Witam wszystkich.
Pierwszy motocykl, pierwsze problemy. Bez zbędnego rozpisywania się - w ubiegły czwartek wybrałem się moją Alpinką w krótką przejażdżkę, ot 120 km, i wszystko było w najlepszym porządku, rozgrzana paliła od strzała, zbierała się i wkręcała na obroty tak jak trzeba, generalnie miód malina. Dziś niestety pojawiły się problemy. Już od odpalenia moto na ssaniu usłyszałem że coś jest nie tak gdyż na przesuniętej na maxa manetce ssania, Honda miała niższe obroty niż zwykle ( max. 2000 obr). Z pozostałych objawów z 10 km przejażdżki to - gaśnięcie rozgrzanego moto po wyłączeniu ssania, słabe wkręcanie się na obroty, spadek mocy.
Jako laik w temacie mechaniki motocyklowej podejrzewam że wina leży po stronie dopływu paliwa, a raczej jego ograniczeniu z jakiegoś powodu. Z czwartkowej przejażdżki wróciłem z wskazówką paliwa na czerwonym polu, czy mogło dojść do zassania jakiegoś syfu z baku ? Co sprawdzić w pierwszej kolejności ? Przepraszam za najprawdopodobniej trywialny problem, ale poczytałem trochę tematów i nie znalazłem nic w podobnym stylu w internetach.
Za wszelkie sugestie z góry dziękuję.
Transalp 650, problem z mocą.
- herni74
- pałujący w lesie
- Posty: 1431
- Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec
Re: Transalp 650, problem z mocą.
Sprawdź bo może zawiesiła Ci się linka od sania. To się zdarza !
Ducati Multistrada ,Cagiva Elefant 750,TA650, Cagiva GranCanyon 900
http://www.facebook.com/pages/Project-P ... 6340945760
https://www.facebook.com/himalaje2018/
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2020/
http://www.facebook.com/pages/Project-P ... 6340945760
https://www.facebook.com/himalaje2018/
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2020/
- arturbasiam
- dwusuwowy rider
- Posty: 168
- Rejestracja: 18.01.2014, 16:08
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Brzeg,
Re: Transalp 650, problem z mocą.
Przy zatkanym filtrze powietrza też są takie objawy - ja takie problemy miałem w zeszłym roku - moto nie chciało się wkręcać na obroty a na wolnych chodziło jak chciało, okazało się, że po wcześniejszym lataniu (a susza była jak teraz) zaciągnął tyle kurzu, że nie chciał pracować. Po przedmuchaniu filtra wszystko wróciło do normy.
Jawa TS350 >90'--> Suzuki GSX 1100F >95'-->Honda XL600V >98'-->Honda XL650V >03'-->R1150GS >01'--> VT125 >02' + NT1100DCT>22'
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2704
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Transalp 650, problem z mocą.
Amialem kiedys podobne objawy i ja obstawiam na zatkany filtr słupkowy paliwa w baku - ten wystajacy z kranika. Jak zalejesz do pelna i moto jakis czas bedzie jeździło normalnie a po wyjezdzeniu paliwa problem wróci to bedzie to. W takim przypadku zlanie paliwa i jego przeplukanie, plukanie baku, wycięcie siateczek filtrujacych z tego filtra i zastosowanie filtra zewnętrznego za 5 zeta zalatwia sprawe.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2476
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Transalp 650, problem z mocą.
U mnie był nieco ciekawszy problem, mianowicie skorodowało odpowietrzenie baku (ten otwór przy wlewie paliwa). Powoli zbierała się woda w baku i bliżej dna było coraz gorsze paliwo. Zatankowany do pełna jeździł, poniżej połowy baku było coraz gorzej.
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Transalp 650, problem z mocą.
Sprawdź przewód podciśnienia sterujący "kranikiem". Często lubi się uszkodzić przy króćcu od strony kranika.
Warto też sprawdzić stan membran w gaźnikach a jak już tu zaglądamy to czyszczenie, regulacja, synchronizacja.
Warto też sprawdzić stan membran w gaźnikach a jak już tu zaglądamy to czyszczenie, regulacja, synchronizacja.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości