Weryfikacja amortyzatora tylnego
- Kristobal
- przycierający rafki
- Posty: 1181
- Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: WKZ/WR
- Kontakt:
Re: Weryfikacja amortyzatora tylnego
Można przed robotą też się podszkolić na jutubie bo jest sporo filmików o forkach a są podobnie zrobione. Niech MOD to przeklei do DIY.
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: Weryfikacja amortyzatora tylnego
Możesz zdradzić ile przejechałeś po naprawie na tym amortyzatorze ?browar pisze:Mała relacja z przebiegu operacji
Zaczynamy od zdjęcia sprężyny,pomocne będą taśmy do mocowania ładunków.
Pod ścisniętą sprężyną mamy gumowy odbojnik,pod nim śrubę pod klucz 22.Dolne mocowanie amora wkładamy w imadło,odkręcamy śrubę,zdejmujemy podkładki spod sprężyny i samą sprężynę,odbojnik i młotkiem oraz punktakiem wybijamy kapsel(ma dwa otwory na obwodzie).Pod nim znajduje się cześć zamykająca dostęp do tłumika,należy ją wcisnąć i wyjąć sprężyste zabezpieczenie.
Wyjmujemy "szaszłyk"
Jeżeli elementy gumowe noszą ślady zużycia pasowałoby je wymienić.
Rozbieramy komorę powietrzną.
Naciskamy zaworek,wypuszczamy powietrze(o ile jeszcze jest),element z zaworkiem wciskamy do środka i wyjmujemy zabezpieczenie.Po wyjęciu zabezpieczenie pompujemy trochę powietrza,co pozwoli wyjąć gumowy mieszek.
Tutaj mamy pacjenta rozłożonego
Całość czyścimy i dla przyzwoitości myjemy w denaturacie.
Montując całość do kupy zaczynamy od tłumika-nalewamy olej do ok.połowu pojemności komory,wkładamy "szaszłyk" i pompujemy nim w obie strony,aby pozbyć się bąbelków powietrza.Kiedy bąble już się nie pokazują,dolewamy oleju i wciskamy część zamykającą komorę tłumika(nadmiar oleju wypłynie,dobrze jest podstawić jakieś naczynie),wkładamy zabezpieczenie i kapsel.Sposób montażu komory powietrznej jest podobny-nalewamy olej(tyle,by jego nadmiar przelał się przy wkładaniu mieszka)wciskamy mieszek i zabezpieczenie.Na koniec zakładamy sprężynę i przykręcamy dolne mocowanie amortyzatora.
Do komory powietrznej pompujemy ok.160 psi.
Posłużyłem się pompką do amortyzatorów rowerowych.
Zastosowany olej 7,5 W.
Dzisiaj zamontowałem amorek w motocyklu,po testowej jeździe mogę stwierdzić,że tłumienie powrotu działa dobrze(myślę,że pomógł zastosowany gęściejszy olej),regulacja tłumienia kompresji działa(wcześniej nie było reakcji na kręcenie śrubą regulacyjną),muszę jeszcze popracować nad ustawieniem twardości sprężyny i ciśnienia powietrza.
Link do większych zdjęć
http://www.fotosik.pl/u/browar69/album/1547011
Dzisiaj miałem przykrą niespodziankę i chciałbym mieć pewność, że ten "zabieg" opisany powyżej spokojnie wystarczy na kilkadziesiąt tysięcy. Jeśli nie to rozważam kupno nowego "leżaka" bądź używki.
Z góry dzięki za info.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
- browar
- miejski lanser
- Posty: 371
- Rejestracja: 04.08.2013, 21:38
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Weryfikacja amortyzatora tylnego
Po zabiegu przejechałem ok. 15 tys. km.Co dalej nie wiem,bo maszyna zmieniła właściciela.
-
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 459
- Rejestracja: 27.11.2017, 14:01
- Mój motocykl: mam inne moto...
Re: Weryfikacja amortyzatora tylnego
Też się zastanawiałem czy kupić używkę, czy nowego leżaka, padło na regenerację
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: Weryfikacja amortyzatora tylnego
Toż to tylko na rok jazdy ok. Dzisiaj rozbieram.browar pisze:Po zabiegu przejechałem ok. 15 tys. km.Co dalej nie wiem,bo maszyna zmieniła właściciela.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Re: Weryfikacja amortyzatora tylnego
A ja zapytam, ma ktoś opinie na temat tylnego monoshocka od taiwainskiego YSS? Cena dobra, tylko czy amor daje radę?
- Kristobal
- przycierający rafki
- Posty: 1181
- Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: WKZ/WR
- Kontakt:
Re: Weryfikacja amortyzatora tylnego
Posster miał, zadałem mu pytanie kilka dni temu ale nieobecny. Na ATf są mieszane recenzje, lepiej nie szarżować z nim.
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Re: Weryfikacja amortyzatora tylnego
Tak wiec pewnie wiblersy pozostaja, albo moze jeszcze Hyperpro/Nitron. Ewentualnie remont ori amora plus sprezyna progresywnaKristobal pisze:Posster miał, zadałem mu pytanie kilka dni temu ale nieobecny. Na ATf są mieszane recenzje, lepiej nie szarżować z nim.
-
- romeciarz
- Posty: 21
- Rejestracja: 19.07.2015, 11:27
- Mój motocykl: mam inne moto...
Re: Weryfikacja amortyzatora tylnego
Witam was, przywiało mnie z innego świata a mianowicie świata KLE 500 chciałem was zapytać jak sobie radzi amorek z 600tki ? W kle oryginał niestety bez szału a koledzy od KLE doradzają wrzucić właśnie tylni z 600tki trampka Na maksa dokręcony daje radę? Jakieś spostrzeżenia? Może komuś taki zalega i chce sprzedać ? pozdrawiam
Re: Weryfikacja amortyzatora tylnego
U mnie pacjent pd06 i dorobilem sie Wiblersa 641. Jest to ustojstwo okolo 15mm krótsze od serii amora, I teraz pytanie: podniesie się tyl czy obniży po zamontowaniu? Poki co czysto teoretycznie, montaz dopiero po nowym roku.
Wyraznie wyglada wiblers na krotszy, seria za to jest mocno skrecona na sprezynie, i praktycznie calkiem miekki amor, moze dlatego na max rozcoiagniety i wysoki w porownaniu do nowego.
Wyraznie wyglada wiblers na krotszy, seria za to jest mocno skrecona na sprezynie, i praktycznie calkiem miekki amor, moze dlatego na max rozcoiagniety i wysoki w porownaniu do nowego.
Ostatnio zmieniony 29.11.2018, 20:40 przez tomekc, łącznie zmieniany 4 razy.
- Kristobal
- przycierający rafki
- Posty: 1181
- Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: WKZ/WR
- Kontakt:
Re: Weryfikacja amortyzatora tylnego
Obniży się i to z 5cm. Dziwne że krótszy.
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
- Kristobal
- przycierający rafki
- Posty: 1181
- Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: WKZ/WR
- Kontakt:
Re: Weryfikacja amortyzatora tylnego
Miałem w rękach opasły katalog YSS i tam były dokładne dane jak choćby długość. Przed zakupem tak drogiego akcesorium bym wyciągnął i pomierzył stary i porównał z materiałami firmy a jak są ubogie to pytał mailowo.
Napięcie wstępne może lekko wpłynąć na SAG ale to w motocyklu. Na zewnątrz one są na max rozciągnięte. Wsadź pręta w główki i zmierz różnicę z drugiej strony. O co kaman pytaj producenta.
Napięcie wstępne może lekko wpłynąć na SAG ale to w motocyklu. Na zewnątrz one są na max rozciągnięte. Wsadź pręta w główki i zmierz różnicę z drugiej strony. O co kaman pytaj producenta.
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Re: Weryfikacja amortyzatora tylnego
Kristobal pisze:Miałem w rękach opasły katalog YSS i tam były dokładne dane jak choćby długość. Przed zakupem tak drogiego akcesorium bym wyciągnął i pomierzył stary i porównał z materiałami firmy a jak są ubogie to pytał mailowo.
Napięcie wstępne może lekko wpłynąć na SAG ale to w motocyklu. Na zewnątrz one są na max rozciągnięte. Wsadź pręta w główki i zmierz różnicę z drugiej strony. O co kaman pytaj producenta.
Amor smigal w TA600 wiec kombinacji zadnych nie bedzie, jak pojdzie nziej to w sumi i tak nie tragedia, offroadu ciezkiego nie mam zamiaru nim uprawiac. A na czarnym bedzie o winklach zap...l jak dziki!
Re: Weryfikacja amortyzatora tylnego
RD11 '06
Złapałem luz na górnym mocowaniu tylnego amora. Tam jest jakaś tulejka którą mogę wymienić? Czy co z tym trzeba zrobić?
Złapałem luz na górnym mocowaniu tylnego amora. Tam jest jakaś tulejka którą mogę wymienić? Czy co z tym trzeba zrobić?
-
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 302
- Rejestracja: 12.12.2020, 22:04
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Uć
Re: Weryfikacja amortyzatora tylnego
Nie mogę znaleźć czegoś bardziej świeżego
Mam z tyłu Wilbersa 640 -542-00 i chciałbym go ustawić pod siebie ,i tu zapytanie do Was, jakaś instrukcja lub wskazówki co do ustawień. W gwarancji jest napisane że na chwilę obecną jest 10 klików zrobione tylko to poprzedni kierownik miał tak dobrane parametry,a ja pod siebie bym chciał
Mam z tyłu Wilbersa 640 -542-00 i chciałbym go ustawić pod siebie ,i tu zapytanie do Was, jakaś instrukcja lub wskazówki co do ustawień. W gwarancji jest napisane że na chwilę obecną jest 10 klików zrobione tylko to poprzedni kierownik miał tak dobrane parametry,a ja pod siebie bym chciał
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość