Pytanie do tych co w gaźnikach grzebali ...

Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, airboxa, tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki ssania/ gazu, pompy paliwa elektryczne i podciśnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.
Awatar użytkownika
kons
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 204
Rejestracja: 31.03.2009, 12:41
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Morąg

Pytanie do tych co w gaźnikach grzebali ...

Post autor: kons »

Powitać pragnę po długiej przerwie zarówno w jeżdżeniu trampiszonem jak i bywaniu na forum.
Mój moto stał kilka lat. zdarzyło się tak, że silnik miał 2 sezony przerwy - jakoś zapomniałem go przepalić. Paliwo było w zbiorniku i gaźnikach - nie spuszczałem z gaźników.
Objaw taki że odpalił bez większego problemu, jak to Transalpy mają w zwyczaju, lecz przy odkręceniu, nawet lekkim, manetki gazu zdechł. Jak już go rozgrzałem trochę to mocy miał tyle że każda 125 mogła mnie przegonić :)
Rozebrałem gaźniki myśląc że to membrany spróchniały bez paliwa które pewnikiem wyparowało przez dwa lata :) i ... się pomyliłem, z paliwa wytrącił się jakiś zielonkawy syf i zaszlamował dysze. Na razie odkręciłem tylko jedną komorę gaźnika, żeby nie pomylić wykręconych dysz ale podejrzewam że w drugim będzie to samo.
Do rzeczy : dysze przeczyściłem nylonowym włoskiem ze szczotki (mam nadzieje że krzywda dyszom się nie stała), bo samą sprężarką nie szło nawet po namoczeniu w benzynie.

Mam pytanie odnośnie uszczelek siedzących w pokrywie komory pływaka - czy rzeczywiście trzeba wymieniać na nowe czy wystarczy posmarować jakimś silikonem i skręcić to do kupy.
Dodam, że nie są uszkodzone ale są spłaszczone na tyle że chyba w ogóle nie wystają ponad krawędź pokrywki bo ta gumka straciła chyba swoja sprężystość.
Nie wiem czy to dobrze że skorygowałem wysokość pływaka - wystawał coś ponad 6 mm, ja ustawiłem na 7mm. I też do końca nie wiem czy dobrze bo po prostu przy gaźnikach położonych do góry nogami zmierzyłem ile wystaje pływak (w miejscu gdzie wystaje najbardziej z gaźnika).

Proszę doświadczonych w gaźnikach o kilka słów. (Transalp 650 rocznik 2000)
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2514
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Pytanie do tych co w gaźnikach grzebali ...

Post autor: Artek »

Poziom pływaka to 7mm. Należy go ustalać w takiej pozycji, jak gaźniki są zamocowane w motocyklu. Czyli lekko pochylone :wink:

Jakiś czas temu znajomy miał taki sam problem w trampku 600. Mimo zlecenia mycia całych gaźników ultradźwiękami, wymyto tylko dysze. Przez chwilę wszystko było dobrze, ale po kilku tysiącach gaźniki znów trza pruć i do myjki wrzucić.
Ostatnio zmieniony 14.09.2019, 12:31 przez Artek, łącznie zmieniany 1 raz.
Dominator.
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 732
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Pytanie do tych co w gaźnikach grzebali ...

Post autor: Solidworks »

Wymień o-ringi jak są płaskie. Sprawdź gniazda zaworków iglicowych czy siatki nie zasyfione. Najlepiej zdemontuj gaźniki i do myjki ultradźwiękowej po uprzednim demontażu elementów tj. dysze, zaworki itd.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
długi
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 343
Rejestracja: 14.09.2017, 15:00
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: LUBIN (ZdolnyŚląsk)

Re: Pytanie do tych co w gaźnikach grzebali ...

Post autor: długi »

Tak jak piszą koledzy w postach powyżej,tylko ultradzwięki i wymiana zużytych o-ringów ma jakiś sens i może uratować gazniki.
Punk,Rock,Sex i......motocykle....Było:Jawa350TSx5,YamahaXJ900,SuzukiRF900R,YamahaFzs600Fazer,Transalp600+TriumphTiger955i,CBR 1000F Dual.Jest:Transalp 600+Bandit 650SA...
Awatar użytkownika
Piter!!!
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 364
Rejestracja: 24.10.2015, 16:38
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Pytanie do tych co w gaźnikach grzebali ...

Post autor: Piter!!! »

Myjka dzwiękowa załatwi sprawę.
Awatar użytkownika
kons
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 204
Rejestracja: 31.03.2009, 12:41
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Morąg

Re: Pytanie do tych co w gaźnikach grzebali ...

Post autor: kons »

Artek pisze: Jakiś czas temu znajomy miał taki sam problem w trampku 600. Mimo zlecenia mycia całych gaźników ultradźwiękami, wymyto tylko dysze. Przez chwilę wszystko było dobrze, ale po kilku tysiącach gaźniki znów trza pruć i do myjki wrzucić.
U mnie w obu gaźnikach był zapchany otworek który zaznaczyłem na zdjęciu strzałką.
Obrazekdziurka by SP4EJT, on Flickr
Jeśli mu czyścili same dysze a nie udrożnili tego to słabo.
Składając do kupy gaźniki zauważyłem, że jedna z membran zaczyna się "łamać" ... dziurki nie ma ale zbyt chętnie się zgina w tym miejscu tworząc dla oka taką kreseczkę/zgięcie. No i postanowiłem że kupie membrany, a że uszczelki komory pływaka też są stare zainteresował mnie taki zestaw naprawczy z chin:
https://www.ebay.pl/itm/HONDA-XL600V-TR ... Sw0NVbo~b5
Czy ktoś wie czy to będzie pasowało do 650 (RD10) ?? A może ktoś ma namiar na jakiegoś forumowicza co ma membrany i uszczelki komory ?!?
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 732
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Pytanie do tych co w gaźnikach grzebali ...

Post autor: Solidworks »

http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=104&t=4887
Zobacz tutaj ew. oryginał u dilera, ale cena zabija. Ja wybrałem zamiennik.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość