Regulator napięcia Transalp 600V

Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, moduły CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.
Harny
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 41
Rejestracja: 05.01.2012, 23:52
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Gliwice

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: Harny »

Wymieniłem aku, podłączyłem woltomierz i chyba regler się obraził. 12,5V na samym silniku, 12,4 na światłach, 12,2 na długich. Udało mi się osiągnąć raz 13V przy 5000 obrotów.Skoków napięcia brak. Wtyczki czyszczone i smarowane. Czy to już koniec reglera, czy jest szansa na regenerację? Robi się w ogóle regenerację regli?
Regulator ma znaczki SH538D-13
"A z tym pocałunkiem to będzemy musieli się jeszcze trochę wstrzymać" - powiedzial piękny książe złażac ze śpiącej królewny!
Awatar użytkownika
gasior110
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 40
Rejestracja: 06.04.2013, 20:13
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Łask

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: gasior110 »

Cześć. Ja zrobiłem już parę regulatorów. Proponuję regenerację. Wszystko w środku nowe, żadnych starych części. W razie jakiegokolwiek uszkodzenia w przyszłości, można go naprawić. Jak interesuje Cię to daj znać na PW. Wadą jest to, że trzeba mostek prostowniczy przykręcić do ramy. https://picasaweb.google.com/1168994974 ... NObxr-w0wE#
POZDRAWIAM Z ŁASKU.
Awatar użytkownika
KubaMoto
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 427
Rejestracja: 06.11.2013, 23:50
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Gdynia

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: KubaMoto »

jaki byłby koszt regeneracji?
--------------------------------------
Kiedys LS 250 ,BANSHEE 350 2T, YFZ 450, Suzi Gsx 600F, DR 650 SP 44B ...
Teraz Honda Transalp 600V 93r. oraz KLR650A 87r.
Awatar użytkownika
gasior110
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 40
Rejestracja: 06.04.2013, 20:13
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Łask

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: gasior110 »

Cena poszła na PW. :cool:
POZDRAWIAM Z ŁASKU.
andrzejj
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 93
Rejestracja: 27.09.2014, 17:27
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Żywiec

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: andrzejj »

Dzisiaj po powrocie z krótkiej przejażdżki i odstawieniu trampka do garażu zauważyłem że pali(dosłownie) mi się regulator napięcia :omg:
Czy to oznacza konieczność wymiany? Odłączyłem tylko aku aby nie było jakiegoś zwarcia czy coś innego....Dodam jeszcze że po 3 miesiącach stania w garażu musiałem naładować aku bo było padnięte, aha i jeszcze przed odłączeniem prostownika akumulator zaczął się "gotować" czy to mogło być przyczyną pożaru regulatora?
Next22
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1224
Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: POLICHNO

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: Next22 »

andrzejj pisze:Dzisiaj po powrocie z krótkiej przejażdżki i odstawieniu trampka do garażu zauważyłem że pali(dosłownie) mi się regulator napięcia :omg:
Czy to oznacza konieczność wymiany? Odłączyłem tylko aku aby nie było jakiegoś zwarcia czy coś innego....Dodam jeszcze że po 3 miesiącach stania w garażu musiałem naładować aku bo było padnięte, aha i jeszcze przed odłączeniem prostownika akumulator zaczął się "gotować" czy to mogło być przyczyną pożaru regulatora?
pewnie za wielki prostownik zabił aku
puźniej aku zabił regulator
i tak to się kręci :swieczki:
Teraz :
sprawdzić kostki konektorki itp , sprawdzić akumulator naładowanie napięcie na luzie i pod obciążeniem , już na 90% wymienić regulator.
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
andrzejj
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 93
Rejestracja: 27.09.2014, 17:27
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Żywiec

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: andrzejj »

A wiec niezdążyłem sprawdzić napięcia podczas pracy bo za każdy razem gdy przekręcam stacyjkę zaczyna palić mi się regulator i wywala ten bezpiecznik
Obrazek

Czy to jest wina uszkodzonego regulatora? czy może coś innego?sprawdziłem złącza i wszystko ok, napięcie w czasie spoczynku 12,2V

I jeszcze jedno pytanie o sam regulator- czy to jest oryginalny od pana hondy czy zwykły chińczyk/tajwańczyk z alledrogo?
Obrazek
Next22
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1224
Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: POLICHNO

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: Next22 »

Do skasowania
Ostatnio zmieniony 13.10.2015, 22:54 przez Next22, łącznie zmieniany 1 raz.
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
Next22
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1224
Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: POLICHNO

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: Next22 »

Regulator do wymiany
Ten z fotki wygląda na fabryczny
O obciążeniu aku poza motorkiem pisałem
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
andrzejj
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 93
Rejestracja: 27.09.2014, 17:27
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Żywiec

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: andrzejj »

Kupiłem nowy regler i napięcie przy 5000obr 17,7 :omg: I tutaj mam pytanie czy to wina reglera czy może zamienione żółte przewody bo musiałem zmienić końcówki z żeńskich na męskie a nie zaznaczyłem który gdzie ma być?
Next22
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1224
Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: POLICHNO

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: Next22 »

Żołte to trzy fazy można zamieniać między sobą
Sprawdz teraz opór między nimi każdy z każdym powinno być jednakowo i brak przebicia do masy.
Bo może masz uzwojenie uwalone.
Nie podłanczaj regulatora przed sprawdzeniem uzwojenia bo go usmarzysz.

Wysłane z mojego GT-I9000 przy użyciu Tapatalka
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
andrzejj
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 93
Rejestracja: 27.09.2014, 17:27
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Żywiec

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: andrzejj »

dzięki za odpowiedz, ale jak sprawdzić opór? plus i minus do jednego i drugie żółtego przewodu?
Regulator podczas pracy(ok 5-10min) był cały czas zimny.
andrzejj
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 93
Rejestracja: 27.09.2014, 17:27
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Żywiec

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: andrzejj »

Jakie powinno być napięcie z alternatora na 3 żółtych przewodach?u mnie jest ok 14-15V
Next22
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1224
Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: POLICHNO

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: Next22 »

andrzejj pisze:dzięki za odpowiedz, ale jak sprawdzić opór? plus i minus do jednego i drugie żółtego przewodu?
Regulator podczas pracy(ok 5-10min) był cały czas zimny.
miernik-multimetr czy jak go zwią ustawiasz na Omy mierzysz :
1z2
1z3
2z3
wynik powinien być jednakowy
póżniej mierzysz opór między żółtymi a masą powinna być nieskończoność
andrzejj pisze:Jakie powinno być napięcie z alternatora na 3 żółtych przewodach?u mnie jest ok 14-15V
Ale tu miernik ustawiasz na prąd zmienny odczyt powinien rosnąć wraz ze wzrostem obrotów aż do około 80 V AC przy 5tys obrotów
oczywiście pomiar jak wyżej :
1z2
1z3
2z3
Tu nawet nie chodzi o to jaki jest wynik pomiaru najważniejsze aby było jednakowo w każdej z kombinacji kabelków żółtych .
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
bemapy
romeciarz
romeciarz
Posty: 21
Rejestracja: 10.04.2015, 14:07
Mój motocykl: XL600V

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: bemapy »

A co jesli po miedzy nimi jest różnica tzn. po miedzy 2z3 ? bo mierzyłem 1z2-ok,1z3- ok,a 2z3 miernik ma duże wahania.
Next22
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1224
Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: POLICHNO

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: Next22 »

Przebicie i zolacji uzwojenia . Jak to potwierdzić ?
Trzy żarówki połaczone w gwiazde i podłaczone do tych żółtych.kabelków sprawdzamy czy jednakowo intensywnie świecą.
Jak będzie źle to trzeba wyciągać uzwojenie z silnika i do przewinięcia



Paweł
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
Awatar użytkownika
szczepan
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 209
Rejestracja: 27.03.2012, 09:20
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Osielec

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: szczepan »

andrzejj pisze:Kupiłem nowy regler i napięcie przy 5000obr 17,7 :omg: I tutaj mam pytanie czy to wina reglera czy może zamienione żółte przewody bo musiałem zmienić końcówki z żeńskich na męskie a nie zaznaczyłem który gdzie ma być?
Jeżeli w dużej kostce masz 5 czarny przewód osobno to weź go podłącz do jednego z czerwonych i powinno działać prawidłowo. Ja tak miałem i to jest jakiś czujnik który jak nie ma plusa podpiętego to zawyża ładowanie.
Awatar użytkownika
Karolek1
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 49
Rejestracja: 16.12.2015, 18:40
Mój motocykl: XL600V

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: Karolek1 »

Zastanawiam się czy wymieniać regulator, bo się jakoś dziwnie zachowuje przy 1200obr/min jest książkowe 14,4V na światłach i wraz ze wzrostem obrotów spada napięcie do 13V już przy 2500obr/min. Wszystkie połączenia prawidłowe kostki czyste akumulator sprawny. Napięcia wychodzące z alternatora identyczne na wszystkich fazach, brak przebicia na masę z uzwojeń altka.
Awatar użytkownika
abbs
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 93
Rejestracja: 06.03.2015, 17:46
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: abbs »

Uczeni w piśmie mam takie pytanie. Na sezon wymieniłem Aku i na swoje nieszczęście założyłem voltomierz. Teraz się na niego gapie cały czas i już zglupialem czy wszystko jest dobrze. W sumie w warsztacie się dowiedziałem ze jak jest między 12-15 v to żeby za bardzo nie wnikać. Na forum wyczytałem ze między 13,5-14,5. No i teraz sprawa wygląda tak. Odpalamy normalnie 12.6 na biegu jalowym 5000 rpm książkowo. książkowo. I teraz zaczyna się zabawa. Odpalam jade jest ok 13,5-14 zależnie od obrotów i odbiorników. Zauważyłem ze po jakimś czasie przestaje lądować wczoraj po 5 km nagle 12,6 jakiś kilometr bez ładowania i znowu ogień 14,5. Sytuacja się powtarza. No i teraz pytanie czy to tak jak przy zwykłej baterii ? Ładuje do pewnego poziomu potem odcina i dopóki nie spadnie to nie ląduje ? Czy coś zepsute ? Nie miałem byłem szczęśliwy ;)

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2910
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: zimny »

abbs pisze:Uczeni w piśmie mam takie pytanie. Na sezon wymieniłem Aku i na swoje nieszczęście założyłem voltomierz. Teraz się na niego gapie cały czas i już zglupialem czy wszystko jest dobrze. W sumie w warsztacie się dowiedziałem ze jak jest między 12-15 v to żeby za bardzo nie wnikać. Na forum wyczytałem ze między 13,5-14,5. No i teraz sprawa wygląda tak. Odpalamy normalnie 12.6 na biegu jalowym 5000 rpm książkowo. książkowo. I teraz zaczyna się zabawa. Odpalam jade jest ok 13,5-14 zależnie od obrotów i odbiorników. Zauważyłem ze po jakimś czasie przestaje lądować wczoraj po 5 km nagle 12,6 jakiś kilometr bez ładowania i znowu ogień 14,5. Sytuacja się powtarza. No i teraz pytanie czy to tak jak przy zwykłej baterii ? Ładuje do pewnego poziomu potem odcina i dopóki nie spadnie to nie ląduje ? Czy coś zepsute ? Nie miałem byłem szczęśliwy ;)

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
Niestety ale masz uszkodzony regler i prawdopodobnie niesprawne aku. Miałem dokladnie tak samo.

Regler do wymiany a aku do weryfikacji - elektrolit jest? Poziom odpowiedni?

Ja najpierw wymieniłem aku - bo miało połowę pojemności po ubytku elektrolitu...(moja wina, nie pilnowałem). Okazało się że dla reglera było już za późno.

Po wymianie reglera i aku wróciła stabilność ładowania. Ciesz się że masz woltomierz - bo wiesz że coś jest nie tak jeżdżąc po okolicy a nie dowiadujesz się tego jak jest już za późno gdzieś daleko w trasie :smile:

Pozdrawiam
Zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość