Wymiana regulatora w 600 na regler od 650
- peter8700
- romeciarz
- Posty: 34
- Rejestracja: 16.03.2011, 19:50
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wymiana regulatora w 600 na regler od 650
Chciałbym odgrzać temat.
Czy regulator od 700ki też jest na mosfetach i też jest bezawaryjny jak ten od 650ki?
Pytam bo muszę wymienić w Africe i chętnie bym założył ten od trampka 650, ale obawiam się o to, czy będzie on dobrze współpracował z generatorem o większej mocy:
Africa ma 350W, trampek 650 310W, a 700 podobno 396W. Wydaje mi się, że ten od 700 będzie najlepszy. Jeśli coś mieszam, albo jest to bez znaczenia, to proszę poprawcie mnie.
Czy regulator od 700ki też jest na mosfetach i też jest bezawaryjny jak ten od 650ki?
Pytam bo muszę wymienić w Africe i chętnie bym założył ten od trampka 650, ale obawiam się o to, czy będzie on dobrze współpracował z generatorem o większej mocy:
Africa ma 350W, trampek 650 310W, a 700 podobno 396W. Wydaje mi się, że ten od 700 będzie najlepszy. Jeśli coś mieszam, albo jest to bez znaczenia, to proszę poprawcie mnie.
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2513
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Wymiana regulatora w 600 na regler od 650
Masz rację, dodatkowo regler od 700-ki ma już wyprowadzone przewody i łatwiej jest go przerobić pod inną instalację.
Dominator.
- peter8700
- romeciarz
- Posty: 34
- Rejestracja: 16.03.2011, 19:50
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wymiana regulatora w 600 na regler od 650
Czyli ten od 700ki też jest mosfetowy?
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2513
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Wymiana regulatora w 600 na regler od 650
Tak.peter8700 pisze:Czyli ten od 700ki też jest mosfetowy?
Dominator.
- KLOSZ
- miejski lanser
- Posty: 340
- Rejestracja: 09.10.2012, 14:04
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa -> Łódź
- Kontakt:
Re: Wymiana regulatora w 600 na regler od 650
Czołem,
tak dla uzupełnienia: Trampki na rynek UK miały ten sam regulator, a altek miał 368W (był mocniejszy niż w wersji EU z uwagi na dodatkowe podgrzewacze w gaźnikach), także spokojnie ten od 650-tki poradzi sobie z afrykańskim alternatorem i jego mocą.
Różnica może być w wygodzie podłączenia - to raz, na korzyść reglera z 700-tki, oraz w cenie - tu dla odmiany na korzyść reglera z 650-tki, ale oba dadza sobie radę.
tak dla uzupełnienia: Trampki na rynek UK miały ten sam regulator, a altek miał 368W (był mocniejszy niż w wersji EU z uwagi na dodatkowe podgrzewacze w gaźnikach), także spokojnie ten od 650-tki poradzi sobie z afrykańskim alternatorem i jego mocą.
Różnica może być w wygodzie podłączenia - to raz, na korzyść reglera z 700-tki, oraz w cenie - tu dla odmiany na korzyść reglera z 650-tki, ale oba dadza sobie radę.
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
Re: Wymiana regulatora w 600 na regler od 650
Witam
Potrzebuje konkretnej odpowiedzi
1.Trampi 88rok orginalnie od starego regulatora szedl kabel czarny do instalacji motocykla.Przy regulatorze z 650 nie ma czarnego.Co zrobic z kablem czarnym ktory jest w instalacji po podlaczeniu reg.z 650?
2.Czy regulator z 650 rowniez sie dosc mocno grzeje ?
Potrzebuje konkretnej odpowiedzi
1.Trampi 88rok orginalnie od starego regulatora szedl kabel czarny do instalacji motocykla.Przy regulatorze z 650 nie ma czarnego.Co zrobic z kablem czarnym ktory jest w instalacji po podlaczeniu reg.z 650?
2.Czy regulator z 650 rowniez sie dosc mocno grzeje ?
- KLOSZ
- miejski lanser
- Posty: 340
- Rejestracja: 09.10.2012, 14:04
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa -> Łódź
- Kontakt:
Re: Wymiana regulatora w 600 na regler od 650
Kabel zaizolować i zostawić w spokoju.
Tak, jak większość regulatorów motocyklowych się grzeje.
Tak, jak większość regulatorów motocyklowych się grzeje.
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
-
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 37
- Rejestracja: 26.08.2012, 21:04
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kraków
Re: Wymiana regulatora w 600 na regler od 650
W takim razie do czego potrzebny byl ten czarny kabelek ?
- KLOSZ
- miejski lanser
- Posty: 340
- Rejestracja: 09.10.2012, 14:04
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa -> Łódź
- Kontakt:
Re: Wymiana regulatora w 600 na regler od 650
Napiszę jeszcze raz, bo dopiero z 500 razy było to na forum napisane :
Czarny kabelek stanowi sondę poziomu napięcia w instalacji. Istnieją regulatory, które mają osobne wejście na taki sygnał. W przypadku podmiany regulatora na model bez sondy (np regler z 650-tki), czarny kabelek izolujemy i zostawiamy w spokoju.
I od razu odpowiadam na kolejne pytanie:
Nie, nie jest powiedziane, że regulator z sondą jest lepszy od takiego bez sondy lub odwrotnie. Są to po prostu dwa różne rozwiązania techniczne regulatora, oba tak samo sprawnie działające z punktu widzenia użytkownika motura.
Czarny kabelek stanowi sondę poziomu napięcia w instalacji. Istnieją regulatory, które mają osobne wejście na taki sygnał. W przypadku podmiany regulatora na model bez sondy (np regler z 650-tki), czarny kabelek izolujemy i zostawiamy w spokoju.
I od razu odpowiadam na kolejne pytanie:
Nie, nie jest powiedziane, że regulator z sondą jest lepszy od takiego bez sondy lub odwrotnie. Są to po prostu dwa różne rozwiązania techniczne regulatora, oba tak samo sprawnie działające z punktu widzenia użytkownika motura.
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
-
- młody podróżnik
- Posty: 1945
- Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Środmieście
Re: Wymiana regulatora w 600 na regler od 650
Niby wszystko na makaroniarskiej stronie napisane i pokazane ale zanim zaczne struganie wolę sie upewnić czy:
1. zamiast szukania wtyku do reglera 650 skracamy dremelkiem obudowe gniazda, lutujemy konektory żeńskie do pinów reglera i zamykamy calość dużą temokurczką
2. wypinamy konektory reglera 600 z kostek i w ten sposób odzyskujemy kostki
3. robimy całkowicie nową wiazke z nowych przewodów (wystarczy2.5mm2?), zaciskając typowe konektorki DIN 6.3mm
4. Podpinamy i cieszymy sie niezawodnym regulatorem
Bardzo proszę o potwierdzenie/zaprzeczenie od tych co już przeszli skutecznie całą tę drogę
1. zamiast szukania wtyku do reglera 650 skracamy dremelkiem obudowe gniazda, lutujemy konektory żeńskie do pinów reglera i zamykamy calość dużą temokurczką
2. wypinamy konektory reglera 600 z kostek i w ten sposób odzyskujemy kostki
3. robimy całkowicie nową wiazke z nowych przewodów (wystarczy2.5mm2?), zaciskając typowe konektorki DIN 6.3mm
4. Podpinamy i cieszymy sie niezawodnym regulatorem
Bardzo proszę o potwierdzenie/zaprzeczenie od tych co już przeszli skutecznie całą tę drogę
- KLOSZ
- miejski lanser
- Posty: 340
- Rejestracja: 09.10.2012, 14:04
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa -> Łódź
- Kontakt:
Re: Wymiana regulatora w 600 na regler od 650
Działałbym w myśl filozofii nakazującej minimalizowac ilość złączek, czyli zadnych przejsciowek. Co najwyzej zenskie konektory od strony instalacji i wsuniecie ich na meskie wyprowadzenia w reglerze z 650tki. Takie rozwiazanie robilem juz kilka razy i dziala do dzis. Każdy konektor żeński przed nasunieciem na wyprowadzenie reglera w termoskurczke i heja.
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2687
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Wymiana regulatora w 600 na regler od 650
Ja przy reglerze polutowalem kable na sztywno i zalalem całość klejem. Żadna woda już nie dojdzie
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
-
- młody podróżnik
- Posty: 1945
- Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Środmieście
Re: Wymiana regulatora w 600 na regler od 650
Czy mam rozumieć że przewody sa dostatecznie długie (po wypięciu z kostek od strony instalacji)?KLOSZ pisze:Działałbym w myśl filozofii nakazującej minimalizowac ilość złączek, czyli zadnych przejsciowek. Co najwyzej zenskie konektory od strony instalacji i wsuniecie ich na meskie wyprowadzenia w reglerze z 650tki. Takie rozwiazanie robilem juz kilka razy i dziala do dzis. Każdy konektor żeński przed nasunieciem na wyprowadzenie reglera w termoskurczke i heja.
- KLOSZ
- miejski lanser
- Posty: 340
- Rejestracja: 09.10.2012, 14:04
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa -> Łódź
- Kontakt:
Re: Wymiana regulatora w 600 na regler od 650
Za duzo ode mnie oczekujesz - nie pamietam dokladnie jak to tam jest. Nie prosciej zerknac do motocykla i to zweryfikowac? Moze to tylko kwestia znalezienia odpowiedniego miejsca na nowy regler, zeby przewodow wystarczylo?
Zreszta tych fazowych z alternatora myślę, że wystarczy, a + i - mozna zapiac osobno. Czyli olać tę starą kostę od oryginalnego reglera i zrobić własne połączenie + i - regler -> instalacja.
Zreszta tych fazowych z alternatora myślę, że wystarczy, a + i - mozna zapiac osobno. Czyli olać tę starą kostę od oryginalnego reglera i zrobić własne połączenie + i - regler -> instalacja.
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2687
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Wymiana regulatora w 600 na regler od 650
Adampio : https://goo.gl/photos/E9LikzTb2mzcH3ty5 . I nie dziękuj
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Re: Wymiana regulatora w 600 na regler od 650
fajny pomysł , w sumie to sie zastanawiam czy nie warto by, wywalić własnie regulatora na drugą strone zeby miał chłodniej...
-
- młody podróżnik
- Posty: 1945
- Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Środmieście
Re: Wymiana regulatora w 600 na regler od 650
@grad74:
coś pod/na ten spłachetek cienkiej blaszki z trzem dziurkami dawałeś, czy wystarczy że regulator też ma wiatr w... radiatorze?
coś pod/na ten spłachetek cienkiej blaszki z trzem dziurkami dawałeś, czy wystarczy że regulator też ma wiatr w... radiatorze?
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2687
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Wymiana regulatora w 600 na regler od 650
Nic, blacha, śruby i wsio.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość