Słabe napięcie ładowania

Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, moduły CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.
Awatar użytkownika
gasior110
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 40
Rejestracja: 06.04.2013, 20:13
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Łask

Słabe napięcie ładowania

Post autor: gasior110 »

Witam. Dzisiaj wziąłem do ręki miernik i sobie mierzę napięcie na aku. Podczas wolnych obrotów (na światłach) jakieś 13.5V. Dodając gazu, razem ze wzrostem obrotów napięcie maleje:
3tyś - 12.8V,
4tyś- 12.4V,
5tyś -12V :niewiem:
Mieliście taki przypadek? Proszę o pomoc.
POZDRAWIAM Z ŁASKU.
Awatar użytkownika
MARCINm10
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 474
Rejestracja: 11.09.2012, 20:49
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Wielowieś

Re: Słabe napięcie ładowania

Post autor: MARCINm10 »

Sprawdź kostki połączeniowe może będzie któraś przypalona a jak nie to pewnie rygler siada
mirkoslawski
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2269
Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kielce

Re: Słabe napięcie ładowania

Post autor: mirkoslawski »

Ja miałem ostatnio takie objawy. Mam wywalone kostki i zlutowany regler na stałe - okazało się, że konektorki na takim połączeniu szybko śniedzieją, stawiają opór i w konsekwencji przepalają przewody :wink: Dwa były przepalone - regler na szczęście ocalał i zlutowałem na "zicher", przy okazji przeczyściłem kostki. Po naprawie - ładowanie wróciło do normy :thumbsup:
Awatar użytkownika
gasior110
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 40
Rejestracja: 06.04.2013, 20:13
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Łask

Re: Słabe napięcie ładowania

Post autor: gasior110 »

Wszystkie połączenia sprawdzone i jest ok. Wszędzie czytam, że regulator! Zamówiłem części i zrobię na nowych tyrystorach i diodach. Koszt części 60-70 zł plus robota. Za nowy chcą kosmiczną kwotę- 200 -350zł. :omg: Chore! Cewki sprawdziłem na indukcyjność i opór i są dobre.
POZDRAWIAM Z ŁASKU.
Awatar użytkownika
gasior110
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 40
Rejestracja: 06.04.2013, 20:13
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Łask

Re: Słabe napięcie ładowania

Post autor: gasior110 »

POZDRAWIAM Z ŁASKU.
Awatar użytkownika
gasior110
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 40
Rejestracja: 06.04.2013, 20:13
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Łask

Re: Słabe napięcie ładowania

Post autor: gasior110 »

Dzisiaj sprawdziłem napięcie bez regulatora na samych cewkach. Na wolnych obrotach 24.5V a przy 5tyś. 56V. Także jest dobrze. :thumbsup:
POZDRAWIAM Z ŁASKU.
Awatar użytkownika
gasior110
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 40
Rejestracja: 06.04.2013, 20:13
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Łask

Re: Słabe napięcie ładowania

Post autor: gasior110 »

Proszę o zamknięcie postu. Był padnięty regulator. Kupiłem części, polutowałem, sprawdziłem, zalałem klejem i działa jak należy. W kieszeni jakieś 200zł zostało. :ok:
POZDRAWIAM Z ŁASKU.
Adampio
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 1947
Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Środmieście

Re: Słabe napięcie ładowania

Post autor: Adampio »

Zanim Admin zamknie rozwiń temat bo szukam budżetowego regulatora nas zapas nas dalekie wyjazdy. Zreperowałeś obecny czy zrobiłeś cały nowy?
Awatar użytkownika
pat13
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1211
Rejestracja: 15.04.2009, 17:09
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa i okolice

Re: Słabe napięcie ładowania

Post autor: pat13 »

Zależy ile wynosi budżet. :grin:
Nówka - bez 2 paczek raczej nie wyjdzie.
Tu [url]http://www.reg_mot.republika.pl/[/url]masz sprzedawcę na którego nie słyszałem narzekań.
Albo wziąć zdechlaka i wstawić swoje części wg schematu podrzuconego przez gasior'a- zamknie się w jakich 60 zł.
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
Awatar użytkownika
rety00
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 44
Rejestracja: 28.02.2014, 15:50
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Piła

Re: Słabe napięcie ładowania

Post autor: rety00 »

gasior110 pisze:Proszę o zamknięcie postu. Był padnięty regulator. Kupiłem części, polutowałem, sprawdziłem, zalałem klejem i działa jak należy. W kieszeni jakieś 200zł zostało. :ok:


Witaj
może mógłbyś przybliżyć temat tu bardziej szczegółowo co dokładnie zrobiłeś, jakich Ty komponentów użyłeś do trampka.
temat na elektrodzie nie do końca jest jednoznaczny
Zdrówka
Tomek
Adampio
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 1947
Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Środmieście

Re: Słabe napięcie ładowania

Post autor: Adampio »

pat13 pisze:Tu [url]http://www.reg_mot.republika.pl/[/url]masz sprzedawcę na którego nie słyszałem narzekań
[img]http://www.reg_mot.republika.pl/index_pliki/5.jpg[/img]

A jak sie wyrób krajowy ma do tego:
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=104255
Z uchwtem i przesyłką polski wychodzi prawie tyle samo co Larssono-owy DZE i niewiele taniej niż tamże jakis Tourmax:
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=104255
Za polskim przemawia nieco bardziej rozbudowany i do tego czarny radiator oraz to że producent na miejscu
Awatar użytkownika
gasior110
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 40
Rejestracja: 06.04.2013, 20:13
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Łask

Re: Słabe napięcie ładowania

Post autor: gasior110 »

Być może będzie super działać ale ja jako "dłubek"-"konstruktor", wziąłem w swoje ręce lutownicę i trochę wiedzy i dalej to się potoczyło. Kupiłem mostek 3 fazy 35A, 3 szt tyrystorów BT152/800, diodę zenera , parę tranzystorów, radiator i mam regulator z możliwością regulacji napięcia w zakresie od 12.5V do 15V(około). Oryginalny regler poszedł na frezarkę pod "nóż" i wyfrezowałem starą elektronikę ponieważ brak możliwości wybrania org. uszczelniacza i mam swój produkt, który działa!!! :thumbsup: :thumbsup:
POZDRAWIAM Z ŁASKU.
Awatar użytkownika
gasior110
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 40
Rejestracja: 06.04.2013, 20:13
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Łask

Re: Słabe napięcie ładowania

Post autor: gasior110 »

Najważniejsze!!! Zrobiłem wg schematu podanego na początku postu i regulator nie był stabilny! Wahania +- 1V. Zastosowałem : http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 73#7069973. Ten regulator, czy motor jest na wolnych obrotach czy na 6tyś daje stałe napięcie ustawione potencjometrem. Mam 14.2V. Użyłem DZ 6v8, Bt152, BC638. Na schemacie źle są narysowane diody prostownicze mostka. Powinny masowe być odwrotnie. Mostek prostowniczy nie znajduje się w org. obudowie regulatora, tylko jest na oddzielnym radiatorze. W sobotę postaram się wstawić zdjęcia.
POZDRAWIAM Z ŁASKU.
Awatar użytkownika
gasior110
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 40
Rejestracja: 06.04.2013, 20:13
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Łask

Re: Słabe napięcie ładowania

Post autor: gasior110 »

"Monitor" - podłączony do plusa motocykla za stacyjką. Ja wybrałem zasilanie tylnego stopu. Jest najbliżej miejsca co znajduje się regulator. Wpiąłem się nad akumulatorem, jest tam złącze czujnika stopu - czarny przewód. :cool:
POZDRAWIAM Z ŁASKU.
Awatar użytkownika
pat13
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1211
Rejestracja: 15.04.2009, 17:09
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa i okolice

Re: Słabe napięcie ładowania

Post autor: pat13 »

Adampio pisze:A jak sie wyrób krajowy ma do tego:
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=104255
Z uchwtem i przesyłką polski wychodzi prawie tyle samo co Larssono-owy DZE i niewiele taniej niż tamże jakis Tourmax:
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=104255
Za polskim przemawia nieco bardziej rozbudowany i do tego czarny radiator oraz to że producent na miejscu
Przemawia jeszcze jedno - reklamacja na elektronikę w Larssonie przypomina drogę przez mękę i żadko kończy się sukcesem klienta. Pogooglaj - sam zobaczysz. Nie mam żadnego interesu w reklamowaniu tego polskiego sprzedawcy, ale Larsson to nieco gorszy wybór - w abstrakcji od produktów Larssona nt. których nie znam żadnych opinii. Przypuszczam (bezpodstawnie), że w razie problemu, w kraju będzie się łatwiej dogadać.
No i parametry na wstawionych Larssonowych linkach jakieś mocno ubogie. :grin:
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
Adampio
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 1947
Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Środmieście

Re: Słabe napięcie ładowania

Post autor: Adampio »

Obrazek
Nie jestem spec od elektroniki ale wyglada mi, że ten regulator jak trzeba to zwiera każdą fazę do masy. Czyli - stosując moje ulubione analogie do wody - puszcza bokiem nadmiar elektronów na podobienstwo "regulatora (zastawki)" w młynie wodnym :omg:

Czy mam rozumieć, że Trampek nie ma żadnego uzwojenia wzbudzenia i każdy regler ot tak po prostu wytraca moc i dlatego sie aż tak mocno grzeje? :omg:
Awatar użytkownika
pat13
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1211
Rejestracja: 15.04.2009, 17:09
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa i okolice

Re: Słabe napięcie ładowania

Post autor: pat13 »

Adampio pisze: Czy mam rozumieć, że Trampek nie ma żadnego uzwojenia wzbudzenia i każdy regler ot tak po prostu wytraca moc i dlatego sie aż tak mocno grzeje? :omg:
Tak właśnie masz rozumieć. :grin: Bo to prawda jest.
Nadmiarowe napięcie jest rozładowywane zwarciowo.
Dlatego im więcej odbiorników włączysz (nie przeciążając prądnicy) to lżejszym czynisz żywot reglera.
Prądnicę z uzwojeniem wzbudzenia mają nieliczne motocykle. Zwykle co najmniej 2x większe od trampka. :wink: Taka prądnica nie jest na ogół w osi wału korbowego bo jest napędzana przekładnią - to wymaga "nieco" miejsca. "Nieco" jest większe niż pół trampka. :lol:
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
Awatar użytkownika
gasior110
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 40
Rejestracja: 06.04.2013, 20:13
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Łask

Re: Słabe napięcie ładowania

Post autor: gasior110 »

W obecnym rozwiązaniu sam regulator to osiąga temperaturę ok 40 stopni, grzeją się diody w mostku prostowniczym na oddzielnym radiatorze i to one są prawdopodobnie odpowiedzialne za przegrzewanie org regulatorów.
P.S. Jak mam wstawić zdjęcia, ponieważ nigdy tego na forum nie robiłem :niewiem:
POZDRAWIAM Z ŁASKU.
Adampio
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 1947
Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Środmieście

Re: Słabe napięcie ładowania

Post autor: Adampio »

Ja swoje wstawiam do forumowego albumu ale dlatego, że jestem... zielony :grin:
Awatar użytkownika
gasior110
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 40
Rejestracja: 06.04.2013, 20:13
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Łask

Re: Słabe napięcie ładowania

Post autor: gasior110 »

POZDRAWIAM Z ŁASKU.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość