Transalp 650 - problem z ładowaniem
Transalp 650 - problem z ładowaniem
Z początkiem tego roku kupiłem nowy akumulator Exide - parametry zgodne z Transalpowymi, nie było z nim żadnego problemu.
W miniony weekend chciałem się wybrać na dłuższą wycieczkę. Przejechałem jakieś 20-30km, usłyszałem kilka wystrzałów w tłumiku i motocykl przestał reagować na dodawanie gazu - zostały wolne obroty. Dotoczyłem się na stację, wyłączyłem silnik i później już nie udało mi się odpalić moto (po przekręceniu kluczyka totalny brak napięcia). Szybka diagnoza - padł regulator napięcia, moto jechał do momentu w którym akumulator był w stanie dostarczyć prąd.
Problem jest taki, że akumulatora nie jestem w stanie naładować prostownikiem - wygląda na uszkodzony (napięcie 11V, nie idzie podładować). Zastanawiam się, czy po prostu nie jest uszkodzony sam akumulator, z drugiej strony czy zepsuty regulator napięcia mógł doprowadzić do uszkodzenia akumulatora? Jeżeli kupię nowy akumulator i napięcie na pracującym silniku będzie w granicach 13.8v - 14.4v to mogę uznać temat za zamknięty?
W miniony weekend chciałem się wybrać na dłuższą wycieczkę. Przejechałem jakieś 20-30km, usłyszałem kilka wystrzałów w tłumiku i motocykl przestał reagować na dodawanie gazu - zostały wolne obroty. Dotoczyłem się na stację, wyłączyłem silnik i później już nie udało mi się odpalić moto (po przekręceniu kluczyka totalny brak napięcia). Szybka diagnoza - padł regulator napięcia, moto jechał do momentu w którym akumulator był w stanie dostarczyć prąd.
Problem jest taki, że akumulatora nie jestem w stanie naładować prostownikiem - wygląda na uszkodzony (napięcie 11V, nie idzie podładować). Zastanawiam się, czy po prostu nie jest uszkodzony sam akumulator, z drugiej strony czy zepsuty regulator napięcia mógł doprowadzić do uszkodzenia akumulatora? Jeżeli kupię nowy akumulator i napięcie na pracującym silniku będzie w granicach 13.8v - 14.4v to mogę uznać temat za zamknięty?
Re: Transalp 650 - problem z ładowaniem
Myślę że 11 V to nie jest źle i spokojnie go naładujesz zwykłym prostownikiem ,a nie(elektroniczną ładowarką)
- rumen
- wiejski tuningowiec
- Posty: 87
- Rejestracja: 27.02.2012, 13:31
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Gowarczów/Łódź
Re: Transalp 650 - problem z ładowaniem
W jaki sposób ładowałes ? odłącz wszystko od aku i wtedy ładuj, jeżeli uda Ci się porządnie naładować akumulator i za chwilę padnie znowu to brak ładowania, ale nie koniecznie to regulator. Jeżeli jest gdzieś zwarcie i akumulator jest podłączony to go nie naładujesz.
Panuj nad światem, nad sobą nie musisz.
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 506
- Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Orzesze
Re: Transalp 650 - problem z ładowaniem
Może to akumulator. Miałem raz podobny przypadek ale w aucie. Po normalnym odpaleniu silnika i przyjeździe do domu po upływie ok. 40min silnika nie dało się już uruchomić, rozrusznik już nie zarkęcił . Akumulatora nie dało się już nawet naładować (po kilkunastu godzinach ładowania miał ok. 11V a po odłączeniu prostownika napięcie w 10min spadało do 9V i mniej) dostał zwarcie między celami, tak nagle. Akumulator miał niecałe dwa lata, wymieniono mi go na nowy na gwarancji (po upływie 2-3 tygodni).
- mr bulwa
- czyściciel nagaru
- Posty: 624
- Rejestracja: 26.09.2008, 10:44
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Poznań
Re: Transalp 650 - problem z ładowaniem
Jeżeli podejrzewasz regler to sprawdź poziom elektrolitu w aku i ładuj dopiero po uzupełnieniu. Jeśli masz automatyczny prostownik (typu lidlowego etc.) i nie rozpoczyna on ładowania to możesz spróbować na chwilę podnieść napięcie akumulatora poprzez "pożyczenie prądu" z innego aku (np. samochodowego), aż napięcie podniesie się do ok 12 V i wtedy spróbować podłączyć prostownik. Jak zaskoczy to może da radę uratować baterię - ja tak właśnie zrobiłem z Yuasą jak regler wygotował mi elektrolit - pomogło i sezon jeszcze pojeździł (po wymianie reglera oczywiście).
_______________________________________________
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Re: Transalp 650 - problem z ładowaniem
Akumulator próbowałem ładować prostownikiem, po wyjęciu go z motocykla, nic dodatkowego nie było do niego podłączone. MR_bulwa - co to jest regler?
- mr bulwa
- czyściciel nagaru
- Posty: 624
- Rejestracja: 26.09.2008, 10:44
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Poznań
Re: Transalp 650 - problem z ładowaniem
Regler to potocznie regulator napięcia. Czy po wyjęciu sprawdziłeś poziom elektrolitu (jeśli ubyło dolewamy wody destylowanej)? Masz prostownik automatyczny (z procesorem = lidlowy etc. jak np ten https://obrazki.elektroda.pl/8237949500_1411214022.jpg) czy zwykły "analogowy"?Artu pisze:Akumulator próbowałem ładować prostownikiem, po wyjęciu go z motocykla, nic dodatkowego nie było do niego podłączone. MR_bulwa - co to jest regler?
Jak na kilka minut podłączysz sprawny/naładowany akumulator do rozładowanego (plus z plusem, minus z minusem) podniesiesz jego napięcie na tyle, że procesor w automatycznym prostowniku rozpocznie proces ładowania. Nie jestem pewien ale chyba w niektórych modelach jest przycisk z rysunkiem płatka śniegu i można chyba przy jego pomocy naładować aku z niskim napięciem.
_______________________________________________
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Re: Transalp 650 - problem z ładowaniem
Mam standardowy analogowy prostownik z jednym włącznikiem. Co do elektrolitu - sprawdzę po długim weekendzie, teraz za bardzo nie mam możliwości.
Re: Transalp 650 - problem z ładowaniem
Lepiej sprawdz odrazu, im szybciej tym mniejsza szansa na zasiarczenie
Wysłane Transalpa
Wysłane Transalpa
Re: Transalp 650 - problem z ładowaniem
Akumulator bezobsługowy. Dzisiaj przyszedł mi nowy, zalałem elektroiltem, odczekałem pół godziny i podłączyłem do moto. Odpalił od strzała, ładowanie na starym regulatorze (nowy jeszcze idzie) 14.3-14.4v. Czyli wychodzi na to, że winowajcą był po prostu akumulator. Wychodzi na to, że w takim przypadku odcinane jest zupełnie ładowanie, dlatego moto po prostu stanął.
Plus jest taki, że będę miał zapasowy regulator napięcia
Plus jest taki, że będę miał zapasowy regulator napięcia
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość