Regulator 650 do 600

Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, moduły CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.
Awatar użytkownika
Adam_M
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 790
Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła

Re: Regulator 650 do 600

Post autor: Adam_M »

W 600 z powodu odpalania bez świateł gotują się oryginalne regulatory. Zobaczcie, alternator jest przewidziany na jakąś moc, a światła duża część tej mocy zabierają, więc w momencie kiedy moto chodzi bez świateł ten nadmiar prądu jest przewalony przez regulator i oddany na masę, z czego sam on się grzeje. To nie alternator obco wzbudny jak w aucie. Tutaj daje od razu pełna mocą.

I myślisz, że jak kręcisz rozrusznikiem to prąd bierze z alternatora? Od tego jest aku:) stąd od razu po odpaleniu, jak silnik się kręci masz za dużo prądu.
Zróbcie sobie test, odpalcie moto z i bez świateł, poczekajcie trochę i przylozcie rękę do regulatora, ciekawe kiedy będzie cieplejszy:)

Tapnięte
XJ600N 94'->TA600V 96'
Adampio
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 1947
Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Środmieście

Re: Regulator 650 do 600

Post autor: Adampio »

Adam_M pisze:W 600 z powodu odpalania bez świateł gotują się oryginalne regulatory
Adam_M pisze:w momencie kiedy moto chodzi bez świateł ten nadmiar prądu jest przewalony przez regulator
Laborkę z elektrotechniki miałem baaaardzo dawno, ale moim zdaniem to są dwa różne stany :)
Awatar użytkownika
Adam_M
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 790
Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła

Re: Regulator 650 do 600

Post autor: Adam_M »

Czepiasz się słów. Użyłem skrótu myślowego.
Szczerze, to mam gdzieś wasze regulatory :) jesteście mądrzejsi, to jezdzijcie bez świateł i płaczcie, że palą się regulatory.


Tapnięte
XJ600N 94'->TA600V 96'
rafi
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 97
Rejestracja: 01.01.2016, 23:16
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Re: Regulator 650 do 600

Post autor: rafi »

Adam_M pisze:Czepiasz się słów. Użyłem skrótu myślowego.
Szczerze, to mam gdzieś wasze regulatory :) jesteście mądrzejsi, to jezdzijcie bez świateł i płaczcie, że palą się regulatory.


Tapnięte
Od dawna jeździłem starymi autkami z silnikami diesla. Wtedy nauczyłem się zawsze odpalać na wyłączonych światłach. Teraz pomykam benzynką i nawyk odpalania ten sam. No i przeniosłem stary nawyk do trampka. Trza zmienić nawyki. Podobno tylko krowa nie zmienia poglądów. :lol:
Junak M10 -> Kawasaki KZ400J -> ............. -> Honda XL 650V
Awatar użytkownika
Adam_M
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 790
Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła

Re: Regulator 650 do 600

Post autor: Adam_M »

rafi pisze:
Adam_M pisze:Czepiasz się słów. Użyłem skrótu myślowego.
Szczerze, to mam gdzieś wasze regulatory :) jesteście mądrzejsi, to jezdzijcie bez świateł i płaczcie, że palą się regulatory.


Tapnięte
Od dawna jeździłem starymi autkami z silnikami diesla. Wtedy nauczyłem się zawsze odpalać na wyłączonych światłach. Teraz pomykam benzynką i nawyk odpalania ten sam. No i przeniosłem stary nawyk do trampka. Trza zmienić nawyki. Podobno tylko krowa nie zmienia poglądów. :lol:
W autach nie ma takich regulatorów napięcia jak w moto. Tak jak pisalem, w autach są obcowzbudne

Tapnięte
XJ600N 94'->TA600V 96'
rafi
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 97
Rejestracja: 01.01.2016, 23:16
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Re: Regulator 650 do 600

Post autor: rafi »

No i człowiek uczy się całe życie. Dzięki za info o regulatorach. Ja tam zawsze myślałem, że w autach i motocyklach są zawsze takie same (zasada działania). :smile:
Junak M10 -> Kawasaki KZ400J -> ............. -> Honda XL 650V
Harny
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 41
Rejestracja: 05.01.2012, 23:52
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Gliwice

Re: Regulator 650 do 600

Post autor: Harny »

Ok, a powiedzcie, czy regulatory z 650 różnią się jakoś między sobą? Bo na allegro widuje się z czarnymi i czerwonymi wejściami na wtyczkę. Chcę zrobić podmianę u siebie, a nie chcę kupić jakiejś lewizny.
"A z tym pocałunkiem to będzemy musieli się jeszcze trochę wstrzymać" - powiedzial piękny książe złażac ze śpiącej królewny!
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość