Słabe napięcie ładowania

Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, moduły CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.
Awatar użytkownika
mario1225
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 213
Rejestracja: 24.10.2011, 17:45
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Opole

Re: Słabe napięcie ładowania

Post autor: mario1225 »

No powiem Ci szacuneczek,wykonanie pierwsza klasa :thumbsup:
Awatar użytkownika
gasior110
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 40
Rejestracja: 06.04.2013, 20:13
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Łask

Re: Słabe napięcie ładowania

Post autor: gasior110 »

Dzięki Mario :thumbsup:
POZDRAWIAM Z ŁASKU.
Adampio
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 1947
Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Środmieście

Re: Słabe napięcie ładowania

Post autor: Adampio »

Dzięki za fotki.
ma pytanie do tego:
968
do czego służą te podwójne przewody (pomarańczowe, żołte i lila) skoro tyrystory mają swoje własne wyjścia, jak domniemywam odizolowane od obudowy?
Awatar użytkownika
pat13
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1211
Rejestracja: 15.04.2009, 17:09
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa i okolice

Re: Słabe napięcie ładowania

Post autor: pat13 »

Adampio pisze: do czego służą te podwójne przewody (pomarańczowe, żołte i lila) skoro tyrystory mają swoje własne wyjścia, jak domniemywam odizolowane od obudowy?
Domniemywasz źle. Na masę (radiator) obodowy TO-220 jest wyprowadzona anoda tyrystora. Więc takie podłączenie jest wygodne. W temacie punktowego przegrzewania płytki trochę to zmieni bo katoda tyrystora termicznie wprawdzie zrobi swoje, ale prąd anody płytki już nie podgrzewa.
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
Awatar użytkownika
gasior110
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 40
Rejestracja: 06.04.2013, 20:13
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Łask

Re: Słabe napięcie ładowania

Post autor: gasior110 »

Bardzo dobrze to opisałeś. Profesjonalnie! A tak po za tym, to płyną tam dosyć duże prądy i to jest lepsze rozwiązanie. Anoda i tak jest połączona z częścią metalową tyrystora i siłą rzeczy trzeba ją odizolować od obudowy jakąś przekładką mikową lub inną.
POZDRAWIAM Z ŁASKU.
Adampio
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 1947
Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Środmieście

Re: Słabe napięcie ładowania

Post autor: Adampio »

gasior110 pisze:Anoda i tak jest połączona z częścią metalową tyrystora i siłą rzeczy trzeba ją odizolować od obudowy jakąś przekładką mikową lub inną.
W takim razie jeśli pozwolisz to będę dalej marudził, czytaj zadawał banalne dla elektronika pytania :smile:
Skoro anoda ma być odizolowana od masy radiatora to jak zamocowane są czarne wkręty po lewej stronie?
Wkręcone są w radiator i maja nawleczoną tulejkę tulejkę izolacyjna + analogiczną podkładkę pod łepek?
Awatar użytkownika
gasior110
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 40
Rejestracja: 06.04.2013, 20:13
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Łask

Re: Słabe napięcie ładowania

Post autor: gasior110 »

Żeby przykręcić jakikolwiek element elektroniczny w obudowie TO220 i odizolować go od radiatora są ci potrzebne: pasta przewodząca ciepło, tulejka izolacyjna, podkładka mikowa lub silikonowa oraz wkręt, śruba itp.
http://www.tme.eu/pl/details/nippel-to2 ... pel-to220/
http://www.tme.eu/pl/details/mica-to220 ... y-osprzet/
http://www.tme.eu/pl/katalog/pasty-term ... ce_100192/
POZDRAWIAM Z ŁASKU.
Awatar użytkownika
pat13
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1211
Rejestracja: 15.04.2009, 17:09
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa i okolice

Re: Słabe napięcie ładowania

Post autor: pat13 »

A gdyby komuś była potrzebna podbudowa wiedzy w temacie radiatorów to polecam: elportal.pl/pdf/k01/48_07.pdf
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
Adampio
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 1947
Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Środmieście

Re: Słabe napięcie ładowania

Post autor: Adampio »

Ja mam na razie pytanie o to cuśniebieskienasamegórze :niewiem:
Awatar użytkownika
gasior110
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 40
Rejestracja: 06.04.2013, 20:13
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Łask

Re: Słabe napięcie ładowania

Post autor: gasior110 »

Potencjometr ustalający napięcie ładowania w danym zakresie.
POZDRAWIAM Z ŁASKU.
Adampio
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 1947
Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Środmieście

Re: Słabe napięcie ładowania

Post autor: Adampio »

gasior110 pisze:Potencjometr ustalający napięcie ładowania w danym zakresie.
Opss, cale życie sie człowiek uczy. Moja wiedza skończyła sie na takich:
Obrazek
Awatar użytkownika
gasior110
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 40
Rejestracja: 06.04.2013, 20:13
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Łask

Re: Słabe napięcie ładowania

Post autor: gasior110 »

POZDRAWIAM Z ŁASKU.
Awatar użytkownika
bienias
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 183
Rejestracja: 22.08.2014, 08:24
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa

Re: Słabe napięcie ładowania

Post autor: bienias »

Orientuje się ktoś jakiej mocy jest prądnica w pd06 ? Jakich prądów można się spodziewać ? Jakie jest maksymalne napięcie miedzy szczytowe z uzwojeń prądnicy ?

Chodzi mi po głowie wydumanie czegoś co nie będzie marnowało energii na podgrzewanie radiatorów i ramy ;)
Awatar użytkownika
gasior110
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 40
Rejestracja: 06.04.2013, 20:13
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Łask

Re: Słabe napięcie ładowania

Post autor: gasior110 »

Ok 400W-450W.
POZDRAWIAM Z ŁASKU.
Awatar użytkownika
gasior110
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 40
Rejestracja: 06.04.2013, 20:13
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Łask

Re: Słabe napięcie ładowania

Post autor: gasior110 »

Wielu już dumało, i niestety najlepszym rozwiązaniem do tej pory są tyrystory. Cała wina leży w mostku prostowniczym - pracuje prawie na zwarciu. :sad:
POZDRAWIAM Z ŁASKU.
Awatar użytkownika
bienias
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 183
Rejestracja: 22.08.2014, 08:24
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa

Re: Słabe napięcie ładowania

Post autor: bienias »

Linear robi przetwornice która jest w stanie podołać. Moc mnie trochę martwi bo strzelałem raczej w 200W - 250W i wtedy da się to rozwiązać w bardzo przyzwoity sposób :) przy 400W będzie trudniej.

BTW co w moto może potrzebować aż tyle prądu ? W samochodzie alternator dmucha raptem 1000W i starcza na wszystko :/

Mostek został by tak jak jest 6 pulsowy, ale to co dzieje się za mostkiem było by już na przetwornice puszczane która robiła by za regulator napięcia i ograniczenie prądowe.

Kwestia poziomów napięć przy jałowych obrotach i maksymalnych. No i tej nieszczęsnej mocy.
Awatar użytkownika
bienias
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 183
Rejestracja: 22.08.2014, 08:24
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa

Re: Słabe napięcie ładowania

Post autor: bienias »

OK. Już mi się rozjaśnia...

Wyczytałem w internetach, że moc alternatora to 310W do 91 potem 350W przy 5000rpm.

Ale... wtedy napięcie na wyjściu będzie sięgało ponad 50V przez co tyrystory będą grzały radiator. Więc sporo mocy jest tracone. Jak się policzy wszystkie obciążenia to zapotrzebowanie na moc sięga około 100W na oświetlenie, max rozładowany akumulator przez chwilę jest wstanie łyknąć 50W + układ zapłonowy i ewentualne grzane manetki. W sumie max 200W.

Zostało zmierzyć zakres napięć z uzwojeń alternatora i zabieram się do budowania "bezstratnego" regulatora napięcia :)
Awatar użytkownika
gasior110
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 40
Rejestracja: 06.04.2013, 20:13
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Łask

Re: Słabe napięcie ładowania

Post autor: gasior110 »

Powodzenia. Jak coś zrobisz to daj znać. :thumbsup:
POZDRAWIAM Z ŁASKU.
Adampio
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 1947
Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Środmieście

Re: Słabe napięcie ładowania

Post autor: Adampio »

Noo, wszedłem wreszcie w posiadanie zwalonego reglera i będę kopiował gasiora110, szeczególnie, że mój regulator bez swiateł ładnie trzyma napięcie (14,6V), a jak włączę światła i dodam gazu to napięcie stabilizuje się na poziomie.... 15,4 V :omg:
Awatar użytkownika
bienias
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 183
Rejestracja: 22.08.2014, 08:24
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa

Re: Słabe napięcie ładowania

Post autor: bienias »

a mierzyłeś "normalnym" multimetrem na elektrodach akumulatora ? Mam jakieś niejasne wrażenie, że ten dokładany woltomierz może pokazywać cuda :pob:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość