wymiana płynu chłodzącego

Montaż i demontaż elementów układu chłodzenia: termostat, pompa wodna, wiatraki, chłodnice, prowadzenie przewodów
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: wymiana płynu chłodzącego

Post autor: Nadol »

Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Tini88
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 58
Rejestracja: 16.03.2014, 17:58
Mój motocykl: XL700V

Re: wymiana płynu chłodzącego

Post autor: Tini88 »

Awatar użytkownika
Pilgrim
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 137
Rejestracja: 10.07.2013, 12:01
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa

Re: wymiana płynu chłodzącego

Post autor: Pilgrim »

Szlam ze starego płynu, który wciągał wodę, chociaż może być i gorszy scenariusz.Olej ładuje się do płynu? Nie znam się na tym, ale w samochodach to się zdarza. W każdym razie przepływ cieczy jest utrudniony.
Na Twoim miejscu wymieniłbym płyn z kompletnym płukaniem układu. W Hajnsie znajdziesz wskazówki (i w tym wątku chyba też). Sprawdziłbym, czy olej nie zawiera wody..

pzdr.
Honda, głupcze!
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: wymiana płynu chłodzącego

Post autor: Nadol »

Chłopie, weź no ten układ przepłucz i zalej świeżym płynem. Będziesz miał z bańki na 2lata. Przy okazji sprawdź też termostat.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
pat13
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1211
Rejestracja: 15.04.2009, 17:09
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa i okolice

Re: wymiana płynu chłodzącego

Post autor: pat13 »

Masełko na korku może pojawić się gdy silnik jest niedogrzany (np. eksploatacja na krótkich odcinkach).
Może też być efektem przedmuchu oleju do układu chłodzenia - sprawdź "twardość" węży chłodziwa idących do chłodnicy (po otwarciu termostatu). Jeśli są twarde - uszczelka pod głowicą przepuszcza.
Przegrzewanie motka zwykle jest efektem niepełnego otwarcia termostatu.
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
Tini88
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 58
Rejestracja: 16.03.2014, 17:58
Mój motocykl: XL700V

Re: wymiana płynu chłodzącego

Post autor: Tini88 »

Pat 13 czyli po spuszczeniu plynu chlodniczego w najgorszym przypadku moge znalesc tez olej?? Znowu sprawdzam stan oleju na bierzaco i nie ma braków. Ale moge sie myslic. :resp: Czym przedmuchac uklad po spuszczeniu płynu?? Woda wystarczy??? Kilka takich cyklów 3-4. Sprawdze jeszcze termostat.
Awatar użytkownika
pat13
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1211
Rejestracja: 15.04.2009, 17:09
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa i okolice

Re: wymiana płynu chłodzącego

Post autor: pat13 »

Niczym nie dmuchać. Przy spuszczaniu płynu (o ile pamiętam) nie schodzi sam ze zbiorniczka wyrównawczego i trzeba mu pomóc.
Chłodziwa w oliwie może nie być i to o niczym nie musi świadczyć. Odwrotnie niż gdyby było.
Zlej chłodziwo, zalej wodą (demineralizawaną, przegotowaną), odpal, zagrzej, niech chwilę pochodzi i spuść. Czyli przepłucz.
Zalej ponownie wodą jw. i pojeździj trochę (np. 100km) spuść wodę i obejrzyj.
I wystarczy. Olej w wodzie zauważysz od razu, ale może nie będzie tak źle.
3-4 płukania to jak masz duuużo wolnego czasu i szukasz zajęcia. :grin: Jak puszcza to i tak będziesz miał co robić, a jak nie, to korzystaj z pogody :crossy:
Termostat sprawdź, bo to co piszesz wskazywałoby na jego problemy. Jeśli po właczeniu wentylatora temp. motka nie spada poniżej połowy zakresu to szukaj sklepu z częściami do Tico. :grin:
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
Tini88
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 58
Rejestracja: 16.03.2014, 17:58
Mój motocykl: XL700V

Re: wymiana płynu chłodzącego

Post autor: Tini88 »

pat13 powiedz Mi gdzie jest termostat i jak do niego najprosciej dojsc, dostalem od kolegi z forum zajebisty rysunek

http://czescihonda.motorista.pl/szukaj/ ... ),ED,NH480

bardzo pomocny.... ale czy aby dosjc do tego termostatu musze sciagac bak??? Bo powiem Ci ze wogole owiewek nie ruszalem zeby dostac sie do wlewu chlodnicy, od gory mam dojscie, a termostat??? nie wiem i zwracam sie z prosba o pomoc :resp:
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: wymiana płynu chłodzącego

Post autor: Nadol »

Na rysunku masz termostat pod numerem 33.
Musisz zdjąć bak a potem z lewej strony osłonę, pod nią jest obudowa termostatu.
Test - otwarcie powinno nastąpić w temp. 80-84 C. Pełne otwarcie przy 95 C.
Zamiennik - termostat od Tico, np Vernet, koszt ok 30 zł.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
pat13
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1211
Rejestracja: 15.04.2009, 17:09
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa i okolice

Re: wymiana płynu chłodzącego

Post autor: pat13 »

Jako rzecze Nadol - bak trzeba zrzucić. :grin: A ponieważ to 650 ... to czeka Cię trochę zabawy i bliższa przyjaźń z owiewkami. :grin:
Zaplanuj od razu wszystko co potrzebujesz zadłubać w tym rejonie motka, aby nie tracić czasu na ponowne montaże/demontaże.
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
Tini88
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 58
Rejestracja: 16.03.2014, 17:58
Mój motocykl: XL700V

Re: wymiana płynu chłodzącego

Post autor: Tini88 »

tak wiem, zdaje sobie sprawe, plyn spuszczony jutro czyszczenie ulkadu woda zdemineralizowana i zobacze ten termostat, dostalem piekne rysunki i bede działal. Dam znac jak Mi idzie :resp:
Tini88
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 58
Rejestracja: 16.03.2014, 17:58
Mój motocykl: XL700V

Re: wymiana płynu chłodzącego

Post autor: Tini88 »

Sprawa wyglada tak, ze jest co jebac z tymi owiewaki w 650 jak ktos to robi pierwszy raz, termostat wyciagnełem i sprawdzilem jak sie otwiera w naczyniu podczas gotowania i otwiera sie tak samo jak nowy z Tico ( ktory zakupilem w razie w). obydwa sprawdzilem jednoczesnie.Wiec nie wymieniam tylko wymienie oring na nowy w obudowie termostatu.
Kupilem specyfik do plukania układu chlodzenia, u Mnie napewno to sie przyda, zaleje go potem jeszcze raz przegotowana woda dla spłukania tego wszytskiego i składam całosc do kupy. Przy okazji urwałem jeen taki element
http://www.auto-spinka.pl/pl_PL/p/B2607 ... uzuki/1177
ale mozna to spokojnie kupic.
Wentylator z termostatem czy bez załacza sie na tym samym poziomie
https://plus.google.com/u/0/photos/1027 ... 2408290841
:resp:
drucikrock
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 28.04.2016, 12:15
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Częstochowa

Re: wymiana płynu chłodzącego

Post autor: drucikrock »

Tini88 » 27.09.2014, 15:07
Sprawdziłem jak się otwiera w naczyniu podczas gotowania i otwiera się tak samo jak nowy z Tico ( który zakupiłem w razie w). obydwa sprawdzilem jednoczesnie
Ja uczyniłem tak samo, okazało się że otwierały się oba, ale ten stary przepuszczał jak się w niego dmuchnęło, a ten nowy szczelny że aż policzki puchną:)
Ps. Nowy od tico trzeba spiłować tak ze 3mm tego cycka na szczycie i wchodzi jak ta lala. Oryginalny ma otwarcie 82C i ten od tico też.
Awatar użytkownika
Plutas
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 46
Rejestracja: 22.07.2015, 23:59
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Augustów

Re: wymiana płynu chłodzącego

Post autor: Plutas »

Witam.Nie bede zakladal nowego tematu. Przeczytałem parę tematów na forum i instrukcje haynesa i mam kilka niejasności. Rozumiem żeby odpowietrzyc układ należy po właniu płynu do chłodnicy i postawieniu na bocznej stopce, odpalić moto i kilka razy przygazowac. I właśnie korek od chłodnicy ma byc otwarty czy zamknięty? jeżeli zamknięty to jak odpowietrzy się układ?

Drugie pytanie to czy aby wymontować zbiornik wyrównawczy należy wyciągnąć rozrusznik ? Bo jeśli się nie chce demontowac to rurka w buzie i zasysamy?? xd :pob:
Dejf
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 134
Rejestracja: 12.11.2017, 16:41
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Kraków

Re: wymiana płynu chłodzącego

Post autor: Dejf »

Nalewasz pod samiuśki korek zakręcasz odpalasz i nagrzewasz aż się termostat otworzy i włączy wentylator przegazuj parę razy. (Ja zrobiłem rundkę koło domu) Jak przestygnie odkręcasz korek i dolewasz znów pod full. Po co chcesz wykręcać zbiorniczek? Dasz rade ściągnąć wężyk od dołu i przeplukac zbiornik. Co do plynu to polecam PRESTONE AF-2100PL jest bez silikatów i innych dodatków

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Romet Ogar 205-> Simson Awo 425Sport -> Suzuki GSX600F-> Suzuki VL800 ->Honda XL700
Awatar użytkownika
Plutas
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 46
Rejestracja: 22.07.2015, 23:59
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Augustów

Re: wymiana płynu chłodzącego

Post autor: Plutas »

Dzieki za info. W 600V nie ma wężyka na dole zbiorniczka. Spuściłem plyn za pomocą wężyka gumowego (zassałem)
katana
Czytacz
Czytacz
Posty: 5
Rejestracja: 02.10.2018, 23:50
Mój motocykl: XL650V

Re: wymiana płynu chłodzącego

Post autor: katana »

Cześć wszystkim nie będę zakładał nowego tematu kupiłem Trampka xl650 2003 oglądam go sobie ostatnio szukając przysłowiowej dziury w całym i zdziwił mnie jeden waż na pompie wody zaślepiony, wiecie może do czego on ma iść ? Obrazek


Sent from my iPhone using Tapatalk
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: wymiana płynu chłodzącego

Post autor: Kristobal »

Tym wężem pompa zasysa wodę z chłodnicy i wypycha drugim. Zaślepienie go powoduje pracę pompy prawie na sucho i brak obiegu cieczy chłodzącej przez chłodnice.
Nie potrafię zrozumieć tego zabiegu. To jakby nasypać piachu do silnika.
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
katana
Czytacz
Czytacz
Posty: 5
Rejestracja: 02.10.2018, 23:50
Mój motocykl: XL650V

Re: wymiana płynu chłodzącego

Post autor: katana »

Kristobal pisze:Tym wężem pompa zasysa wodę z chłodnicy i wypycha drugim. Zaślepienie go powoduje pracę pompy prawie na sucho i brak obiegu cieczy chłodzącej przez chłodnice.
Nie potrafię zrozumieć tego zabiegu. To jakby nasypać piachu do silnika.
Hejka, to może pompa padla i wogle ją zaślepił niezajżałem głębiej czy drugi przewód jest zaślepiony. Musze to sprawdzić. A to by oznaczało że moto chodzi tylko na grawitacyjnym obiegu i bez termostatu. Zrobilem 200km wracając od sprzedawcy i w sumie nie mialem zadnych symptonów że coś nie tak olej jest nadal stan i czysty złocisty kolor.
Dałeś mi dużo do myślenie a sprawdzić mogę dopiero za 2 tygodnie :(
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2704
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: wymiana płynu chłodzącego

Post autor: grad74 »

O querva, ale ktoś odwalił sztosa z tą pompą :ohmy:
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość