Regulator 650 do 600

Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, moduły CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.
Awatar użytkownika
Myszak_krk
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 101
Rejestracja: 25.03.2015, 11:13
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: kraków

Re: Regulator 650 do 600

Post autor: Myszak_krk »

Kupiłem, wymieniłem, działa :)
Dzięki za pomoc!

Wysłane przez Tapatalk
bieniek
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 62
Rejestracja: 20.09.2014, 08:23
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Regulator 650 do 600

Post autor: bieniek »

Witam,

Co myślicie o takim produkcie http://allegro.pl/regulator-napiecia-ho ... 39993.html. Chodzi o przeróbkę do 600, kupować - próbować czy lepiej poszukać oryginalnej używki ?
Awatar użytkownika
KLOSZ
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 340
Rejestracja: 09.10.2012, 14:04
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa -> Łódź
Kontakt:

Re: Regulator 650 do 600

Post autor: KLOSZ »

Ja bym polował na oryginalną używke w podobnej cenie.
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.
Next22
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1224
Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: POLICHNO

Re: Regulator 650 do 600

Post autor: Next22 »

bieniek pisze:Witam,

Co myślicie o takim produkcie http://allegro.pl/regulator-napiecia-ho ... 39993.html. Chodzi o przeróbkę do 600, kupować - próbować czy lepiej poszukać oryginalnej używki ?
A ja kupiłem coś takiego:
http://pl.aliexpress.com/item/Voltage-R ... 249fcc04ef
bardzo mi zależało na tej kostce wpinanej w regler teraz w razie W wpinam nowy (kostka standard) i wio :smile:
Na razie nakręcone mało km więc o jakości się nie wypowiem
Był nawet pomysł żeby zapasowy też był przykręcony już do ramy
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
Awatar użytkownika
KLOSZ
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 340
Rejestracja: 09.10.2012, 14:04
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa -> Łódź
Kontakt:

Re: Regulator 650 do 600

Post autor: KLOSZ »

Układ wyprowadzeń troche inny niz w TA650, ale da się dostosować ;)
Nawet Chinczycy naniesli takie samo oznaczenie jak Japonce z Shindengen :D (łącznie z logo firmy)
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2687
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Regulator 650 do 600

Post autor: grad74 »

A ja tam regler mam podłączony na zwykłą kostkę elektryczną . Wiem że niektórzy z Was wyklną takie "druciarstwo" (które ja uwielbiam , bo wbrew pozorom najlepiej i najdłużej mi działa - jak to prowizorki) , ale plus tego jest taki że przynajmniej mam pewnośc dobrego połączenia i nie martwię się o jakieś zaśniedziałe styki, a w razie cuś nie pierdzielę się z posklajanymi wtyczkami tylko "prawem ignoranta elektrycznego" biorę mały śrubokręt i zmieniam regler w minutę po prostu łącząc kabelki zgodnie z kolorami. :)
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
tomek666
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 49
Rejestracja: 17.12.2015, 08:21
Mój motocykl: XL600V

Re: Regulator 650 do 600

Post autor: tomek666 »

Ja mam podobny patent z 650. ostatnio padł mi regulator. Wymieniłem na nowy za allegro za coś koło 90 zł. Przejechałem na nim około 500 km i hula. ładowanie książkowe 14,6. Trochę się grzeje. Połączenie kabli bez kostki na konektorach. Zastanawia mnie jedynie cyt: "dodatkowo należy podłączyć osobnym kablem z oczkiem masę do obudowy regulatora pod jedną ze śrubek mocujących" U mnie tego ni ma:) i działa. Można prosić o wyjaśnienie co i jak?...pzdr
Awatar użytkownika
KLOSZ
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 340
Rejestracja: 09.10.2012, 14:04
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa -> Łódź
Kontakt:

Re: Regulator 650 do 600

Post autor: KLOSZ »

Ot poprawa podłączenia masy do reglera. W oryginale w 650-tce jest taki kabelek z oczkiem - stad taka sugestia. Skoro maly japonski konstruktor tak wymyslil, to pewnie cos mial na mysli.
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.
Awatar użytkownika
Pawel1980
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 312
Rejestracja: 28.04.2014, 18:37
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Giżycko

Re: Regulator 650 do 600

Post autor: Pawel1980 »

...tak zapytam - czy jest jakieś "uniwersalne" miejsce w PD06 na przeniesienie regulatora?
cj.slaw
romeciarz
romeciarz
Posty: 23
Rejestracja: 29.05.2017, 11:38
Mój motocykl: XL600V

Re: Regulator 650 do 600

Post autor: cj.slaw »

Panowie, odświeżę troszkę. Mam ten regulator od 650 ale w orginalnej instalacji mam jeszcze ten czarny przewód i co z nim zobić?
Moto uziemnione przez to a jest potrzebne.
Awatar użytkownika
KLOSZ
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 340
Rejestracja: 09.10.2012, 14:04
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa -> Łódź
Kontakt:

Re: Regulator 650 do 600

Post autor: KLOSZ »

Czarny zaizolować i zostawić w spokoju - nie podłączaj go nigdzie, tylko zaizoluj, bo jest tam dodatkowy (+) z instalacji do sensora napięcia, którego w reglerze z 650-tki sie nie podłącza.
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.
Awatar użytkownika
Adam_M
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 790
Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła

Re: Regulator 650 do 600

Post autor: Adam_M »

A może ktoś ma info czy da się kupić kostkę z 650 i kostkę z 600 i zrobić takie połączenie aby nie ciąć kabli oryginalnych? Wiecie, zrobić taki adapter, przejście z kostki modułu 650 na kostkę instalacji 600. Może ASO Hondy?

Tapnięte
XJ600N 94'->TA600V 96'
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Regulator 650 do 600

Post autor: capri »

Adam masz dodatkowe konektory, straty i możliwe źródła problemów, nie wrócisz do 600, bo po co?
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Awatar użytkownika
Adam_M
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 790
Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła

Re: Regulator 650 do 600

Post autor: Adam_M »

capri pisze:Adam masz dodatkowe konektory, straty i możliwe źródła problemów, nie wrócisz do 600, bo po co?
Kwestia tego, że póki co oryginalny działa, a drugi chce na zapas, tak żeby w razie W zrobić podmianke, bez potrzeby cięcia kabli na trasie

Tapnięte
XJ600N 94'->TA600V 96'
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Regulator 650 do 600

Post autor: capri »

Adam_M pisze:
capri pisze:Adam masz dodatkowe konektory, straty i możliwe źródła problemów, nie wrócisz do 600, bo po co?
Kwestia tego, że póki co oryginalny działa, a drugi chce na zapas, tak żeby w razie W zrobić podmianke, bez potrzeby cięcia kabli na trasie

Tapnięte
Cwany lisek z Ciebie ;)
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Adampio
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 1945
Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Środmieście

Re: Regulator 650 do 600

Post autor: Adampio »

Czy ktoś wie jaka technicznie jest różnica między regulatorem od 600tki i 650tki?
Gdzieś mi sie majaczy, że ten od 650tki mniej się grzeje bez obciążenia bo jest na FET-tach. A dociekam bo się przymierzam do wstawienia w lampę zarowki LED a przy przejazdach przez wodę wyłączam swiatła i nie chciałbym sobie zrobić kuku
Awatar użytkownika
Adam_M
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 790
Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła

Re: Regulator 650 do 600

Post autor: Adam_M »

z tego co kojarzę to od 600 jest na diodach a od 650 na tranzystorach, ale podobno te nowsze się bardziej grzeją. Ogólnie wyłączanie świateł przy odpalonym silniku nie służy dobrze regulatorowi, stąd po lifcie w 650 zniknął z kierownicy przełącznik od swiatel:)

Tapnięte
XJ600N 94'->TA600V 96'
Adampio
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 1945
Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Środmieście

Re: Regulator 650 do 600

Post autor: Adampio »

Podbiję to może @KLOSZ się wypowie o wyższości mniej obciążonego regulatora. Czy odporniejsza będzie konstrukcja z 600 czy też z 650?
rafi
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 98
Rejestracja: 01.01.2016, 23:16
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Re: Regulator 650 do 600

Post autor: rafi »

Adam_M pisze:z tego co kojarzę to od 600 jest na diodach a od 650 na tranzystorach, ale podobno te nowsze się bardziej grzeją. Ogólnie wyłączanie świateł przy odpalonym silniku nie służy dobrze regulatorowi, stąd po lifcie w 650 zniknął z kierownicy przełącznik od swiatel:)

Tapnięte
Czyli lepiej mieć przełącznik od świateł w pozycji włączonej? W mojej 650 jest przełącznik świateł i zazwyczaj odpalam na wyłączonych światłach. Swiatełka włączam dopiero jak jadę.
Junak M10 -> Kawasaki KZ400J -> ............. -> Honda XL 650V
Adampio
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 1945
Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Środmieście

Re: Regulator 650 do 600

Post autor: Adampio »

Moim zdaniem do odpalania lepiej bez świateł, dopiero podczas jazdy trzeba ulżyć regulatorowi bo z nadmiaru niewykorzystanego pradu sie grzeje. Rozrusznik pochłania duuzo wiecej niż żarówki
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości