Filtr paliwa, czy jest potrzebny ?

Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, airboxa, tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki ssania/ gazu, pompy paliwa elektryczne i podciśnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.
Awatar użytkownika
Dominik_1978
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 08.04.2022, 22:02
Mój motocykl: XL600V

Filtr paliwa, czy jest potrzebny ?

Post autor: Dominik_1978 »

Witam, pytanko takie mam.
Otóż jak zakupiłem swojego Transalpa, był w nim filtr paliwa, od kranika do gaźnika. I moje pytanie brzmi. Czy orginalnie transalp wychodząc z fabryki takowy posiadał ? Bo w serwisowce nie znalazłem takiego rozwiązania, z tego co wiem filtr posiada wbudowany w kranik, który jest wkręcony w bak. Więc jeżeli nie powinien być dodatkowy, to po jakiego czorta, poprzedni właściciele go tam wsadzili ? Czy ktoś wie ?
Awatar użytkownika
Siara00
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 58
Rejestracja: 27.07.2020, 22:33
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Legnica

Re: Filtr paliwa, czy jest potrzebny ?

Post autor: Siara00 »

Nie posiada fabrycznie. Plus sitko w gnieździe zaworka iglicowego jest poza kranikiem. Dlaczego ktoś założył? Nie wiem, ale się wypowiem. Nadgorliwość gorsza od faszyzmu, na przykładzie mojego taty. Sprzedali mu filterek do ropnioka i wyjmował gaźnik ze 3 razy, bo co chwila mu zatykało dyszę. Oczywiście nie było wiadomo od razu co jest grane. Dopiero po jakimś czasie się okazało, że benzyna rozpuszcza wnętrze filtra przeznaczonego do diesla i ten szlam spływający na dół non stop go zatyka :lol:
Awatar użytkownika
Dominik_1978
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 08.04.2022, 22:02
Mój motocykl: XL600V

Re: Filtr paliwa, czy jest potrzebny ?

Post autor: Dominik_1978 »

Dzięki za info. Szukam przyczyny, ponieważ kiedy trzeba kranik przełączyć na rezerwe to lipa, nie chce moto jechać. Będę rozbierać jeszcze kranik, zobaczę to tam się dzieje, wymienię przewody i wywalę dodatkowy filtr paliwa, i mam nadzieję że będzie ok.
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2704
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Filtr paliwa, czy jest potrzebny ?

Post autor: grad74 »

Na Twoim miejscu wywalił bym ten w baku, to znaczy zostawił te plastikowe rureczki, bo one stanowią o tym kiedy moto bierze z rezerwy a kiedy z normalnej pojemności, tylko wyciął bym zasyfione być może siateczki filtra. A ten zewnętrzny to bym zostawił. W razie "cuś" jest go znacznie łątwiej wymienić na nowy niż ten w baku. Ale oczywiście zrobisz jak zechcesz.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
Dominik_1978
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 08.04.2022, 22:02
Mój motocykl: XL600V

Re: Filtr paliwa, czy jest potrzebny ?

Post autor: Dominik_1978 »

Witam, pytanko bo się pośpieszyłem zdjąłem filtr, który wchodzi w bak foto: https://photos.app.goo.gl/dyR2nv9pute5ijhf8 (jak widać troszkę zasyfiony) biała rurka jak mniemam jest od rezerwy i wchodzi do kranika foto: https://photos.app.goo.gl/QUYXstdAFEkSdFoKA
I tutaj moje pytanie z jednej strony biała rurka wchodzi do kranika luźno, a drugi koniec ciasno, i nie wiem jak było czy jest to obojętne ?
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2704
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Filtr paliwa, czy jest potrzebny ?

Post autor: grad74 »

Ta biała wchodzi w kranik na ciasno a w tą szaroburą grubszą rurkę też na szczelnie na oringu który pewnikiem został Ci w srodku tej burej rurki. Jak widać o niej najlepsze lata i przepustowość ma już za sobą. A ja dlatego radziłem zostawić filtr zewnętrzny bo już kiedyś miałem taki przypadek że moto odpalało normalnie, jechało mormalnie kilka kilometrów i w sumie jak nie poganiałem zbytnio to potrafił przejechać i 20 km. Ale w jakichś górkach czy podczas wyprzedzania nagle okazywało się że tracił moc i gasł. Po jakimś czasie jak postał znów zapalał jak gdyby nic. No i na co padło? - Na zatkane siateczki filtra w baku. Po prostu nie przepuszczały paliwa . Skończyło się na tym że musiałem w "dziczy" kombinować do czego by tu zlać paliwo z baku (ciężko tak znikąd skombinować czysty baniak 15-20 l ) żeby wykręcic i obejrzeć filtr wewnętrzny, a potem oczywiście wyciąłem te głupie siateczki i żeby sobie nie zasyfić gaźnika to wlewając paliwo spowrotem do baku przez lejek z butelki musiałem przefiltrować paliwo jakąś czystą szmatką, a potem od razu też założyłem filtr zewnętzny i mam z tym problemem święty spokój. Raz na jakiś czas wymieniam filterek za 5 zł i nie muszę do tego rozbebeszać pół motocykla. Np w Reverce nie ma oryginalnie tego filtra w baku a jest zewnętrzny.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
Dominik_1978
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 08.04.2022, 22:02
Mój motocykl: XL600V

Re: Filtr paliwa, czy jest potrzebny ?

Post autor: Dominik_1978 »

Witam, zrobiłem tak.
Filtr wchodzący w bak pozostawiłem, nie wycinałem siateczek, został wyczyszczony z zalegających "syfów" o tak: https://photos.app.goo.gl/XrSDsPaZtDWgWS8J7
I jak kolego grad74 pisałeś zostawiłem zewnętrzny nowy. Bo w starym były insekty: https://photos.app.goo.gl/AbjMVvJ8FJv65xSC8 i reszta syfu która pozostała na podłodze w garażu.
Mam nadzieję że obydwa zasyfione filtry powodowały problem, a jak będzie się okaże. Na razie poskładane do kupy zalane pod korek śmiga.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości