Końcówki kolektorów

Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, airboxa, tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki ssania/ gazu, pompy paliwa elektryczne i podciśnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.
Awatar użytkownika
Dominik_1978
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 08.04.2022, 22:02
Mój motocykl: XL600V

Końcówki kolektorów

Post autor: Dominik_1978 »

Witam serdecznie, mam pytanie czy jak na załączonych zdjęciach (https://photos.app.goo.gl/d2cJUMk1tjidvPwEA). Końcówki kolektorów, które wchodzą w cylindry są do zdemontowania ? Czy są tak fabrycznie zrobione ? Pytam ponieważ chcę czyścić i malować.
I czy oryginalnie wchodzi tam jakaś uszczelka, wyjmując je u siebie nie było nic. I ostatnia sprawa, czy składając należy smarować to czymś ?
Z góry dziękuje za pomoc.
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Końcówki kolektorów

Post autor: Artek »

Wszystko ok. Nie można tych tulejek zdemontować.


Jest tam uszczelka w oryginale.
http://www.sklep.riderparts.pl/produkt/ ... go-35x43x4
Delikatnie z dokręcaniem nakrętek przy głowicy, Tam chyba tylko 12 Nm jest.


Czym będziesz malował kolektory? Ja malowałem tym: Lakier VHT SP102 flat black - czarny
Najpierw lekko papierem oczyściłem. Potem benzyną ekstrakcyjną odtłuszczone i na to farba.
Trochę będzie kopcić po odpaleniu motoru. Lepiej to robić na zewnątrz.
Śruby przy cylindrach liznąłem pastą miedzianą.

Kolektor po dwóch latach i tak wrócił do stanu sprzed malowania :cool: ale tłumik prezentuje się bardzo ładnie.
Dominator.
Sylwek
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1528
Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Lisków

Re: Końcówki kolektorów

Post autor: Sylwek »

Bardzo trudno jest zdemontować końcówki, potrzebny jest palnik, szlifierka kątowa i tego typu narzędzia.
Maluj w całości, choć, jak wspomniał Artek, farba i tak zniknie.

Obejrzyj dokładnie okna cylindrów, znajdziesz tam ściśnięte stare, okopcone uszczelki. Bez nich, w najlepszym wypadku, silnik będzie tylko cykał, a z reguły widać czarne przedmuchy i silnik głośno pracuje. Nowe na sucho, śruby na smar miedziany.
Awatar użytkownika
Dominik_1978
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 08.04.2022, 22:02
Mój motocykl: XL600V

Re: Końcówki kolektorów

Post autor: Dominik_1978 »

Dzięki Panowie za info.
Artek ja będę malował farbą oczywiście żaroodporną Vitcas 800 stopni. Popatrzę dokładnie na okna cylindrów, bo szczerze nie oglądałem.
Awatar użytkownika
Dominik_1978
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 08.04.2022, 22:02
Mój motocykl: XL600V

Re: Końcówki kolektorów

Post autor: Dominik_1978 »

Witam, no i pomalowane tak to wyszło a dokładnie tłumik: https://photos.app.goo.gl/HTFQU4PbuDhwVXch6
I mam kolejne pytanie do Panów, czy jak idzie uszczelka jak tutaj: https://photos.app.goo.gl/eW2b58Gw1mwDjQ4bA
Czy przy składaniu do "kupy", należy? Trzeba? użyć dodatkowo pasty uszczelniającej. Jak tak to jaką polecacie ? Czy jest to bez znaczenia, każda będzie dobra?
Dzięki za wszelkie informacje.
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Końcówki kolektorów

Post autor: Artek »

Ja nie pan, ale postaram się odpowiedzieć.
Ja tę uszczelkę składam na sucho. Ona jest grafitowa. Ale w miarę dokładnie czyszczę z rdzy wnętrze tłumika i końcówkę kolektora wydechowego.
Tylko śrubę opaski daję na pastę miedzianą.
Dominator.
Awatar użytkownika
Dominik_1978
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 08.04.2022, 22:02
Mój motocykl: XL600V

Re: Końcówki kolektorów

Post autor: Dominik_1978 »

Witam, no i poskładane wszystko do "kupy", faktycznie uszczelki miedziane siedziały w gniazdach, były osmalone po prostu, wymienione na nowe. Uszczelkę wsadziłem i posmarowałem pastą, efekt końcowy zadawalający. Zobaczymy jak z trwałością i ile czasu to wytrzyma. Na razie wygląda to tak: https://photos.app.goo.gl/VGu2XFrwH5i3v1As6
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Końcówki kolektorów

Post autor: Artek »

No i całkiem schludny wydech :thumbsup:


Zgodnie z tradycją zapraszamy do napisania kilku słów w tym dziale------> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=69&t=22
Dominator.
Awatar użytkownika
Marcin-BB
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 844
Rejestracja: 13.09.2008, 07:56
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Re: Końcówki kolektorów

Post autor: Marcin-BB »

Ładna 600-ka. :thumbsup:
Wyrzuć tylko te niemieckie gmole, zanim zrobią kuku owiewkom. Ktoś miał wyraźnie zły dzień, projektując mocowanie gmola do rureczki trzymającej owiewki i plastik pod silnikiem. Poważniejsza gleba wygina to wszystko w diabły i łamie dół owiewki bocznej.
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2910
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Końcówki kolektorów

Post autor: zimny »

Tak, te gmole to łamacze owiewek. Też proponuje to wymienić zanim będzie kuku.
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości