Problem z zapłonem

Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, moduły CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 732
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Problem z zapłonem

Post autor: Solidworks »

Witam,
po czyszczeniu gaźników i zmiany filtra powietrza chciałem zrobić synchronizację, ale ku mojemu zdumieniu trampek nie odpalił. Ładowałem wcześniej akumulator bo był rozładowany, ale czy to że był na skraju wyczerpania mógł coś uszkodzić ?? Czy jest iskra nie sprawdzałem sprawdzę jutro. Objaw jest taki:
Po przekręceniu kluczyka gaśnie HISS i w momencie kręcenia rozrusznikiem kontrolka hiss pojawia się ponownie. Co może być powodem takiej usterki ?? Czy uszkodzenie może wiązać się ze słabym aku?
Z góry dziękuję za rady w celu ustalenia przyczyny.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Problem z zapłonem

Post autor: Nadol »

Podłącz działające aku z samochodu i sprawdź ponownie.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 732
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Problem z zapłonem

Post autor: Solidworks »

Hej,
no niestety problem nie zniknął. W momencie kręcenia rozrusznikiem mruga pulsacyjnie Hiss. Czy słaby akumulator mógł coś uszkodzić ? Z elektryki jestem zielony, ogarniam tylko część mechaniczną. :sad:
Może padł moduł czy jest to możliwe?
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Problem z zapłonem

Post autor: Nadol »

Gdy przestaniesz kręcić rozrusznikiem to kontrolka HISS świeci czy nie?
Sprawdź też koniecznie iskrę.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 732
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Problem z zapłonem

Post autor: Solidworks »

Więc sprawa wygląda tak:
Hiss gaśnie. Kręciłem teraz na motocyklowym aku i nie migała kontrolka hiss co wygląda na to, że aku samochodowe mam słabsze :lol:
Iskry nie widziałem w ogóle nawet przy zgaszonym świetle :ysz:, ale trampek po kilku obrotach odpalił. Zakładam, że to zużyty akumulator. Kupię jeszcze chyba nowe świece bo te mają ok. 15 kkm na pewno.
Nawet na ciepłym miał problemy z odpaleniem, a przed zimą palił od strzała. Odpiszę jeszcze jak sytuacja wygląda z nowym akumulatorem jak kupię nowy. W każdym razie dziękuję za pomoc. :thanks: :thumbsup:
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Problem z zapłonem

Post autor: Nadol »

Poza problemami z aku, spotkałem się z problemami impulsatora. Przy uszkodzonym impulsatorze mogą dziać się jaja z HISSem a co za tym idzie z odpaleniem moto (brak iskry). Piszę uszkodzony bo może to być fizyczne uszkodzenie lub też np. zebranie opiłków co zaburza jego pracę.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Problem z zapłonem

Post autor: Artek »

Próbowałem kiedyś odpalać moto od samochodu. Kable nówki, auto pracuje a moto ni ch...a nie chce kręcić. Kuzyn wyciągnął swoje kable i od pierwszego strzała zakręcił trampek. Siekiera obnażyła przekrój przewodu w kablach rozruchowych czyt. marketowych.
2528
Dominator.
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 732
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Problem z zapłonem

Post autor: Solidworks »

Artek pisze:Próbowałem kiedyś odpalać moto od samochodu. Kable nówki, auto pracuje a moto ni ch...a nie chce kręcić. Kuzyn wyciągnął swoje kable i od pierwszego strzała zakręcił trampek. Siekiera obnażyła przekrój przewodu w kablach rozruchowych czyt. marketowych.
2528
wow :ysz: A wiesz, że teraz mnie ciekawi jaki u mnie jest przekrój tych kabli co dzisiaj używałem :lol:.
W każdym razie zamówiłem aku yuas'ka i będzie lada dzień "chwila prawdy" :grin:
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość