Termostat i układ chłodzenia
Re: termostat
serdeczne dzięki za szybą odpowiedź mishieck zatem jutro do sklepu i kupuję do tico vernet pozdrawiam
-
- Czytacz
- Posty: 4
- Rejestracja: 19.10.2014, 16:35
- Mój motocykl: XL600V
Re: Termostat i układ chłodzenia
Jako, że ostatnio montowałem u siebie termostat Verneta i przejechałem na nim kilkaset kilometrów mogę co nie co powiedzieć. W końcu motocykl utrzymuje prawidłową temperaturę nawet gdy jest zimno :D Do rzeczy, chłodnice (obie!!!!) pozostają kompletnie zimne aż do otwarcia termostatu (wskazówka wychodzi delikatnie poza zimą strefę). Prawdą jest, że te sprzęty nagrzewają się bardzo wolno mimo sprawnego termostatu. W temperaturze 12 stopni na postoju motor pracował chyba z 10 minut i dopiero wtedy otworzył się termostat i osiągnął prawidłową temperaturę pracy. Oczywiście pod obciążeniem nagrzewa się szybciej, ale nie ma rewelacji. W temperaturze 13 stopni optymalną temperaturę pracy osiąga po około 5 lub 7 km. Podejrzewam, że to między innymi poprzez te żeberka na silniku (moja wersja PD06 93 rocznik). Ciekawostka: te silniki były pierwotnie chłodzony tylko powietrzem, później został przekonstruowany i włożone do transalpów :P Kiedy motocykl osiągnie optymalną temperaturę pracy (1/4 skali) trzyma ją aż do końca jazdy. W trakcie jazdy występują delikatne wahania wskazówki temperatury ale nigdy nie spada na zimą strefę, podejrzewam, że gdyby w termostacie Verneta nie było tego cypelka (w oryginale dziurka jest bez cypelka) to zjawisko by nie występowało.
- mariusz1984ktw
- wiejski tuningowiec
- Posty: 109
- Rejestracja: 20.06.2015, 13:03
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Orzesze
Re: Termostat i układ chłodzenia
Cześć,
Mam wielką prośbe do osób które wymieniały termostat w TA - czy byłyby w stanie podać marki (i najlepiej modele) termostatów pasujących do transalpa (docelowo szukam do TA 600, rocznik 92)... potrzebuję informacje jak najszybciej.
Mój termostat jest do wymiany, nieszczelny,
Kupiłem termostat Vernet'a TH3328.82J (przypadkiem) - na prawde dobrze wykonany, ale niestety nie pasuje - cypel u góry i obudowa odstaje na 1-1.5 mm, wcześniej w sklepie o mało nie kupiłem termostatu z temperaturą otwarcia 88 st (nie pamietam czy Verneta),
Ktoś na forum pisał że trzeba ten cypel spiłować ... ale musiałbym go ściąć o 1,5 mm - a i tak byłby na styk, wolę chyba zapytać o możliwość wymiany na jakiś inny.
Przy okazji pytanie do osób które też kupiły termostat Vernet - czy musieliście dużo go spiłować, pilnik wystarczy ? - szlifierką mogę go uszkodzić, czy po takiej operacji nic się z nim nie dzieje:
a) czy jak się nagrzeje i rozszerzy to nie dociska do pokrywki
b) czy działa poprawnie - domyka / otwiera ?
Pozdrawiam
Mariusz
Mam wielką prośbe do osób które wymieniały termostat w TA - czy byłyby w stanie podać marki (i najlepiej modele) termostatów pasujących do transalpa (docelowo szukam do TA 600, rocznik 92)... potrzebuję informacje jak najszybciej.
Mój termostat jest do wymiany, nieszczelny,
Kupiłem termostat Vernet'a TH3328.82J (przypadkiem) - na prawde dobrze wykonany, ale niestety nie pasuje - cypel u góry i obudowa odstaje na 1-1.5 mm, wcześniej w sklepie o mało nie kupiłem termostatu z temperaturą otwarcia 88 st (nie pamietam czy Verneta),
Ktoś na forum pisał że trzeba ten cypel spiłować ... ale musiałbym go ściąć o 1,5 mm - a i tak byłby na styk, wolę chyba zapytać o możliwość wymiany na jakiś inny.
Przy okazji pytanie do osób które też kupiły termostat Vernet - czy musieliście dużo go spiłować, pilnik wystarczy ? - szlifierką mogę go uszkodzić, czy po takiej operacji nic się z nim nie dzieje:
a) czy jak się nagrzeje i rozszerzy to nie dociska do pokrywki
b) czy działa poprawnie - domyka / otwiera ?
Pozdrawiam
Mariusz
- Myszak_krk
- wiejski tuningowiec
- Posty: 101
- Rejestracja: 25.03.2015, 11:13
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: kraków
Re: Termostat i układ chłodzenia
Koledzy, czy do TA 650 będzie pasował ten termostat?
http://allegro.pl/nowy-termostat-daewoo ... 23430.html albo http://sklep.prima-auto.pl/ProductDetai ... 441,208984#
U mnie motocykl grzeje się jak cholera, czuję to nawet przez but moto, a wskazówka unosi się może milimetr nad minimum. Ostatnio włączył mi się wiatrak na chłodnicy (pierwszy raz od zakupu), a wskazówka ani drgnęła.. coś chyba jest nie tak, najłatwiej zacząć od termostatu, może jeszcze czujnik temperatury sprawdzić (jak?) lub wymienić?
http://allegro.pl/nowy-termostat-daewoo ... 23430.html albo http://sklep.prima-auto.pl/ProductDetai ... 441,208984#
U mnie motocykl grzeje się jak cholera, czuję to nawet przez but moto, a wskazówka unosi się może milimetr nad minimum. Ostatnio włączył mi się wiatrak na chłodnicy (pierwszy raz od zakupu), a wskazówka ani drgnęła.. coś chyba jest nie tak, najłatwiej zacząć od termostatu, może jeszcze czujnik temperatury sprawdzić (jak?) lub wymienić?
- piotreklodz
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1001
- Rejestracja: 04.11.2009, 21:00
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kurowice
Re: Termostat i układ chłodzenia
Czujnik temeratury drogi nie jest a jak widać Ci szwankuje.
Tylko Honda -> XL600V + XR 400R = :-)
- Myszak_krk
- wiejski tuningowiec
- Posty: 101
- Rejestracja: 25.03.2015, 11:13
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: kraków
Re: Termostat i układ chłodzenia
ok, a jest ktoś w stanie powiedzieć, czym różni się taki czujnik za ponad 100 zł (np. http://allegro.pl/czujnik-wentylatora-c ... 91334.html) od takiego za 20 czy 30 zł (np.http://allegro.pl/ir-czujnik-temperatur ... 12607.html), oprócz ceny rzecz jasna?
- gasior56
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 53
- Rejestracja: 23.10.2012, 17:45
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Termostat i układ chłodzenia
Są to dwa różne czujniki. Pierwszy to czujnik załączający wentylator. Drugi to czujnik chłodziwa wkręcony w obudowę termostatu (odpowiedzialny za wskazania na desce). Potrzebujesz tego drugiego . Ja też. Właśnie powoli się się do tego przymierzam . Ps. Ja do swojej 600 stki zamontowałem termostat od Tico. Nie wiem czy będzie pasować do 650. Były posty na ten temat.
- Myszak_krk
- wiejski tuningowiec
- Posty: 101
- Rejestracja: 25.03.2015, 11:13
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: kraków
Re: Termostat i układ chłodzenia
na poprzedniej stronie Kolega mishieck napisał, że pasuje od Tico. Dzięki za info nt. czujnika.
- gasior56
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 53
- Rejestracja: 23.10.2012, 17:45
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Termostat i układ chłodzenia
Spoko. Daj znać jaki efekt po wymianie czujnika. Pozdrawiam
- mariusz1984ktw
- wiejski tuningowiec
- Posty: 109
- Rejestracja: 20.06.2015, 13:03
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Orzesze
Re: Termostat i układ chłodzenia
Co do czujnikow temperatury i wlacznika akumulatora proponowalbym przed wyrzuceniem 150 zl w bloto sprawdzic nastepujace rzeczy:
1) wyczyscic styki wlacznika wentylatora:
- odpiac wlacznik wentylatora i przeczyscic styk (przeszlifowac)
- odpiac przewod masy podlaczony do prawej chlodnicy (wlacznik zwiera + do masy ktora jest na chlodnicy) - wycziscic, ten styk jest na zewnatrz i zwykle jest bardzo skorodowany i pokryty utlenionym metalem - u mnie powod nie wlaczajacego sie wentylatora.
1.5) bezpiecznik wentylatora.
2) wyczyscic styki czujnika temperatury (jeden styk)
3) kupic pare rezystorow 30 Ohm, 1 Ohm, 15 Ohm, 150 Ohm i sprawdzic (wedlug ksiazki serwisowej) co wskazuje ci wskaznik temperatury:
- 50st - 153 Ohm, czujnik powinien byc na dolnej kresce (C)
- 82st - ok 52 Ohm, czujnik powinien byc juz na wlasciwym polu - u mnie na przyklad 1.5 - 2mm
- 120st - ok 16 Ohm, czujnik powinien byc na gornej kresce (H)
u mnie 35 Ohm to gdzies przed polowa a 27 to za polowa ( o ile dobrze pamietam)
4) prostszym rozwiazaniem bedzie zewrzec do masy (na krotka chwile, bo uszkodzisz wskaznik) - wskaznik powinien "wyskoczyc" powyzej "H"
5) ewentualnie jezeli stwierdzisz jakas nieprawidlowosc w dzialaniu wskaznika temperatury lub chcesz sprawdzic dokladnie wlacznik akumulatora sprawdz czy w instalacji nie ma przerwy lub zwarcia (malo prawdopodobne).
Ewentualnego zwarcia warto szukac przy wlozonym tylko jednym bezpieczniku (obwodu ktory testujesz) - w jednym obwodzie (np. tym zabezpieczonym czujnikiem 15 A) moze byc wpiety przerywacz migacza (opor okolo 28 Ohm) - co sprawi ze na mierniku nawet przy wylaczonych wszystkich ukladach (lamp itp) bedziesz widzial dosc mala rezystancje.
Przydac ci sie moga nastepujace rezystancje czujnika temperatury (mierzylem je u siebie, gotujac plyn chlodniczy - nie wiem czy sa dobre):
60 st - 115 Ohm (moze byc niedokladne, wydaje mi sie ze termometr mog dotykac garnka)
65 st - 93 Ohm (jak powyzej)
70 st - 82 Ohm
75 st - 60 Ohm
80 st - 53 Ohm
90 st - 40 Ohm
95 st - 35 Ohm
100 st - 30 Ohm
105 st - 27 Ohm
.... dalej juz nie mierzylem bo plyn chlodniczy wrze przy temperaturze 107 st.
1) wyczyscic styki wlacznika wentylatora:
- odpiac wlacznik wentylatora i przeczyscic styk (przeszlifowac)
- odpiac przewod masy podlaczony do prawej chlodnicy (wlacznik zwiera + do masy ktora jest na chlodnicy) - wycziscic, ten styk jest na zewnatrz i zwykle jest bardzo skorodowany i pokryty utlenionym metalem - u mnie powod nie wlaczajacego sie wentylatora.
1.5) bezpiecznik wentylatora.
2) wyczyscic styki czujnika temperatury (jeden styk)
3) kupic pare rezystorow 30 Ohm, 1 Ohm, 15 Ohm, 150 Ohm i sprawdzic (wedlug ksiazki serwisowej) co wskazuje ci wskaznik temperatury:
- 50st - 153 Ohm, czujnik powinien byc na dolnej kresce (C)
- 82st - ok 52 Ohm, czujnik powinien byc juz na wlasciwym polu - u mnie na przyklad 1.5 - 2mm
- 120st - ok 16 Ohm, czujnik powinien byc na gornej kresce (H)
u mnie 35 Ohm to gdzies przed polowa a 27 to za polowa ( o ile dobrze pamietam)
4) prostszym rozwiazaniem bedzie zewrzec do masy (na krotka chwile, bo uszkodzisz wskaznik) - wskaznik powinien "wyskoczyc" powyzej "H"
5) ewentualnie jezeli stwierdzisz jakas nieprawidlowosc w dzialaniu wskaznika temperatury lub chcesz sprawdzic dokladnie wlacznik akumulatora sprawdz czy w instalacji nie ma przerwy lub zwarcia (malo prawdopodobne).
Ewentualnego zwarcia warto szukac przy wlozonym tylko jednym bezpieczniku (obwodu ktory testujesz) - w jednym obwodzie (np. tym zabezpieczonym czujnikiem 15 A) moze byc wpiety przerywacz migacza (opor okolo 28 Ohm) - co sprawi ze na mierniku nawet przy wylaczonych wszystkich ukladach (lamp itp) bedziesz widzial dosc mala rezystancje.
Przydac ci sie moga nastepujace rezystancje czujnika temperatury (mierzylem je u siebie, gotujac plyn chlodniczy - nie wiem czy sa dobre):
60 st - 115 Ohm (moze byc niedokladne, wydaje mi sie ze termometr mog dotykac garnka)
65 st - 93 Ohm (jak powyzej)
70 st - 82 Ohm
75 st - 60 Ohm
80 st - 53 Ohm
90 st - 40 Ohm
95 st - 35 Ohm
100 st - 30 Ohm
105 st - 27 Ohm
.... dalej juz nie mierzylem bo plyn chlodniczy wrze przy temperaturze 107 st.
- mariusz1984ktw
- wiejski tuningowiec
- Posty: 109
- Rejestracja: 20.06.2015, 13:03
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Orzesze
Re: Termostat i układ chłodzenia
Powyzsze informacje dotycza TA 600 - Ty masz TA 650 wiec moze to byc troche inaczej rozwiazane, pomimo wszystko warto przeczysic te styki - jezeli ktorys jest na zewnatrz to wiecej niz prawdopodobne ze utleniony material moze mieszac w dzialaniu calego ukladu chlodzenia.
- Myszak_krk
- wiejski tuningowiec
- Posty: 101
- Rejestracja: 25.03.2015, 11:13
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: kraków
Re: Termostat i układ chłodzenia
Ok, spróbuję. Dzięki
- mariusz1984ktw
- wiejski tuningowiec
- Posty: 109
- Rejestracja: 20.06.2015, 13:03
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Orzesze
Re: Termostat i układ chłodzenia
Ja tez nie , troche sie naglowilem nad tym schematem, ... a wskaznik temperatury i to jak dziala jest dla mnie wciaz zagadka - pomimo wszystko teraz juz wiem ze jak jest na kresce C to znaczy ze temperatura ponizej prawidlowego zakresu pracy (niedogrzany), ok 1-2 mm na srodkowym polu to juz mozna jechac.
Warto sprawdzic tez czy czasem nie jest odwrotnie niz myslisz - moze wskazowka ani drgnie bo masz "dziurawy" termostat (tak jak ja) - chociaz u mnie, przyznam ze jak sie grzal na postoju to wskazowka pokazywala gorna polowe pola,
No nie wiem, pewnie wykombinujesz, pochwal sie co tam wyszlo z wymian / testow,
Pozdr.
Warto sprawdzic tez czy czasem nie jest odwrotnie niz myslisz - moze wskazowka ani drgnie bo masz "dziurawy" termostat (tak jak ja) - chociaz u mnie, przyznam ze jak sie grzal na postoju to wskazowka pokazywala gorna polowe pola,
No nie wiem, pewnie wykombinujesz, pochwal sie co tam wyszlo z wymian / testow,
Pozdr.
- mariusz1984ktw
- wiejski tuningowiec
- Posty: 109
- Rejestracja: 20.06.2015, 13:03
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Orzesze
Re: Termostat i układ chłodzenia
Jezeli ktos bedzie potrzebował termostat "bez przeróbek" do TA 600, to jednym z pasujących będzie Stahlter 44300.82.
Pomimo tego że pasuje, raczej NIE polecam - termostat polskiej, jezeli nie chinskiej produkcji (Termot).
Zakupilem taki w firmie "krzak" Abak-Moto z Katowic (czego tez nie polecam) i byl krzywy - nie dolegał do obudowy. Po 5 minutach dyskusji z tymi oszustami zgodzili sie wymienic - na inny egzemplarz. Zobaczymy jak bedzie sie sprawował - może nie tak źle jak myśle.
Pomimo tego że pasuje, raczej NIE polecam - termostat polskiej, jezeli nie chinskiej produkcji (Termot).
Zakupilem taki w firmie "krzak" Abak-Moto z Katowic (czego tez nie polecam) i byl krzywy - nie dolegał do obudowy. Po 5 minutach dyskusji z tymi oszustami zgodzili sie wymienic - na inny egzemplarz. Zobaczymy jak bedzie sie sprawował - może nie tak źle jak myśle.
- Piter!!!
- miejski lanser
- Posty: 360
- Rejestracja: 24.10.2015, 16:38
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Termostat i układ chłodzenia
Rozebrałem obudowe termostatu i yeraz nie wiem w jakiej pozycji powinien byc termostat. Otworem w lewo, prawo, czy na wprost?
- mariusz1984ktw
- wiejski tuningowiec
- Posty: 109
- Rejestracja: 20.06.2015, 13:03
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Orzesze
Re: Termostat i układ chłodzenia
Będzie pasował tylko w jednej pozycji
Re: Termostat i układ chłodzenia
Co będzie się działo z układem chłodzenia, jeżeli wymontuję termostat z obudowy ?
GMOLE DO XL 600 i XL 700 i Afryki ... robię
504894578
504894578
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2513
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Termostat i układ chłodzenia
Układ chłodzenia będzie stale otwarty co doprowadzi do zbyt niskiej temp. płynu. Silnik niedogrzany jest nieekonomiczny i szybciej się zużywa.henry pisze:Co będzie się działo z układem chłodzenia, jeżeli wymontuję termostat z obudowy ?
Dominator.
Re: Termostat i układ chłodzenia
Cześć, mam pytanko - jak uszczelniony jest termostat w 600tce? Oring? Uszczelka?
- ArturS
- przycierający rafki
- Posty: 1267
- Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: Termostat i układ chłodzenia
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość