Weryfikacja amortyzatora tylnego

Montaż, demontaż i modyfikacje zawieszenia przedniego i tylnego, łańcucha, zębatek, centralki i bocznej stopki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje napędów, podnóżki, półki.
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: Weryfikacja amortyzatora tylnego

Post autor: Kristobal »

Można przed robotą też się podszkolić na jutubie bo jest sporo filmików o forkach a są podobnie zrobione. Niech MOD to przeklei do DIY.
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 732
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Weryfikacja amortyzatora tylnego

Post autor: Solidworks »

browar pisze:Mała relacja z przebiegu operacji :smile:
Zaczynamy od zdjęcia sprężyny,pomocne będą taśmy do mocowania ładunków.
Obrazek
Pod ścisniętą sprężyną mamy gumowy odbojnik,pod nim śrubę pod klucz 22.Dolne mocowanie amora wkładamy w imadło,odkręcamy śrubę,zdejmujemy podkładki spod sprężyny i samą sprężynę,odbojnik i młotkiem oraz punktakiem wybijamy kapsel(ma dwa otwory na obwodzie).Pod nim znajduje się cześć zamykająca dostęp do tłumika,należy ją wcisnąć i wyjąć sprężyste zabezpieczenie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Wyjmujemy "szaszłyk" :smile:
Obrazek
Jeżeli elementy gumowe noszą ślady zużycia pasowałoby je wymienić.
Rozbieramy komorę powietrzną.
Naciskamy zaworek,wypuszczamy powietrze(o ile jeszcze jest),element z zaworkiem wciskamy do środka i wyjmujemy zabezpieczenie.Po wyjęciu zabezpieczenie pompujemy trochę powietrza,co pozwoli wyjąć gumowy mieszek.
Obrazek
Obrazek
Tutaj mamy pacjenta rozłożonego :smile:

Obrazek
Całość czyścimy i dla przyzwoitości myjemy w denaturacie.
Montując całość do kupy zaczynamy od tłumika-nalewamy olej do ok.połowu pojemności komory,wkładamy "szaszłyk" i pompujemy nim w obie strony,aby pozbyć się bąbelków powietrza.Kiedy bąble już się nie pokazują,dolewamy oleju i wciskamy część zamykającą komorę tłumika(nadmiar oleju wypłynie,dobrze jest podstawić jakieś naczynie),wkładamy zabezpieczenie i kapsel.Sposób montażu komory powietrznej jest podobny-nalewamy olej(tyle,by jego nadmiar przelał się przy wkładaniu mieszka)wciskamy mieszek i zabezpieczenie.Na koniec zakładamy sprężynę i przykręcamy dolne mocowanie amortyzatora.
Do komory powietrznej pompujemy ok.160 psi.
Obrazek
Posłużyłem się pompką do amortyzatorów rowerowych.
Zastosowany olej 7,5 W.
Dzisiaj zamontowałem amorek w motocyklu,po testowej jeździe mogę stwierdzić,że tłumienie powrotu działa dobrze(myślę,że pomógł zastosowany gęściejszy olej),regulacja tłumienia kompresji działa(wcześniej nie było reakcji na kręcenie śrubą regulacyjną),muszę jeszcze popracować nad ustawieniem twardości sprężyny i ciśnienia powietrza.
Link do większych zdjęć
http://www.fotosik.pl/u/browar69/album/1547011
Możesz zdradzić ile przejechałeś po naprawie na tym amortyzatorze ?
Dzisiaj miałem przykrą niespodziankę i chciałbym mieć pewność, że ten "zabieg" opisany powyżej spokojnie wystarczy na kilkadziesiąt tysięcy. :grin: Jeśli nie to rozważam kupno nowego "leżaka" bądź używki.
Z góry dzięki za info.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
browar
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 371
Rejestracja: 04.08.2013, 21:38
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Pruszków

Re: Weryfikacja amortyzatora tylnego

Post autor: browar »

Po zabiegu przejechałem ok. 15 tys. km.Co dalej nie wiem,bo maszyna zmieniła właściciela.
kapsun
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 459
Rejestracja: 27.11.2017, 14:01
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Weryfikacja amortyzatora tylnego

Post autor: kapsun »

Też się zastanawiałem czy kupić używkę, czy nowego leżaka, padło na regenerację
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 732
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Weryfikacja amortyzatora tylnego

Post autor: Solidworks »

browar pisze:Po zabiegu przejechałem ok. 15 tys. km.Co dalej nie wiem,bo maszyna zmieniła właściciela.
Toż to tylko na rok jazdy :sad: ok. Dzisiaj rozbieram.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
tomekc
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 89
Rejestracja: 22.03.2011, 19:36
Mój motocykl: XL600V

Re: Weryfikacja amortyzatora tylnego

Post autor: tomekc »

A ja zapytam, ma ktoś opinie na temat tylnego monoshocka od taiwainskiego YSS? Cena dobra, tylko czy amor daje radę?
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: Weryfikacja amortyzatora tylnego

Post autor: Kristobal »

Posster miał, zadałem mu pytanie kilka dni temu ale nieobecny. Na ATf są mieszane recenzje, lepiej nie szarżować z nim.
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Awatar użytkownika
tomekc
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 89
Rejestracja: 22.03.2011, 19:36
Mój motocykl: XL600V

Re: Weryfikacja amortyzatora tylnego

Post autor: tomekc »

Kristobal pisze:Posster miał, zadałem mu pytanie kilka dni temu ale nieobecny. Na ATf są mieszane recenzje, lepiej nie szarżować z nim.
Tak wiec pewnie wiblersy pozostaja, albo moze jeszcze Hyperpro/Nitron. Ewentualnie remont ori amora plus sprezyna progresywna
bialyrybnik
romeciarz
romeciarz
Posty: 21
Rejestracja: 19.07.2015, 11:27
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Weryfikacja amortyzatora tylnego

Post autor: bialyrybnik »

Witam was, przywiało mnie z innego świata a mianowicie świata KLE 500 :) chciałem was zapytać jak sobie radzi amorek z 600tki ? W kle oryginał niestety bez szału a koledzy od KLE doradzają wrzucić właśnie tylni z 600tki trampka :) Na maksa dokręcony daje radę? Jakieś spostrzeżenia? Może komuś taki zalega i chce sprzedać ? :grin: pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
tomekc
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 89
Rejestracja: 22.03.2011, 19:36
Mój motocykl: XL600V

Re: Weryfikacja amortyzatora tylnego

Post autor: tomekc »

U mnie pacjent pd06 i dorobilem sie Wiblersa 641. Jest to ustojstwo okolo 15mm krótsze od serii amora, I teraz pytanie: podniesie się tyl czy obniży po zamontowaniu? Poki co czysto teoretycznie, montaz dopiero po nowym roku.

Obrazek


Wyraznie wyglada wiblers na krotszy, seria za to jest mocno skrecona na sprezynie, i praktycznie calkiem miekki amor, moze dlatego na max rozcoiagniety i wysoki w porownaniu do nowego.
Ostatnio zmieniony 29.11.2018, 20:40 przez tomekc, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: Weryfikacja amortyzatora tylnego

Post autor: Kristobal »

Obniży się i to z 5cm. Dziwne że krótszy.
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: Weryfikacja amortyzatora tylnego

Post autor: Kristobal »

Miałem w rękach opasły katalog YSS i tam były dokładne dane jak choćby długość. Przed zakupem tak drogiego akcesorium bym wyciągnął i pomierzył stary i porównał z materiałami firmy a jak są ubogie to pytał mailowo.
Napięcie wstępne może lekko wpłynąć na SAG ale to w motocyklu. Na zewnątrz one są na max rozciągnięte. Wsadź pręta w główki i zmierz różnicę z drugiej strony. O co kaman pytaj producenta.
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Awatar użytkownika
tomekc
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 89
Rejestracja: 22.03.2011, 19:36
Mój motocykl: XL600V

Re: Weryfikacja amortyzatora tylnego

Post autor: tomekc »

Kristobal pisze:Miałem w rękach opasły katalog YSS i tam były dokładne dane jak choćby długość. Przed zakupem tak drogiego akcesorium bym wyciągnął i pomierzył stary i porównał z materiałami firmy a jak są ubogie to pytał mailowo.
Napięcie wstępne może lekko wpłynąć na SAG ale to w motocyklu. Na zewnątrz one są na max rozciągnięte. Wsadź pręta w główki i zmierz różnicę z drugiej strony. O co kaman pytaj producenta.

Amor smigal w TA600 wiec kombinacji zadnych nie bedzie, jak pojdzie nziej to w sumi i tak nie tragedia, offroadu ciezkiego nie mam zamiaru nim uprawiac. A na czarnym bedzie o winklach zap...l jak dziki! :crossy:
Awatar użytkownika
Gooray
Czytacz
Czytacz
Posty: 2
Rejestracja: 28.03.2019, 22:32
Mój motocykl: XL650V

Re: Weryfikacja amortyzatora tylnego

Post autor: Gooray »

RD11 '06
Złapałem luz na górnym mocowaniu tylnego amora. Tam jest jakaś tulejka którą mogę wymienić? Czy co z tym trzeba zrobić?
Huzar
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 298
Rejestracja: 12.12.2020, 22:04
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja:

Re: Weryfikacja amortyzatora tylnego

Post autor: Huzar »

Nie mogę znaleźć czegoś bardziej świeżego :roll:
Mam z tyłu Wilbersa 640 -542-00 i chciałbym go ustawić pod siebie ,i tu zapytanie do Was, jakaś instrukcja lub wskazówki co do ustawień. W gwarancji jest napisane że na chwilę obecną jest 10 klików zrobione tylko to poprzedni kierownik miał tak dobrane parametry,a ja pod siebie bym chciał :grin:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość