Nowe Kierunkowskazy tylnie

Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, moduły CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.
Awatar użytkownika
Adam_M
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 790
Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła

Re: Nowe Kierunkowskazy tylnie

Post autor: Adam_M »

Super,że to tylko zbyt duża ilość smaru w przełączniku:) a wazelina pozwoli zapomnieć na długo o temacie:)
XJ600N 94'->TA600V 96'
Awatar użytkownika
MotoMarcin
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 177
Rejestracja: 08.10.2014, 19:28
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Nowe Kierunkowskazy tylnie

Post autor: MotoMarcin »

Joł, nie będę pisał nowego wątku więc napiszę tutaj otóż:
Zakupiłem nowe kierunki na allllegro podłączyłem i z prawej strony działa normalnie, a z lewej miga nienaturalnie szybko. Od razu zaznaczę że nowe kierunki są żarówkowe nie ledowe, sprawdziłem styki, masę i +, żarówki też ok, przekaźnik też wg mnie dobry bo podłączyłem stare trampkowe kierunki i działa poprawnie. Próbowałem zamienić stronami nowe kierunki i miga szybko tylko z lewej po prawej działają poprawnie :D Aha zmierzyłem oporności od połączenia pod siedzeniem do masy - na obu są jednakowe. Ktoś ma jakieś pomysły ? ewentualnie kierunki na zbyciu w dobrej cenie ? :D
"Nie cel jest ważny, lecz DROGA własnie..."
Mój kanał na YT : https://www.youtube.com/channel/UCU8Wuw ... RUIARE7RLg
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 732
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Nowe Kierunkowskazy tylnie

Post autor: Solidworks »

MotoMarcin pisze:Joł, nie będę pisał nowego wątku więc napiszę tutaj otóż:
Zakupiłem nowe kierunki na allllegro podłączyłem i z prawej strony działa normalnie, a z lewej miga nienaturalnie szybko. Od razu zaznaczę że nowe kierunki są żarówkowe nie ledowe, sprawdziłem styki, masę i +, żarówki też ok, przekaźnik też wg mnie dobry bo podłączyłem stare trampkowe kierunki i działa poprawnie. Próbowałem zamienić stronami nowe kierunki i miga szybko tylko z lewej po prawej działają poprawnie :D Aha zmierzyłem oporności od połączenia pod siedzeniem do masy - na obu są jednakowe. Ktoś ma jakieś pomysły ? ewentualnie kierunki na zbyciu w dobrej cenie ? :D
Sprawdź moc żarówek bo może mieć to wpływ. W przypadku, gdy oryginalne kierunki migają zbyt szybko to znaczy, że działa tylko jeden kierunek z dwóch (jedna ze stron-lewa / prawa), więc ma to wpływ na cały obwód jednej ze stron tzn. osobno prawa i osobno lewa. Sprawdziłbym czy żarówki są takie same. Mogą być ew. uszkodzone. Przełożyłbym żarówki i sprawdził czy sytuacja się powtarza z drugiej strony bo one mogą być przyczyną.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
MotoMarcin
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 177
Rejestracja: 08.10.2014, 19:28
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Nowe Kierunkowskazy tylnie

Post autor: MotoMarcin »

Sprawdziłem, żarówki takie same i tak samo działa po zamianie żarówek, wpadłem na jeden jeszcze trop ale muszę to jutro sprawdzić
"Nie cel jest ważny, lecz DROGA własnie..."
Mój kanał na YT : https://www.youtube.com/channel/UCU8Wuw ... RUIARE7RLg
mikolaj
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 54
Rejestracja: 20.06.2010, 13:30
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Praszka

Re: Nowe Kierunkowskazy tylnie

Post autor: mikolaj »

Cześć - dotyczy 650

nie chcę zakładać nowego wątku jako, że temat pasuje choć problem mam troszkę bardziej skomplikowany mianowicie...

Nic nie zmieniałem, nic nie robiłem i od jakiegoś czasu po włączeniu kierunkowskazu - nie ważne czy prawy czy lewy po chwili zaczynają szybciej migać - ale oba czyli przód i tył...
i teraz...
Odkręcam manetkę tak na 2000 RPM i wszystko wraca do normy - puszczam gaz - chwilę jest normalnie po czym na jałowych obrotach 1200/1300 ponownie nastepuje szybkie miganie zamiennie z poprawnym.
Na wyłączonym silniku wszystko działa poprawnie.

Wykonane akcje:
Włożony nowy akumulator
Czyszczenie styków przy żarówkach
Czyszczenie styków przerywacza
Przekładanie żarówek
Przeczyszczenie przełącznika zespolonego.

Do głowy przychodzi mi:
Przerywacz - niestety nie mam na przekładkę i musiałbym zamawiać
Jakiś regulator napięcia czy coś z ładowaniem.

Czy ktoś miał podobny problem i może doradzić co ewentualnie jeszcze można sprawdzić?
dobry furman w miejscu nawraca...
to nie prędkość zabija tylko jej gwałtowna utrata...
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 728
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Nowe Kierunkowskazy tylnie

Post autor: old1977 »

sprawdź ładowanie na jałowym biegu,częstotliwość zależy od natężenia prądu a to jest proporcjonalne do napięcia więc jeśli rośnie napięcie to i rośnie natężenie a znowu natężenie jest odwrotnie proporcjonalne do oporu więc jak rośnie natężenie to spada opór i układ jest za słabo obciążony dlatego zaczyna szybciej mrugać.Oczywiście zakładam że te cuda dzieją się tylko na pracującym silniku,kierunki bezpośrednio z aku działają ok.
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
mikolaj
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 54
Rejestracja: 20.06.2010, 13:30
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Praszka

Re: Nowe Kierunkowskazy tylnie

Post autor: mikolaj »

old1977 pisze:...,kierunki bezpośrednio z aku działają ok.
Dzięki za szybką odpowiedź...
Trafna uwaga - właśnie pofatygowałem się o pewien test - odpalony moto - włączam kierunki - chwila dobrze po czym przyspieszają - gaszę moto z przełącznika (stacyjka włączona) i ... i dalej migają szybko. Wyłaczam/właczam kierunki i jest normalnie (moto zgaszone) - Test powtórzony kilka razy i za każdym razem jak gasiłem przełącznikiem kiedy zaczynały szybko migać to stan się nie zmieniał.

Poza tym, tak jak wnioskujesz - jak idzie tylko z aku (bez odpalania) to wszystko oczywiście gra jak w instrukcji.

Pokwapiłem się jeszcze raz i:
przeczyszczone styki przerywacza i kostki
przeczyszczony przełącznik wg instrukcji - trochę syfu było, ale bez szału - THX boloboy za fajne fotki
przeczyszczone styki żarówek jak i kostek

Dodatkowo próbowałem obciążyć układ: światła drogowe, stop, klakson... - to samo (oczywiście na odpalonym)
Co z tym ładowaniem? co tam powinienem odczytać?

Bo jako, że sytuacja nie zmienia się kiedy gaszę silnik - czyli idzie już tylko z aku to kieruje mnie to bardziej na jakąś wadę przerywacza...

Update:
Na zgaszonym napięcie 12,4 mierzone na stykach aku
Na odpalonym przekracza 13 na stykach aku - trochę mało mi się wydaje - 13.5 widziałem w skrajnych przypadkach
Oczywiście należałoby uwzględnić błąd miernika, którego cena nie przekroczyła 40 zł jednak i tak mi się coś niskie to ładowanie wydaje.

W tym jednak wypadku trochę odwrotnie to chyba działa bo napięcie nie jest zbyt wysokie a co za tym idzie i natężenie nie powinno być w związku z czym opór - jak dobrze rozumiem - nie powinien maleć i wszystko powinno działać...
Czy coś poplątałem?
dobry furman w miejscu nawraca...
to nie prędkość zabija tylko jej gwałtowna utrata...
Awatar użytkownika
Ifko
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 66
Rejestracja: 20.06.2015, 23:10
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Gliwice

Re: Nowe Kierunkowskazy tylnie

Post autor: Ifko »

Ja miałem podobne problemy z kierunkami, pomogła wymiana przerywacza...

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
mikolaj
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 54
Rejestracja: 20.06.2010, 13:30
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Praszka

Re: Nowe Kierunkowskazy tylnie

Post autor: mikolaj »

i od tego pewnie powinienem zacząć, ale cóż - zawsze to jakieś styki czyste

Update do mojego tematu:
Własnie odkurzyłem regulator, przeczyściłem masę - styki błyszczały więc nie ruszałem - sytuacja bez zmian chociaż...

mam wrażenie, że im więcej styków czyszczę tym szybciej załącza się ten tryb "DISCO"... - kurcze może to jakoś z tłumikiem powiązane :egh: :wink:

Jutro spróbuję zakupić jakiś przerywacz i przetestuję...
dobry furman w miejscu nawraca...
to nie prędkość zabija tylko jej gwałtowna utrata...
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 728
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Nowe Kierunkowskazy tylnie

Post autor: old1977 »

skoro na zasilaniu z aku sytuacja się powtarza to wina raczej leży po stronie przerywacza,13v to jest przymało powinno oscylować 13.8-14.5
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
mikolaj
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 54
Rejestracja: 20.06.2010, 13:30
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Praszka

Re: Nowe Kierunkowskazy tylnie

Post autor: mikolaj »

no to tylko szybki update dla potomnych - po wymianie przerywacza na taki uniwersalny 12v 2x21W z 2 stykami kierunkowskazy działają jak należy - oczywiście pozostaje kwestia długości czasu ich załączania o której na tym forum tez można poczytać, ale problem z trybem "disco" został wyeliminowany ...

Pozdrawiam i przyczepności życzę
dobry furman w miejscu nawraca...
to nie prędkość zabija tylko jej gwałtowna utrata...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 2 gości