Prąd ładowania na poziomie 12,2V

Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, moduły CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.
blankito111
romeciarz
romeciarz
Posty: 27
Rejestracja: 02.05.2019, 18:52
Mój motocykl: XL600V

Prąd ładowania na poziomie 12,2V

Post autor: blankito111 »

Witam.Moja pierwsza awaria więc się pochwalę.Na inspekcji okolicznych lasów zgasiłem na chwilę sprzęta i w środku dziczy okazało się ,że trampek już nie kręci.Ziemia była na tyle śliska i ,że nie szło odpalić na pych.Zacząłem pchać maszynę,a że był upał ok 30C, a ja w pełnym rynsztunku to za niedługo wyglądałem ja Walter White pchający beczkę z forsą po pustyni.Na szczęście udało się znaleźć wzniesienie i trampi odpalił na pych od razu. Już w bazie zmierzyłem aku voltomierzem -miał 10,5V. W następnym dniu już po naładowaniu aku do 12,5V zrobiłem takie doświadczenie-przykleiłem voltomierz do zbiornika,końcówki do aku i udałem się na przejażdżkę.Okazało się ,że przy włączonych światłach przy obrotach 4tys voltomierz pokazuje max 12,2,przy wyłączonych ok 13V. Z tego co wyczytałem na forum powinno być 13,9-14,5V.Wychodzi więc ,że mój aku jest niedoładowywany. Gdzie należy teraz szukać usterki? I jak to robić?
Awatar użytkownika
mr bulwa
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 624
Rejestracja: 26.09.2008, 10:44
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Poznań

Re: Prąd ładowania na poziomie 12,2V

Post autor: mr bulwa »

Padnięty akumulator lub regulator napięcia lub to i to. Wątków na ten temat znajdziesz mnóstwo: Szukaj + regulator napięcia.
_______________________________________________
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5548
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: Prąd ładowania na poziomie 12,2V

Post autor: wojtekk »

Potem można szukać zasiedziałych i spalonych kostek oraz luzów tu i ówdzie :)
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
blankito111
romeciarz
romeciarz
Posty: 27
Rejestracja: 02.05.2019, 18:52
Mój motocykl: XL600V

Re: Prąd ładowania na poziomie 12,2V

Post autor: blankito111 »

Jak sprawdzić regulator w xl600? W których miejscach mierzyć voltomierzem i jakim prądem?Na razie zlokalizowałem żółtą wtyczkę z trzema żółtymi przewodami ,która jest pod siedzeniem.Trzeba mierzyć na tej wtyczce czy na wtyczce która w nią wchodzi? Jakie wartości będą prawidłowe? Sorry ale jestem kiepskim mechanikiem
blankito111
romeciarz
romeciarz
Posty: 27
Rejestracja: 02.05.2019, 18:52
Mój motocykl: XL600V

Re: Prąd ładowania na poziomie 12,2V

Post autor: blankito111 »

Ok troszkę powalczyłem i oto rezultaty tej walki-wtyczka mniejsza z trzeba żółtymi przewodami podaje prąd zmienny z alternatora.Woltomierz ustawiłem na 200V prąd zmienny,trzy pomiary(tzn parami każdy z każdym kabelkiem) 3,3 i 10. Większa wtyczka przy regulatorze z kablami podajże zielonym i czerwonym to wtyczka wyjściowa którą idzie już prąd stały-tu wyszło mi napięcie takie jak na aku ok 12,5V .Czy dobrze to robiłem?Mierzyłem na uruchomionym silniku.Czy z tego wychodzi ,że alternator podaje o wiele za mało prądu?-powinien 30-50V ?
Awatar użytkownika
mr bulwa
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 624
Rejestracja: 26.09.2008, 10:44
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Poznań

Re: Prąd ładowania na poziomie 12,2V

Post autor: mr bulwa »

Poczytaj tu: http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 12#p391512
Po odłączeniu kostki między żółtymi powinno być ok. 50-70 V zmiennego "I ważne żeby różnice między pomiarami na żółtych kablach były jak najmniejsze. "
_______________________________________________
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
blankito111
romeciarz
romeciarz
Posty: 27
Rejestracja: 02.05.2019, 18:52
Mój motocykl: XL600V

Re: Prąd ładowania na poziomie 12,2V

Post autor: blankito111 »

Pomierzyłem na wtyczce idącej od alternatora (ale wypiętej od regulatora) i wyszło 12V na wolnych obrotach, do 35V na wyższych ,we wszystkich trzech kombinacjach między żółtymi kabelkami było tak samo. Dodatkowo zmierzyłem oporność - wyszło trzy razy po 0,9 . Również brak przebicia na masę
Ostatnio zmieniony 05.09.2019, 14:40 przez blankito111, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mr bulwa
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 624
Rejestracja: 26.09.2008, 10:44
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Poznań

Re: Prąd ładowania na poziomie 12,2V

Post autor: mr bulwa »

Osobiście nie mierzyłem tych napięć chociaż temat padniętego regulatora przerabiałem. Z informacji jakie znalazłem to powinno być w okolicach 50V szczytowo nawet do 70V. Proponuję poprawić wszystkie masy (zwłaszcza przy grubym przewodzie przykręcanym do bloku silnika [z prawej strony za tylnym cylindrem]) i pomierzyć jeszcze raz...
_______________________________________________
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
blankito111
romeciarz
romeciarz
Posty: 27
Rejestracja: 02.05.2019, 18:52
Mój motocykl: XL600V

Re: Prąd ładowania na poziomie 12,2V

Post autor: blankito111 »

Dzisiaj podczas przejażdżki straciłem całkowicie światła. Po zgaszeniu rozrusznik nawet nie zagadał.Prąd na aku 10,5V. Moje pytanie-czy wymiana statora jest trudna? Jest może jakiś opis jak to robić -bo na forum nie mogę znaleźć.Jaki stator brać?
Gregorius
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 208
Rejestracja: 29.10.2011, 00:57
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Łuków

Re: Prąd ładowania na poziomie 12,2V

Post autor: Gregorius »

blankito111 pisze:
Pomierzyłem na wtyczce idącej od alternatora (ale wypiętej od regulatora) i wyszło 12V na wolnych obrotach, do 35V na wyższych ,we wszystkich trzech kombinacjach między żółtymi kabelkami było tak samo. Dodatkowo zmierzyłem oporność - wyszło trzy razy po 0,9 . Również brak przebicia na masę
Wyglada ze alternator ok a padl tegulator napiecia.
blankito111 pisze:Ok troszkę powalczyłem i oto rezultaty tej walki-wtyczka mniejsza z trzeba żółtymi przewodami podaje prąd zmienny z alternatora.Woltomierz ustawiłem na 200V prąd zmienny,trzy pomiary(tzn parami każdy z każdym kabelkiem) 3,3 i 10.
Czy te pomiary byly robione na podpietym regulatorze? Jesli tak to na 95% regulator
blankito111
romeciarz
romeciarz
Posty: 27
Rejestracja: 02.05.2019, 18:52
Mój motocykl: XL600V

Re: Prąd ładowania na poziomie 12,2V

Post autor: blankito111 »

Tak na podpiętym. Mam jeszcze takie pytanie-przy regulatorze jest taki jakby przewód masowy,jest on przykręcony przy jednej z dwóch śrub trzymających regulator do ramy.Idzie on do szerokiej kostki(wejście środkowe pomiędzy czarnym a czerwonym) ale później idzie on jakby ''w powietrze" ponieważ nie łączy się on z niczym-kostka kolejna nie ma wyjścia męskiego(na ten przewód). Na przykładowej aukcji z alegro jest on oznaczony jako''Ignition Switch" . Czy ktoś wie o co chodzi?
Ostatnio zmieniony 07.09.2019, 17:13 przez blankito111, łącznie zmieniany 1 raz.
blankito111
romeciarz
romeciarz
Posty: 27
Rejestracja: 02.05.2019, 18:52
Mój motocykl: XL600V

Re: Prąd ładowania na poziomie 12,2V

Post autor: blankito111 »

Obrazek
blankito111
romeciarz
romeciarz
Posty: 27
Rejestracja: 02.05.2019, 18:52
Mój motocykl: XL600V

Re: Prąd ładowania na poziomie 12,2V

Post autor: blankito111 »

Obrazek ten środkowy to ten z blaszką,blaszka przykręcona do regulatora
blankito111
romeciarz
romeciarz
Posty: 27
Rejestracja: 02.05.2019, 18:52
Mój motocykl: XL600V

Re: Prąd ładowania na poziomie 12,2V

Post autor: blankito111 »

Wychodzi na to ,że ten przewód to jakaś kombinacja poprzedniego właściciela(po co zrobiona to nie wiem).Z regulatora wychodzi bowiem 7 żył-3 zółte i po 2 zielone i czerwone, i wszystkie się z czymś łączą.Natomiast ten środkowy był przykręcony do regulatora,szedł do szerokiej kostki i się z niczym nie łączył. Na forum znalazłem ,że były regulatory które miały taki dodatkowy przewód(właśnie''Ignition Switch") ,który się mostkowało z czerwonym+ lub podłączało do + na akumulatorze ale to nie ten przypadek ponieważ u mnie nie wychodzi on z regulatora a był jedynie do niego przykręcony. Gdzie i jaki kupić nowy regulator do 600xl z 95r? oznaczenie SH541-12 8.I , Shindengen Japan
jacek79
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 108
Rejestracja: 17.06.2018, 14:42
Mój motocykl: XL650V

Re: Prąd ładowania na poziomie 12,2V

Post autor: jacek79 »

Kup ten, http://reg-mot.prv.pl/regulatory.htm polska produkcja i dobra jakość

Wysłane Transalpa
Rafał_93
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 41
Rejestracja: 19.05.2019, 08:57
Mój motocykl: XL600V

Re: Prąd ładowania na poziomie 12,2V

Post autor: Rafał_93 »

Wyżej masz podlinkowany temat o regulatorach. Jest tam namiar na producenta, wszyscy chwalą, więc po co wyważać otwarte drzwi
blankito111
romeciarz
romeciarz
Posty: 27
Rejestracja: 02.05.2019, 18:52
Mój motocykl: XL600V

Re: Prąd ładowania na poziomie 12,2V

Post autor: blankito111 »

W jakiej cenie dostanę dobrej jakości regulator?
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5548
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: Prąd ładowania na poziomie 12,2V

Post autor: wojtekk »

A patrzyles w wątek wpisałes w net ?
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
blankito111
romeciarz
romeciarz
Posty: 27
Rejestracja: 02.05.2019, 18:52
Mój motocykl: XL600V

Re: Prąd ładowania na poziomie 12,2V

Post autor: blankito111 »

Tak.Polskie z Rzeszowa 250zł z dorabianym mocowaniem; na allegro po 179zł oraz 399.Zastanawiam się ,który brać
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2510
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Prąd ładowania na poziomie 12,2V

Post autor: Artek »

Kup ten: https://allegro.pl/oferta/regulator-nap ... 7651950530 To moim zdaniem najlepsza opcja. Kwestia adaptacji tego regulatora została już opisana: http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 60#p363027
Od motoboba na alegro jest 20 zł tańszy ALE już nigdy od niego nic nie kupię. :lanie:
Dominator.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości