Regulator napięcia Transalp 600V

Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, moduły CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.
grzegorz961
Czytacz
Czytacz
Posty: 2
Rejestracja: 26.04.2009, 21:53

Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: grzegorz961 »

szukam, rocznik 98. Nie wiem czemu pali mi się co 2 lata...
mail grzegorz@robomatic.pl

albo info gdzie moge znalezc
Awatar użytkownika
dandan
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 400
Rejestracja: 13.06.2008, 07:47
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Siedlce

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: dandan »

Transafricalp beta
T7
jaro
romeciarz
romeciarz
Posty: 29
Rejestracja: 13.07.2008, 15:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: jaro »

Jestem świeżo po wymianie, kupiłem w Larssonie 270 zl. Mam stary ale on niedoładowywał /na światlach 11,8V/
Mogę Ci go podesłać; ale czy jest sens???
grzegorz961
Czytacz
Czytacz
Posty: 2
Rejestracja: 26.04.2009, 21:53

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: grzegorz961 »

Czesc,

a ten stary to firmowy czy podroba?
jesli markowy to bym sprobowal....
Awatar użytkownika
Hiszpan11
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 251
Rejestracja: 19.06.2008, 11:08
Lokalizacja: Żyraków obok Dębicy

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: Hiszpan11 »

U mnie tez szlak trafil
Sprawdzilem prad miedzy fazowy i jest ok
Pytanie czy powodem uszkodzenia regulatora moze byc Akumulator ??
Kufry I Osłony Aluu Stelaże Boczne Kontakt na Biuro@adventureparts.pl !!!
Awatar użytkownika
Wolo
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3484
Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: Wolo »

Witam,
mam pytanie, mianowicie czy regulator zmieniał się na przestrzeni lat, czy można je dowolnie podmieniać między sześćsetkami?
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
Awatar użytkownika
Daniel 87
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 874
Rejestracja: 19.06.2008, 13:30
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: Daniel 87 »

można je dowolnie zmieniać miedzy sześćsetkami, regulator oczywiście może paść jeśli akumulator jest padnięty. Bardzo często jest tez tak ze regulator jest dobry natomiast aku ma zwarcie pomiędzy jakimiś 2 celami i jak by to nazwać- następuje zwarciowe wytracenie prądu :P
Dla przyjaciół Buli

Sklep Motocyklowy "Twój Motocykl"- Zapraszam
Konstantynów Łódzki

886 474 474 od 10-18 tej.


obecnie BMW R100 Cafe Racer zbudowany na bazie R100RS 1980r
Junak M10 1961r
MZ ES250/2 1969
Jawa 353 1961r
Awatar użytkownika
Wolo
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3484
Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: Wolo »

Daniel jak zawsze konkretny :thumbsup:
Dzięki wielkie.
Pytam, bo chcę kupić na wszelki wypadek, żeby gdzieś na wyjeździe licho go nie trafiło.
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
Awatar użytkownika
mad.dog
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 472
Rejestracja: 25.01.2009, 12:53
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: mad.dog »

to jeszcze tylko moduł na zapas i wsio. Dobrze, że pompy nie mają nasze Trampki:)
one life. live it.

Tiger T709 '01
Awatar użytkownika
Daniel 87
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 874
Rejestracja: 19.06.2008, 13:30
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: Daniel 87 »

Zawsze do usług, jednakże jeśli aq masz sprawne, świeże to raczej nie powinno się nic stać. Aby mieć 95% pewności na bezawaryjność moto proponuje rozbebeszyć moto i wszystkie możliwe połączenia (konektory) przetrzeć papierem ściernym, oczywiście wewnątrz żeńskiego konektora jest cięzko ale wystarczy nawet nożem zeskrobać tlenek wewnątrz wsuwki. Po takiej operacji pakujemy troszkę wazeliny technicznej w żeńskie konektory. Jeśli nie ma żadnych strat to regulator się nie grzeje, kostki się nie stopią a moto hula długie lata. :)
Dla przyjaciół Buli

Sklep Motocyklowy "Twój Motocykl"- Zapraszam
Konstantynów Łódzki

886 474 474 od 10-18 tej.


obecnie BMW R100 Cafe Racer zbudowany na bazie R100RS 1980r
Junak M10 1961r
MZ ES250/2 1969
Jawa 353 1961r
tomasz77
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 591
Rejestracja: 26.11.2008, 20:59
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: KOBYLNICA/K.POZNANIA

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: tomasz77 »

Witam. Panowie z tą zamianą regulatora między 600 to nie jest tak hop-siup!! Mój TA 600 z 99r ma oryginalny regulator SH 538D-13 (T9.3)ale padł więc kupiłem nowy w Larssonie podłączyłem i co?ładowanie ponad 17v i gotowanie aku. Pozyczyłem więc na próbe regler od handlarza(używany SH538A-12 T7.4) i co? ładowanie 17.4 i gotowanie aku!!(na starym było prawidłowe ładowanie 13-15v prąd na wyjsciu z alternatora ok) Olek-motocykle ma w ofercie SH538D-13 i taki właśnie chyba kupie.Wygląda na to ze byly jednak dwa typy.Jezeli Larsson nie przyjmie mi zwrotu to chętnie ten mój nowy odsprzedam.Kontakt na PW. I co na to powiecie?Pozdrawiam.
Silnik, dwa koła i mina wesoła…no chyba, że sarna pod koła!!!
kaclis
Czytacz
Czytacz
Posty: 3
Rejestracja: 11.04.2010, 21:32

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: kaclis »

Panowie,

Takie pytanie. Kupiłem po zimie nowy akumulator, Yuasa, kwasowy, obsługowy. Motor pali świetnie, ale w akumulatorze po tysiącu kilometrów prawie nie było elektrolitu. Zaalarmował mnie na trasie klasyczny smród typu zgniłe jajo, :swieczki: , aku, gorące, elektrolitu ni ma. Gleby żadnej po drodze nie było. Na mój rozum aku musi dostawać za duży prąd ładowania, ale z kolei wiem, że regulator był wymieniany przez poprzedniego właściciela, 2 czy 3 lata temu. No i pytanie : czy słusznie się domyślam, że to wina regulatora - i czy to oznacza wymianę, czy coś z tym regulatorem da się zrobić ? :grin:
Np. wyregulować ???
Pozdrawiam
Kac
tomasz77
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 591
Rejestracja: 26.11.2008, 20:59
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: KOBYLNICA/K.POZNANIA

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: tomasz77 »

Czesc. Zobacz ile kabli masz w tej duzej kostce co wychodzi z reglera,4(dwa zielone dwa czerwone)czy 5 (dwa zelone dwa czerwone jeden czarny)jesli 5kabli masz to podlacz czarny do plusa(+) przy akumulatorze i jest OK nie bedzie gotowac aku.(chyba ze masz padniety regler-ja trenowalem ten temat pol roku)Napisz jaki efekt.Pozdrawiam.
Silnik, dwa koła i mina wesoła…no chyba, że sarna pod koła!!!
Awatar użytkownika
Daniel 87
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 874
Rejestracja: 19.06.2008, 13:30
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: Daniel 87 »

słuchajcie gdyby nie konkretny typ konektorow wydaje mi sie ze mozna by zastosowac regulator nawet od poldka. Od kazdego japanskiego moto wystarczy odpowiednio podpiąc. Bawiąc sie ja początku swojej przygody zmoto mztkami itp demoludami stosowalo sie nie raz glupi regler od poldka czy duzego fiata.
Dla przyjaciół Buli

Sklep Motocyklowy "Twój Motocykl"- Zapraszam
Konstantynów Łódzki

886 474 474 od 10-18 tej.


obecnie BMW R100 Cafe Racer zbudowany na bazie R100RS 1980r
Junak M10 1961r
MZ ES250/2 1969
Jawa 353 1961r
kaclis
Czytacz
Czytacz
Posty: 3
Rejestracja: 11.04.2010, 21:32

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: kaclis »

Tomasz,
Dzięki za podpowiedź. :smile: Sprawdzę i dam znać. Traciłem już nadzieję na jakiś odzew. Senks !
k
bartim
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 19.06.2008, 13:10

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: bartim »

kaclis pisze:Tomasz,
Dzięki za podpowiedź. :smile: Sprawdzę i dam znać. Traciłem już nadzieję na jakiś odzew. Senks !
k
Kaclis, pochwal sie czy metoda Tomka sie sprawdziła.
Można próbować sie domyslac że skoro nic nie piszesz to tak jest ale równie dobrze aku mogło eksplodować Cię w obszary gdzie internet nie sięga :)

(po chwili)
Zajrzałem do manuala, jest tam schemat do starszego modelu trampka i rzeczywiście na regulatorze przewód oznaczony na czarno idzie do (+). Z tego co widać warto podłączyć go przez bezpiecznik 15A.

Obrazek
bartim
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 19.06.2008, 13:10

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: bartim »

Po tygodniu wszystko działa jak należy, ładowanie książkowe, elektrolitu nie ubywa. Coprawda manetki teraz nie są aż takie ciepłe ale za to pali dużo lepiej.
tomasz77
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 591
Rejestracja: 26.11.2008, 20:59
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: KOBYLNICA/K.POZNANIA

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: tomasz77 »

Witam. Ciesze się ze mogłem pomoc.Wystarczy przestudiowac schematy w Haynesie jak były podłaczane reglery(5 lub 4 kable w duzej kostce)i wszystko jasne.Ja sie dopiero kapłem jak juz miałem to podłaczone.(ksiązka w domu ale kto by tam zaglądałHa-Ha!! Pzdr.
Silnik, dwa koła i mina wesoła…no chyba, że sarna pod koła!!!
jarson
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 310
Rejestracja: 04.07.2009, 10:46
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: jarson »

Witam
Mam problem z ładowaniem - chyba. Na wolnych obrotach bez świateł mam ładowanie 15,2 po włączeniu świateł 14,6 , na wysokich obrotach (3-4 tyś obr/min) ponad 17.
Jakiś miesiąc temu dolewałem wody do aku bo wyparowała, teraz po przejechaniu ok 2000 km znowu wodę wygotowało. Czy regulator Waszym zdaniem umarł?
dzięki
RD07
SHL M11
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: Jaro-Ino »

jarson, tak i pogrzebiesz akumulator jak jeszcze troche tak pojeździsz. Taki prąd gotuje i zabija aku. W XL600V ładowanie powinno być pomiędzy 13,5-15,5 przy 5000 tys obrotów.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość