczelnienia , czy tylko panewki ?
Awatar użytkownika
rety00
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 44
Rejestracja: 28.02.2014, 15:50
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Piła

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: rety00 »

KrzysieG pisze:Znalazłem coś takiego: http://www.wemoto.pl/bikes/honda/xl_600 ... nky_glide/
Mają też osobno te panewki i mam pytanie, jeśli nic nie ciekło, to wymieniać te uszczelnienia , czy tylko panewki ?
Przy demontażu lagi na części pierwsze dość mocno nadwyrężasz-czasem uszkadzasz uszczelniacze olejowe,
a poza tym jak już masz rozebrane to ja wymieniłbym przede wszystkim uszczelniacze - elementy najszybciej zużywające się
Zdrówka
Tomek
Awatar użytkownika
Marcinnn6
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 549
Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Zgierz

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Marcinnn6 »

[quote="ArturS"]Rozgrzej lage w górnej części (tam gdzie siedzi panewka) opalarką. Wtedy czasami wręcz sama wypada bez rwania. Identyczna zasada jak z wyciaganiem łożysk wprasowanych ciasno np w blok silnika. Najgorzej wyciągać zimą na zimno w nieogrzewanym garażu.

czyli popełniłem oba grzechy :)

KrzysieG - uszczelniacze nie tylko te w lagach, wg. mnie są "jednorazowego użytku" - jak się je wyjmie to potem zawsze trzeba zastąpić nowym. Bo w 99% koszt uszczelniacza jest niewspółmierny do włożonej pracy
Awatar użytkownika
KrzysieG
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 679
Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olkusz

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: KrzysieG »

Ok, ok,kupie komplet i po sprawie. i jeszcze jedno, oleju wchodzi troszkę ponad 0.5L więc trzeba kupić 2L ?
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: ArturS »

Możesz kupić 1100ml
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Awatar użytkownika
KrzysieG
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 679
Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olkusz

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: KrzysieG »

No faktycznie, sprzedają po 100ml :smile: Nie przejrzałem wszystkiego wcześniej. Dzieki.
Pawel
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 506
Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Orzesze

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Pawel »

Proszę o pomoc w temacie wymiany oleju w lagach w TA650. Przeczytałem cały ten wątek, ale nie wszystko wiem na 100%, mam kilka wątpliwości, więc wolę się dopytać obeznanych w temacie, którzy już to robili.

Po zdemontowaniu z motocykla kompletnych lag należy:

1. Odkręcić korek znajdujący się u góry lagi, wyjąć sprężynę i wylać olej z lagi.
Czy wystarczy odwrócić lagę "do góry nogami" i wylać olej tyle ile samo wyleci, czy odwrócić i trochę popracować zawieszeniem bez sprężyny, aby wypłynęło więcej oleju? Czy sprężyna wychodzi bez problemu, czy wyjdzie coś jeszcze wraz ze sprężyną?

2. Po zalaniu nowego oleju należy przytkać otwór po korku ręką i ok. 10x przepracować w pełnym zakresie zawieszeniem.
Czy wlewając olej, laga ma być rozciągnięta czy ściśnięta? Czy podczas pracowania ręcznie zawieszeniem góra-dół cały czas trzeba mieć zatkany ręką ten otwór po korku
czy już nie? Czy po popracowaniu ręcznie zawieszeniem należy ścisnąć lagę na maxa i zacząć pomiary odległości od krawędzi lagi (tam gdzie normalnie jest korek) do
poziomu lustra oleju?

3. Należy wlać olej 10W (taki polecacie) w ilości dla TA650: "542 cc, 141 mm".
Czy 542cc i 141mm to są prawidłowe wartości (były różne podawane)? Czy 141mm mierzone jest od krawędzi lagi (tam gdzie normalnie jest wkręcony korek trzymający sprężynę)?

Z góry dzięki za odpowiedzi :thanks: . Niby wszystko jest jasne, ale wolę mieć 100% pewności zanim to zacznę robić :wink: .
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Artek »

Ad1. Odwróć lagę i popracuj zawieszeniem.
Ad1a Wlej 300 ml nafty, popracuj lagą ( płukanie). Wylej naftę. Czynność powtarzaj, aż nafta będzie czysta wylatywała. Po takim płukaniu odwracam lagę do góry nogami i zostawiam na noc.
Sprężyna wychodzi bez problemu. 650 nie ma żadnych dystansów, wydaje mi się ( nie pamiętam), że jest na górze podkładka między sprężyną a korkiem.
Ad2. Pompuj tyle, aż poczujesz, że olej pracuje bez powietrza. Wyczujesz ten moment bez trudu. Musisz po zalaniu nowym olejem przepompować lagą, aby pozbyć się powietrza z zakamarków. Potrzebne to jest w przypadku, gdy będziesz mierzył olej "do lustra" ( stosuję tą metodę). Przy wlewaniu oleju nie ma znaczenia czy laga jest rozciągnięta czy ściśnięta. Wlej po ok. 500 ml/lagę i później dolej po przepompowaniu przy ściśniętej ladze.
Ad 3.Fabryka zalewa 542ccm i tam nikt się nie bawi w pomiary "do lustra".
Dominator.
Awatar użytkownika
ostry
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 3960
Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kraśnik

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: ostry »

Kolejność. Zanim zdemontujesz lagi z półek, zanim w ogóle zaczniesz odkręcać szpilki, to poluzuj korki, bo później w rękach tego nie zrobisz.
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
Pawel
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 506
Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Orzesze

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Pawel »

Artek, ostry, dzięki za konkretną i szybką odpowiedź :thumbsup: . Wszystko to przypuszczałem, a teraz wiem na 100% co i jak. Całą resztę czynności wiem jak wykonać, nie wiedziałem tylko tych konkretów z lagami.
stożunio
romeciarz
romeciarz
Posty: 31
Rejestracja: 04.06.2017, 23:28
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Oberschlesien

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: stożunio »

Wczoraj zabrałem się za serwis zawieszenia w moim trampie. Motocykl kupiłem w zeszłym roku, nie miałem informacji co i kiedy serwisował w nim poprzedni właściciel, więc przy przebiegu ponad 91kkm warto było tam zajrzeć.
Osłony lag do wymiany gdyż były popękane,
Uszczelniacze pyłowe całe więc zostają,
Uszczelniacze olejowe do wymiany (niby nie ciekły, ale po rozłożeniu lag trzeba zmienić),
Panewki górne teflon na całej powierzchni (jedną niestety delikatnie przerysowałem przy demontażu) - zostają
Panewki dolne: jedna jeszcze żyje ale na drugiej połowa powierzchni wytarta aż do miedzi - rozumiem, ze kwalifikują się do wymiany? Czy panewki wymieniamy zawsze parami?

Obrazek

Obrazek
Był: XL600V 1992
Jest: TT600R 2001 & XL600V 1993
Awatar użytkownika
Qter
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3396
Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Reguły
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Qter »

Panewki bym obie wymienił skoro i tak masz to rozłożone. ..

Pzdr

Qter

piję bro i palę sziszę
Geniusz tkwi w prostocie...

we don't cry very hard
Pawel
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 506
Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Orzesze

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Pawel »

Dzisiaj zabrałem się za wymianę oleju w lagach, rozebrałem co trzeba, wyczyściłem, przepłukałem i teraz z lag ściekają resztki oleju. Jutro będę składał. Po odkręceniu zacisków na gwintach śrub widać, że został zastosowany klej do gwintów (kolor czerwony).

Mam więc pytanie: czy składając wszystko z powrotem stosujecie znowu klej na te śruby? Jeśli tak to jaki kolor/jaka moc? Wiem, że jest Loctite i inne, ale są różne te kleje, różne kolory i różne moce tych klejów.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość