Wymiana kabli wysokiego napięcia.

Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, moduły CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.
Awatar użytkownika
velmafia
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 120
Rejestracja: 06.07.2014, 13:28
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Wrocek

Wymiana kabli wysokiego napięcia.

Post autor: velmafia »

Siema,

główny bohater to trampek 600 z takimi cewkami: http://www.akcent.pl/cz/xl600v/tr_cewki1.jpg
po ciemku pod bakiem trochę iskrzy z przewodów wysokiego napięcia, więc przydało by się je wymienić.
Robił to już ktoś? da się wymienić kable bez wymiany cewek? Z tego co widzę to cewka jest nierozbieralna a kabel jest w niej zatopiony,po drugiej stronie fajka wygląda na rozbieralną, ale jeszcze jej nie rozpracowałem :)
Przyszło mi do głowy żeby dosztukować kabel (coś w tym stylu: https://www.youtube.com/watch?v=jz3pklBtK9o ) ale nie wiem jak z trwałością takiego rozwiązania, robił tak ktoś?

Ewentualnie są jakieś nowe zamienniki cewek z kablami? bo w używkach z allegro izolacja na przewodach WN wcale nie musi być lepsza niż u mnie.

aloha!
Paul Theroux pisze:Turyści nie wiedzą, gdzie byli, podróżnicy nie wiedzą, gdzie będą
Awatar użytkownika
velmafia
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 120
Rejestracja: 06.07.2014, 13:28
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Wrocek

Re: Wymiana kabli wysokiego napięcia.

Post autor: velmafia »

Temat bez odpowiedz to temat do niczego, tak więc sam sobie odpowiem:

Cewki są nierozbieralne, ale kable są w nie wkręcone i wklejone, można więc wymienić kable bez cewek, poniżej krótki opis jak to zrobić:

1. Odrywamy delikatnie kapturek osłony kabla na cewki:
Obrazek
Obrazek
2. Wyrywamy kabel z cewki bo i tak jest wklejony i inaczej nie wyjdzie:
Obrazek
3. Wydłubujemy to co zostało po kablu, uważając na to, aby nie uszkodzić szpilki na którą mamy wkręcić nowy kabel. Kabel WN jest wkręcony aż do końca tego wystającego grzybka, a szpilka wystaje na jakieś 5-8mm. Trochę tego syfu jest do wygrzebania i jest to upierdliwe, ja pomagałem sobie wkrętarką z wiertłem 2mm, ale należy to robić z wyczuciem!
Obrazek
Obrazek
4.Gdy już mamy cewki pod ręką, warto sprawdzić ich stan, czyli porównać rezystancje z serwisówką:
Obrazek
Uzwojenie pierwotne:
Obrazek
I uzwojenie wtórne:
Obrazek
5. Jeśli parametry cewki są OK, to wkręcamy kabel w cewkę i go wklejamy, ja klej dawałem tylko na górze tak żeby lekko wciekł do środka, według mnie nie ma sensu wklejać go na całej długości. Pamiętajmy też że ten klej ma uszczelnić i zabezpieczyć przed wilgocią, więc sklejmy to dobrze:
Obrazek
Następnie naklejamy kapturek oderwany w punkcie 1.
6. Wkręcamy fajki w drugą stronę kabla:
Obrazek
7. Prewencyjnie sprawdzamy czy po złożeniu rezystancja całości mieście się w podanym zakresie:
Obrazek

8. Ile tak mają wasze stare kable? :)
Obrazek

UWAGI:
1. Zamiast starych "kapturków" lepiej byłoby założyć jakieś nowe termokurczki, ja niestety ich nie posiadałem.
2. Czy wymieniać kable z fajkami pozostawiam to wam, ja wymieniłem, bo fajki były w tym samym wieku co kable i nie potrafiłem z nich wykręcić kabli.
3. Powyższe czynności powtarzamy na wszystkich 4 cewek.
4. Potrzeba ok 80cm kabla WN.

EFEKTY:
1. Silnik chodzi równiej.
2. Zniknęło uczucie "wypadania zapłonu" pojawiające się przy mocnym odkręceniu manetki na niskich obrotach.
3. Chyba wróciło kilka kucyków, ale może to być efekt placebo :)

aloha!
Paul Theroux pisze:Turyści nie wiedzą, gdzie byli, podróżnicy nie wiedzą, gdzie będą
Awatar użytkownika
gwardia
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2858
Rejestracja: 01.11.2010, 17:24
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: Murowana Goślina

Re: Wymiana kabli wysokiego napięcia.

Post autor: gwardia »

Dobrze wiedzieć, że z cewki można wyjąć przewód... właściwie, że wyjąć można to wiedziałem, natomiast jestem mile zaskoczony, że można potem włożyć nowy i to wszystko zadziała. Przez kilka lat żyłem w przekonaniu, że jest to element nierozbieralny.

Podoba mi się poradnik. :thumbsup:
"Jutro zawsze będzie jutro więc jutro jutra już nie będzie"
Awatar użytkownika
girgi
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 442
Rejestracja: 19.07.2011, 07:14
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Ujazd - OP

Re: Wymiana kabli wysokiego napięcia.

Post autor: girgi »

Ooo... następny pomysł do grzebania w zimowy czas :)
Awatar użytkownika
bartekk
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1450
Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: wrocław - radwanice

Re: Wymiana kabli wysokiego napięcia.

Post autor: bartekk »

U mnie objaw jest taki, że po nocy pod chmurką ( wilgoć) trampek niechętnie zapala. Chyba mam robotę.
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
Awatar użytkownika
bartekk
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1450
Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: wrocław - radwanice

Re: Wymiana kabli wysokiego napięcia.

Post autor: bartekk »

bartekk pisze:U mnie objaw jest taki, że po nocy pod chmurką ( wilgoć) trampek niechętnie zapala. Chyba mam robotę.
Naprawa jak wyżej przyniosła oczekiwany skutek. Po nocce - mokre moto odpalił od strzała...
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości