Wymiana uszczelniaczy w lagach

Montaż, demontaż i modyfikacje zawieszenia przedniego i tylnego, łańcucha, zębatek, centralki i bocznej stopki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje napędów, podnóżki, półki.
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Artek »

Stosuję średni-mocny.
Dominator.
Pawel
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 506
Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Orzesze

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Pawel »

Udało mi się pożyczyć taki klej: "Sonlok 3243", kolor niebieski. W internecie znalazłem informację, że jest to "średnio wytrzymałe zabezpieczenie gwintów". Czyli może być?
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 732
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Solidworks »

Pawel pisze:Udało mi się pożyczyć taki klej: "Sonlok 3243", kolor niebieski. W internecie znalazłem informację, że jest to "średnio wytrzymałe zabezpieczenie gwintów". Czyli może być?
No jasne :)- odpowiednik 243.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Artek »

:thumbsup:
Dominator.
Pawel
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 506
Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Orzesze

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Pawel »

Super :ok: , WIELKIE dzięki za błyskawiczne odpowiedzi :thanks: .
Dejf
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 134
Rejestracja: 12.11.2017, 16:41
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Kraków

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Dejf »

Zabralem sie za uszczelniacze i olej poszlo wszystko sprawnie. Panewki dolne ladne bez rys pokryte teflonem. Te gorne (z zewnatrz miedziowane) wewnatrz teflon ok na zewnatrz miedz troche przytarta na ktrawedziach wymieniac? wygladaja na raczej dobre. Przebieg 42km wiec czytajac posty jeszcze drugie tylepowinny dociagnac...
Olej planowany Valvoline 10W full syntetic

https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/gXo ... 8Svd923Zg4

https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/OSh ... ubu5C7kRJ3

https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/SqW ... eQxYxLhKtn

Dzieki za info
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 732
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Solidworks »

Wyglądają wporzadku. Teflon jest to jest ok. Przy następnej wymianie oleju się dokładnie przyjrzysz. Może ktoś ma inną opinie, ja bym zostawił.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
piotr.srm
Czytacz
Czytacz
Posty: 9
Rejestracja: 25.06.2010, 14:20
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: warszawa

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: piotr.srm »

Cześć.
Trochę w temacie. Instrukcja serwisowa do 600 mówi że olej 5W lejemy w widelec w ilości 549 ml. Rozumiem że to w jedną lage?
Ale pytanie zasadnicze jest takie: czy wymieniać sprężyny? Przez 7 lat, zaraz po zakupie tylko uszczelniacze były wymienione. W poprzednim sezonie trampek nurkował trochę przy hamowaniu i tak się zastanawiam czy to kwestia wzrostu wagi użytkownika ;) , ewentualnej ucieczki oleju (uszczelniacze suche) czy właśnie sprężyny dokonały żywota. PD10 r. 1997
praca w ratownictwie kształtuje charaktery.
ze mnie zrobiła prostaka malkontenta i biedaka.
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 728
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: old1977 »

piotr.srm pisze:Cześć.
Trochę w temacie. Instrukcja serwisowa do 600 mówi że olej 5W lejemy w widelec w ilości 549 ml. Rozumiem że to w jedną lage?
Ale pytanie zasadnicze jest takie: czy wymieniać sprężyny? Przez 7 lat, zaraz po zakupie tylko uszczelniacze były wymienione. W poprzednim sezonie trampek nurkował trochę przy hamowaniu i tak się zastanawiam czy to kwestia wzrostu wagi użytkownika ;) , ewentualnej ucieczki oleju (uszczelniacze suche) czy właśnie sprężyny dokonały żywota. PD10 r. 1997
zmierz je i będziesz widział jaki jest ich stan
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Awatar użytkownika
Adam_M
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 790
Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Adam_M »

Zawias w trampku to prosty układ, więc nie ma co się spodziewać cudów. Ale nowy olej raczej bardzo tego nurkowania nie zmieni. Dolewajac więcej oleju utwardzisz zawias- ale bez przesady - max 1cm wysokości lustra. Wlewajac 10W zwolni to prace zawieszenia. Odczucie będzie jakby był twardszy, ale będzie po prostu wolniej reagował na dziury.
Pobierz sobie serwisowke - wrzucałem na forum - poszukaj ile mm lustra powinno być w ladze i ile powinny mieć sprezyny. Jeśli są sklepami to kupuj od razu progresy

Tapnięte
XJ600N 94'->TA600V 96'
Awatar użytkownika
Dalti
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 512
Rejestracja: 12.05.2013, 18:16
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Dalti »

Planuje zrobić ( po 5 lata od ostatniego razu))zawieszenie przednie w PD10 i nie mogę znaleźć panewek . są ,ale zestawy do 650 i 700. Wiecie gdzie można dostać? ewentualnie rozmiary ,jeszcze ich nie rozebrałem.
Jak trzeba to oddam 0RhD+
50,rs125,dt,cbf600,XL600V,TT600R,530EXC,EXC250 2T...
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 732
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Solidworks »

Dalti pisze:Planuje zrobić ( po 5 lata od ostatniego razu))zawieszenie przednie w PD10 i nie mogę znaleźć panewek . są ,ale zestawy do 650 i 700. Wiecie gdzie można dostać? ewentualnie rozmiary ,jeszcze ich nie rozebrałem.
A u dealera nie dostępne ?
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
Dalti
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 512
Rejestracja: 12.05.2013, 18:16
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Dalti »

ASO ma zawsze swój cennik ,nie chce płacić za naklejkę honda ,ale z tego co widzę będę musiał kupić u nich.
Jak trzeba to oddam 0RhD+
50,rs125,dt,cbf600,XL600V,TT600R,530EXC,EXC250 2T...
Awatar użytkownika
Marcinnn6
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 549
Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Zgierz

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Marcinnn6 »

Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 732
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Solidworks »

Ale wiesz, że w hondzie pokazuje 8,26 euro bez rabatu. Przecie to podobne koszty. :smile:
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
Dalti
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 512
Rejestracja: 12.05.2013, 18:16
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Dalti »

Solidworks , Marcinnn6
dzięki panowie za info :thumbsup:
Jak trzeba to oddam 0RhD+
50,rs125,dt,cbf600,XL600V,TT600R,530EXC,EXC250 2T...
Awatar użytkownika
Dalti
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 512
Rejestracja: 12.05.2013, 18:16
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Dalti »

Tak przy okazji

koszt panewek goleni 2x29 zł
koszt panewek lag 2x37zł

choć panewki były zużyte to uszczelniacze nie nie ciekły ani się nie pociły .
Obrazek

olej po przejechaniu 27000 tys km. czarna breja z osadem. :wink:
Obrazek
Jak trzeba to oddam 0RhD+
50,rs125,dt,cbf600,XL600V,TT600R,530EXC,EXC250 2T...
Awatar użytkownika
Lucky
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 38
Rejestracja: 05.08.2018, 23:12
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Lucky »

Jeszcze nigdy nie rozbierałem przedniego zawiasu w trampku, więc nie wiem do końca czy w tym filmie wszystko wykonane jest poprawnie, ale po przeczytaniu całego tego tematu i instrukcji z afripedii wydaję mi się że tak. Tak więc może ten film zobrazuje większości z nas co np. znaczy pompować zawieszeniem by pozbyć się resztek powietrza z oleju i o co chodzi z powstawaniem tego podciśnienia przy zatykaniu goleni ręką, albo jak odkręcić te dolne imbusowe śruby.



Film nie jest mojego autorstwa.
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 728
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: old1977 »

Lucky pisze:Jeszcze nigdy nie rozbierałem przedniego zawiasu w trampku, więc nie wiem do końca czy w tym filmie wszystko wykonane jest poprawnie, ale po przeczytaniu całego tego tematu i instrukcji z afripedii wydaję mi się że tak. Tak więc może ten film zobrazuje większości z nas co np. znaczy pompować zawieszeniem by pozbyć się resztek powietrza z oleju i o co chodzi z powstawaniem tego podciśnienia przy zatykaniu goleni ręką, albo jak odkręcić te dolne imbusowe śruby.



Film nie jest mojego autorstwa.
nie śmiało :blush: przyznam się że ja występuję w roli głównej :blush:
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Awatar użytkownika
Dalti
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 512
Rejestracja: 12.05.2013, 18:16
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

Post autor: Dalti »

cześć
nie wiem czy e-mail doszedł .na pytanie:
ja kupowałem tu
https://salonoem.pl/oryginalne-czesci-m ... owe-honda/

Nie musisz wymieniać tych w goleniach jak masz dobre(je trzeba wybijać) . Możesz tylko wymienić na lagach
co do śruby imbusowej, wsać metalową rurę do lagi( mniejsza od średnicy lagi) , niech ci druga osoba dociśnie a ty odkręć imbusem. to najprostszy sposób.
kiedyś w drag star użyłem miotły :mouthshut: :thumbsup:
Jak trzeba to oddam 0RhD+
50,rs125,dt,cbf600,XL600V,TT600R,530EXC,EXC250 2T...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość