Wymiana uszczelniaczy w lagach

Montaż, demontaż i modyfikacje zawieszenia przedniego i tylnego, łańcucha, zębatek, centralki i bocznej stopki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje napędów, podnóżki, półki.
zgor
romeciarz
romeciarz
Posty: 23
Rejestracja: 20.01.2014, 19:37
Mój motocykl: XL600V

Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: zgor »

Witam

Mam pytanie. Jak wymienić uszczelniacze w lagach? Jeden zaczął się dosyć mocno pocić, a na forum wyczytałem że w takim przypadku wystarczy wymienić uszczelniacze. Przy okazji chciałbym wymienić za jednym zamachem olej. Niestety nie mam pojęcia jak to zrobić. przeczesałem forum, ale nie znalazłem dokładnego opisu więc jeżeli ktoś mógłby mi udzielić kilku porad w tym zakresie to będę zobowiązany :)
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 807
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: mirekm71 »

1. Demontujesz zaciski, kolo i blotnik.
2. Popuszczasz korki z gory, luzujesz sruby w polkach i wysuwasz lagi.
3. Odkrecasz korki, wyjmujesz sprezyny, wylewasz olej.
4. Wyciagasz nozem kapturki przeciwkurzowe i zabezpieczenia z drutu umieszczone pod nimi.
5. Odkrecasz imbusowe sruby od spodu lag i skladajac i rozciagajac gwaltownie rozbijasz lagi. Wystarczy do momentu, az wyjda uszczelniacze. Jak wyleca tez panewki to nie szkodzi bo i tak to wlasnie one wybijaja uszczelniacz.
6. Przez rurke wbijasz delikatnie panewki, uszczelniacze, zakladasz druciki i kapturki p.kurzowe chyba, ze nie masz a masz skarpety nie wiem jak jest u Ciebie. Nastepnie skrecasz imbusy od spodu i mozesz lac olej. Wlozyc lagi itd...
Mam nadzieje, ze pomoglem ;-)
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
zgor
romeciarz
romeciarz
Posty: 23
Rejestracja: 20.01.2014, 19:37
Mój motocykl: XL600V

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: zgor »

Dzięki. Juto będę szalał w garażu. Jeżeli coś popsuje to znowu poproszę o pomoc:)
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 807
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: mirekm71 »

Nie krepuj sie :-)
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5547
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: wojtekk »

Jak już rozkręcisz to wypłucz lagi. Jak zalejesz olejem bez płukania to nieco bez sensu :)
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
Awatar użytkownika
henry
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3092
Rejestracja: 12.06.2008, 23:12
Lokalizacja: INOWŁÓDZ

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: henry »

- czym najlepiej płukać lagi ?
- Ile oleju wlewamy do jednej ?
- w każdej ladze jest jeden uszczelniacz ?
GMOLE DO XL 600 i XL 700 i Afryki ... robię
504894578
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2510
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Artek »

henry pisze:- czym najlepiej płukać lagi ?
- Ile oleju wlewamy do jednej ?
- w każdej ladze jest jeden uszczelniacz ?
1. nafta.
2.serwisówka się kłania, mierzymy do lustra zależnie od modelu trampka.
3.1 olejowy i jedna uszczelka(osłona) przeciwkurzowa ( ale chyba nikt jej nie wymienia).
Dominator.
Awatar użytkownika
browar
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 371
Rejestracja: 04.08.2013, 21:38
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Pruszków

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: browar »

Do 600 i 650 po 560 ml na lagę lub 125 mm odległości od krawędzi lagi do lustra oleju(przy wciśniętej goleni).
Awatar użytkownika
kamilzak
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 485
Rejestracja: 30.08.2010, 20:20
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Białystok

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: kamilzak »

mirekm71 pisze:1. Demontujesz zaciski, kolo i blotnik.
2. Popuszczasz korki z gory, luzujesz sruby w polkach i wysuwasz lagi.
3. Odkrecasz korki, wyjmujesz sprezyny, wylewasz olej.
4. Wyciagasz nozem kapturki przeciwkurzowe i zabezpieczenia z drutu umieszczone pod nimi.
5. Odkrecasz imbusowe sruby od spodu lag i skladajac i rozciagajac gwaltownie rozbijasz lagi. Wystarczy do momentu, az wyjda uszczelniacze. Jak wyleca tez panewki to nie szkodzi bo i tak to wlasnie one wybijaja uszczelniacz.
6. Przez rurke wbijasz delikatnie panewki, uszczelniacze, zakladasz druciki i kapturki p.kurzowe chyba, ze nie masz a masz skarpety nie wiem jak jest u Ciebie. Nastepnie skrecasz imbusy od spodu i mozesz lac olej. Wlozyc lagi itd...
Mam nadzieje, ze pomoglem ;-)
co do punktu 2 proponuje na początku poluzować śruby w górnej półce dopiero potem poluzować korki z góry aby ich nie zjechać.
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2510
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Artek »

browar pisze:Do 600 i 650 po 560 ml na lagę lub 125 mm odległości od krawędzi lagi do lustra oleju(przy wciśniętej goleni).
Powiem krótko: bzdury!
Dominator.
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Nadol »

Ilość/poziom oleju wg Haynesa
600: 549 cc, 125 mm
650: 542 cc, 141 mm
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
browar
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 371
Rejestracja: 04.08.2013, 21:38
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Pruszków

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: browar »

Różne źródła różnie podają,nie wszystko co napisałem było bzdurą,osobiście nalewam minimalnie więcej niż podaje Haynes,nie lubię jak przód zapada się do połowy skoku na byle dołku.
Awatar użytkownika
henry
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3092
Rejestracja: 12.06.2008, 23:12
Lokalizacja: INOWŁÓDZ

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: henry »

Teraz mogę spokojnie brać się za lagi :smile:
Wielkie dzięki, chłopaki :thumbsup:
GMOLE DO XL 600 i XL 700 i Afryki ... robię
504894578
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 807
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: mirekm71 »

kamilzak pisze:
mirekm71 pisze:1. Demontujesz zaciski, kolo i blotnik.
2. Popuszczasz korki z gory, luzujesz sruby w polkach i wysuwasz lagi.
3. Odkrecasz korki, wyjmujesz sprezyny, wylewasz olej.
4. Wyciagasz nozem kapturki przeciwkurzowe i zabezpieczenia z drutu umieszczone pod nimi.
5. Odkrecasz imbusowe sruby od spodu lag i skladajac i rozciagajac gwaltownie rozbijasz lagi. Wystarczy do momentu, az wyjda uszczelniacze. Jak wyleca tez panewki to nie szkodzi bo i tak to wlasnie one wybijaja uszczelniacz.
6. Przez rurke wbijasz delikatnie panewki, uszczelniacze, zakladasz druciki i kapturki p.kurzowe chyba, ze nie masz a masz skarpety nie wiem jak jest u Ciebie. Nastepnie skrecasz imbusy od spodu i mozesz lac olej. Wlozyc lagi itd...
Mam nadzieje, ze pomoglem ;-)
co do punktu 2 proponuje na początku poluzować śruby w górnej półce dopiero potem poluzować korki z góry aby ich nie zjechać.
Faktycznie wkradl sie blad w istotnej sprawie a ja nie moge juz edytowac. Naturalnie wpierw nalezy popuscic sruby gornej polki a pozniej korki a nie jak napisalem.
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Awatar użytkownika
Pilgrim
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 137
Rejestracja: 10.07.2013, 12:01
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Pilgrim »

Przyznam, że nie do końca wiem czy w trampie też tak jest, ale do poluzowania śruby imbusowej na dole lagi może nie wystarczyć sam klucz. Zdarzyło mi się w innym moto, że ta śruba się obracała razem z elementami w środku lagi a nie wykręcała. W takim przypadku trzeba mieć dłuuuugi specjalny klucz, który wkłada się od góry lagi, albo klucz udarowy, którym się ją wykręci i wkręci. Ja miałem na szczęście udarowy ;)

pzdr.
Honda, głupcze!
Awatar użytkownika
ragavan
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 134
Rejestracja: 06.01.2012, 23:18
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Lesieniec niedaleko Dłutowa

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: ragavan »

Dobra nie chce zakładać nowego tematu to podepnę się tutaj,czy zna ktoś może wymiary tej tulejki (sprężyna-podkładka-tulejka-podkładka-korek) ? Wziołem sie za lagi bo kolega mówi że na pewno sprężyny siadły a tu niespodzianka..Chcę sobie takie dorobić i potrzebuje wymiarów:) Pomoże ktoś?
Awatar użytkownika
spaw
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 321
Rejestracja: 10.09.2013, 22:24
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Tychy

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: spaw »

Podejrzewam że chodzi Ci o te dodatkowe. Użyj "szukajki" na forum pod hasłem: utwardzenie zawieszenia. Było to już wałkowane na forum. Sa to sprężyny zaworowe od żuka i podkladki pod nie też. Ogarnij temat ;)
"When you're traveling, you are what you are right there and then.
People don't have your past to hold against you.
No yesterdays on the road"
Awatar użytkownika
ragavan
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 134
Rejestracja: 06.01.2012, 23:18
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Lesieniec niedaleko Dłutowa

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: ragavan »

Nie nie,sprawdzałem w oryginalnej instrukcji na rysunku poglądowym są tulejki...i o to mi chodzi...
Awatar użytkownika
spaw
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 321
Rejestracja: 10.09.2013, 22:24
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Tychy

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: spaw »

a to spoko, nie dogadaliśmy się :D
"When you're traveling, you are what you are right there and then.
People don't have your past to hold against you.
No yesterdays on the road"
Awatar użytkownika
Hawk1985
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 838
Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Hawk1985 »

Dobrzy ludzie okazało się że z jednej lagi mi cieknie (pewnie sparciały uszczelniacze) i czeka mnie wymiana.
Mam pytanko któreś konkretne uszczelniacze wybrać? http://allegro.pl/listing/listing.php?b ... 20transalp (w sensie jakościowym)
Drugie pytanie czy w trampku są przeciwpyłowe? Bo przecież ma skarpety na lagach
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość